Start IUI in 2011

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Liesben, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lente07

lente07 Lid

15 apr 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Wat ik nu vandaag toch heb meegemaakt...
    Mijn nod was morgen of overmorgen en ik dacht vandaag ineens; laat ik eens een testje doen zodat ik zeker weet dat ik die uitgangsecho vrijdag ofzo kan doen.. totaal niet op gerekend dat ie.. (jullie raden het al) positief was! Ik ben compleet perplex hier!:$:D
    Na twee jaar proberen, prikcursus al gehad voor iui, op de valreep vanzelf zwanger! Ik begrijp ook dat dit berichtje voor jullie allemaal juist weer moeilijk is, jullie willen ook zo graag!

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk gewoon nog niet geloof! Ik deed een kruidvat 2 voor 5 euro-test en die was vanmiddag dus knalpositief. Zou het echt????
    Morgen nog maar even een predictor er tegenaan gooien...

Ik voel ook echt niet veel ofzo!
    In elk geval hoop ik dat jullie hier weer wat hoop door krijgen, het kan echt!
    Ik lees nog wel af en toe mee hier hoor, het begon net gezellig te worden;)
    een compleet in de war zijnde (maar voorzichtig blij!) lente

2. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

4 jan 2011
    234
    0
    0
    Lente! Jeeee! Dat zou toch helemaal TOP zijn! Ik hoop het van harte voor je! Wat hoor je dat toch vaak idd, dat je het al helemaal uit je hoofd hebt gezet, je hebt ingesteld op een traject beginnen en dan ineens...BAM! Zwanger! Hopen dat het echt zo is, morgen snel nog een test doen! Hou je ons op de hoogte!? Het begint inderdaad net gezellig te worden, je bent van harte welkom wat mij betreft! Liefs, San

3. lente07

lente07 Lid

15 apr 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen dames,

Nou, t schijnt toch echt waar te zijn... de digitale clearblue gaf ook zwanger 1-2 weken aan!:D
    Ik denk dat deze dag een grote glimlach wordt:)...

Ik moet zeggen dat ik me nu ook wel wat `anders` voel:
    beetje zware onderbuik, licht misselijk...

Ik hoop zo voor jullie dat t ook snel raak gaat zijn!
    Ik zal hier af en toe even jullie komen aanmoedigen, want dit had ik echt nooooit verwacht, dus is er voor jullie vast ook hoop!!

Je hoort het inderdaad wel vaker ja, ik telde deze maand eigenlijk niet eens mee, ik keek uit naar mn menstruatie zo van: dan kunnen we eindelijk es ècht` beginnen...!

Tot snel,
    Lente

4. 8bree

8bree Actief lid

23 dec 2010
    266
    0
    0
    Groningen
    HOLY SHIT LENTE!!!!! CONGRATS!!!!!!!! yahooooo, wat ongelooflijk top hoor! Ik ben echt zo blij voor je, en heb nog hoop voor de rest. Ik hoop dat zoiets gaat met ons gebeuren, ik wil liever spontaan zwanger worden, maar goed nog niet gebeurd! haha YAY! omg, ik ben echt blij voor je meid! Geniet van deze moment hoor!

Bree

5. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wowww lente gefeliciteerd!! Wat goed zeg zo op de valreep..! @ hoe is het met iedereen?? Gister de medicijnen gehaald voor het prikken en maandag de eerste echo ben erg benieuwd weer..... Liefs

6. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    meiden wanneer mogen jullie testen na iui in januari?
    Mss leuk dat we een nod na iui lijst maken?

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Top lente! Ik had het afgelopen mei. ik zou toen in juni ook met de IUI starten en was toch weer spontaan zwanger! Gefeliciteerd!

Sanseveria, fijn dat de prikles goed ging!

Ik heb vandaag de eerste echo, maar ik heb een angstig vermoeden dat mijn eigenwijze foplichaam heeft bedacht dat ik een vroeg ei heb, en dat de IUI niet door kan gaan. Raar, want ik heb ei zelden voor dag 16..vandaar dat we de 1e echo wel aandurfden op CD13.
    Manlief en ik zijn dus dit weekend zelf maar vast "aan de slag gegaan".
    Nou ja, ik kan niks anders doen dan afwachten. Toch?

8. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ liesben en hoe was de echo? Wat raar zeg bij mij ziekenhuis krijg je een echo op dag 10, ik hoop dat je ei nog niet gesprongen is..! Ik ben vanmorgen ook in het ziekenhuis geweest en ik heb woensdag de iui... Moet vanavond om half 8 de pregnyl spuiten....spannend weer..!! Groetjes

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb de echo pas om 13:30 uur. Ik hoop maar dat ze zeggen dat ik vanmiddag de Ovitrelle er in mag jassen, en woensdag de IUI heb. en zo niet, dan is het volgende maand. Of wie weet doen we het deze maand dan wel weer zelf ;)

10. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohh Oké spannend..!! Nou ik ga voor je duimen hoor, wat een onzekerheid hè bahh. Laat je even weten hoe het in het ziekenhuis was??

11. mari81

mari81 Lid

17 jan 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

ook ik wil me graag aansluiten bij dit forum om ervaringen uit te wisselen. Na een jaar proberen zijn mijn vriend en ik naar de huisarts gegaan om een doorverwijzing naar de fertiliteitskliniek te krijgen. De huisarts vond het nog niet direct nodig en heeft het sperma van mijn vriend laten controleren en ons "vrij advies" gegeven. Als we na 3 maanden nog niet zwanger zouden zijn moesten we terug komen. Het sperma van mijn vriend was goed. Na 3 maanden waren we nog niet zwanger en mochten we naar de fertiliteitskliniek. Binnen 1 week konden we daar terecht. Hier heb ik een bloedonderzoek en een uitstrijkje op chlamydia gehad. Dit was beide goed. De eerste samenleeftest had ik ook al gehad. Deze was niet positief maar de gynaecoloog dacht dat dit kwam doordat hij te laat was met testen. De maand daarop weer een inwendige echo en een samenleeftest. Hieruit kwam dat de ph waarde niet goed was waardoor de zaadcellen geen kans van overleven hadden. De maand daarop moest ik spoelen met natrium om de ph waarde te verhogen. Dit heeft niet het gewenste resultaat gehad. De ph waarde bleef te laag en met de samenleeftest waren weer alle zaadcellen dood. Vandaag hebben we te horen gekregen dat we volgende maand kunnen starten met iui. We krijgen in eerste instantie iui met een natuurlijk cyclus met 1 keer een spuit hormonen voor de timing. Ik ben aan de ene kant heel blij dat het zo snel gaat en dat er actie ondernomen wordt. Aan de andere kant merk ik dat ik er toch wel emotioneel onder ben omdat ik het nu voor mijn gevoel helemaal moet loslaten en overgeven aan een ander. Hoe ervaren jullie dat?

groetjes

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik is blij. Prachtig follikel van 2,2 x 1,7 cm. Vanavond tussen 1900 en 2000 uur de Ovitrelle (=Pregnyl) erin en woensdagmorgen de IUI!

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Fijn lies succes woensdag duim duim .

14. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Joeppiee..!! Hartstikke goed..!! We lopen echt gelijk...grappig

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Is bij jullie de tijd tussen de Ovitrelle (of de Pregnyl) en de IUI ook ongeveer 40 uur?

16. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jaa ik moet om 19:30 de pregnyl zetten en woensdag ochtend de iui..!!

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Dan spuiten we ongeveer gelijk vanavond ;)

18. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hahahah ja toevallig hè..! Ga je het zelf doen ?? Ik laat het me vriend doen...

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Als ik het mn vriend laat doen dan komt er niks van, dusi k doe het zelf. Maar ik ben verpleegkundige, dus het moet goed komen. Denk ik :D

20. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

4 mei 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    #100 kopjethee79, 17 jan 2011
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
    @liebsen,
    ik start ook deze week met IUI, ook met natuurlijke cyclus, dus misschien dat we wat aan elkaar hebben?
    zou het wel fijn vinden om ervaringen uit te wisselen?
    en uh, veel suc6 morgen!

@bloemetjes,
    zie dat jij tegelijk starte met liebsen,dus ook jij veel suc6 morgen!

groetjes,

joyce

Deel Deze Pagina