Tja, jammer maar helaasss! Ik heb weer wat geleerd vandaag, je ei groeit tot de 12 mm, gemiddeld 1 mm per dag, zodra je ei 12 mm is, groeit het gemiddeld 2 mm per dag, uitzonderingen daar gelaten. Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend! Ik heb zaterdagochtend weer een meting dus wie weet, lopen we toch nog gelijk.. Hier is het ook 2 a 3 dagen onthouding maar in dit geval kan een voorraadje aanleggen geen kwaad omdat we ws op z´n vroegst maandag de IUI hebben en is dan dus 3 dagen onthouding.
Heee dames, Jammer jammer, net voor de 2e FM meting geweest, helaas bij mij ook nog te klein! I.p.v. 11 was miss egg nu 14mm. Dus dit weekend geen inseminatie, maar maandag terugkomen voor een 3e meting en dan waarschijnlijk woensdag iui. Dus Jaira, ik dacht, ik doe gezellig met je mee...
Idd jammer meis, zeker als je er op rekent dat... Ik heb 1 ding ook al geleerd deze ronde, dat je hier goed rekening mee moet houden anders wordt je zelfs hierdoor steeds al teleurgesteld, we moeten nu eenmaal veel wachten enz, het is K!#"% maar als je je erop instelt is het allemaal minder belastend. Ik merk ook, we zijn nu pas met de 1e ronde bezig en het kost nu al best veel tijd, energie en geduld... Ben benieuwd hoever ei bij mij is morgenvroeg. In ander IUI topic al de 2e zwangere van de 1e IUI in maand januari, dusss dames: DAT GEEFT HOOP EN MOED! Het kan echt!!
Hier nog steeds niks interessants te melden.. nog steeds braafjes aan het wachten tot Mevrouw Ei groot genoeg is Maandag de eerste FM. @jaira: inderdaad, beste is je te wapenen tegen mogelijke teleurstellingen, dat heb ik ook al geleerd. Jezelf gek zitten maken heeft jammer genoeg geen invloed op de zwangerschapstest, daarna hebben we nog 9 maanden om op onze wolk te zitten.. en terecht, die keer!
hey sanseveria, jammer idd, bij mijn eerste iui ging t precies zo, t wilde maar nie lukken en ik had er nog een extra stressie bij, want dokter zei.. als de iui vrydag niet doorgaat dan missen we deze maand want daarna is t laboratorium ivm de feestdagen gesloten. nouuuu wat was ik blij toen ik toch mocht ma goed.. t was toch mislukt maar de kans was gegrepen tenminste e
Tsja, dat hebben we zeker al geleerd in de 1e ronde. Geduld, geduld...voor jou ook inderdaad. Maar goed, morgen mag jij weer meten, dus hopen dat ie dan van mooi formaat is. Wel even laten weten morgen he?! En wat super he? Dat op het andere topic alweer iemand zwanger is door iui deze maand! Helemaal leuk en inderdaad...geeft hoop.
Ja, dat was helemaal stressy voor jullie toen! Wat denken ze in het ziekenhuis wel niet?! Gesloten met de feestdagen. Alsof ons ei daar zich iets van aantrekt. Ik zeg 24/7, dag in dag uit klaarstaan voor ons! Het is lastig genoeg allemaal.
Balen sanseveria! Hier draaien de radartjes volop. Ben licht misselijk, heb al twee dagen hoofdpijn. Hierdoor wist ik de vorige keer dat ik zwanger was... Maar voorlopig hou ik het maar op stress en schijnzwanger
Ben hier wel even onder de indruk van iets. Ik was zonet eens aan het zoeken naar twee van de vier dames die ik al zwanger heb weten worden op topics waar ik op zit, maar eigenlijk niet meer gevolgd heb sinds ze zwanger waren.. en beiden hebben ondertussen een miskraam gehad.. Ik dacht ik ga eens kijken hoe het op hun roze wolk gaat en hoever ze al zijn en dan.. lap.. wel even slikken.. Ik weet niet waarom ik dit hier post eigenlijk Ik had het hen zo gegund en inderdaad, zo samen op een forum leef je wel mee met elkaar en tel je mee af naar elkaars nod en zit je zelf in spanning als hun testdag er is.. en dan dit. Ben er even stil van.
Oeioeioei...wat spannend voor je Lies! Wanneer mag je ook alweer tesen? Halverwege volgende week toch? Ik duim heeeeeh hard voor je.
Hm inderdaad nieuws waar je stil van wordt. Dat is natuurlijk extra lastig voor ons allen. Je doet er zoveel moeite voor en dan zijn sommigen de gelukkige dat het raak is. Maar dan moet je nog maar afwachten of je de 3 maanden veilig doorkomt, want dat kan, net als bij iedere 'normaal' ontstane zwangerschap, net zo goed nog heel erg misgaan. Maar ja, dat zien we dan wel weer. Eerst maar eens zorgen dat er iets komt. Wij gaan gewoon voor superbaby's die heerlijk innestelen en er de eerstkomende 9 maanden niet vandaan komen!
@framboos, is idd iets om bij stil te staan, maar ja aan de andere kant, wie weet hoevaak wij geen vroegtydige miskramen hebben gehad, zonder we t doorhadden en dan nog zitten we vaak met de onzekerheid van; kunnen we wel zwanger worden? zolang je t ni hebt ervaren ga je jezelf altyd afvragen of t wel weggelegd is voor jou en hoewel dit natuurlijk geen troost is voor de dames die een mk hebben meegemaakt, lijkt t me toch goed om te weten dat je alvast al weet dat t kan. missch ben ik nu gewoon te positief maar dat sleept ons er toch telkens doorgeen e, die positiviteit.
Ik denk ook dat positief zijn erg belangrijk is maar ik merk wel dat ik niet te positief ben om mezelf tegen de teleurstelling te beschermen. En we hebben ook onze galgenhumor nog.... Ik mag morgen weer naar het ziekenhuis voor een FM. Gisteren was het ei 14mm. Waarschijnlijk dus dinsdag of woensdag IUI. Afwachten dus.
Ook hier is het met ups en downs, hoor. Het mag nu echt wel al gaan komen, ik heb nu al genoeg afgezien en gewacht, nu ben ik het beu Mijn man en ik gaan beginnen bouwen en dan moet je kiezen hoeveel slaapkamers.. tja.. ik wil 4 slaapkamers: wij + 3 kinderen. Maar zullen ze ooit gevuld zijn, da's de vraag. Als het nooit lukt, zitten we daar met een te groot huis en konden we beter gebleven hebben waar we nu wonen. Ik weet, ik mag zo niet denken, maar anderzijds is het wel een realiteit, bij anderen lukt het en hier niet. En het feit dat mijn moeder twee maand geleden vertelde dat ook zij 2,5 jaar moeten wachten heeft tot ze zwanger was.. pff.. het zit misschien in de familie. Denk wel dat zij daar nooit zo mee bezig geweest is.. eerder van 'het zal wel lukken'.
@framboos.... wij hebben ook 3 extra kamers in ons huis... ook nog niet gevuld. We hebben de kleinste kamer al 2 jaar leeg laten staan omdat we hadden verwacht dat we al bezig kon zijn met verfen enzo. 2011 is ons jaar! Ik moet iets met dat kamer doen! haha Dus ik begrijp het wel. Bree
Hey meiden. Hoe is het hier. Ben hier een paar dagen niet geweest. Moet even kwijt dat ik bijna gek word van het wachten. Ik kan bijna nergens anders meer aan denken. Nog een paar nachtjes en ik weet of de eerste iui gelukt is. Ik ben erg bang voor de teleurstelling. De iui geeft toch wel meer hoop. De verhalen hier lezen doet me goed. Zo zie ik, dat ik niet de enige ben die dit meemaakt. Herken ook veel van mezelf in jullie verhalen. Hoe is het met de rest op het wachtenbankje? Liesben, Bloemetjes en Joyce, jullie zijn een dag na mij toch? Al kwaaltjes? En wie zitten er meer op het bankje? Je kan bij je profiel, gebruiksinstellingen, handtekening, invullen wanneer je iui of fm hebt. Is wel leuk om te zien hoever iedereen is. Goede nacht en tot morgen.
@elize: wat was de reden dat jullie aan IUI aanbeland zijn? Ik lees dat de hsg en zaadkwaliteit goed zijn.. is het ook de befaamde onverklaarbare onvruchtbaarheid? Hier althans wel en da's flink frustrerend! Ik hoop dat het van de eerste keer mag lukken bij jou! Ik duim alvast. Zelf zit ik ook op het wachtbankje, maar wel het bankje vóór de eisprong Is ook maar nutteloos wachten, vind ik.. de tijd kruipt in ieder geval.
Wij beginnen inderdaad met IUI vanwege de befaamde onverklaarbare onvruchtbaarheid. Ondanks mijn geschiedenis met endo (wat zich niet bij mijn baarmoeder en eierstokken had gemanifesteerd), ben in 'gewoon' vruchtbaar bevonden, evenals mijn man. Ik ga dinsdag nu mijn eerste Puregon spuit zetten en een week later dan een echo voor controle. Daarna zal ik een Pregnyl spuit moeten zetten voor de eisprong (dat hoop ik tenminste...) Ik vind het reuze-spannend allemaal, maar ik ga er met een positief gevoel in! Ik ben al vaak genoeg teleurgesteld, dat ik dit allemaal als positief kan ervaren (ook al zal het misschien niet meteen lukken). Wat zijn de ervaringen van IUI-ers met Puregon? Was het eng om de eerste prik te zetten? Nog last van bijwerkingen gehad? Iedereen heel veel succes toegewenst en dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden!
@Zus01. Ik vond het best spannend om de injectie te zetten. Heb ook een tijdje zitten twijfelen, maar uiteindelijk moest het toch en toen viel het allemaal best mee. Ik moest pregnyl spuiten. De plaats waar ik gespoten heb is een paar dagen gevoelig geweest en ik had behoorlijke buikpijn de dag na de injectie (dag voor de IUI). In het ziekenhuis zeiden ze dat het kan doordat de eisprong eraan zit te komen, maar het kon ook zijn dat de endometriose op de pregnyl reageert. Het viel mij alles bij elkaar best mee hoor. @Elize22, Ik zit ook op het wachtbankje en vind het wachten verschrikkelijk. Ik moet nog wachten tot 9 februari! Gisteren een vervelende avond gehad. Op een verjaardag met allemaal zwangere vrouwen. HET gesprek van de avond dus. Mij werd een aantal keren gevraagd of het voor ons ook geen tijd werd en of we misschien wilden vertellen dat we zwanger waren, omdat ik geen borreltje drink Hier kan ik zo boos/verdrietig om worden!