Start IUI maart 2011

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kenia, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PuraVida

PuraVida Actief lid

9 feb 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en Kitty, het voelt ook zo verkeerd om te moeten liegen dat de IUI niet gelukt is. Alsof je dan het lot tart...

Hoe zouden jullie dit aanpakken dan, mits jullie mensen op de hoogte hebben gebracht van jullie IUI behandeling?

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig hoor. Ik heb nl aan niemand verteld dat we een bezig zijn om zwanger te worden mbv IUI. Dus ik zit in een iets andere situatie. En als je ouders/familie weten dat je een IUI hebt gehad en je zelf net tante bent geworden, dan ga ik ook twijfelen. Dan zou ik het misschien toch vertellen. Liegen heeft ook geen zin. Ik weet niet of je met Pasen iets leuks gaat doen met de familie, anders is het natuurlijk een heel mooi moment om het dan te vertellen.
    Zou ik nu zwanger raken, wil ik zeker wachten met vertellen tot ik 8 of 10 weken zwanger ben. Afh wanneer ik een echo heb gehad. Maar hoe langer het duurt om uberhaupt zwanger te worden, hoe meer ik er over ga twijfelen. Heb je eindelijk positief nieuws, moet je dat nog voor je houden ook.....
    Succes meid! Wanneer je het ze ook vertelt....
    Wanneer ben je trouwens uitgerekend? Zo rond de kerst toch?

3. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Hallo meiden,

Helaas lees ik veel 'negatief' nieuws. Ongi's die doorgebroken zijn, negatieve test.... Pfff... Niet leuk! Toch blijf ik hopen dat iedereen snel zwanger zal zijn. Blijf hoop houden!

Puravida;
    Ik denk dat ik toch ook even zou liegen. Toevallig is er in mijn omgeving nu iemand zwanger dmv IUI en veel mensen weten er ook van dat ze bezig was en ik dus ook. Dus ik vroeg het aan haar en toen vertelde ze aan mij dat ze zwanger was. Verder weet nog niemand het en gaat ze het pas na de 1e echo vertellen. Mij wilde ze het wel vertellen omdat ze ook weet dat wij bezig zijn. Vond ik wel erg lief. Maar ik denk dat ik dat zelf ook zo wil gaan doen. Alleen hopen dat mijn vriend ook zijn mond kan houden ;) Maar dat zien we tzt wel.
    Je moet doen waar jij jezelf prettig bij voelt! Wanneer je het ook verteld blij zullen ze zeker zijn!

4. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @ Bobbing: en is de ongi al doogebroken? Of was het alleen nog spotting? Bij mij begon de ongesteldheid ook anders dan normaal, maar dan ook meteen heftig, dus niet zoals bij jou.

@ Kaatje: wel vreemd hoor. Dat zou toch niet je hele ongesteldheid zijn geweest??? Wat zei het ZH?

@ Vertellen aan familie/ vrienden/ collega's:
    Ik denk dat het voor iedereen ook heel persoonlijk is. Er zijn veel mensen die het pas vertellen als ze 3 maanden zwanger zijn of de eerste echo hebben gehad. Mara ik denk dat ik het niet voor me zou kunnen houden! Volgens mij zou je aan mijn lach op m'n gezicht kunnen zien dat ik zwanger ben! Ik zou het dus ook vrij snel aan anderen vertellen. En ook om als het mis gaat, dan weten anderen ook waarom je verdrietig bent.
    Een vriendin van mij heeft me laatst ook verteld dat ze gestopt is met de pil. Niemand anders weet het, maar ze wilde het mij wel vertellen, zodat wanneer zij straks misschien wel zwanger blijkt te zijn, de klap wat minder hard aan komt. Ik kan er alvast aan wennen. Lief dat ze aan me denkt...

5. kaatje01

kaatje01 Lid

5 jan 2011
    73
    0
    0
    Ik zou het denk ik wel vertellen aan de mensen ( lees nabije familieleden en een goede vriendin ) die het weten dat ik met IUI bezig ben..
    Ook al gaat het mis, wat ik al een paar keer heb meegemaakt vind ik het wel fijn dat ik er met anderen over kan praten.
    En het voor mijn moeder en zussen geheim te houden of te liegen dat lukt me toch niet, zou super blij zijn met twee roze strepen en zal het dan niet voor me kunnen houden.
    Wel voor vrienden etc die het nog niet weten..

Kenia: ik vind het ook vreemd, kan nooit mijn hele ongesteldheid zijn, ik heb vandaag gebeld en ze adviseren me om niet te gaan spuiten maar om het nog een week af te wachten, de gyn zei dat de menstruatie soms wat op zich kan laten wachten, heb ik weer:(
    Zal blij zijn als het doorbreekt dan kan ik verder.

Bij de meeste van ons gaat het allemaal maar met tegenslagen hoor, hoop op betere tijden voor iedereen!
    Het brengt, tenminste voor mij dan, allemaal best wat stress met zich mee na al bijna drie jaar.
    Vind het moelijk om er eens niet mee bezig te zijn, ik weet dat dat niet goed is maar de wens is steeds sterker aan t worden.
    Ook voor mijn zoontje, die vraagt vaak: mama wanneer krijgen wij nou eens een baby? zou ik het zo fijn vinden
    Zou hem zo graag een broertje of zusje wensen...

Ik kan er niets aan doen maar moet nu ik dit typ gewoon janken, ik steek het nog maar op de hormonen..

6. Mko

Mko Lid

13 mrt 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo weer
    Goed om te lezen dat er tenminste 1 zwanger is geworden! De meeste van ons kunnen zulke berichten goed gebruiken :)
    Ik ben vandaag ong geworden, 1 week na de 2e IUI :( mijn cyclus was maar 18 dagen. In het zkh gaan ze overleggen of ik andere medicijnen nodig heb... Wij hebben besloten om nog 4 keer te proberen en daarna ermee te stoppen. Het is zo slopend steeds....
    Veel succes voor jullie allemaal!!!

Heeft iemand van jullie ervaring met zo'n korte cyclus na colomid?

7. Mko

Mko Lid

13 mrt 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaatje ik weet wat je voelt. In mijn omgeving zijn er zelfs mensen die zeggen "wat zielig voor je dochter dat ze alleen is en niemand heeft om er mee te spelen, je kan het niet maken om het bij 1 kind te houden" Op zulke momenten ontplof ik bijna! Ik zou het ook zo graag willen een broertje of een zusje....mijn hart breekt soms echt...en dan probeer ik te relativeren en mezelf er van te overtuigen dat ik blij moet zijn dat ik een gezond kindje heb. Er zijn ook mensen die geen kinderen hebben...of kindjes die erg ziek zijn.... Soms helpt het en vaak ook niet want hoe ik het ook probeer te bekijken, mijn wens blijf heel sterk.
    Hele dikke knuffel Kaatje! Ook voor andere meiden!

8. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    Hallo dames. Hier is de ongesteldheid niet doorgezet. Het blijft bij dat ene druppeltje bloed. Het is zo spannend durf nog geen test te doen bang dat hij negatief zal zijn. Oho wat is dit erg. Voel vanalles in mijn buik zenuwen gieren door mijn lijf. Ik wacht nog tot vrijdag en dan zal ik testen.

9. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    kaatje: bah wat rot dat je nog een week moet afwachten. hopelijk heb je snel duidelijkheid. je gevoel voor je zoontje is helaas hier heel herkenbaar. doet zo'n pijn om hem leuk met andere kinderen om te gaan en dan is hij thuis alleen. Een vriendin heeft de 4de gekregen en toen ze geboren was zei "is mijn zusje" nou dat doet au! veel tranen om gelaten. Weet dat we blij moeten zijn met hem maar de wens en vedriet om een nieuwe zwangerschap blijft.

Mko: wat rot dat je zo snel ongesteld bent geworden. Het is idd heel slopend. Ben benieuwd of je andere medicatie krijgt. Hebben ze in het ziekenhuis ook aangegeven waardoor die korte cyclus kan komen?

vertellen aan familie/vrienden zal hier ook vroeg in een zwangerschap zijn. er zijn veel mensen die weten dat we ermee bezig zijn. is niet altijd leuk, maar wel fijn dat er altijd wel iemand is waar je iets aan kwijt wil. als het misgaat hebben we hun steun ook nodig. maar snap wel dat je het nog even voor jezelf wilt houden, even heerlijk met z'n beiden van het nieuws genieten.

vandaag de eerste clomid weer geslikt. heerlijk die hormonen wordt weer lekker zweten deze week zonder te sporten.

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ bobbing, herkenbaar, hier net zoveel angst. Wanneer is je NOD en wanneer was je IUI?
    Ik mag dit weekend thuis testen (als die rode duivels wegblijven natuurlijk).
    Ik duim voor je dat het positief is vrijdag voor je met 2 mooie streepjes of een knaller van een digitale test :)

11. kaatje01

kaatje01 Lid

5 jan 2011
    73
    0
    0
    Mko/Moeke: we moeten inderdaad blij zijn met onze zoon/dochter en dat ben ik ook!
    Ik kom zelf uit een groot gezin( 4 zussen en twee broers) en vind het super gezellig, zeker nu we wat ouder zijn.
    En dan denk ik misschien zit dat er voor Finn ( zo heet mijn zoontje ) wel nooit in...
    Aan de andere kant heeft hij een sterk karakter dus ik weet zeker dat hij er wel komt .
    En inderdaad die vragen van: heeft hij geen broertje os zusje? of alleen is maar alleen he.. dat maakt me zo verdrietig.
    Laatst bij de GGD vroeg de schoolarts: en heb je ook nog broertjes of zusje en dan hoor ik m heel zielig zeggen : nee jammer he..
    Dan kan ik zo iemand wel slaan bij wijze van!

Gaan jullie eventueel verder met IVF?

Mko: een week na IUI is wel kort inderdaad, Misschien een extra Pregnyl injectie enkele dagen na IUI? Begreep dat dat je lutheale fase kan verlengen.

Bobbing, spannend hoor, hoop wel dat je snel duidelijkheid hebt voor je, kan zo slopend zijn die onwetendheid..

12. Mko

Mko Lid

13 mrt 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bobbing, erg spannend! Ik hoop dat het niet doorzet en dat je heel snel heel gelukkig kan worden!

Moeke, in het zkh zeiden ze dat het door clomid kan komen. Ik had altijd reg cyclus van 28 dagen, nu ik clomid slik is mijn cyclus erg kort geworden eerst 18 dgn daarna 20 en nu weer 18. Morgen de uitgangsecho en volgende week woensdag een folikelecho.
    Succes met deze ronde! Hopelijk de laatste voor jou!

Noa, voor jou is het ook erg spannend! Succes, ik duim voor je!

13. Mko

Mko Lid

13 mrt 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaatje, wat erg om te lezen dat je zoontje dan zegt " nee, jammer hè.. " ik heb er een traan om moeten laten... Het is zo herkenbaar voor mij en vandaag ben ik extra gevoelig door mijn ong.
    Wij gaan niet verder dan IUI :( ik vind het erg belastend en hoop dat wij zonder hulp nog een kindje kunnen krijgen. Ik was direct zwanger nadat ik met de pil gestopt was, het is zo vreemd dat het met de 2e maar niet wil lukken... Gaan jullie wel voor IVF?

Ik krijg waarschijnlijk morgen te horen hoe ze de periode na de IUI kunnen verlengen. Ik laat het nog weten.
    Dikke knuffel!

14. kaatje01

kaatje01 Lid

5 jan 2011
    73
    0
    0
    Ik hoop het van harte voor je dat het snel mag lukken, ik was zelfs zwanger van Finn door de pil heen, daarna na de eerste stopmaand voor een tweede kindje maar was een missed abortion met 8 weken.
    Vervolgens paar keer een vroege miskraam , raar he dat het dan ineens niet meer wil lukken?

Ik vind het ook heel belastend maar we zijn het nu al zolang aan het proberen dat we het via IVF ook nog een kans wil geven.
    Ik misschien wel meer als mijn vriend, hij heeft zich er op een of andere manier al een beetje in berust maar ik nog niet.. Hoop natuurlijk dat IVF niet nodig zal zijn!

Hoor je morgen graag over wat het advies is van het zkh om je lutheale fase te verlengen!

Knuffel terug !

15. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Ja, mensen kunnen pijnlijke opmerkingen maken zonder dat ze het zelf doorhebben. Ik heb voorheen ook regelmatig aan andere gevraagd wanneer de kinderen komen. Die vraag hoor ik nu regelmatig. Ik vraag het geloof ik nooit meer bewust, want ik wete hoe pijnlijk dit voor een ander kan zijn!

Blij om te horen dat er toch al een heel aantal zijn die al een kindje hebben. Mara ik begrijp goed dat het gemis van een tweede kindje net zo groot kan zijn. Zeker omdat je weet dat je zwanger kunt raken!
    Ik ben nog nooit zwanger geweest. Ze weten niet waar het aan ligt. En dus weet ik ook niet of ik het ooit mee zal maken.
    Als IUI niet werkt, gaan wij wel verder met IVF. Ik wil later niet kunnen zeggen dat we niet alles geprobeerd hebben.

16. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    Afgelopen maandag twee weken geleden is de iui geweest. Ben nu 2 dagen over tijd...

17. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bobbing: wat spannend! hopelijk een positieve test. kan me voorstellen dat je niet wilt testen, je houdt toch altijd rekening met een teleurstelling. zolang er niet 1 streep staat blijft de hoop. We hopen met je mee voor de 2 strepen.

kaatje:we komen hier allebei uit een gezin met 4 kinderen. dat zal het hier niet gaan worden. maar net als bij jouw doet het zo'n pijn die opmerkingen. je gunt het je zoon ook om later met z'n broer of zus te kunnen kletsen. We gaan het hele traject door. de wens is te groot om na iui te stoppen. Ik heb nu nog iui met clomid, daarna evt met prikken en dan indien nodig gaan we wel door met ivf. We wilden heel graag nog meer kinderen, maar dat ga ik niet trekken.

Mko: afwachten wat de arts morgen zegt. hopelijk hebben ze een oplossing om de periode te verlengen.

Kenia: wat lijkt het me moeilijk als ze niet weten waar het aan ligt. bah, frustrerend!! ik kan me heel goed voorstellen dat je eerst alles wilt proberen wat er mogelijk is. en gelukkig is dat tegenwoordig heel veel. Hopelijk snel positief bericht.

18. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Bij de eerste zwangerschap heb ik het na de eerste echo op 6,5 week verteld aan mijn ouders, schoonouders en zusje en de collega's op mijn afdeling.
    Bij de tweede zwangerschap had ik het alleen aan mijn zusje verteld, maar toen ik 5 weken was gingen we een weekje op vakantie met mijn schoonouders en die hebben het geraden.

Ik was wel blij dat iemand wist dat ik zwanger was toen ik de miskramen kreeg.

Bij een volgende zwangerschap vertel ik het waarschijnlijk maar meteen, als het mis zou gaan dan merken ze het toch aan je en kunnen ze ook geen "verkeerde" vragen stellen.

19. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL

@PuraVida
    Mijn mening, mijn ervaring... vertellen aan de mensen die je lief zjin en dicht bij je staan. Ik weet zeker dat je, nu je zwanger bent, andere 'zorgen' hebt en onzekerheden. Deze kun je dan delen met die mensen, geeft jou een stukje rust en laat je wat meer genieten ;)
    Wij hadden gewacht tot de 1e echo (9wk) en achteraf zou ik het neit meer zo doen. Mocht het ons nog gegund zijn gaan wij het zeker eerder vertellen.
    Doe waar jij je goed bij voelt.

20. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL

@Bobbing
    en????? al getest?? jeetje, dat je zoveel geduld hebt, alle respect!

Deel Deze Pagina