Start IUI in 2011

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Liesben, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari81

mari81 Lid

17 jan 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 29 en mijn vriend 34.
    Morgen hebben wij de FM. Ben erg benieuwd. Ga er een beetje vanuit dat wij maandag de IUI hebben. Komt met mijn werk ook het beste uit :).
    Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik heb het op mijn werk verteld. Ik was al regelmatig naar het ziekenhuis voor de onderzoeken en testjes en nu er definitief IUI uit kwam vond ik dat ik het "moest" vertellen. Gelukkig waren de collega's erg begripvol. Gaan jullie na de IUI weer terug naar het werk?

2. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @joyce: ik ben 30, mijn man 32. Ik heb vroeger mijn temp bijgehouden, maar met die clomid heeft dat geen zin, je temp wordt daardoor toch beïnvloed. Vlak voor nod (als alle toegediende hormonen uit mijn lichaam zijn) durf ik wel eens te tempen, als mijn temp dan daalt, tja, heb ik meestal de dag erop of nog diezelfde dag mijn menstruatie.. spaart me een zw-testje uit ;)

@mari: ze weten het wel op mijn werk. ik moest op consultatie om 3 15u, dus midden in de namiddag was ik weg. Ik zei dat ik naar het ziekenhuis moest. Je krijgt daar een doktersbriefje, dus hoef je geen verlof te nemen. Bij mijn eerste IUI heb ik een dag verlof genomen, maar nu bij de tweede ga ik gewoon ervoor en erna werken. Heb geen zin om al mijn verlofdagen daaraan te spenderen.

@jaira: ja, hoe weten de dokters dat het langer zal duren bij ons? Omdat ze door de verminderde beweeglijkheid niet allemaal aan de finish geraken, denk ik.. of minder weerstand hebben en van het minste hobbeltje op de baan het al voor bekeken houden? Ik las gisteren dat de zogenaamde 'onverklaarde onvruchtbaarheid' ooit wel eens 'verklaard' zal worden, naarmate dat de wetenschap verder onderzoek doet. God weet wat speelt er nog allemaal mee om het te doen lukken.

3. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    He babybelle, herkenbaar. Fijn dat je dit even met ons deelt. Juist helemaal niet 'lesgeven'. Maar heel handige info. We zitten allemaal vaak met zoveel vragen, alles wat we elkaar kunnen vertellen is mooi meegenomen toch! Ik heb nu ook al veel afscheiding namelijk. En voel ook steekjes in mijn buik, bij eileiders. Ben zo bang dat mijn eisprong eerder is dan dat ik inseminatie heb. Dus wij hebben ook nog maar even zelf wat werk verricht gister. Morgenochtend weer FM meting en dan hoop ik dus komend weekend inseminatie. Maar ja, ze zullen i het ziekenhuis wel goed weten hoe ze moeten timen lijkt mij...ze doen het niet voor de eerste keer.

4. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Ik ben zelf ook 31 jaar en mijn man is 33. Ik maak geen gebruik van tempcurve trouwens.

5. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Hoi Mari,
    Spannend! Ben benieuwd hoe groot je eitje morgen is. Ik heb het ook op mijn werk verteld. Je moet zo vaak naar het ziekenhuis en op onmogelijke tijden vaak. En die inseminatie neemt sowieso even een halve dag in beslag volgens mij, dus leek me wel beter op te delen op mijn werk. Niet met al mijn collega's, maar wel met leidinggevende en een aantal hele naaste collega's. Ze reageerden goed en begripvol bij mij. Ik heb in het weekend waarschijnlijk mijn eerste iui, dus hoe ik niet na te denken deze eerste keer, of ik daarna wel of niet naar mijn werk ga. Maar ik zou het wel doen denk ik.

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik had een avonddienst op de dag van de IUI, dus ben gewoon aan het werk gegaan.
    Na sex mag je per slot rekening ook werken ;)

7. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Heey Jaira, wat is dat nou! Waarom groeit je ei niet zo hard? We moeten wel gelijk blijven lopen he?:). Hoe groot wat ie vandaag? En hoe groot met de eerste FM? Mijne was 11 mm dinsdag. Gyn zei dat eitje normaliter ongeveer 2 mm per dag groeit. Morgenochtend moet ik voor FM2. Ben benieuwd...

Maar zelf dan maar oefenen lees ik steeds bij meerdere mensen...de man moet toch 2 tot 3 dagen onthouding aanhouden voor hij zijn 'zaakje' moet inleveren op de inseminatiedag? Dat moeten wij wel in ieder geval...

8. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Hahaha, moet jij nooit een halve dag bijkomen van de sex dan? :D

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Klopt, maar toen ik maandag voor de eerste FM ging had ik niet verwacht dat ik die avond meteen de Ovitrelle mocht spuiten. Wij hebben de drie dagen onthouding voor de IUI dus net gered...op de minuut af ongeveer :D

10. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    @liesben: hahaha, heel goed! Dat verwacht je idd niet als je FM1 hebt.Het is hoe dan ook wel lastig om er niet mee bezig te zijn. Je moet ook aan dit soort denken, dus tja, het houdt je hoe dan oo altijd bezig. Mag je potverdorie ook nog eens 3 dagen niet sexen, mooie bak is dat...hihi.maar we hebben het er natuuuurlijk graag voor over.

11. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    jah precies, ik had precies dezelfde zorgen als jij maar zoals k al zei heeft de dokter mij gerustgesteld en eerlijk gezegd leek hy heel zeker en ik merkte geen twijfel. ma goed, je weet uiteindelijk nooit, dus het is altyd goed effe goed te klussen voor en na.. hebben we eigenlijk ni eens gedaan deze ronde dus als er bij ons deze maand iets van komt komt t puur door de behandeling.
    hoe groot wat jouw follikel de laatste keer en wanneer was dat?

12. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    jah precies, als t zaadje sterk genoeg is en snel genoeg is, zal t zich toch wel vasthechten.. ondanks t werk dat je verricht.
    als t n zwak zaadje is dat door werk los kan laten, dan zou t vroeg of laat toch gaan loslaten omdat t kennelijk nie goed genoeg was.
    en als t nie mocht dan had de dokter t wel gezegd e;)

13. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    @babybelle: ik voel niks ik was gisteren alleen erg misselijk en hoofdpijn. Ik denk dat alle spanning er even uit kwam :) jij al iets? De plek waar ik de injectie heb toegediend is nog steeds gevoelig. Heb jij daar ook last van?

Ik ben trouwens 27 en mijn vriend 31 en temperatuur niet. Toen we net met de pil gestopt waren hebben we een paar maanden ovulatietesten gedaan. Daar zijn we mee gestopt omdat ik er op doe manier heel veel mee bezig was.

14. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Babybelle, mijn follikel was op dag 10, afgelopen dinsdag, 11 mm groot. Morgen moeten we weer meten, gyn verwacht dat ie dan 17 mm zal zijn. Dus ik ben benieuwd...

15. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    hey, bedoel je die pregnyl van 2 dagen voor de iui? nee daar voel ik niks meer van.
    ik ben trouwens ook 27:D en mn man is 34.

16. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    ow oke das wel mooi, op dag 11 was mijn follikel bij iui 1 maar 8mm en deze keer al bijna 16mm op dag 12 dus dat kan echt veranderen van maand tot maand. nou ik hoop dat hy goed gegroeid is morgen:D

17. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL

:D:D:D:D hier nog 1!;)

18. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja, is niet anders. Thanx, gaan ons best doen.;)

19. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom! Zoals het er nu naar uitziet hebben wij ook maandag de IUI, spannend!

20. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons hetzelfde probleem maar ik probeer positief te blijven anders heb je helemaal niets meer om op te hopen.
    Zoals gezegd, ik lees best vaak van paren met weinig en/of minder beweeglijk zaad onder 1 miljoen (grens) en toch zwanger zijn, kijk dat geeft ons weer moed!;)
    Blijft bijzonder, in deze tijd zijn we zover met allerlei onderzoeken en op dat gebied is het nog steeds grijs gebied voor de medici, jammer:(

Deel Deze Pagina