Start IUI in 2011

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Liesben, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zus01

zus01 Niet meer actief

@nakkie: balen! sterkte en vol goede moed aan IUI 2 beginnen!

@framboos: ik heb alleen een HSG gehad. Mocht daaruit gebleken zijn dat de eileider ondoorgankelijk waren geweest, dan had er nog een kijkoperatie gevolgd. Was in mijn geval dus niet nodig. Heb jij dan ook geen HSG gehad?
    en komop heh? ik weet dat het allemaal niet meevalt. Ik heb soms ook het gevoel dat ik liever het bijltje erbij neergooi, maar het doel heiligt de middelen. This too shall pass....

Morgen de 1e FM. Heb ook maar ovu-testen gebruikt, omdat ik vorige cyclus op CD9 al een positieve ovu-test had. So far so good (en dus negatieve ovu-testen). Ben heel benieuwd hoe de blaasjes gegroeid zijn en of ze sowieso gegroeid zijn. En dan hopelijk morgen de datum voor de IUI horen....

Verder geen testers dus deze dagen?

2. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    @sanseveria
    Waarschijnlijk maar 3 keer omdat de kans van slagen wel heel klein is met maar 400.000 zaadjes en omdat elke keer dat ik menstrueer de endometriose flink groeit. De wachtlijst was vorige maand ongeveer een half jaar maar ik neem toch echt aan dat ze ons dat niet aandoen. Voordat we aan IVF mogen beginnen zal bij mij ook eerst weer de endometriose weggehaald moeten worden. Ik hoop toch zo dat Iui lukt! Zou een hoop ellende schelen. Het enige medicijn tegen endometriose dat echt helpt is een zwangerschap of de pil continu doorslikken.

Iedereen heel veel succes met alles!

3. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    @zus: een HSG heb ik wel gehad, voor ik aan IUI begon, om te zien of alles doorgankelijk was. Het is maar dat ik me moeilijk kan neerleggen bij de 'onverklaarde onvruchtbaarheid', er moet toch ergens iets zijn! Ze hebben hier niet eens een samenlevingstest gedaan, dus ik heb geen idee of we er met klussen alleen ook kunnen geraken. Geen idee of ik vijandig slijmvlies heb. Moest ik dat weten, dan zou ik IUI als onze eerste echte kans kunnne zien.. maar nu heb ik er het raden naar.

@sanseveria: over ivf is hier nog niet gesproken. Ik vraag me af of ze dat wel doen bij mensen die onverklaarbaar niet zwanger raken. Misschien sturen ze ons wel terug en mogen we nog 3 jaar zelf proberen. Ben wel al 30, dus heb de tijd (of het geduld) van de wereld niet meer. Ik moet wel zeggen dat het bij mezelf wel zou wringen.. er is niks verkeerd en ik zou ivf moeten ondergaan.. dat klopt niet echt. Dus ik weet het niet wat ik zou doen.. uit hoop op alsnog een zwangerschap zou ik dit wellicht wel doen, zij het niet met de volle goesting. Ik heb met mijn man afgesproken dat als 6 IUI's niks opleveren, we de adoptie in gang steken, ongeacht of we ivf gaan doen of niet. Heb ik toch het gevoeld dat er ergens schot in de zaak komt.

4. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    sanseveria
    ja ik zou liever gewoon door willen gaan ja.. ik bekijk t gewoon stap per stap, iui 1 heb ik ervaren als vry vermoeiend en stresserend, veel wachten en alles was nog nieuw
    iui2 was al een pak beter, heb er eigenlijk weinig van gemerkt, ene keer fm meting, ene keer bloed prikken en dan stond de iui datum al vast en ook de dag van de iui verliep alles veel vlotter en sneller dan bij de eerste, bij de eerste hebben we bijna 2 uur gewacht en bij de 2de waren we na ni eens 10min al binnen. dus ja omdat t dus laatst zo vlot ging, zit er bij mij nog wat energie in om nu meteen door te gaan.. dus ik kijk nu wel hoe de ivf verloopt en als t te heftig is dan ga ik daarna missch wel een pauze inlassen. ik zie wel, hopelijk kunnen ze met ons zaad iets met ivf want ik lees dat sommige niet met ivf verder mochten door slecht zaad en naar icsi moesten.. ik wil er ni te lang bij stil blijve staan, want natuurlijk had ik deze manier niet in gedachten toen ik vroeger droomde over een eigen gezin. ma goed het is nie anders

5. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    ik wou gewoon even in het algemeen hier zeggen dat ik jullie enorm bewonder, hoor. Als ik al jullie verhalen lees, soms meer verdriet en teleurstellingen dan lichtpuntjes, operaties, constant dat wachten en vechten en toch het hoofd niet laten hangen, weer commentaar van buitenstaanders trotseren, en dit allemaal terwijl bij de meesten slechts een handjevol mensen op de hoogte zijn van al deze problemen die zich binnen de vier muren afspelen.. ik trek me ook op aan jullie! Ik sta er niet alleen voor! Daarvoor even een gemeende dankjewel! :)

6. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    nou dat gevoel is geheel wederzijds! het is idd bewonderenswaardig en we mogen best trots zijn! het is niet niks..

7. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Framboos: Lief van je. Kusje voor jou! Wij bewonderen jou ook , we slepen elkaar er door!

8. zus01

zus01 Niet meer actief

Ik begrijp je helemaal. wij hebben ook geen samenlevingstest gehad en vraag me de laatste tijd ook wel eens af of daar niet onze "fout" in ontdekt wordt.
    Als je voor het eerst hoort dat er helemaal niets met je aan de hand is en ze geen reden zien waarom je niet op de ''natuurlijke'' manier zwanger kan worden, dan ben je eerst blij (er is immers niets mis met je). Maar later bedenk je dat je liever had gehoord dat er iets mis is en dat er wat aan te doen is.
    We moeten maar hoop houden. En ik weet dat ik nog een hele hoop cliches hier kan neerzetten, maar vaak is dat het enige waar ik me nog een beetje aan kan vast houden.

En ik heb ook echt bewondering voor iedereen die hier in hetzelfde schuitje zit. Petje af, dames!

9. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    He bah, wat naar, die endo. Is dat een heftige ingreep? Het weghalen bedoel ik? Doen ze dat met een kijkoperatie ofzo? Wat een lange wachtlijst! Ik hoop echt dat het bij jullie met iui lukt! Dat zou heel mooi zijn. Ik duim voor ons!

10. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    @ Framboos: Nee, daar heb je wel gelijk in. Wellicht gaan ze dan niet over op ivf. Bij ons ligt het aan het zaad, dus als iui niets is, zal het denk ik ook eerder icsi worden dan ivf. Maar goed, voor de dames is de behandeling en puncties e.d. hetzelfde en ik weet gewoon dus niet of ik dat er allemaal voor over heb. Bij jullie lijkt het me ook vervelend, omdat je gewoon niet weet waar het nu aan ligt. Maar stel het lukt niet met iui bij jullie (waar we zeker niet vanuit gaan, want het gaat jullie gewoon lukken), dan is adoptie dus wel een alternatief voor jullie? Knap dat jullie dat kunnen. Dan is de kinderwens echt heeeel groot dus? In de zin van, als het dan geen kindje van jezelf kan zijn, dan van iemand anders. Maar jullie willen hoe dan ook een kind? Ik (ver)oordeel niemand, begrijp me goed, maar ik ben gewoon heel erg benieuwd naar iedereen z'n beweegredenen en keuzes hierin. Want iedereen moet de dingen doen zoals ie ze zelf voelt.

Hoe staan de anderen tegenover adoptie eigenlijk? Just asking...

11. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Tsja, als jullie je er nu goed bij voelen, moet je natuurlijk meteen doorgaan. Maar vergis je niet in ivf, da's ook best een heftig traject denk ik hoor. Heb jij iui ook met hormoonondersteuning gedaan? Ik ben het ff vergeten...sorry, ik heb af en toe moeite om alles van iedereen goed te onthouden. En natuurlijk hadden we het allemaal anders in gedachten toen we ooit besloten voor een kleine te gaan...maar ja...wat doe je eraan? Helemaal niks helaas...balen he?! Succes en hou je ons op de hoogte?

12. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    8Bree: hoe is het met jou?!

13. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hey meiden :) Sansvera... alles gaat hier goed, tijd gaat langzaam natuurlijk omdat dit mijn eerste IUI maand is. Morgen heb ik mijn 2e FM, en waarschijnlijk donderdag de poging! Spannend, eindelijk een echte kans op zwangerschap! Maar goed... niet te veel hoop inzetten :)
    Ik had een heel rustig weekendtje met vriendinnen omdat onze mannen allemaal weg waren (skiien). Lekker langs de sauna en filmpjes, etc. Dus heel rustig en nu terug naar echte leven en terug online :) ha
    Ik laat je weten hoe het morgen gaat, maar dit week zal heel langzaam gaan voor me! Hoe gaat het met iedereen... ? Nog meer IUI's deze week?
    Bree

14. Nakkie

Nakkie Lid

24 jan 2011
    86
    0
    0
    Jeugdhulpverlening
    Ik weiger om te denken dat het misschien nooit lukt. Als het in nl niet kan misschien wel ergens anders. Dan is geld alleen een probleem

15. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    ja bij iui 1 pregnyl en 6dagen na eerste iui weer een pregnylprik, schynt een mogelijke innesteling te bevorderen
    bij iui2 pregnyl en daarna vanaf de dag van de iui utrogestan,omdat ik bloedingen heb altyd tydens mijn lf.
    en ja idd niks aan te doen.. en ja ik weet wel dat t allemaal nie makkelijk is ma goed, voel me nu wel klaar voor en dan kijken we wel verder mocht t te heftig zijn ofzo
    jouw nod is pas over een tydje e.. nou hopen op een goede afloop
    heel veel succes en ja natuurlijk zal ik hier altyd alles plaatsen;)

16. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    jah snap ik volkomen, ik zou ook gewoon alles proberen en ja geld.. sparen zeker ..

17. zus01

zus01 Niet meer actief

hallo dames!
    kopieer even wat ik ook in ander forum had gezet, maar ben dan ook iets te blij om alles opnieuw te typen:

Even een ego-berichtje: vanmorgen FM gehad en 1 eiblaasje was goed te zien. 18mm al!!!
    Vanavond dus al Pregnyl zetten en dan woensdag de IUI!!
    Ben zoooo blij!!
    Was zo bang dat ik mijn eisprong al had gehad of dat er overstimulatie was....maar niets van waar dus....
    Eerste stap gezet, nu de volgende!!

Hoop dat alles goed gaat met de dames hier? ik heb een heel erg moeilijk weekend gehad. was er echt van overtuigd dat ik voor altijd kinderloos zou zijn. Dat het geluk ons gewoon niet gegund is, maar als je dan weer deze hoop krijgt. Ook als is het maar klein en in de vorm van een blaasje van 18 mm (hoe blij kan je zijn over zo'n ding?? hah!), dan weet ik weer waarvoor we het allemaal doen...
    Komt allemaal goed! hoe dan ook....

18. Jaira

Jaira Fanatiek lid

5 mei 2010
    1.840
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Framboos: rot voor je dat je je zo down voelt, weet er alles van bij tijd en wijle:(...grrr maar ja, het is een dooddoener maar probeer toch de moed te houden en positief te blijven, ons geduld wordt op de proef gesteld maar ook ik blijf geloven dat het wachten wordt beloond! Dikke knuf voor jou!:)
    Ik heb geen kijkoperatie gehad voor IUI wel vorig jaar HSG maar daar kwam niets uit en aangezien het probleem bij man ligt vond men het niet nodig een kijkoperatie te doen.
    Oh enne...nog bedankt voor je lieve woorden voor ons allen:), idd heel fijn dat je hier van je af kan praten en iedereen een luisterend oor heeft ook omdat we in hetzelfde schuitje zitten!

@Nakkie: balen zeg, bah bah en nog eens bah!:( Hopelijk kan je je snel herpakken voor de volgende ronde! Je hebt nu gelukkig eerst een weekje waar je er niet mee bezig hoeft te zijn, even ´rust´. Hou je haaks meid!

@Babybelle: Ook al in zo´n rot situatie! Sterkte meid, hoop dat ik je wat moed kan geven met wat je zelf waarschijnlijk ook wel weet, de kansen met IVF zijn wel een stuk groter dan met IUI, he?!;)
    Ik ga heeeel hard voor je duimen dat het in 1 x raak mag zijn! Heel veel sterkte deze tijd! Wanneer denken jullie de IVF te krijgen?

@Sanseveria: ook jij hebt je IUI gehad?! Voel je al wat?:$;)....Nee, gekheid, ik hoop ook voor jou dat het de 1e x raak zal zijn! Ik duim voor je! Wat een spanning brengt het allemaal met zich mee, he?!
    Over je vraag over adoptie kan ik alleen maar zeggen: een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt en dat is voor iedereen weer anders. Ik zelf zou eerder gaan voor adoptie dan bijv donorzaad, mede omdat mijn man daar gewoon moeite mee heeft en dat heb ik dan gewoon te respecteren...

@Zus01: Wat fijn zeg! 1 fm en dan meteen voor de IUI!! :$ Super! Ging bij mij wel anders, ik heb 7 x in 2 weken tijd terug moeten komen, ineens veel langere cyclus en dan eindelijk vandaag de IUI gehad, pff, zo zie je het kan ook anders! Succes met wachten...

@8Bree: How´s life?;) Spannend waarschijnlijk deze week de IUI! Hoe was de meting vandaag?

Hoe is het met de zwangere dames?????

Hier: vandaag dus de 1e IUI gehad, alles naar wens verlopen, 42 milj waarvan 16% progressief, was goed volgens de arts en nu wachten.....:(

19. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    Hoi meiden.... :) Alles gaat hier prima bij me. Vandaag mijn FM was 16mm... en bij mij groeit het meestal 2 mm per dag... dus over 2 of 3 dagen wordt het de eerste poging.... jeetje Eindelijk!
    Ik heb vandaag een accupuncture behandeling gehad en vond het super! Ze heeft ong. 10 naalden in mijn lichaam gedaan (voeten, handen, en een in de voorhoofd!). Binnen enkele minuten werd ik helemaal rustig en mijn lichaam voelt nu echt super relaxed! ahhh Ik vond het een lekker en een leuke ervaring. Dus, ik wilde dat meedelen. :)
    Ik heb tentamens deze week (zelfde week als mijn IUI natuurlijk... bah!). Maar goed, nu voel ik me minder gestressd.

Bree

20. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    @8Bree: Spannend! Fijn dat je deze week mag! Wanneer moet je weer voor een laatste meting? Of hoeft dat niet en moet je sowieso donderdag? Nice! En je weekend met vriendinnen klinkt ook heerlijk, gezellig en goed voor de afleiding. die acupunctuur van vandaag klinkt wat eng...ik ben niet zo van de naalden en die zien we al genoeg met pregnyl prikken enzo, haha. Maar fijn dat het jou helpt ontspannen. Succes met je tentamens deze week, beetje afleiding is goed.

@Zus01: Wat fijn dat jij woensdag al mag! Dat is een fijn gevoel he, eindelijk komt er een beetje schot in de zaak. Het komt goed, echt waar, daar blijven we in geloven! En dat kleine eiblaasje van 18 mm is misschien wel het begin van iets heeeel moois...

@Jaria: jaaaa je hebt ook iui gehad vandaag! Eindelijk meid! Dus het viel jou ook wel mee? Alleen die stomme eendenbek he, dat vind ik toch zulke onmogelijke dingen. Maar goed, het zit er in, bij mij ook inderdaad. En de dagen kruipen voorbij richting NOD. Ik probeer echt zo normaal mogelijk door te leven, ik werk me drie slagen in de rondte zo druk is momenteel op kantoor. Gelukkig maar, dan hoe ik overdag zo min mogelijk aan te denken. Maar natuurlijk denk je er iedere dag heel vaak even aan. Ik voel wel van alles in mijn buik, een beetje trekken, krampjes bij eileiders enzo. Maar ja, dat kan van alles zijn natuurlijk. Volgende week, einde van de week weet ik meer...was het maar alvast zover. Ik heb er ergens zo'n goed gevoel over, maar durf het bijna niet eens te typen hier. Alles leek zo goed te zijn bij ons dit keer. Supermooi en dik baarmoederslijmvlies, best goed aantal zaadjes (12 miljoen, waarvan 90% beweeglijk), mooi vlak voor de eisprong ingebracht, een 'vleugje romantiek'...haha. Wat kan er dan nog misgaan zou je denken...Zal je zien dat het niet raak is dit keer.

En meiden, weet je wat het allergekste is? De dag dat ik mijn NOD heb, is werkelijk waar de exacte uitgerekende datum van mijn zusje. Hoe mooi zou dat zijn?! Bij haar een kindje eruit, bij mij erin?!

Ik droom weer ff verder...succes allemaal! Liefs, S.

Deel Deze Pagina