ik lees dat t je eerste keer is, ik wens je heel veel succes ermee.. 11mm is idd een redelijk goeie grootte voor een 1ste folikelmeting. ja is bizar e, hoe ze zoiets zeg maar gewoon effe een duwtje in de rug kunnen geven... gelukkig voor ons dat zoiets bestaat e!
dankjewel.. ja heb al wat onderzoek gedaan en het heeft geen effect.. dus ik kan testen en als t positief is, is t ook daadwerkelijk zo. wat is de rede dat t bij jullie nog nie lukt?
hé meiden, ben er ff een paar dagen niet en is er alweer zoveel gebeurd! dus bij deze sorry als ik niet op iedereen reageer! maar ik leef echt met iedereen mee hoor! net als elize hoop ik dat er 1 dezer dagen (is meestal 5 tot 7 dagen na de eisprong, volgens internet) een innesteling gaat plaatsvinden, want dat zou betekenen dat ook ik over een week/anderhalf een positieve test moet hebben... en ja, w8 is echt slopend! maar ik houd nog even moed, al heeft de gyn wel aangegeven dat als deze poging niet lukt, we gelijk doorgaan naar IVF icm. ICSI,dus dan kan ik op zoek naar een andere topic... heel veel succes voor de dames die deze week IUI hebben en nog ff geduld aan de dames op de w8bank! grrrr... @babybelle, lief dat je er naar vraagt! de reden dat het bij ons niet lukt, ligt bij mijn man. zijn zaad schijnt heel erg slecht te zijn; te weinig en te traag... ook heeft mijn man niet zo'n hoog libido waardoor er weinig 'geklust' wordt. aanvankelijk dacht ik dat er bij mij ook het 1 en ander mis was, aangezien ik een poos terug clamydia had opgelopen, maar dat heeft geen blijvende schade aangericht blijkt uit onderzoek, gelukkig maar...wel had ik de cyclus hiervoor geen eisprong,dus dat moet wel in de gaten gehouden worden...
@ Sanseveria: dan lopen we gelijk! @ Joyce: jij zit dus nu weer in die fijne wachtweken! Hopelijk is het raak en hoef je niet verder de MMM in! pfff, ik vergeet steeds mensen sorry! Ik krijg zondag ws de IUI en niet eens zwanger maar zo vergeetachtig als wat...zal de leeftijd wel zijn...
@ Babybelle: voor jou ook de wachtweken, hoop dat ze snel om zijn voor je en een mooie test in handen hebt over 2 weken!
@jaira, ik duim voor je! en mijn hoofd is net zo een zeefje hoor! en ja, het is afw8 net al bloemetjes en liesben...
Jajaja inderdaad we zitten fijn op de wachtbank....ik merk dat ik er nu meer meebezig ben dan de eerste keer heel gek.... Ach we zien wel ik hoop zo dat veel mensen positief testen..!! Hoe is het voor de rest met iedereen??
ik ben alweer wat positiever ingesteld vandaag. Ik heb precies altijd zo'n dip tijdens mij ongi, en ik vermoed dat die clomid daar nog een handje bij helpt. Vorige maand had ik daar ook last van, echt 1 heel depri dag, ik zag niks meer zitten en 'mijn leven is waardeloos' en je kent dat wel De dag erna was het weer helemaal beter. @babybelle: inderdaad, eerste IUI is ook niet gelukt hier.. ik was er realistisch in: 10-15% kans maar. IUI is geen wondermiddel, he, de zaadjes worden gewoon voorbij de ingang ingebracht en voor de rest moeten ze het ook zelf klaren daarbinnen. Dus evenveel kans als een normaal koppel per maand heeft. Moet jij al na de 2de IUI overschakelen op ivf? Wow, dat gaat een vaart! Hopen maar dat het deze maand lukt, he, dan hoef je al die medicatie en al dat geprik bij een ivf niet te doorstaan. Ik hoop het zo voor je dat het nu lukt! Wat is de kans eigenlijk dat een ivf lukt? 50%? Ze gebruiken altijd minder aantal zaadcellen dan in het staal dat je man afgeleverd heeft. Heb eens gelezen dat ze de kop van de zaadjes een beetje 'afschaven' zodat ze gemakkelijk in het ei kunnen dringen. Normaal gebeurt deze afschaving terwijl ze door de baarmoeder en eileider zwemmen, maar bij IUI doen ze niet het hele traject, dus wordt dat in het labo al gedaan. Het aantal zou daar wel van verminderen. Ik ga de volle 6 keer IUI moeten doen. Ik hoop dat het tegen dan gelukt is, want ik weet niet hoeveel teleurstellingen ik zo nog kan/wil meemaken. Een voorbeeld: ben half jaar geleden 30 jaar geworden, normaal vier je dat.. maar het was net die dag mijn nod.. Was net de eerste cyclus nadat mijn cyste weg was, dus we hadden opnieuw sinds lang weer kans.. maar neen, hoor, als verjaardagscadeau 's ochtends om 5u mijn ongi. Toen baalde ik echt van hier tot in Tokio.. Nog zoiets: Vorig weekend waren we pizza gaan eten.. en voor we vertrokken zat ik echt in een dip.. traantjes en al.. en mijn man zei van 'kom, we gaan er eens uit en een pizza gaan eten'. We komen daar toe en we mochten ons aan een tafeltje zetten naast een koppeltje van zeker 5 jaar jonger dan ons, inclusief kinderwagen en schattige lallende baby op de schoot. Dan heb je echt wel zin om ter plekke te beginnen huilen. Ik vind dat we allemaal genoeg afgezien hebben en dat we allemaal een dikke streep verdienen deze keer! Het moeten niet altijd de anderen zijn die geluk hebben!
Hoi meiden Spannend, jullie allemaal aan het afwachten!!! We hadden onze gesprek vandaag en het blijkt over 2 weken (eerst moet morgen of/overmorgen ongi worden) eerte IUI gaat gebeuren. Een beetje dilemma hier...en ik wil jullie advies vragen. Mijn man gaat 8 maart naar afghanistan voor 2 maanden. Als mijn cyclus hetzelfde blijft dan zal mijn tweede IUI kans op 11 maart (balen net na!) zijn. We hebben de optie om zijn zaadjes in te vriezen. Zouden jullie dit dan doen? Anders missen we maart en april, en moet van feb (eerste IUI poging) tot mei wachten. Behalve als ik zwanger in de eerste poging word Zal wel mooi zijn. Wij vonden het een beetje raar dat ik zwanger kan worden zonder hem in NL!? haha toch? Moeilijk misschien aan vrienden uit te leggen! haha Maar we hebben de optie en ze zeiden dat de kwaliteit van de sperma is niet minder, maar dat er een beetje minder zaadjes zijn in de IUI dan. Wat denken jullier hiervan? Oke.... succes met afwachten!!!! Bree
Bree@ vervelend zeg maar ik denk dat ik het wel zou doen, je wacht al zo lang en anders moet je nog langer wachten! Maar snap wel dat het raar is als hij er niet bij is maar ik zou het wel doen .!
@Bree: ik zou het ook doen. Op dit punt vind ik dat er geen maanden meer te verliezen zijn. Tenslotte wachten we al zo lang. En wat dat zwanger worden zonder hem in Nederland betreft.. bij een IUI is hij dan wel fysiek aanwezig in de spreekkamer, maar hij zit er ook maar naar te kijken, he. Het is de dokter die het doet. De romantiek is er toch al totaal af bij IUI, dus waar moet je nog naar kijken? Gewoon doen, zou ik zeggen
8Bree, ik ben geloof ik de enige die zou wachten... Weet je, juist omdat de romantiek al ver te zoeken is, vind ik dat je dit soort dingen zoveel mogelijk "samen" moet doen. En ik zou denk dat na al die tijd, die paar maanden er ook nog wel bij konden.
Dank je Joyce! @ 8Bree: ik sluit me volledig aan bij Bloemetjes en Framboos, zoals zij al zeggen, je hebt al zo lang gewacht en de romantiek is er sowieso vanaf, of je man er nu wel of niet bij is. Als het dan mag lukken, kan je hem verrassen met het grote nieuws als hij terug komt! Succes met je beslissing!
@8Bree: ik sluit me aan bij Liesben. Ik kan het niet beter verwoorden...precies zoals ik erover denk. Maar het is en blijft voor iedereen een persoonlijk gevoel. Succes met jullie beslissing.
Hey meiden bedankt voor het advies! We gaan erover nadenken.... uhhhh weet ik niet. Zal het mooiste zijn als het gewoon op het eerste keer lukt! haha Maar het is goed dat ik wat van jullie kanten hoor omdat jullie dit allemaal goed begrijpen of goed kunnen voorstellen. Love you girls Ben blij dat ik jullie heb (ja ik ben in mijn 'happy' fase van hormonen voor mijn ongi!). Ik laat jullie in de komende maand alles weten wat we besloten hebben. Ik moet gewoon focusen op 10-11 feb (1e IUI). Nogmaals bedankt... Bree
@bree, hoewel ik de motivatie van liesben en sanserveria heel goed kan begrijpen, sluit ik mij toch aan bij de anderen. iedere maand dat je w8 is er weer 1 teveel, zeker omdat je al zo lang bezig bent. en ook al is je man niet fysiek bij je als je voor de IUI gaat, jullie hebben wel smaen de beslissing genomen om voor een kindje te gaan en helaas moet dat op deze manier... maar belangrijk is om niet uit het oog te verliezen dat jullie liefde zo sterk is, dat jullie dat willen bezegelen met een kindje! suc6 met het maken van deze moeilijke beslissing! @liesben, haha, het valt me op dat wij met onze cyclus (vrijwel)gelijk lopen! (wilde ik gewoon even kwijt)
IK had de iui op cyclusdag 13. vond ik vrij snel. Heb meestal cyclus rond de 30 dagen. Misschien versneld de menopur het proces wel. Word een spannend weekend voor je. Ik vond de iui best wel bijzonder. Je voelt niks maar er gebeurt heel wat in je buikje. Weet niet zo goed wanneer ik testen kan. Als ik de dag van de iui mee tel als dag 1, dan is 31 januari dag 14. Volgens mij kan ik dan testen.
8bree, Moeilijke beslissing zeg! Het is nog niet 8 maart, Wie weet wat je gevoel dan zegt. En ik hoop extra voor jullie dat het de eerste keer lukt!
Hi babybelle, Dank voor je reactie. Geen idee of 11 mm al goed is bij een 1e FM, het is allemaal nieuw voor mij zoals je zelf al schrijft. Voor jou ook spannende tijden hoor...hoop voor je dat het deze keer raak is!
Jaaa Jaira we lopen echt gelijk! Gezellig! Gaan we samen lekker op dat fijne wachtbankie zitten in het weekend...