Voor sommigen van jullie wordt het echt spannend deze week! Ik hoop dat er positieve testen tussen zitten! @Framboos, probeer wel positief te blijven meid. Iedereen had liever op de 'normale' manier een kindje verwekt, maar we mogen blij zijn met de mogelijkheden die de wetenschap ons biedt ookal moeten we daar een hoop voor doen en laten. Zelf vanmorgen eerste echo gehad. Alles lijkt er nog te zitten. Recept voor medicatie meegekregen. Eerste ronde, maar weet iemand hoe dat zit met hoeveelheden. Moet namelijk 100 mg clomid per dag slikken. Aanvangsdosis is normaliter toch 50 mg?
@Puravida: de aanvangsdosis is doorgaans 50mg, maar de dokter zal wel zijn redenen hebben om te denken dat jij er meer nodig hebt. Ik moet nu ook de dubbele dosis nemen: heb hier thuis een doosje van 10 pillen, 50mg en moet er elke dag 2 nemen. Wat dat positief (of net niet) zijn betreft, daar heb je zeker gelijk in, want ik heb het moeilijk om optimistisch te blijven onder mijn situatie. Wat me het meeste dwars zit, is dat er helemaal niks scheelt. En kinderloos blijven, tja, daar kan ik al helemaal geen positieve wending aan geven. En die clomid helpt zeker mijn gedachten niet vooruit. Heb dit weekend toch rust gehad.. en mezelf erop betrapt dat ik bijna heel de dag er niet aan heb gedacht. Misschiens eens wat minder op dit forum zitten..
Pffff, zo ik heb een heftig nachtje en dagje achter de rug meiden. Mijn zusje is vannacht bevallen van een zoontje. Ik heb de nacht dus doorgebracht in het ziekenhuis en vandaag de hele dag bij hun geweest. Eerst in het ziekenhuis en later thuis. Ik ben verliefd op mijn kleine neefje, hij is zo lief en zo klein! Ik wil dat ook!!! Moelijk hoor. Maar ik kan het wel redelijk goed handelen, ik gun het haar ook zo enorm, ze hebben er ook veel moeite voor moeten doen. Hoe het met mij is? Ik heb vanaf gisterochtend al het bekende mentruatiegevoel in mijn buik, een trekkend, krampend gevoel. Zo herkenbaar dat ik zelfs vandaag al de hele dag met een damesverbandje in loop omdat ik de ongi ieder moment verwacht. Ik kijk steeds, maar er is nog niets, geen spoortje, niets. Je blijft tot die tijd dus toch hoop houden he....stom is dat toch. Het zou zo mooi zijn geweest als mijn zusje het stokje door kon geven aan mij. Ik wacht nog rustig af en als ik donderdagochtend nog niet ongesteld ben (wat mij echt enorm zou verbazen), dan test ik donderdagochtend pas. Het kan toch niet zo zijn dat dit gevoel iets anders is dan mentruatie in aantocht? Zou een beginnende zwangerschap exact hetzelfde kunnen voelen? Ik ben wel enorm emo en jank om alles, maar ja, met die bevalling van mijn zusje is dat misschien niet zo heel gek. Framboos, jij dan? Voel je iets? Wanneer ga je op z'n vroegst testen? En wie is daarna ook alweer de volgende om te testen? Hoe is het gegaan met de meiden die vandaag iui hadden? Liefs voor jullie!
@sanseveria: tot 2 maand geleden voelde ik altijd wel iets, en waren mijn borsten vaak ook een maat groter (zelfs mijn man merkte het op), maar sinds de laatste 2 maanden met de IUI's voel ik dus niks meer. Borsten zijn zo slap als iets. Gewoon niks, zelfs geen krampje. Is dat nu door de clomid dat mijn progesteron misschien in de war is? Ik weet het niet meer. Ik verwacht de ongi donderdagochtend, en aangezien dat bij mij exact 14 dagen na het ei is, kom ik nooit aan testen toe.
@sanseveria: gefeliciteerd met je neefje! wat leuk voor je zus, vooral na zo'n lange tijd. en het zal jou zeker wel een dubbel gevoel geven, maar jullie tijd komt ook nog wel. je zus is het grootste voorbeeld daarin! knap dat je pas donderdag gaat testen! maar je voelt wel van alles wat bij zwangerschapssymptomen horen. maar helaas ook bij PMS... ik heb in die 2 jaar tijd elke maand al een zwangerschapssymptoom gevoeld, wat dus gewoon een naderende ongi betekende. maar goed, je weet het nooit. pas achteraf zou je kunnen zeggen wat het is geweest...succes, deze laatste loodjes!! en geniet van het tante-zijn!! @framboos: ik ben ook nog heel hard voor jou aan het duimen hoor! dat je niets voelt, wilt echt niets zeggen...ook daar heb ik genoeg op ''ingelezen'' dat het alle kanten op kan gaan. wel mooi dat je altijd precies 14 dagen na je eisprong je menstruatie heb. ik heb een vroege eisprong, ik kan volgende week dinsdag/woensdag al testen, maar verwacht mijn ongi die donderdag of vrijdag pas (lange luteale fase is dan weer goed, geloof ik...maar ja...heb je niets aan als je niet zwanger bent, natuurlijk) ik houd het forum de komende dagen goed in de gaten voor de testers!!
voor liesben zodat je mee kan kijken van wanneer iemand moet testen! UPDATE van alle 3 IUI forums: sorry als ik iemand vergetten ben!!! Marieke IUI-1 1 febr testen op:15 feb Ibjet IUI-1 2 febr testen op: 16 feb Sanseveria IUI-1 2 feb testen op: 16 feb Framboos IUI-2 3 feb testen op: 17 feb Loveangel IUI-1 4 febr testen op:18 feb Vrouwtjexxx: IUI-1 4 febr. testen op:18 feb Nataik IUI-1 5 febr. testen op: 19 feb Jaira IUI-1 7 feb testen op: 21 feb Zus IUI-1 8 feb testen op: 23 feb Bree IUI-1 10 febr testen op: 25 feb Muppetje IUI-2 13 feb testen op: 27 feb Minimuis IUI-? 13 feb testen op: 27 feb Pearl29 IUI-1 14 feb testen op: 28 feb Savana IUI-2 14 feb testen op: 28 feb Nakkie IUI-2 15 feb testen op: 1 maart Katalaya IUI-2 16 feb testen op: 2 maart Coco IUI-1 op 17/2. testen op: 3 maart Kloko HSG 17 febr. uitslagen bespreken en plan maken 23 febr Imke 23/2 gesprek Jolin??? PuraVida 21 feb FM
Hoi Dames, Gister ziekenhuis geweest. Toch nog geen IUI voor mij. Zodra mijn menstruatie er is mag ik weer met de Clomid beginnen, omdat dat de vorige keer wel is aangeslagen. Ik ben toen zwanger geweest maar een hele vroege miskraam. Arts stelde voor om alleen de eerste cyclus dan een fm te doen, en als dat er goed uitziet hoef ik de keren daarop niet heen voor fm, of het moet naar de eerste ronde Clomid in 1x raak zijn maar daar ga ik niet van uit. Ik zal straks met pilletjes halen, en maar weer een potje foliumzuur en dan hopen dat ik deze week of volgende week ongesteld word, zit vandaag op dag 38 dus word wel weer eens tijd.
Ja hier de eerste resultaten: ik ben vandaag ongesteld geworden...Mijn gevoel was dus goed. Daarmee is voor ons IUI nummero uno definitief mislukt. Heb volgende week vrijdag, 25e afspraak voor de eerste FM meting van poging 2. Daar gaan we weer... Succes voor de meiden die nog zitten te wachten nu! Ik hoop dat het bij jullie wel raak is.
@ sanseveria: Balen zeg! @ alle dames op de wachtbank heel veel succes! Ik ben vandaag voor de eerste fm geweest op dag 10. Er zat al een folikel van 18 mm. De arts was bang dat het misschien een oude folikel was en heel misschien zelfs een cyste (omdat mijn "slechte" eierstok aan de beurt is deze keer). Ik moest daarom bloed laten prikken. daaruit bleek dat mijn lichaam zich wel aan het voorbereiden is op een eisprong, dus IUI ronde twee kan beginnen. Morgenavond de pregnyl zetten en vrijdag de inseminatie. het gaat deze maand dus allemaal heel snel!
Ik herhaal wat ik op het andere topic schreef: Update hier: vanochtend reeds ongesteld geworden, 14 dagen na ei en 13 dagen na IUI. De IUI was zoals ik dacht veel te laat gedaan. Zoals verwacht geen succes deze maand. Ik ga voortaan doen zoals sommigen hier: enkel berichtjes zetten wanneer ik iui hebt of testdag heb. Ik ben er veel te veel mee bezig, heb het gevoel dat ik geen leven meer heb buiten dat en het wordt tijd dat ik daar weer werk van maak. Misschien word ik zo weer gelukkig, want om eerlijk te zijn, dit ben ik door die mmm een hele tijd al niet meer geweest. Zou niet willen dat mijn huwelijk er uiteindelijk door stukgaat, want dat vergeef ik mezelf nooit. @sanseveria: wat jammer nou, had het je zo gewenst! Volgende keer meer geluk! En wat fijn van je neefje.. dat moet vast een dubbel gevoel zijn, ik weet niet hoe jij ermee om kan, maar misschien kan dat ventje je wat hoop bezorgen. Succes aan alle meiden in de wachtweken en degenen die moeten testen! Enfin, je hoort me nog.
@sanseveria: balen joh. niet leuk! bah bah bah! maar ik hoop wel dat je kan genieten van je neefje! tante-zijn is natuurlijk ook heel speciaal. @framboos: dus toch gelijk gehad met je ei...dubbel balen...en ik geef je groot gelijk als je wat minder op ZP bent. ik zit er zelf ook aan te denken. je leven wordt op die manier wel erg geleid door zwanger worden en de MMM. hou je taai, meid en vol goede moed naar de volgende ronde!!
ik kwam echt speciaal kijken om te lezen of t jou gelukt was. balen meid. en ja ik kan t mentaal ook ni aan om er een hele volle maand mee bezig te zijn, vandaar dat ik een tydje nie meer reageer. maar ik ga denk ik de komende tyd nog minder reageren hier want k wil t effe rustig aan doen. morgen hebben we een afspraak voor alle uitleg omtrent ivf. maar ik ga zeggen dat ik er deze maand niet voor wil gaan. ik wil gewoon effe mijn zinnen verzetten, heb gemerkt dat t me echt goed deed. er gewoon effe nie mee bezig zijn, zoals je zelf zegt, we hebben er toch geen invloed op. we maken onszelf gewoon gek. ik wens je heel veel succes met de volgende ronde lieve meid. veel liefs babybelle
ook aan alle andere dames heel veel succes gewenst!! hou de moed erin maar probeer er gewoon nie te veel om te stressen. vergeet niet dat jullie niet alleen zijn... alles wat jullie voelen, al jullie angsten, stressies etc.. das iets wat wij delen en dat moet toch kracht geven. ik wens jullie veeeeeeele vruchtbare tyden tot gauw ps; kans is natuurlijk ook groot dat ik over een anderhalf weekje weer kom stressen hoor met wat ik allemaal voel etc.. ach ja. ha ha.
@ babybelle. Heel veel succes meid en ik hoop dat je ons op de hoogte houd. Jammer dat we niet weer gelijk lopen en de dGen samen kunnen aftellen. Heel veel succes!!!
De inseminatie weer achter de rug. De vorige keer hadden we maar 400.000 zaadjes en nu 1 miljoen. Het is nog steeds te weinig maar gelukkig wel meer. Dit was wel de laatste keer Iui. Als dit niet lukt moeten we in gesprek met de arts omdat ze niet denkt dat dit de behandeling is voor ons. Des te meer reden dat deze Iui gaat lukken!!! Zijn er nog mensen die getest hebben?
@nakkie... weet niet waar iedereen ging? Ik denk veel wilden een pauze met ZP nemen. Ik volg deze ook maar schrijf meer op de IUI in Feb. Maar goed.... ik heb nog 3 dagen ofzo op de wachtbank. Weet echt niet hoe het uit zal komen. Heb wel veel symptomen, maar de meeste heb ik al bij mijn normale cyclus. Dus, ik durf nu niks te zeggen. Jij dan... 1 1/2 week voor je! Ik moet dat lijst vinden met alle namen daarop want ik heb het gevoel dat veel moeten testen deze week! Veel succes op de wachtbank. Bree
@nakkie: ik zit ook meer op ''IUI in februari''.... spannend die wachtdagen heh? jullie hadden 1 miljoen inseminatie? wij 1,8 miljoen. de FA vond het niet veel, maar ik heb al meerdere verhalen gelezen dat het met weinig zaadcellen gelukt is. je moet altijd hoop houden! hier is verder niet veel veranderd. zoals ik in andere topic schreef: gisteren een negatieve test. was heel verdrietig, ook omdat ik die ochtend 2 vegen rood bloed had met afvegen. daarna niets meer. vanmorgen nog 1 veeg lichtroze en nog steeds kleine krampjes. borsten ook nog steeds beetje gevoelig. maar die ongi zit eraan te komen, kan niet anders. nu dus maar afwachten en op naar ronde 2!