Start IUI in 2011

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Liesben, Dec 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    Hier nog iemand die met iui begint in 2011. Volgende week als het goed is.

2. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    telt je uitslag afwachten in 2011 ook mee?
    mijn eerste iui was op 24-12
    rede van verminderde onvruchtbaarheid, slecht zaad
    2,5milj zaadcellen na opwerking
    NOD op 7 januari
    dus nu maak ik de moeilijkste periode mee, namelijk HET WACHTEN

3. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    3,337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Hallo Meiden

Ook ik start in januari met mijn eerste IUI met het spuiten van puregon.
    Bij ons waren ook alle onderzoeken goed.
    De kans op natuurlijke zwangerschap was 46,2%
    En met IUI 47,6% dus scheelt niet veel.
    Maar hoop dat ik na 2 jaar net als jullie in 2011 zwanger mag raken:)
    Bij mijn volgende menstruatie moet ik bellen en langs komen en starten met spuiten. Waar ik erg tegenop zie!
    Gelukkig wil mijn man het voor mij doen.
    Vinden jullie het niet eng??
    Succes allemaal!

Liefs Brenda

4. tamren

tamren Bekend lid

Oct 25, 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Mijn 1e IUI was op 10 december, deze is helaas mislukt, nu ben ik alweer met Menopur aan het prikken. EN heb ik maandag de 1e FM. Dus we wachten maar weer af!

5. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Hoi Liesben,
    Mijn partner en ik gaan in 2011 ook starten met IUI.
    Wij zijn 2 jaar bezig nu om een kindje te krijgen, dit is helaas niet gelukt. Na verschillende onderzoeken gehad te hebben, kregen wij ook de stempel: "onbegrepen onvruchtbaar". Er was dus niks mis met ons beide.
    Wij zouden eigenlijk afgelopen augustus zijn begonnen met IUI maar toen raakte ik na 2 jaar zwanger. Wij waren zoooooo blij! Helaas kreeg ik een miskraam met 6 weken en 2 dagen. In januari als mijn ongi komt gaan we starten met IUI. Hopenlijk kunnen we onze ervaringen misschien een beetje delen.
    In ieder geval heeeel veel succes!!!

6. zus01

zus01 Niet meer actief

Wij gaan in januari ook beginnen met IUI. Volgende week ons startgesprek. Wij zijn al bijna 2 jaar bezig. Helaas nooit zwanger geweest (ook heen MK dus). Zaadonderzoek en HSG waren goed. Endo bij navel eind 2009 verwijderd, maar daarna 'schoon' bevonden. Ik ben heel benieuwd wat het ons brengt. Na zoveel tijd en al zoveel zwangeren om me heen, begint mij geduld nu op te raken..en ik realiseer me dat wij eigenlijk nog maar aan het begin staan van alles... Heel frustrerend! Iedereen heel veel succes en ik houd jullie op de hoogte, uiteraard!

7. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    sterkte. Vreselijk dat wachten. Ik had voor mezelf besloten dat ik niet uitreken wanneer ik ongi moet worden. Anders wordt het echt een hel.
    Wat denk je zelf?

Nogmaals sterkte ik denk aan je.

8. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    ik heb waarschijnlijk mijn eerste iui donderdag. Ben zo zenuwachtig. Slaat nergens op maar slaap slecht en krijg lichamelijke klachten van de stress. Echt maf dat het zoveel met je doet.

9. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    3,337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik snap dat wel je wacht al zolang en nu komt het toch dichter in de buurt ik zelf kan niet wachten tot ik ongie word en ook mijn eerste IUI krijg.
    Alleen die hormonen spuiten zie ik niet echt zitten maarja..
    Heel veel succes in iedergeval en hoop voor je dat je over 14 daagjes een positest in handen hebt.

Liefs brenda

10. tamren

tamren Bekend lid

Oct 25, 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Anita: Succes donderdag! Moet jij ook hormonen spuiten of slikken, of doe je het in je eigen cyclus?

@Brenda: Ik ben met mijn 2e ronde IUI bezig en dat spuiten valt reuze mee hoor! Alleen de Pregnyl puit voel ik ietsje. Maar verder gaat het goed! Ik heb alleen last van hoofdpijn van de Menopur.....
    Succes... En ik ken het, dat ongeduld. Dat heb ik ook steeds hoor. Is denk ik menselijk....

@Zus: Succes met alles....

@Druufke: Ook heel veel Succes met alles.

@ Babybelle: Hoe is het?

11. anita85

anita85 Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    1,385
    18
    38
    Female
    Flevoland
    ik moet alleen pregnyl spuiten verder niets. Mijn cyclus is goed.

12. tamren

tamren Bekend lid

Oct 25, 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Okee, dat is fijn. Succes donderdag! Ik duim voor je!

13. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hey Liesben! Ik begin volgende maand met IUI :) Ik heb geen idee hoe het zal lopen, maar ik ben wel benieuwd en heb een beetje hoop omdat het nog niet is gebeurd de afgelopen 2 jaar met mijn man en ik op een natuurlijke manier.
    Ik wens je veel sucess en 'baby dust' (dat zeggen we in Amerika)!
    Laat me weten hoe het allemaal gaat!
    Bree

14. evy169

evy169 Nieuw lid

Jan 3, 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ga ook in 2011 beginnen met iui. Wij zijn al drie jaar bezig om zwanger te geraken. 2 maal een miskraam gehad. En het derde jaar geheel niet zwanger geraakt. Ze weten niet waarom het niet lukt. In het ziekenhuis willen ze eerst nog een cyclus afwachten en nog wat tests doen, omdat dit al even geleden is gedaan. Een follikel meting en een samenlevingstest. Ik ga ervanuit dat in Februari het pas echt gaat beginnen. Ik denk dat het een goed jaar gaat worden!. Dat mag onderhand ook wel.

Ik hoop ook ervaringen van andere meiden te horen.

evelien

15. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

Jan 4, 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Nou meiden. Ik heb 1 ronde iui gehad. Mijn 2de ronde had ik een cyste. En moest toen een maand rust. Nu halverwege december opnieuw begonnen met spuiten. Fm gehad vorige week maandag eitje te klein. Woensdag nog te klein en zou gisteren iui krijgen. Alleen had ik afgelopen vrijdag mijn eisprong dus deze ronde ook geen iui. Moesten zelf aan de bak. Nu afwachten en anders weer opnieuw beginnen hopen dat we dan wel iui krijgen. Of het moet nu raak zijn dat zou heel erg mooi zijn maar afwachten

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

He meiden,
    Als ts kreeg ik op een of andere manier geen berichtje meer als er gepost was. Vandaar dat ik er niet meer was.
    Leuk dat er een aantal meiden mee komen schrijven. en wat een hoop verdrietige verhalen eigenlijk. Ik zie helaas ook al weer wat mislukte of vroegtijdig afgebroken IUI's.
    WIj hebben morgen de voorlichting/ het eerste gesprek en starten ws in februari. Ik verwacht vandaag ongesteld te worden, aangezien mijn temp flink gezakt is en ik enorme krampen heb. Jammer, ik had zo gehoopt dat we het stiekum nog een keer zelf geflikt zouden hebben.

17. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    3,337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Dankje Tamren Jij ook heel veel succes en de Gyn zei ook tegen mij dat de pregnyl vervelend was en dat mijn man die het beste bij mij kon zetten, omdat hij langzaam gespoten moet worden.
    We zien het wel hoop dat ik goed nieuws heb in februari:D

Liefs brenda

18. lente07

lente07 Lid

Apr 15, 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Hier ook nog iemand die in januari start met iui!
    Even mijn verhaal... wij hebben al twee zoontjes, een van 6 en eentje van 3 (dus ja, wij zijn bevoorrecht ten opzichte van een aantal van jullie..) en we willen graag een derde.
    De eerste twee gingen probleemloos (oudste na 1 maand, jongste na 5 maanden) en nu wil het dus al een jaar of twee niet lukken.
    Ik heb in juni 2010 een hsg gehad, kwam niks uit, en in oktober een laparoscopie (omdat ik wat buikklachten had) kwam ook niks uit, verder lijkt dus alles gewoon goed te gaan maar nog geen zwangerschap... donderdag krijg ik prikinstructie en volgende week woensdag gesprek met de gyn., hopenlijk kunnen we dan volgende cyclus starten! Ik hoop zo dat t nu wel gaat lukken!
    sterkte allemaal!

19. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

Jan 4, 2011
    234
    0
    0
    Hi girls,
    Ik sluit me graag aan bij deze topic. Toch wel fijn om dit te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten.
    Wij starten binnenkort ook met iui. Ruim 1,5 jaar bezig met zwanger worden. Na wat onderzoeken halverwege vorig jaar bleek dat de zaadjes van mijn man niet zo snel zwemmen. Dat was een teleurstelling natuurlijk. Daarom even een paar maandjes rust genomen samen. Alle onderzoeken bij mij zagen er goed uit gelukkig. Vorige week heb ik het laatste onderzoek gehad, een HSG. Ook dat lijkt allemaal goed op het eerste gezicht, volgende week maandag hebben we nog een gesprekje met onze gyn om alles goed door te spreken. Daarna direct een prikinstructie en dan als het goed is, eind jan/begin feb een eerste inseminatie zonder hormoonondersteuning. Nou ja, 1 prik natuurlijk, om mijn eitje te bevrijden. Spannend allemaal. Ook voor jullie natuurlijk. Ik wens jullie allemaal veel sterkte en suuces de komende tijd. Ik hoop dat deze topic binnenkort volstaat met mooie, gelukkige berichtjes!

20. cindyp

cindyp Nieuw lid

Jan 4, 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn naam is Cindy, bijna 33 jaar en vanaf eind 2007 bezig met zwanger worden. Wij hebben redelijk lang gewacht om stappen te ondernemen om zwanger te worden, omdat we er zeker van wilde zijn om het aan te kunnen en te weten tot hoever we willen gaan.

In juli is vastgesteld dat de zwemmetjes van mijn man te weinig actief zijn.
    Sinds september 2009 zijn we onder behandeling bij Geertgen.
    Inmiddels hebben we vier IUI pogingen achter de rug.
    Allen mislukt.

Share This Page