Start IUI in 2011

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Liesben, Dec 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    ja t gaat best goed eigenlijk.. t lijkt wel of ik minder stress heb dan de vorige x dus das altyd goed e. maar dit is week 2 die ik nu inga dus er kan qua stress nog heel wat veranderen. :$

2. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    sanseveria, ook jou alle succes gewenst!!!

nakkie, en en? zenuwen? stress? gepieker? ongeduld?

3. Nakkie

Nakkie Lid

Jan 24, 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    Babybelle: best wel stress, gepieker, stiekem jaloezie en vooral buikpijn. Vanaf de dag na de Pregnyl al buikpijn. Door de endometriose heb ik altijd wel een beetje last van mijn buik en helemaal tijdens de menstruatie maar het is nu andere pijn. Ik vraag me af of het misschien de endo is die groeit door die prik ofzo. We zullen zien. Nog een weekje en dan weten we meer. Ala het niet gelukt is weet ik het wel eerder want ik heb nooit een lange cyclus (maar ook geen regelmatige). Ik durf niet zo goed meer te hopen en word ineens weer onzeker 400.000 zaadjes was natuurlijk wel heel erg weinig
    Hoe is jou cyclus en trek jij het wachten nog of maak jij jezelf ook al gek?

Sanseveria: wat fijn dat ze zo hun best doen om er nog een klein beetje romantiek in te brengen. Bij ons is het vol het licht aan inseminatie, wachten en weggaan. Ik vond het wel heel cool dat mijn vriend het spuitje in mocht drukken als hij dat wilde.

Iedereen heel veel succes!!!

4. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nakkie@ ik begrijp je onzekerheid van het aantal zaadjes, wij hadden zelf 2 miljoen en ben daar nu zwanger van dus het kan echt..! Snap je onzekerheid dat had ik zelf ook als ik hoorde dat het zo weinig was..!

5. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @bloemetje, dat is wel fijn te horen dat er 2 mil. zaadjes waren, want ik denk dat we ook zoeits zullen hebben. Meid, je moet een zwanger banner of zoiets op je handtekening zetten! :):):)

Bree

6. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    8bree ik wacht daar nog even mee....weet niet waarom..!! Gevoelens

7. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

May 4, 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    meiden,
    heb a.s dinsdag een afspraak bij de gyn en dan gaan we een nieuw plan maken! ben nog niet helemaal over mijn baalmoment heen, maar dat heeft ook meer te maken dat er in de relatiesfeer het 1 en ander wringt... maar goed, na regen komt altijd zonneschijn!

8. 8bree

8bree Actief lid

Dec 23, 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    @ iedereen.... zo veel stress hoor ik van iedereen... ook mezelf! Ik heb net een afspraak gemaakt voor een massage voor overmorgen :) paar dagen voor mijn eerste IUI zodat ik een beetje rustig kan worden. Heb ook tentamens enzo dus, het wordt een drukke week voor me, ik wil gewoon rustig doen en chillllll out a bit :) Doet iemand accupuncture? Veel mensen in de VS doen het wel voor fertiliteits behandelingen, ben benieuwd als het ook normaal in NL is?
    @nakkie... ik snap dat je het weinig sperma vinden, dat zal ook een probleem voor ons zijn, maar beide bloemetje en anita waren zwanger gerakt met 3 en 2 miljoen sperma... dus het kan nog :) hang in there! Krijg maar een beetje hoop van... doe ik ook zelf!
    Bree

9. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    8bree@ wordt altijd zo vrolijk van je berichtjes..! Zo positief, heerlijk om te lezen...! en over accupunture heb ik wel veel over gelezen er zijn volgens mij zat meiden die dat toen..! En heerlijk een massage een heel goed begin voor een geslaagde iui...!

10. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

Jan 4, 2011
    234
    0
    0
    Hoi,
    Oh spannend, jij dus ook op het wachtbankje nu! Zitten we daar lekker samen te wachten...nou ja lekker...van mij mag het snel om zijn! Ik wil zo graag weten of het gelukt is! Ik wil het, ik wil het, ik wil het! Goede score hadden jullie zeg. 40 miljoen! Das best veel.

11. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

Jan 4, 2011
    234
    0
    0
    DUIM DUIM DUIM VOOR JOU!!! En voor alle anderen die nog aan het wachten zijn, en voor mezelf natuurlijk. Niet zoveel zaasjes inderdaad bij jullie, maar joh, het hoeft er maar een te zijn toch?! Wie weet zit er een goede zwemmer bij! Hoop blijven houden en positief blijven hoor! Leuk dat jouw vriend ook mocht assisteren trouwens! Toch goed van het ziekenhuis dat ze dat zo doen, voor de man wel zo leuk.

12. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

Jan 4, 2011
    234
    0
    0
    Framboosje, hoe ging de iui vandaag? Door een MAN?! Hahaha, ben benieuwd of je verschil merkte. Was de score van de zaadjes goed?
    Wij gaan zeker voor een februari zwangerschap! Let's do it girls!
    Eind oktober een kleintje, lijkt mij prima! :D

13. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

Jan 4, 2011
    234
    0
    0
    He bah wat vervelend dat je en ongesteld bent geworden en dat het even niet lekker loopt met je relatie. Wil je er iets over kwijt? Misschien kunnen we je helpen? Kop op he?! Stress en negativiteit bevorderen het allemaal niet...

14. framboos

framboos Actief lid

Nov 19, 2010
    468
    0
    16
    België
    sorry voor de mensen die ook meelezen op het andere topic, maar ik kopieer hier gewoon hetzelfde (geen fut tweemaal hetzelfde te schrijven).

Ik heb wat afgejankt vandaag, zelfs zo erg dat ik op mijn werk aan mijn bureau zat te huilen!
    Vandaag IUI nummer 2 gehad, maar gisterenavond (of vannacht?) is mijn ei al gesprongen, ongeveer 24 uur dus na de pregnyl. Ik heb het duidelijk gevoeld: de steken zoals elke maand en vandaag al heel de dag niks meer. Heb dus inseminatie gehad ongeveer 12 uur na mijn eisprong. Ik legde het uit aan de gyn en die zag geen enkel probleem, volgens hem is dat na 12 uur nog perfect mogelijk, moest het nu na 24 uur zijn, dan is de kans echt wel bijna nul. Hij zei dat het niet was omdat ik steken voelde, dat mijn ei net dan springt, dat kan enkele uren schelen.
    Hij zei ook dat er is aangetoond dat door pregnyl de eisprong wordt uitgesteld tot gemiddeld zoveel uur na de eisprong.. 'gemiddeld': ik ben er vet mee!! Het is geen exacte wiskunde, zei hij.
    Mijn ventje had nochtans wel zijn best gedaan, want 3 miljoen zaadjes meer dan de vorige keer, we hadden er nu 25 miljoen.

Ik weet niet of ik de gyn moet geloven, je leest toch overal dat een eicel maar 12 uur leeft? En hoe verder na de eisprong, hoe minder doorlaatbaar ze wordt voor zaadcellen? Ben ik nu verkeerd?

Enfin, heel wat afgejankt vandaag, ik beschouw dit als 0% kans op zwangerschap.. Wat een verloren maand.. en daar heb ik weer 14 dagen naartoe geleefd. Ik ben echt een vod nu.. ik zie het even niet zitten er positief en optimistisch onder te blijven.

1 positief ding: hij zei EINDELIJK zelf dat clomid momenteel geen meerwaarde heeft voor mij (gezien perfect normale eigen cyclus), en dat ik volgende maand dubbele dosis mag nemen, zodat er tenminste toch 2 eicellen rijpen en ik dubbel zoveel kans heb. Ik hoop maar dat ze er dan op tijd bij zijn!

Wat een perfecte anticonceptie is die IUI.. zeker niet klussen gedurende drie dagen, want ventje moet prima zaad afleveren op de dag van de IUI en dan voel je gewoon je ei springen! En we hebben voor het laatst 2,5 dagen ervoor geklust! Da's ook veel te lang!

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ach framboos, wat een verdriet. Ik kan me je boosheid en verdriet heel goed voorstellen! Daar zit je dus echt niet op te wachten. Nu is het met IUI wel zo dat het zaad meteen veel hoger komt, dus miss bedoelde de gyn dat toen hij zie dat het nog prima kon? Als je het zelf doet moet het sperma eerste nog de bm-mond passeren, omhoog zwemmen...Dat heb je nu allemaal overgeslagen!

16. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

Jan 4, 2011
    234
    0
    0
    Och Framboos, wat vervelend allemaal. Maar ook ik denk dat het echt meevalt hoor. Zoals Liesbeth ook zegt, normaal duurt dat inderdaad te lang, dan moet het zaad nog bijna een dag (heb ik gehoord) omhoog zwemmen, door de baarmoedermond, en dan zijn ze al een beetje verzwakt en niet op tijd bij het ei als je je eisprond al hebt gehad. Maar in jou geval worden de vele, fitte 'sjakies' (zo noemen wij ze altijd...) mooi naar de plaats van bestemming getaxied. Toevallig vroeg ik het gister ook aan mijn gyn, van wat als mijn ei al is gesprongen en je het nu wel insemineerd? Ze zij hetzelfde als jou gyn. Maakt niets uit, kans genoeg! Dus Framboos, ondanks deze teleurstelling zou ik me er echt niet te druk over maken hoor. Er is een goede kans dat het wel lukt! Geloof daar in! Kop op he?!

17. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    hoi hoi, ik herken je gevoel ook van mijn eerste iui.. deze keer voelt t echter wel ietjes anders.. hoewel ik toch de stress al voel opkomen hoor. ik heb een positief gevoel en automatisch word ik bang van dat positief gevoel, snap je? k beeld me in dat ik over n paar dagen een posi test in handen zal hebben, wetende dat de kans groter is eigenlijk dat t nie zo zal zijn:( dus ja verwarring en stress, te veel denken ook begint bij mij eigenlijk.. haha ik begon nog positief e maar ja .. toch had ik t echt vorige keer erger.
    je zegt dat je een korte cyclus hebt, in de medische molen is dat toch wel fijn toch? want t irritantste van de mmm is toch wel t wachten telkens dus ja .. das ni slecht in jouw geval e.
    verder kan je idd blijven piekeren over, is t endo is t roch raak etc.. maar ja wachten is al wat ons uitkomst zal bieden... laat ons gewoon hopen op een hele mooie.
    ik wil effe iets verklappen, wilde t er de hele tyd nie over hebben omdat ik mezelf ni nog gekker wilde maken ,maar ik heb nu t punt bereikt dat ik t dus nu wel wil hahaha.. ik heb vorige maand online zo n ultra gevoelige test besteld, maar tegen dat ik die test kreeg werd in ongi, met andere woorden, ik heb die test nu nog en je kan er 6 dagen voor je nod mee testen.. ik weet dat t ni slim is en dat er in die laatste dagen nog vanalles kan mislopen maar anderzijds heb ik toch wel zoiets van als ik weet dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden dan is toch iets dat ik liever wel weet dan nie, toch?

18. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16

lieve schat,
    wat jij hier verteld heb ik vorige week toch precies verteld bij mij??? ik voelde de dag voor de iui de hele dag steekjes en had slijm en wat rozig slijm verloren, duidelijk gewoon mijn eisprong! ook ik maakte me zorgen maar de dokter verzekerde me dat ze de juiste timing hebben.. dat ik vanalles kan voelen maar dat zij weten wat ze doen.
    hy heeft me gezegd dat al die tekenen zoals steekjes en slijmverlies, vaak al beginnen VOOR t ei gesprongen is. hij zei ook expliciet tegen mij dat hy eerder te werk gaat afgaande op zijn onderzoek en tellingen dan dat hy afgaat op wat ik hem vertel over wat ik heb gevoeld.
    en das natuurlijk logisch, wiij voelen vanalles maar betekent echt nie dat wij precies weten wat wij voelen, het is nu eenmaal de periode rond uw eisprong dus dat je vanalles voelt is logisch. meid kijk je hebt zoveel miljoen zwemmertjes, das echt super!!! bekijk t positief..
    en heb vertrouwen in t oordeel van de dokters. zij doen dit al jaren.
    maar verder heb ik ook echt begrip voor jouw gevoel, soms voelt t gewoon zo slecht dat je t janken ni kan laten, is gewoon de angst.. je wil die twijfels nie hebben, je doet zoveel moeite en de gedachte dat t mislukt is echt slopend. dat hoort erbij.
    ik wens je veel succes en ik heb nog steeds vertrouwen in een dikke positieve test over 14 dagen!!! X

19. Nakkie

Nakkie Lid

Jan 24, 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    Je wordt heen en weer gesleept tussen hoop en wanhoop inderdaad en dat maakt het best slopend. en net wat je zegt; als je positief bent ben je ook weer bang dat het niet gelukt is dus ben je bang om positief te zijn... wat zit het toch ook allemaal ingewikkeld in elkaar :)

Een korte cyclus is qua behandeling wel fijn, maar ik zou liever een cyclus van 40 dagen ofzo hebben... het is echt elke maand drama. Erg lastig om je elke 3,5 weken drie dagen ziek te moeten melden of toch naar het werk te gaan en niets uit te voeren. maar goed. nu maar positief inzien... ik heb in een jaar tijd vaker een eisprong dan de meeste anderen :)

Het is inderdaad al fijn als je weet dat het bevrucht is. Ik zou alleen de test geen 6 dagen voor de nod doen. Ik weet zo niet meer welke injectie jij gehad hebt, maar de pregnyl blijft nog een behoorlijke tijd in je lichaam, waardoor je vals positief kan testen. Dat zou helemaal balen zijn.
    Ik wacht gewoon af toch woensdag. Als mijn menstruatie dan nog niet is, hoef ik geeneens een test te doen, want dan weet ik het eigenlijk al :) Het blijft zo spannend!!!
    Ik zal voor je duimen en succes met wachten

Groetjes

20. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    hoi, hier een babybelle die de slaap maar nie kan vatten..
    ik baal namelijk enorm! daarnet om 21uur een bolletje utrogestan opgestoken(vaginaal) en daarna inlegkruisje ingedaan en rond middernacht merkte ik bruin rozige afscheiding, vanmiddag zag ik ook iets heeel lichtjes rozig maar wilde van zoiets weinig nie lopen stressen maar nu baal ik er dus wel erg van! ik snap er eigenlijk maar niks van hoor.. de utrogestan werd me voorgschreven om die tussentijdse bloedingen tegen te houden en tot hiertoe was t zeer goed gelukt, alleen vandaag kennelijk nie. ik snap er niks meer van en ben er nie blij mee.
    om verder op je vraag in te gaan, ik heb 2 dagen voor mijn iui.. dus de 23ste een pregnylprik gehad , pregnyl 5000, die is nu allang uit mijn lijf. vanaf de dag van de iui gebruikte ik utrogestan en nu nog steeds en daarin zit geen hcg dus ik kan niet vals positief testen. ik ga morgenochtend wel die vroege test doen want ik wil toch iets snappen.. ofwel gaat die posi zijn, dan weet ik dat er een bevruchting was, ook al wordt ik ongi .. ofwel negatief, dan ben ik gewoon nog steeds in de war. dushhh ja....:( maar gewoon niets doen en afwachten lukt me niet met die bruine afscheiding.

verder over je korte cyclus, ik snap je wel.. had t zo nie bekeken maar goed, ik denk alleen maar aan hoe meer eisprongen per jaar hoe meer kansen.. is ook zo eigenlijk maar das idd wel slopend, ma goed, je kan altyd effe een maandje pauzeren als je wil e... hopelijk hoeft dat allemaal niet!!! duim duim duim!!!

pfff bruinverlies! :x

Share This Page