Start IUI maart 2011

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kenia, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Moeke;
    Hoe is het met je buikkrampen? Hopelijk weer wat minder?

Noa;
    Voor jou dus ook spannend, een kleine 2 weken wachten en dan weet je meer! Succes met wachten!

Kitty;
    Ik zit nu op dag 9. Maandag hebben we de follikelmeting en dan zit ik op dag 11. We hebben nog geen datum afgesproken voor de inseminatie, dat horen we maandag denk ik wel. Maar ik verwacht eind volgende week ofzo. Ligt er natuurlijk ook aan hoe het met mijn eitjes gesteld is. ben benieuwd of de Clomid zijn werk doet.

Zwolle;
    Balen zeg dat de eerste IUI niet door is gegaan. Ik ben inderdaad ook wel bang voor overstimulatie. Heb je er ook last van, of merk je hier zelf verder niets van?
    Waarom starten jullie met IUI als ik vragen mag?
    Hopelijk dat jullie over 2 weken toch verder kunnen gan en dan alsnog starten met jullie eerste IUI.

Hier;
    Maandag dus follikelmeting, erg spannend. Ben zo benieuwd wat de Clomid gedaan heeft, en of het iets gedaan heeft. Heb op dit moment wel meer last van afscheiding (weet niet of dat bij Clomid kan passen?) Moet nu ook steeds plassen, hoop niet dat ik een blaasontsteking krijg.
    Ben nu lekker foto's in aan het plakken van onze vakanties van de afgelopen 2 jaar en van onze hond. Vanaf pup tot nu (is nu 2,5 jaar), dus genoeg te doen.

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Nienke,
    Spannend hoor! Ben erg benieuwd hoe het je morgen is vergaan!

3. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Bijzonder om te lezen dat er zoveel medicijnen zijn die gespoten/ geslikt kunnen worden om de zwangerschap te bevorderen!

@Nienke: hopen morgen op een mooie echo, zodat je binnenkort je inseminatie kan krijgen! Vind je het spannend?

@ Zwolle: goh, das balen van de overstimulatie! Denk je eindelijk, nu gebeurt er wat, gaat het nog niet door! Spoot jij ook 75 eenheden? Ik hoop idd dat er bij mij ook geen overstimulatie is. Maar goed, dat zullen we dinsdag op de echo wel zien! Hopelijk kunnen jullie volgende ronde gewoon weer meedoen!

@Noa: spannend hoor! Hopekijk deze keer wel raak! Hoe vond je de inseminaties?

@ Moeke: inmiddels al ongi geworden? Al minder last van de bijwerkingen?

@Shadee: wanneer is je nod? Voor jou ook spannend dus!

@Hier: ik vermoed dat ik volgend weekend mijn eisprong moet hebben, dus ik weet niet hoe ze dat dan in het ZH oplossen? Zover ik merk gelukkig geen bijwerkingen van het spuiten, maar het blijft onnatuurlijk. Toch heb ik wel rust nu, ik voel nu ook niet meer zo de druk van 'we moeten weer klussen, schat'. Hoewel we dat natuurlijk wel doen, maar gewoon omdat we ook echt zin hebben!

4. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb iets minder last van bijwerkingen. helaas nog geen menstruatie. geduld is een schone zaak. vandaag ook maar weer eens begonnen met koolhydraatarm eten. Ik ben er eerder al 20kilo mee afgevallen, maar nog steeds te zwaar. op naar nog eens 10kilo.

iedereen suc6 deze week met echo's en wachten. hopenlijk sluit ik snel bij jullie aan met echo's. ben erg benieuwd naar jullie resultaten.

5. kaatje01

kaatje01 Lid

5 jan 2011
    73
    0
    0
    Hoi meiden,

Gezellig dat er zo veel meekletsen en allemaal met dezelfde wens..
    Ik zie dat veel van jullie ook hormonen spuiten.
    Bij mij is er wel elke maand een eitje maar deze springt over het algemeen niet uit zichzelf :( .
    Ik heb nu dus alleen Pregnyl 10000 gespoten en vorige week mijn eerste IUI gehad.
    Tot nu toe voel ik weinig , ook geen zwangerschapssymptomen van de Pregnyl ,wel wat hoofdpijn.
    In mijn omgeving zijn veel meiden net bevallen of zwanger en mijn zoontje vraagt vaak : mama wanneer krijgen wij nou een baby of waarom krijgt iedereen een baby en wij niet?
    Best zielig.. , probeer dan maar uit te leggen dat niet iedereen zomaar een baby kan krijgen..

Deze week gaan we lekker op vakantie, jullie veel succes en hoop op een mooi eitje voor iedereen.
    Komend weekend , als ik de topic weer kan openen, hoop ik wat positieve berichten van jullie te kunnen lezen!

X Kaatje

6. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @ Kaatje: Fijne vakantie! Waar gaan jullie heen? Ja vervelend dat je tweede zwangerschap niet zomaar komt. Is dat bij de eerste wel zomaar gelukt?

@ Moeke: succes met afvallen!

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja en jij Kenia veel succes morgen!

8. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Hallo meiden,

Ik heb mijn echo vandaag gehad. Dacht gisteren, dus wij daarheen stond de afspraak voor vandaag. Oeps, foutje.
    Maar vandaag dus toch de echo en daarop waren 2 mooie follikels te zien. 1 was er al 19 mm en de ander ongeveer 15 mm. Dus vanavond Pregnyl spuiten en dan hebben we donderdag onze eerste IUI, spannend hoor!!

Kenia hoe was de echo bij jou??? Misschien lopen we wel gelijk.

Moeke;
    Succes met afvallen. Echt knap dat je al eens zo veel afgevallen bent!

Kaatje;
    Heel veel succes met wachten. En geniet lekker van jullie vakantie. Waar gaan jullie heen?

9. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Wow, dit had ik niet verwacht. Vandaag follikelmeting gehad, rechts 2 eitjes 2 zien waarvan 1 (ik meende) 16 mm. Links 3 eitjes te zien, waarvan er 2 mee zouden doen voor de eisprong. In totaal dus 3 goede eitjes (en hopen dat die andere 2 nu niet ook hard door gaan groeien, anders mogen we ook niet verder straks!)

In ieder geval, ik moet vanavond ook heen op de pregnylspuit te laten zetten. En ik heb donderdag ook de behandeling. En dat, terwijl ik nu op cyclusdag 9 zit! Vind 't best snel! En ook wel spannend! Dus ja, Nieke, we lopen helemaal gelijk! Nu allebei hopen op een positief resultaat!

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi Kenia wat spannend zoveel mooie eitjes, succes donderdag

En ook voor jou Nieke, wat grappig dat jullie gelijk oplopen. Heel veel goeds voor donderdag en de tijd daarna natuurlijk :)

Ik zit nu op mijn 5e dag na mijn inseminatie....oooh ben bang dat het mis is door dat gevoel in mijn buik. Dat opgeblazen stekende gevoel. Dat had ik bij de eerste 2 IUI pogingen ook en die waren mis, maarja dat hoeft niets te zeggen toch?

Weten jullie iets van symptomen na de IUI?

11. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Oh en Kenia, de inseminaties vond ik niet zo bijzonder hoor, heb het nu 3 keer gehad en het kriebelt een beetje :)

12. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Noa;
    Spannend zeg! Nog ongeveer ander halve week wachten en dan weet je meer... Ik duim voor je.

Kenia;
    Hoe vond je de Pregnyl spuit. Ik heb hem gisteravond om 22 uur gezet. Was wel een vervelend spuitje. De vloeistof prikte flink en daarna ook nog even. Maar verder geen last van.
    Hoe laat moeten jullie morgen? Wij moeten tussen 8 en 8.30 uur bij het laboratorium zijn. De IUI zal rond 10 uur zijn.
    Vind je het ook zo spannend en vreemd? Ik ben wel bang dat mijn eitje al te vroeg springt en we er dus nog niets aan hebben. Heb jij dat niet?

Meiden die al een IUI gehad hebben, keken ze bij jullie eerst of het eitje nog niet gesprongen was? Of deden ze meteen de IUI? Dit vraag ik me af omdat ik bang ben dat we te laat zijn.

13. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Ik ben naar de eerste hulp geweest voor de Pregnylspuit. Werd me aangeraden door de arts, zeker bij de eerste keer. Nou, toen ik de naald zag, was ik geloof ik ook wel blij! Ik weet niet of de naald ook zo lang is als je 'm thuis zet, of dat het dezelfde naaldgrootte is als de puregonspuit?
    En ja, deze deed me ook meer zeer dan de andere prikken.

Mijn man moet ook om 8.00 uur zijn zaad inleveren en om 10.00 uur hebben we de afspraak voor de IUI.

En als de eitjes te vroeg springen....wij hebben gisteravond voor de zekerheid nog even geklust. Geen idee of het wel mocht, vergeten te vragen...

14. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Ik weet niet hoe de naald van de puregon is, maar deze naald was denk ik een cm of 2 lang maar wel heel dun. Maar het plekje is nu nog gevoelig.

Ze zeggen dat het het beste is om 2 tot 4 dagen van tevoren geen zaadlozing 'moet' hebben. Dit om te zorgen dat de kwaliteit van het zaad goed is. Wij hebben dit dus niet gedaan. Maar ben wel echt bang dat het te laat is en dan had ik het liever zelf gedaan dan wachten op de IUI. Maar we hopen maar dat ze weten wat ze doen en dat het toch op tijd is.

Veel succes morgen!

15. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @ Noa: hoeveel follikels had je deze keer? Spannende periode voor jullie dus weer.
    Maar dat opgeblzen gevoel heb ik nu ook, dus ik denk dat het inderdaad niks hoeft te zeggen. Maar ik kan me de spanning wel voorstellen.

@Nieke: succes morgen! Ik vind het ook best spannend hoor. ik probeer er nuchter over te doen tegen anderen in mijn omgeving, maar ondertussen...

16. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi Nieke en Kenia, ja die vloeistof van de Pregnyl fikt 'als een malle' inderdaad en die naald is geen pretje. Echt even tanden op elkaar. Mijn man kan hem zelf zetten, de eerste keren hebben we hem ook in het ziekenhuis laten zetten hoor maar we doen dit nu al zo vaak dat mijn man het op een gegeven moment zelf kon doen. Even weten hoe je moet 'mixen' en opspuiten enz.

Kenia ik had 2 follikels aan de rechterkant, 1 van 25 mm en 1 van 21 mm

Er moet toch gewoon iets ontwikkeld gaat worden dat die wachtperiode geen 2 weken hoeft te duren pffffff, bijna niet te houden steeds dit gevoel.

Heb weer een lekkere opvlieger hier en mijn knoop van mijn spijkerbroek alweer open omdat het zo opgeblazen is. Kan ook van al die medicijntroep komen.

Nieke, wat jij zegt over die zaadlozing vantevoren is waar inderdaad, kun je beter niet doen. Achteraf wel, wij hebben op de avond (op de dag van de IUI) ook weer geklust, dat raden ze wel aan. Maar ach bij de IUI wordt het beste zaad al gefilterd dus er zit zeker nog 'bruikbare zwemmers genoeg' tussen hoor voor de IUI, geen zorgen :)

En ze kijken niet voor je IUI of je een eisprong gehad hebben, ze hebben zoveel ervaring in het tijdsbestek dat ze echt wel weten dat de pregnyl werkt en je eitjes op het juiste moment bevrucht kunnen worden.

In welke ziekenhuis lopen jullie?
    wij in de VU

17. juffieknuffie

9 aug 2009
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

zou ik gezellig met jullie mee mogen kletsen??
    wij zijn ook bezig met IUI. dit is onze 1e behandeling voor een 1e kindje.
    ben puregon aan het spuiten, 75 eenheden en vrijdag is de 9e dag, dan moet ik komen voor een follikelmeting. spannend, maar ook leuk. ben benieuwd wanneer ik de pregnyl moet zetten, dat moet ik zelf thuis doen.

het prikken valt me erg mee.

kenia, succes morgen bij de inseminatie.

liefs, juffieknuffie

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kenia en Nieke, wat een spannende dag morgen! Heel veel succes!
    Ik ben vandaag (dag 9) voor de 1e follikelmeting geweest. Mijn eitjes zijn nog iets kleiner, nl 14 en 11 mm. Ik moet vrijdag weer terug. Hoe dik is bij jullie je bms? Bij mij is deze nog 2 mm en ik heb gekezen dat dit min 7 mm moet zijn. Hoe dik is de bms (endometrium) bij jullie? Ik hoop dat er tussen nu en vrijdag nog genoeg gebeurd, zodat ik maandag mijn inseminatie krijg!
    juffieknuffie, wij zitten ook bij elkaar. Ik mag vrijdag voor mijn 2e meting (dag 11, al ben ik op dag 4 pas begonnen met 75E Gonal-F).
    Ik ben ook erg benieuwd naar de Pregnylprik. Het is even een gedoe om deze te prepareren en de naald is ietsjes groter....Jij ook veel succes vrijdag!

19. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Onze eerste IUI zit er op. Het was echt een tegenvaller. De hoeveelheid zaad was eigenlijk niet genoeg voor IUI. Je moet dan eigenlijk minimaal 1 miljoen zaadjes hebben en het waren er 800.000. Dus waarschijnlijk gaan we nog één keer IUI proberen en kijken of het zaad dan beter/meer is en anders wordt het IVF of ICSI.
    baal er echt als een stekker van omdat er eerst gezegd werd dat alles goed was. Het zaad was niet super maar wel goed genoeg. En nu is het eigenlijk niet eens goed genoeg.
    Ik weet dat er nog wel kans is van slagen, maar hoe minder goed zaad hoe kleiner de kans.
    Echt een flinke tegenslag dus. Het blijft vreemd we zijn allebei nog zo jong (ik bijna 27 en mijn vriend 28) en dan zitten we in deze situatie. Nooit gedacht dat het zo zou gaan.
    Pfffff....

Kenia hoe is bij jou de IUI gegaan? Hopelijk wat positiever nieuws.

20. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi Nieke ik snap je teleurstelling zo goed. Ze hebben alsnog de IUI door laten gaan Je hebt natuurlijk altijd wel kans dat er een paar goede zwemmers tussen zitten. Maar ik snap dat je je nu down en teleurgesteld voelt...
    Bij onze 2e IUI zei de assistente letterlijk "jeetje hee, twee kneuzen bij elkaar, de kans om de loterij te winnen is groter" Ik was toen zoo verbauwereerd dat ik niks kon uitbrengen. Paar weken later heb ik een klachtenbrief gestuurd naar dát ziekenhuis waar ik toen liep. Ik voel me nu in de VU veel prettiger.

Nu ook voor jou 2 weken duimen en wachten. Het kan alsnog lukken hoor
    Groetjes

Deel Deze Pagina