@sanseveria: thanks! ik zie het ook als iets mooi...ook al is het nog maar een eitje! hahah! spannend voor je, dat wachten. wel goed dat je afleiding heb in je werk. ik werk op dit moment niet, dus ik zal die 2 weken op een andere manier moet zien door te brengen. hopelijk wordt het een beetje mooi weer en kan ik veel naar buiten. hardlopen/wandelen doet me altijd wel goed. @jaria: voor jou begint het wachten nu dus ook. succes ermee!! mocht je nog tips hebben om de tijd door te komen, hoor ik het wel! zijn jullie trouwens van plan om exact 14 dagen na IUI te testen of eerder? ik ben inderdaad erg blij dat we maar 1 FM nodig hadden. we wonen niet erg dicht in de buurt van de kliniek. zou dus lastig worden, als je steeds voor een echo van 10 minuten een 45 minuten onderweg bent. so far so good. mijn man kan woensdag echter niet mee naar de IUI. hij kan smorgens nog wel zijn 'bijdrage' doen (uiteraard), maar moet daarna weg voor zijn werk. ik heb dus aan een vriendin gevraagd of ze mee wilde en dat wilde ze graag. voelde zich zelfs vereerd! ze is zelf zwanger en leeft enorm met me mee...wel erg fijn! nog een 1,5 uur en ik mag de Pregnyl zetten. hopelijk gaat het me net zo goed af als de Puregon....
Mijn inseminatie is vervroegd!! Ik had voordat ik Pregnyl zette een positieve ovulatie test. Ik vond daarom woensdagochtend erg laat om nog een IUI te krijgen. Vanmorgen gebeld met kliniek en blij dat ik dat gedaan heb; ze wilden het risico ook niet nemen. Ik moet vanmiddag dus al komen voor een IUI! Gaat ineens zo snel allemaal. Maar blijkbaar heb ik een snel springend ei (zit ook pas op CD10....). Hopelijk gaat het allemaal goed, want ik heb door de stress vannacht niet erg goed geslapen. Dus een tip, dames: mocht je twijfelen over het een of ander! Altijd bellen met je arts. Je lichaam doet blijkbaar niet altijd wat de artsen willen dat 'tie doet...
Wow, Zus01: je treft het wel dat alles zo vlot en soepel verloopt, hopen dat het ook direct raak mag zijn! We lopen nagenoeg gelijk! Ik weet niet of ik eerder test dan 14 dagen, ben bang voor teleurstellingen dus ik slaap er nog een weekje over, duurt wel een eeuwigheid zeg en heb pas gister IUI gehad... Wens je heel veel succes vandaag en gooi die benen in de lucht!
Eindelijk achter de rug idd, had wel wat voeten in de aarde, pfff. Geloof het of niet maar ik heb vandaag al zo´n zwaar gevoel in mn onderbuik, neeee, ik ga me niet gek maken want ik houd mezelf voor dat ik pas na een week wat zou kunnen voelen.... Bij ons net als bij jullie, gunstige omstandigheden zei de arts maar idd, zal je net zien dat het dan niet is gelukt! Maaaarrr...positief gaan we blijven, je kan ook denken dan kan het haast niet mis gaan! Wat bijzonder, je zus uitgerekend en jij je NOD! Ik ga heel hard voor je duimen!!
Ik kopieer even, want ik kruip het liefst onder de lakens en wordt dan pas over 2 weken wakker..... Mijn IUI ging niet erg soepel. De insemenatie wel maar: Ben terug van eerste IUI, maar heb er geen goed gevoel over. Begon al met die ovu-test en de vervroegde IUI. en vervolgens was ik halverwege de kliniek, belde mijn man dat zijn zaad niet goed is!! Hij is week geleden ziek geweest en dat heeft een impact op zijn kwaliteit gehad. Hij moest nog een keer komen voor een 'bijdrage', omdat deze 2e keer vaak beter blijkt te zijn. Uiteindelijk ben ik nu geinsemineerd met 1,8 miljoen, terwijl de ondergrens 2 miljoen is. Niet optimaal dus.... heb het deze ronde gehad en gelukkig was mijn eisprong wat vroeger, zodat deze ronde ook snel voorbij is. Volgende ronde maar hopen dat we allebei zo gezond als een vis zijn en dus meer kans maken... Baal wel behoorlijk.... :x
@zus: kop op meid! Zoals jullie ook steeds zeggen tegen mij: er is een kans! En ik denk persoonlijk dat het beter is in de komende 14 dagen om al te denken dat het geen kans op slagen heeft (en dus rustig zijn) dan dat je de muren oploopt van de spanning en actief aan symptoomspotting doet Afwachten maar.. en inderdaad, soms zou ik ook graag een slaappil nemen en 14 dagen laten weer ontwaken. Of een tijdmachine... man, wat zou dat snel gaan, direct al die maanden en jaren dat het niet lukt, gewoon overslaan. Ik heb trouwens de indruk dat degenen die hier vorige maand zwanger geworden zijn, net degenen waren met het minst aantal zaadcellen.. tegenstrijdig, he. Je hebt er maar eentje nodig!
thanks voor de peptalk. je heb gelijk; ik moet het allemaal niet zo somber inzien. maar het lijkt wel of je, als je in onze situatie zit, ook naar spijkers op laag water gaat zoeken. er MOET gewoon iets misgaan en als dat dan ook gebeurt, dan denk je meteen 'zie je nou wel!! het is ons niet gegund' 1 lichtpuntje: het is bekend dat het zaad van mijn man tot 2 x toe bij onderzoeken optimaal is gebleken, dus het is geen blijvend probleem (hopelijk...) keep the faith!!! hoe gaat het met jij nu? ook alweer wat optimistischer?
@zus: het gaat wat beter vandaag, ja, heb wel een donker weekend achter de rug. Had zelfs geen zin meer om buiten te komen enz. Ik begin meer en meer te denken dat het ons nooit zal lukken, als er echt niks mis is met ons, dan had het allang gelukt. Op 18 maanden tijd zouden we toch al eens prijs gehad hebben. En wat als het nooit lukt? Ik wil niet kinderloos blijven En al helemaal niet als er zogezegd niks scheelt! Dergelijke angstgedachten.. waar ik liever niet aan denk, maar soms sluipen ze toch binnen. Ik hoop dat de volgende iui's weldegelijk vóór mijn eisprong plaatsvinden.. want dit kan ik niet nog eens aan. Zo help ik natuurlijk wel het slagingspercentage van 15% naar beneden
@zus: had ik trouwens een van die meiden geweest die nooit hun eisprong voelen, er was deze maand geen vuiltje aan de lucht, dan wist ik van niks! En dan zou het gewoon weer een iui geweest zijn die niet gelukt is, zonder meer.
@framboos: over jouw eisprong...heb jij een ovu-test gedaan voor de pregnyl? Dat is nl een tip die ik je wil meegeven. Ik ging maandag voor de FM echo: follikel van 18mm en moest savonds om 22 uur pregnyl prikken en dan woensdagochtend inseminatie (ruim 1,5 dag later dus). Ik had echter nog een digitale ovutest liggen en deze om 20uur gedaan. vet positief! Pregnyl heeft de werking dat je ei na ongeveer 30 uur springt maar met een positieve ovutest kan dat veel eerder gebeuren. bij mij gingen dus de alarmbellen rinkelen, aangezien ik pas voor woensdagochtend ingepland was. Heb vanmorgen gebeld en na overleg met lab en FA mocht ik toch vanmiddag komen. ze wilde het risico niet nemen. achteraf had ik de pregnyl niet hoeven zetten, maar dat wist ik natuurlijk niet.... dus als je vermoed dat je eisprong eraan zit te komen; testen! en dan bellen met zh of kliniek of arts. Ik wilde niet de betweter zijn, maar ik ben achteraf blij dat ik er toch achteraan heb gebeld. ondanks de weinige zaadcellen...maar ja, dat is dus een ander verhaal... zo ik kan de humor er in ieder geval weer een beetje van inzien. wie weet zit er een fanatieke wannabe pieter van den hoogeband of inge de bruijn tussen.....you never know! houd moed, framboos. een ei kan nog best lang bevrucht worden, nadat 'tie gesprongen is...tot 24 uur zelfs...en wie weet was die pijn die je voelde wel de voorbode van de eisprong (de follikel die aan het groeien is), dat hoor je ook best vaak!
@framboos en zus01: Kop op meiden, het kan nog altijd raak zijn, he?! Ik heb zelfs gelezen dat de kans juist minder is als er heel veel cellen zijn....reden ben ik even kwijt dus geef de moed niet op zus01! Framboos, net wat zus01 zegt ook na de eisprong insemineren geeft wel degelijk kansen dus nogmaals, kop op meiden en geef de moed niet op!! Succes met wachte, ik ben het nu al weer zat, pfff, 1 dag na IUI... Heb wel steeds een zware onderbuik maar daar lees ik ook verschillende dingen over: velen hebben dat na IUI en er zijn er ook die het hadden en bleken zwanger...maar goed, ik ga mezelf niet gek maken, anders worden deze 2 weken heeeel erg lang...
Dank voor de oppepper! We moeten de moed erin houden. Misschien maar goed dat er iets 'tegenzat', anders was ik er misschien heilig van overtuigd dat het nu raak moet zijn. Des te groter de teleurstelling als het niet zo is. We lopen inderdaad best gelijk, Jaira! Kunnen we ook ongeveer tegelijk testen! Ik wacht echt tot 14 misschien zelfs 15 dagen na inseminatie... Ik heb nu ook best zwaar gevoel in mijn onderbuik. Een bijwerking van de Pregnyl of toch de inseminatie?
Jeetje zus01! Wat een verhaal. Wat een dag voor jou zeg. Goed dat je er zelf achteraan bent gegaan. Maar wat jammer van de kwaliteit meid. Nou ja, ik hoef er niet meer zoveel aan toe te voegen, want zoals de andere meiden ook al zeggen, het hoeft er maar 1 te zijn en we blijven gewoon met z'n allen duimen. Vleugje humor is altijd goed...hup Pietertje! Zwemmen jongen! Tja meiden op de wachtbank, duurt lang he, dat wachten. Ik kan er over meepraten...ik ben zo ongeduuuuuldiiiiig...zucht.
hah! ja precies! voetballen kan die niet, als die maar goed kan zwemmen! maar ik heb inderdaad een behoorlijk heftige dag achter de rug. en mijn man ook. moest 'tie daar even 2x op een dag aan de slag. arme jongen! die is nu doodop. maar goed, wie weet levert het nog wat op. nu werken aan zijn herstel en zijn zaadkwaliteit. las ergens dat zaad na een ziekte wel 7 tot 9 weken nodig heeft om weer optimaal te zijn. gelukkig zijn er daar al 2 van voorbij....
Wat betreft wanneer testen: ik moet ongeveer volgende week woensdag 16-02 ongi worden, maar het verschilt nog wel eens bij mij, mijn cyclus. De ene keer word ik het na 14 dagen, maar soms ook een paar dagen later. Dus ik denk dat ik sowieso pas vrijdagochtend test als ik dan nog niet ongesteld ben. Ik durf niet eerder...haha.
Tsja, tijd voor moe zijn is er niet, zeg dat maar tegen je man. Want vanavond moet ie weer toch? Wij moesten zelf, voor de zekerheid, ook nog even aan de slag die avond van inseminatie. Jullie ook dat advies meegekregen? Haha, mag ie drie keer op een dag! En maar klagen die kerels, dat ze niet genoeg sex hebben...
@sanseveria: wij hebben dat advies niet meegekregen, maar we mochten wel weer gewoon gemeenschap hebben, wanneer we wilden. had het voor de zekerheid maar even gevraagd. ik heb mijn man gisteravond dus maar even met rust gelaten. door de stress van gisteren, viel die als een blok in slaap! verwen ik 'm vanavond nog maar eens extra... mijn man vroeg vandaag wat ik ging doen (ben vrij), dus ik vertelde over de huishoudelijke taken die hier liggen te wachten... toen ik klaar was met mijn lijstje van werkzaamheden opnoemen, voegde hij eraan toe: ''.....en broeden!''
Ik sta daar toch van versteld hoe jullie mannen er zo in meeleven! Wat een verschil bij ons thuis.. ik hoor helemaal niks van mijn man op dat vlak. Die informeert niet eens naar de dag waarop ik kan testen. Hij denkt dat als hij erover zwijgt, hij mij dan geen extra stress bezorgt.. ieder zijn theorie, he. Jullie spreken allemaal over de testdag. Moet eerlijk zeggen dat ik nooit aan testen toekom. Ik heb altijd mijn ongi op de verwachte dag, netjes 14 dagen na eisprong, met max. 2 uur verschil op of zo. Ik wil ook eens kunnen testen!
ik moet zeggen dat dit ook pas voor het eerst dat mijn man zo meeleeft hoor. hiervoor wilde die mij ook stress besparen door er niet naar te vragen. alleen na de inseminatie van gisteren vroeg hij hoe lang we moesten wachten. en vanmorgen dus dat grapje. en....hij heeft zelfs gedroomd over een baby, vannacht! dat was voor het eerst dat hij een droom aan mij vertelde (hij beweert dat hij verder nooit droomt!). dus dat was wel even opvallend. wel fijn dat je precies weet wanneer je ongesteld wordt, toch? ik zou daar voor tekenen! ik verschil nog wel eens met een dag of 1/2/3. en heb daardoor al heel wat testen verspild! maar ik ga nu ook echt wachten tot in ieder geval 14/15 dagen na IUI. hoop ik.... hoe gaat het nu verder met je??
@zus: wel, net zoals bij de eerste IUI voel ik helemaal niks, geen steekjes, geen krampjes, niks. Ik vind niet dat dit hoopvol is.. al weet ik dat sommige vrouwen ook helemaal niks voelen (of nét niks!) in de maand dat ze zwanger zijn geworden. Het is ook nooit goed! Wel raar dat ik de vorige maanden wel steeds 'iets' had: opgezette borsten die pijn deden, krampjes, enz. en met iui dus nooit niks. Mijn man was vorige maand wel heel hoopvol, hij had er vertrouwen in dat het niet mis kon gaan, want ja: ei + zaad = baby! Het was voor hem dus ook een teleurstelling. Denk dat hij gewoon zoals zovele mannen niet te veel over emoties wil spreken.. en mij ook wil sparen, want als ook hij een vod gaat worden, kunnen we samen 14 dagen een potje zitten janken tot de nod! Hij is graag de rots in de branding, denk ik, de reddingsboei, haha.