Start IUI in 2011

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Liesben, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    Belgiƫ
    @Nakkie: wat vervelend voor jou, zo een feestje met allemaal zwangere meiden die graag kakelen over baby's en kwaaltjes, kortom de toekomst.. waarvan ik vind dat wij in de mmm die soms niet hebben, de tijd staat stil.
    Mijn schoonfamilie houdt ook nauwlettend in het oog wanneer ik water ipv wijn drink, als we eens op bezoek gaan, wordt er druk gespeculeerd over mededelingen die we zullen doen.. ze proberen dan hun eigen kind van 1 jaar in mijn armen te duwen om daarna te kunnen vragen 'awel? kriebelt het nog niet om eraan te beginnen? het gaat je goed af, hoor'.
    Ik denk dat we hier allemaal mee te maken hebben.. enige oplossing is aan iedereen te vertellen dat het niet gaat zoals gepland en je in de mmm zit.

Ik hoop hier voor iedereen dat de eerste IUI direct mag lukken.. voor mij was dit helaas niet zo, maar we hebben nog 5 keer te gaan, dus alles kan nog. Na 6 IUI's is 50% zwanger, dus daar kan ik evengoed bij zijn.. een goede kans, 1 op 2, duimen maar.

2. Elize22

Elize22 Lid

17 jan 2011
    20
    0
    0
    @framboos, Bij ons is het ook de onverklaarbaar minder vruchtbaar. Hebben al twee jaar een kinderwens, maar het wil maar niet lukken. Dat is idd heel frustrerend! Alle onderzoeken goede uitslag(wat wel heel fijn is natuurlijk). Ik had op dag 9 al een folikel van 15mm. iui op dag 13. 85 miljoen, waarvan 75% goede zwemmers. Het ziet er allemaal zo goed uit. Maar waarom is het dan nog niet gelukt! Ik wil altijd graag een verklaring hebben, maar die is er nu gewoon niet.:( Maar we wachten het af. Hoe was jou eerste keer dan? Verder ook alles ok? Maar tocch niet gelukt?
    Ik heb vanmorgen getemperatuurd.Heb ik eind vorig jaar ook twee maanden gedaan. Had 37,4. Heb toen niet zo hoog gehad. Kan het ook van de pregnyl komen dat mijn temperatuur nu iets hoger is?
    @Nakki, Nog wachten tot 9-februari.Pfff, dat duurt nog even ja. Ik heb alleen wat familie verteld over het ziekenhuis. Mijn vriendinnen zeggen er eigenlijk niks over. Ik denk dat ze wel een vermoeden hebben. Is ook 1 net bevallen die ook iui heeft gehad. Dus de meesten weten wel dat dat ook kan. Zij was er wel open over. Ik heb eigenlijk geen zin als ze de hele tijd naar me kijken of het wel of niet raak is. Maar ik ben nu 33 en er zijn wel mensen die zeggen, word het niet eens tijd? Dan denk ik maar, ze weten niet beter. Weet alleen niet zo goed wat ik dan moet zeggen. Kan namelijk niet zo goed liegen. Maar het gaat ze ook niks aan.
    @zus01, Nog een onverklaarbare minder vruchtbaar. Ik heb 8 dagen menopur moeten spuiten. Heb je ook prikles in het ziekenhuis gehad? Was bij mij geen succes. Werd niet zo lekker. Mijn vriend prikt mij. Ik kan het niet en hij vind het geen probleem.

3. zus01

zus01 Niet meer actief

@Elize22: ja, we hebben instructie gehad, maar dat was alweer begin januari. Ik heb op de site van Puregon een heel erg duidelijk instructie-filmpje gevonden, dus die zal ik zeker nog een paar keer goed bekijken.
    Mijn man heeft aangeboden mij te prikken, maar ik denk dat ik het eerst zelf probeer. Gelukkig ben ik niet bang voor naalden... ;)
    Begrijp ik het goed dat jij al 1 IUI-behandeling heb gehad?

Vreselijk heh? Dat je niet weet waarom je maar niet zwanger kan worden. Ik zit met dezelfde frustratie. Waarom, waarom, waarom? De enige reden die ik bij mij kan bedenken, is mijn leeftijd. Maar ik heb nog altijd een hele regelmatige cyclus (27 of 28 dagen - en volgens mijn FA dus een regelmatige eisprong). Alle onderzoeken waren goed. Behalve die geschiedenis met endo (wat er nu dus niet meer zit), kan ik niets anders bedenken.
    Soms is het geluk ons dan gewoon niet gegund, denk ik maar. Hopelijk verandert dat snel! ;)

4. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    Endometriose kom je toch nooit vanaf? Bij mij is het 12 augustus weggehaald en een maand later was het eerste alweer terug. Nu een paar maanden later zit er alweer heel veel. Ze hebben tegen mij gezegd dat eigenlijk het enige medicijn zwanger worden is. Laat dat nou nu net niet lukken.
    Ik ben benieuwd waardoor het bij jou weggebleven is en in welk ziekenhuis je behandeld bent voor de endometriose. Heel veel succes in elk geval!

5. Elize22

Elize22 Lid

17 jan 2011
    20
    0
    0
    zus01, Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik ben 33. En wat is endometroise eigenlijk? En ik heb mijn eerste iui gehad. Vond het spannend, bijzonder en een prima behandeling om te doen. Geen pijnlijke of nare dingen. Maar dat wachten nu pfffffffffff.

6. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    #286 kopjethee79, 30 jan 2011
    Laatst bewerkt: 30 jan 2011
    sorry meiden,
    heel het weekend gewerkt,dus ga morgen op mijn gemakje jullie verhalen lezen! er is weer een hoop gebeurd zo even snel te zien..

leuk om te lezen dat we eigenlijk allemaal een beetje in dezelfde leeftijd zitten. het valt me ook op dat we allemaal wat 'ouder' zijn die met een 1ste kindje bezig zijn...zo zie je maar dat vroeger en nu echt wel is veranderd...

en ook bij was het advies 3 dagen geheel onthouding voor de dag van de IUI...

op mijn werk weet iedereen het inmiddels ook al wel, ze zijn heel begripvol, maar ik vraag me af hoe flexibel de managers zullen zijn als ik echt een x onverwacht naar het ziekenhuis moet...zeker als deze poging niet lukt en we over gaan op ICSI..

zo herkenbaar, al die 'dagelijkse' confontaties met de nicht die binnen no time zwanger is, de collega die je verteld dat je er niet zo mee bezig moet zijn, de vriendin die wel naar je verhaal wilt luisteren maar die geen idee waar je het over hebt etc...niet leuk dat we het mee moeten maken, maar wel fijn dat we hier ongestoord met zijn allen er over kunnen praten...thanx meiden!

werkse voor degene die morgen moet werken en nog ff volhouden aan mijn mede w8bankers...

7. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    @babybelle. Voel jij al iets? Ik weet niet of ik mezelf gek maak maar heb buikpijntjes die ik nog nooit gevoeld heb. Misschien wel van de Pregnyl, maar ik hoop natuurlijk dat we geluk hebben! De eerste wachtweek schiet gelukkig al op :)

8. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    nee k voel niets speciaals, alleen heb ik elke maand last van kleine bloedingkjes tydens mijn lf.. die nu weg zijn gebleven tot hiertoe, ma goed.. tegen die bloedingen heb ik utrogestan gekregen, wat ik nu gebruik, dus ja t feit dat die gestopt zijn betekent gewoon dat die pilletjes kennelijk helpen en verder een zeurende pijn in mijn onderbuik, maar die is me ook ni bepaald heel vreemd.. soms zo dat ik tegen t aanrecht sta en er tegenaan kom zachtjes en toch t gevoel heb dat t gevoelig is.. ma goed.. hier word ik uiteraard nie wijzer van.
    hoe kan je jouw pijntjes beschrijven?
    nou voor mijn gevoel schiet t nie echt op helaas:(

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Meiden, ik heb besloten dat ik morgen ga testen....lang genoeg gewacht ;)

10. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @liesben, succes meid!!! :)

11. zus01

zus01 Niet meer actief

Mij is verteld dat endometriose KAN terugkomen. Het hoeft niet. Maar er kan net zoveel kans zijn dat iemand die nog nooit eerder endometriose heeft gehad, het ook ineens kan krijgen.
    Het enige wat ik kan bedenken dat het weer terugkomt, is als ze niet alles hebben weggehaald en het weer gaat groeien.
    Bij mij zat het bij mijn navel/maag (nogal opervlakkig, had dan ook een duidelijke uitstulping bij mij navel). De chirurg heeft zoveel mogelijk weggehaald. Door regelmatige controle hebben ze (vooralsnog) niet kunnen vaststellen dat het terug is. In ieder geval zijn mijn baarmoeder en eierstokken helemaal schoon. En dat vind ik op dit moment het belangrijkste.
    Ik heb, achteraf gekeken, best lang met die endo rond gelopen, omdat ik er eigenlijk niet zo last van had; geen abnormale menstruaties, geen overmatig pijn etc etc. Als ik zelf niet had gezien dat mijn navel er zo vreemd uitzag, had ik er nog wel langer mee rondgelopen.

@nakkie: waar zat/zit bij jou de endo?

@elize22: ik ben 36 en al ruim 2 jaar een kinderwens....ik heb mijn man pas ontmoet toen ik 29 was en toen hadden we beiden nog geen kinderwens. Achteraf heb ik daar soms best nog wel een beetje spijt van...maar als het er niet is, is het er niet...
    Hier wat info over endometriose:
    Endometriose - Wikipedia
    Ik vind het zo jammer dat er nog zo weinig bekend is over endo en vooral de oorzaak. Ik wist eerlijk gezegd ook helemaal niet wat het was, totdat ik die MMM inging....en dan schrik je best wel wat endo allemaal met je kan doen :(

12. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Spannend Liesbeth!
    Hoe laat test je morgen?! Ik ben superbenieuwd!! Laat je het wel meteen weten morgenochtend op 't forum? We leven natuurlijk super met je mee. Keep my fingers crossed...

13. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @liesben,
    spannend! ik duim voor je!
    zelf ga ik pas zondag testen ofzo, want 12 DPO is voor mij geen bijzoderheid en ik heb meestal een cyclus van 32 dagen,dus daar wil ik eerst overheen zijn...ook ben ik best wel bang voor de uislag, bang dat het toch weer negatief is....stom he?

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Morgen zit ik op 13 dpo, dat is 1-2 dgn voor mijn NOD. Mocht de test negatief zijn, dan weet ik genoeg. Bij mijn vorige zwangerschappen testte ik 3-4 dgn voor NOD al positief. Dus ik vind het al knap dat ik het zo lang heb volgehouden niet te testen :D
    En natuurlijk laat ik het even weten, maar kan niet zeggen hoe laat...hangt er van af hoe laat ik wakker ben. En aangezien ik vanavond pas rond middernacht thuis ben (ik moet werken) zal het geen 0800 uur zijn ;)

15. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    Heel veel succes!!!! Ik zal heel hard duimen!

16. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @liesben,
    dan heb jij ook een wat langere cyclus? zit je ook rond de 30-32 dagen?
    nou, ik hoop het voor je, echt! ik durf i.i.g nog niet...

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Cyclus van rond de 30 dagen is toch niet lang? Keurige cyclus juist...
    Mijn cyclus varieert tussen de 28 en de 32 dagen. Mijn lf tussen de 13-14 dagen.

18. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    ow, zo...ja, ik zit zelf zo rond de 32 en dat is lang volgens de gyn. vandaar;). is niet erg, maar zorgt er wel voor dat ik 1 of 2 eisprongen per jaar minder heb en daardoor , i.c.m het slecht zaad van mijn man, minder kans op zwangerschap heb...(had ik voorheen zo nog niet bekeken;)) LF loopt bij mij heel erg uiteen...

19. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    Mijn cyclus verschilt heel erg. De ene keer 20 dagen en de andere keer 28. In het ziekenhuis hebben ze gezegd dat ik twee weken moet wachten met testen.
    Heel veel succes allemaal!

20. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @nakkie,
    bij mij hebben ze idd. ook gezegd dat ik tenminste 16/18 dagen moet w8,dus dat is zondag;)

Deel Deze Pagina