Hoi meiden, Al een poosje niet op het forum geweest , heb het nogal druk gehad op mijn werk. Maar is ook wel lekker dan denk ik er niet zo veel over na.. Ben nu vrij tot dinsdag en nog met lekker weer ook! Kenia en Nienke, balen voor jullie zeg, had het jullie zo gegunt! Kop op hoop dat je tijd hebben om wat leuks te ondernemen van t weekend en dan weer toeleven naar de volgende ronde! Ik zelf ben nu vanaf zaterdag aan het spuiten en moet morgen ( dag 9 ) voor een follikelmeting, ik ben benieuwd. Ik hoop niet dat het er meer dan 2 zijn want dan gaat mijn volgende IUI misschien niet door. Maar goed, we zien het allemaal wel, kan het momenteel gelukkig een beetje loslaten en ook lekker met andere dingen bezig zijn. Vind het ook zonde om het zwanger worden ten koste te laten gaan van het alledaagse leven zeg maar. Dit heb ik de afgelopen maanden toch wel gehad en wil dat niet meer. Mijn wens blijft natuurlijk even groot maar ik verander er niets aan hoe het loopt en probeer positief te blijven! Dus morgen lekker met zus en kinderen naar het strand en van het mooie weer genieten! Allemaal een prettig weekend en... positief blijven ! ( hoewel ik weet dat dat af en toe moeilijk kan zijn hoor! ) XX Kaatje
Kenia/nienke: bah erg vervelend die ongi. tranen luchten soms erg op en horen er helaas bij. Noa: hoe is deze cyclus bij jouw afgelopen? Vandaag op cyclus dag 11 een echo gehad. links en rechts een ei van 15mm en een bms van 7mm. met dat laatste was de fert.ars erg tevreden. zaterdag weer komen voor echo en dan bepalen wanneer pregnyl. Bij ons in het ziekenhuis heeft het lab een zomerstop. dit betekent dat als je menstruatie tussen 6 juli en 25 aug valt je geen behandeling krijgt, omdat er geen iui kan plaats vinden. is dit bij jullie in de ziekenhuis ook zo?
Kenia; Balen van je ongi. Je krijgt toch weer wat extra hoop als je overtijd gaat he. Hopelijk komende ronde meer succes. Kaatje; Succes morgen met de follikelmeting, ik hoop op één of misschien twee mooie!! Moeke; Inderdaad een mooie dikte van het baarmoederslijmvlies. Hopelijk zijn je follikels zaterdag groot genoeg voor de Pregnyl en dan maandag IUI. Ik weet niet of dat bij ons ook zo is. Vind ik wel erg dom hoor. Kun je een maand wachten omdat hun dicht zijn en je moet al zo lang wachten voordat de droom eindelijk werkelijkheid zal worden. Ik hoop niet dat dat bij ons ook zo is. Hier; Vandaag te mijn uitgangsecho gehad en er waren 3 grote cysten op te zien. Dus voor ons deze maand een rustmaand. Erg balen dus!!
@Nienke balen zeg! dat is toch een domper,... sterkte en houd moed. @hier, vanmorgen echo gehad (dag 6); een paar kleintjes te zien en eentje op 10mm. Dag 10 terugkomen, hopelijk is deze dan doorgegroeid.
Kitty; Nee ik hoef niet aan de pil. Als het goed is moeten de cysten uit zichzelf weer verdwijnen. Maar geen IUI deze maand. Jullie deze maand ook niet he? Echt balen!!
Hoi meiden. Ik heb weer week niets geschreven. Lekker weggeweest vandaag weer voor de folikelmeting geweest. Aan de linke kant 3 kleiner dan 10 en aan de rechte kan 4! Gelukkig zijn er maar twee die groot genoeg zijn. Vanavond pregnyl gespoten en zondag 3e IUI. Na de IUI moet ik extra medicijnen gaan nemen (vag tebletten) wat een feest dit omdat ik vorige 2 keer binnen 7 dgn ong ben geworden na de IUI. Ik deed eerst de echo's in NL maar de artsen hier zijn zo erg, ze hebben niet alleen fouten gemaakt maar zijn ook erg arrogant. Om die reden doe ik nu alles in Gent en daar zijn ze altijd open, feestdagen, weekenden het maakt allemaal niet uit. Wat vervelend voor de meiden die nu maand moeten wachten..... En ook voor diegene die ong zijn geworden. Geeft niet op!!! Het is soms zo moeilijk maar we moeten hoop houden! Veel plezier voor iedereen met de paasdagen!
vandaag weer echo gehad. ei links is weg. niets meer van terug te vinden arts snapt er niets van. kan eisprong zijn geweest, maar was niet te zien op de echo. rechter ei goed gegroeid, nu 20mm vanavond pregnyl en dan maandagmorgen weer iui. nu hopen dat het goed gaat. mijn BMS is nog steeds maar 7mm is niet gegroeid, dat is wel jammer. maar zoals de arts al zei "het gaat er toch wel om door". verder hier genieten van het mooie weer.en van het weekend.
Hey meiden, Gisteren een echo gehad en drie follikels, 1 van 12, 1 van 14 en 1 van 16 mm op dag 9. Vanavond Pregnyl en maandagochtend IUI. Spannend weer. Nieke84: bah wat vervelend voor je, begrijp dat je er van baalt. Sterkte ! Moeke01: we hebben dan allebei onze IUI maandagmorgen, lopen we gelijk op deze maand! Mko: hopelijk voor jou een langere cyclus of liever gewoon raak natuurlijk volgende ronde! Ik wil ook graag over naar Gent en heb op 3 mei mijn eerste gesprek daar, mijn HA zegt dat ze in Belgie over het algemeen toch wat doortastender zijn.. Laj: Hopelijk een mooi ei binnenkort! Prettige paasdagen allemaal!
Hoi allemaal, Vandaag mijn 3e IUI gehad. Het viel gelukkig weer mee! En mijn man mocht het inbrengen onder streng toezicht maar toch. Wij hebben steeds dezelfde arts met IUI gehad. Wat een fantastische arts is dat! Hij krijgt het steeds voor elkaar om mij ontspannen te krijgen. Vandaag ben ik voor het eerst begonnen met utrogestan. Kaatje, heel veel succes maandag! Ik duim voor je!!! Over Gent ben ik zeer over te spreken. Bekwame mensen die ook nog eens ontzettend aardig en begripvol zijn. Toch hoop ik voor je dat het niet meer nodig zal zijn om naar Gent te gaan.
Hai meiden, tijdje geleden dat ik hier geschreven heb maar ik ben er weer Een aantal meiden zijn (nog) nieuw voor me en er is erg veel geschreven de laatste weken zie ik @ Mko, wauw wat leuk dat je man het 'in mocht brengen'! Wie weet hoeveel geluk dat jullie gaat brengen. En die tabletten die je vaginaal moet inbrengen nu na je IUI dat is zeker Utrogestan? @ Moeke, wat een raar verhaal van die zomerstop in jullie ziekenhuis!? Als het goed is heb jij vanochtend je IUI gehad? Is het goed gegaan? Maar we gaan er gewoon vanuit dat deze ronde raak is voor jullie zodat je geen last hebt van die zomerstop. Dat is bij ons in de VU niet het geval, die gaan 365 dagen p. jaar door. @ Hier, mijn 4e IUI was dus helaas niet gelukt en ik ben er flink stuk van geweest Ik ben nu alweer een week aan de Puregon en deze is opgehoogd naar 133 eh p. dag. Ze hopen toch op meer grote follikels vlak voor mijn IUI. Voorgaande keren had ik er steeds één. Vanochtend een FM gehad en er zat één eitje van 10 mm en verder meerdere kleine, moet donderdag weer voor een meting. @ Kaatje, wat mooi joh die 3 follikels, jouw IUI dus vanochtend geweest, is het goed gegaan? @ Nieke wat een naar bericht van jou meid die cystes En nog wel 3 ook Moet je echt een hele maand wachten of houden ze controle echo's om te kijken wanneer ze echt weg zijn zodat je weer kan starten?
Hallo dames Jeetje wat wordt er veel geschreven zeg, Heb het druk gehad afgelopen week dus heb niet alles bijgehouden helaas.. zitten er nog dames op het wachtbankje?? de andere dames veel succes met de nieuwe poging ik duim voor jullie. Hier alles goed,helaas ongesteld geworden afgelopen week,maar had niet anders verwacht zonder iui en zaadjes.. Maandag 2 mei nwe afspraak gyn voor nwe ronde. We gaan er maar weer voor,hopelijk deze maand meer zaadjes anders moeten we in een vervolg traject en dat gaat me toch wat snel.. Allemaal tot snel.. Fijne week kuss
Hoi Meiden, Vanmorgen mijn 3e IUI gehad, ging zonder problemen. 120 milj bewegende zaadcellen na bewerking, je zou toch zeggen dan moet het toch eens raak zijn! MKO en Moeke: voor ons weer het wachtbankje! Moeke bij jou ook alles goed gegaan vanochtend? Noa14 hopelijk donderdag een mooi ei en daaropvolgend een succesvolle 5e IUI voor jou! Alle andere meiden weer succes met wachten, spuiten etc! Trouwens een heerlijk weekend gehad: 4 dagen op het strand geweest, morgen weer aan de arbeid maar volgende week al weer een week vrij dus weer iets om naar uit te kijken! X Kaatje
Noa: bah balen meid dat je weer een nieuwe ronde mee doet. Hopelijk donderdag meerdere eitjes. fenylara: hopelijk heb je een goed gesprek volgende week. ben benieuwd wat ze gaan voorstellen. Heb je zelf een idee wat de volgende stap zou worden/ Kaatje: wow wat veel zaad had je partner na bewerking. we gaan duimen. vorige keer had ik tegelijk met puravida en die was raak. dus nu hopen dat het bij ons raak mag zijn. mko: wat knap dat je het man het durfde in te spuiten. de mijne durfde niet. bang dat het misging. maar het geeft wel een goed gevoel denk ik. dat je het alsnog een beetje samen doet. nu maar weer klaar maken om morgen weer te gaan werken. ach we hebben al snel weer weekend.
Allemaal fijne paasdagen gehad? Ik heb moeten werken, maar tussendoor nog wel een beetje kunnen genieten van het mooie weer. Mko; Jij zit dus weer in de wachtweken. Gelukkig is de IUI zondag goed gegaan. Hopelijk brengt het geluk dat je man het zaad zelf in heeft mogen brengen. Moeke; Jij hebt je 2e IUI ook weer achter de rug. Nu ook voor jullie het vervelende wachten. Ik las dat je BMS bij de echo 7 mm was, dat is toch dik genoeg of niet? Kaatje; Ook jij hebt gisteren de IUI gehad. Fijn dat er 3 grotere follikels waren. Mijn duimen draaien. Noa; Veel succes donderdag! Hopelijk groeit er nog een follikel mee en heb je twee grote follikels donderdag. Fenyalara; Balen van je ongi meid! Hopelijk is het zaad deze keer beter. Het schijnt heel erg wisselend te kunnen zijn. Kaatje; Wow, 120 milj. zaadjes dat zijn er echt veel! Hopelijk zorgen ze voor een zwangerschap. Lekker 4 dagen naar het strand, zal wel heerlijk geweest zijn. En wat een fijn vooruitzicht volgende week een weekje vakantie. Je bent de dagen denk ik wel af aan het tellen dan. Hier; Ik moet inderdaad deze hele maand gewoon afwachten. Als ik dan ongesteld ben geworden gewoon weer bellen en dan krijg ik op dag 2 weer een echo. En hopelijk zijn de cysten dan weg. We mogen natuurlijk deze maand wel zelf klussen.
@Noa14 houd moed en hoop. Op naar een nieuwe kans. Eentje van 10mm is toch prima! Je hebt er maar 1 nodig en deze kan nu goed zijn best doen. @Kaatje01 jeetje, wat veel! 120 mlj.... pfew... daar zal er vast wel eentje zijn weg weten te vinden. succes! @moeke01 succes en sterkte in de, hopelijk vruchtbare, wachtweken. Heb trouwens in ons ziekenhuis niets gehoord over stopweken, ik zou t heel raar vinden en er zeker van balen als ze dat zouden doen. Kun je dan niet ergens anders naartoe? Plaatsvervangend? Als je HA of tandarts er niet is, zorgen ze toch ook voor vervanging indien nodig. Zou er toch eens na vragen. @Nienke84 hopelijk ben je gauw van die cysten af en kun je verder. @hier vanochtend echo gehad, follikel van 17mm en BMS 8,5. Vanavond en morgen nog eens puregon, do'dagavond pregnyl en zaterdag de IUI. Spannend weer.
@Moeke01 heb nog even wat opgezocht, was zelf ook nieuwsgierig hoe het nu precies zit met de dikte BMS en wat gemiddeld is. dit vond ik, misschien heb je er ook wat aan: Het innestelingproces is afhankelijk van vele factoren o.a. eiwitten, suikers, hormonen en bloedvaten. Uit studies is gebleken dat de meest optimale dikte van het baarmoederslijmvlies 7-13 mm is. Een te dun of te dik baarmoederslijmvlies leidt tot vermindering van de kans op innesteling van het embryo.
Hey meiden, ik moet vandaag mn laatste pil innemen. Dus met een beetje geluk kan ik volgende week weer starten. Ik heb er zo'n zin in! Kom maar op met ronde 2!
Hallo iedereen We hebben lekker genoten van het weekend en zitten nu ook op het wachtbankje Verwachte NOD 8 mei
Laj: bedankt voor de informatie. 7mm is inderdaad goed. het is alleen vreemd dat het niet gegroeid is sinds donderdag. maar ben wel blij met 7mm. Bij de eerste iui was het maar 3mm en dat gaf weinig hoop van slagen. Nieke/ Kitty: vreemd gevoel geeft het dat je nu wacht en hoopt dat je snel ongesteld wordt. terwijl je normaal hoopt dat het uitblijft. hopelijk kun je snel verder met de volgende ronde. Kniffel: heerlijk he zo weekend. geeft zoveel energie. nu weer duimen draaien en wachten. hopelijk ben je de eerste deze ronde met goed nieuws. Volgens mij is jouw NOD de eerste van deze ronde. 8 mei is moederdag, mooier kado kun je niet krijgen.