Start IUI in 2011

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Liesben, Dec 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohh dat moet helemaal goed komen...!!!!

2. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    3,186
    0
    36
    NULL
    NULL
    En de nieuwkomers.. Welkom...!!!

3. Elize22

Elize22 Lid

Jan 17, 2011
    20
    0
    0
    Dag dames.
    Hier weer iemand die net is begonnen met iui.
    We zijn nu ongeveer 2 jaar bezig en ben nog steeds niet zwanger. Onderzoeken gedaan en daar is niets uit gekomen. Nu gaan we iui proberen. Vind het allemaal zo spannend!
    Moest eerst menopur spuiten. Had afgelopen vrijdag een folikel van 15mm. Heb gisteravond mijn eerste pregnyl spuit gehad. Deed niet echt zeer. Maar nu is de huid waar ik heb geprikt wat rood en doet zeer. Voel me ook niet zo lekker. Kan ook komen van de spanning. Hoe hebben jullie de pregnyl ervaren?
    Morgen eerste iui. Vind het zo spannend! Ben liesben en bloemetjes net een dag voor zie ik.
    groetjes

4. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

May 4, 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @bloemetjes,
    dank je voor je welkom!

@eize,
    suc6 morgen!

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

welkom allemaal.

Elize, succes morgen!
    Joyce, jij ook deze week de IUI? Spannend hoor. T word druk komende week:)

6. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

Jan 4, 2011
    234
    0
    0
    @Nieuwkomers: welkom! Leuk dat jullie je ervaringen willen delen met ons.

@Liesben/Bloemetjes/Joyce en Elize: Wat spannend! Jullie lopen allemaal mooi gelijk, deze week inseminatie...wat fijn! Laat deze week even weten hoe jullie dat hebben ervaren. Ik ben zo benieuwd. Succes alvast.

@Mari:
    Ik snap je gevoel wel. Wij hebben bewust een half jaar gewacht om het IUI-traject te starten. We moesten het even verwerken dat het is zoals het is. Natuurlijk fijn dat het zo zou kunnen lukken, maar het romantische is er wel een beetje vanaf en inderdaad...je geeft het nu over aan een ander. Maar...ik vind IUI persoonlijk zoveel laagdrempeliger dan bv IVF. Dan gebeurt alles echt helemaal buiten je lichaam. Maar goed, als IUI niet lukt, dan moet je wel gaan nadenken over verdere stappen...daar denkeen we dus nu nog maar even niet aan. Met IUI geef je de mannetjes eigenlijk alleen een zetje, haha. En dan hopen dat het lukt en je lichaam de rest doet natuurlijk.

Bij mij is de status als volgt: ben afgelopen weekend keurig ongesteld geworden zoals verwacht. Heb dus vanochtend gebeld en heb op de 10e CD een 1e folikelmeting. Volgende week dinsdag dus. Dus ik hoop dat ik eind volgende week of dat weekend ook de IUI heb!

7. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

May 4, 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @liebsen,
    hahaha, ja het wordt heel druk deze week! ik ga heel hard voor ons duimen! in welk ziekenhuis wordt je behandeld?
    ik zelf wordt behandeld in het 'sint fransicus gasthuis' in rotterdam.

@sanseveria,
    ik houd je op de hoogte!
    en ik ben het helemaal met je eens dat het zeker niet romantisch is allemaal en voor mijn man is het erg confronterend, maar ik hoop dat al deze moeite uiteindelijk toch tot een zwangerschap mag leiden, dan heb ik het er zeker voor over...
    en die romantiek vinden we ook in de vorm van steun aan elkaar en gewoon lief zijn voor elkaar, toch?

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

I did it!
    Moet zeggen, spuit voel je nauwelijks iets van. Ik spuit Ovitrelle btw, dat schijnt wel minder pijnlijk te zijn als de Pregnyl heb ik gehoord.

9. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

Jun 28, 2009
    654
    0
    0
    Hoi dames,

We hebben vandaag onze 1e inseminatie gehad. Nou ja, eigenlijk de 2e in de 1e x IUI. Omdat zaterdag mijn ei als 19 mm bij 24,4 mm was op dag 7, hebben ze besloten om mijn 2x te insemineren. Vandaag voor de 2e x geinsemineerd Vanmi ws de eisprong gehad.. Was erg pijnlijk, voel nooit mijn eisprong, dus ik weet niet goed of dit nou de eisprong was. Verder heb ik geen last gehad van de pregnyl, alleen een blauwe plek, maar die krijg ik altijd erg snel..!! iedereen die deze week IUI gaat doen, heel erg veel succes!!

10. Jaira

Jaira Fanatiek lid

May 5, 2010
    1,840
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo meiden!

Ook wij starten deze maand met IUI, we hebben al een zoontje van bijna 4, raak binnen 1 maand en nu lukt het niet meer:(
    Ik ben zelf al 34 en man is al 35, probleem bij ons is te weinig beweeglijk zaad van man.

Nu heb ik helaas niet zo´n hele fijne gynacoloog en alles moet ik zelf mee komen. Nu lees ik van de meeste vrouwen dat ze Pregnyl of Ovitrelle spuiten, ivm timing.
    Dit zou ik ook graag willen omdat ik het gevoel heb dat we ook nu weining kans van slagen hebben. Vorige maand hadden we onze 1e IUI, deze telden ze niet mee, heel gedoe en lang verhaal en toen hebben we eisprong opgespoord met testen en gelukkig nu met echo´s maar dan nog..ik zou graag onze kansen verhogen.
    Wat raden jullie aan, moet ik dit alsnog zelf voorstellen aan gynacoloog?

Alle dames die deze week al IUI hebben, heel veel succes en geluk!!

11. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

May 4, 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @liesben,
    wat een taaie ben je!:p
    suc6 morgen!

@ jaira
    als ik jou was, zou ik het gewoon aangeven bij je gyn., het gaat tenslotte om jouw lijf en jullie wensen, toch?
    bij mijn gyn moet ik af en toe ook het voortouw nemen, anders blijven ze maar in de onderzoeksfase en nu wordt er tenminste actie ondernomen!:)

morgen heb ik een echo voor eisblaasmeting en als die goed is,krijg ik donderdag die prik,dus duimen jullie mee?

x

12. Jaira

Jaira Fanatiek lid

May 5, 2010
    1,840
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt joyce en hopelijk kan je deze week nog voor IUI!

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Welkom Jaira!
    Ik weet alleen dat de behandeling per ziekenhuis verschilt. Maar je kan de Pregnyl of de Ovitrelle altijd ter sprake brengen. Nee heb je, toch? Succes!

Joyse, succes met de echo vandaag. En hopelijk ook snel de injectie. Doe je het zelf? Of laat je het doen?

Zo, ik ben nog steeds een beetje hyper. Maar dat komt misschien ook door de Ovitrelle? Ennieweej, ben blij dat ik zo moet werken. Dat geeft afleiding!
    En dan morgen is DE dag. Joepie :D

14. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hey meiden,

Ik heb helaas te horen gekregen nog een maand te moeten wachten voor de iui.
    Mijn vriend zijn zaad was bij mijn eerste iui plotesing niet goed en dus moesten we nu eerst testen. Ze hebben geadviseerd nog een maand te wachten. Het zaad was nu al stukken beter, maar mijn vriend is nu ook gestopt met roken en dat zou ook al veel kunnen schelen. Dus volgende maand beginnen. Moeilijk om weer te wachten..

Meiden, de meeste van jullie zitten er al midden in.
    heel veel succes met de inseminaties en sterkte op de wachtbank, ik zal voor jullie duimen hoor.

15. Liesben

Liesben Niet meer actief

Balen Blondy...stel je je er op in en dan wordt het uitgesteld. Kan me voorstellen dat dat een flinke domper is. Maar ja, volgende keer in ieder geval optimaal zaad, dat scheelt ;)

16. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

May 4, 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    jaira,
    thanx! ik hoop het ook! raar, maar ben best een klein beetje zenuwachtig voor vanmiddag!

liesben,
    nou, ik ben niet zo getraind als jij hoor!:D
    en daar komt nog bij dat ik hele slechte ogen heb,dus denk dat het verstandigst is als de arts het doet;)

blondy,
    jeetje wat een tegenvaller aan de ene kant, maar aan de andere kant wel weer positief dat de kwaliteit van het zaad wel beter is! nog ff volhouden!

17. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

May 4, 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    meiden,

de echo is beter gegaan dan ik d8!
    mijn eitje is nu 21mm en ik heb vandaag gelijk de prik gehad en morgen al IUI! zo spannend!
    @liesben, dan hebben wij samen morgen IUI? zag de datum staan bij je profiel...

hoe is jullie dag geweest?

18. Sanseveria

Sanseveria Actief lid

Jan 4, 2011
    234
    0
    0
    @liesben en Joyce: voel je je verder nog anders dan anders door die oviterelle/pregnyl? Of geen bijwerkingen verder, behalve wat stuitergedrag bij liesben, maar dat kan ook van te spanning voor morgen komen natuurlijk...;)
    Wat spannend zeg! Ik kan ook niet wachten tot het eindelijk zover is bij ons.

@Blondy: jammer man, maar volgende maand beter! Maar ik snap je teleurstelling.

Wat injectie betreft: ik MOET het zelf doen, doen ze niet in het ziekenhuis. Stom! Maar ja, komt vast goed, mijn man heeft al een keer op mij geoefend, dat ging gelukkig goed.

Succes met de inseminaties morgen dames! Ik duim voor jullie dat het lukt.

19. kopjethee79

kopjethee79 Actief lid

May 4, 2010
    241
    0
    0
    verkoopster bruidsmode
    Rotterdam
    @sanseveria,
    nee, voor zover ik weet, geen bijwerkingen...even, na het zetten van de prik, had ik op de plek wel wat last van een jeukend gevoel, maar dat verdween zo na een uurtje...

wat raar dat ze dat niet voor je willen doen! bij mij deed de assistente het vanmiddag...ik zou het ook niet zelf kunnen, maar dat is een ander verhaal...
    suc6 met prikken!

20. Elize22

Elize22 Lid

Jan 17, 2011
    20
    0
    0
    Hallo,

Heb vandaag mijn eerste inseminatie gahad. Was erg zenuwachtig. Was achteraf gezien helemaal niet nodig. Voelde erg eigenlijk niks van. De verpleegkundige was ook erg vriendelijk en lief. Ze had alle begrip en toen ik nog een kwartiertje moest blijven liggen kon ik nog van alles vragen en waren we gezellig aan het kletsen. Met een handdoekje tussen mijn benen.:D
    Heb er nu wel een goed gevoel over. Nu 14 dagen wachten. Dat word best lastig.Vooral die laatste dagen! Maar dan kan het hier van me af schrijven. Wij zitten allemaal in het zelfde schuitje.

@beginneling24, Heb jij ook eerst menopur moeten slikken? Wat had jij al vroeg een grote folikel. Geld dan ook vanaf gister 14 dagen wachten?

@Jaira, Mijn fertiliteitsarts stelde meteen menopur en pregnyl voor. Weet ook niet wat normaal is, maar vind het wel prima.Weet ik zeker dat ik een eisprong heb.

@Sanseveria, Ik had wel een beetje last van de pregnyl. Was een beetje misselijk en het plek rondom de prik was rood en pijnlijk. Heeft maar 1 dag geduurd. Mijn vriend prikt mij. Ik kan het niet. Zit maar te kijken naar de spuit en dan weer mijn buik.Haha
    Wanneer gaan jullie aan de slag?

Voor alle dames die morgen inseminatie hebben. Veel succes.

Share This Page