he Nieke, kan me voorstellen dat het een teleurstelling is. en wat moeilijk om te relativeren waarom het bij jullie zo dubbel op gaat. echt balen. ga wel voor je duimen dat je over 14dgn een positieve test hebt. een loterij wordt ook door mensen gewonnen al is de kans nog zo klein. Juffieknuffie: welkom en suc6 bij je follikelmeting morgen. Noa14: wat een rot opmerking was dat van het vorige ziekenhuis. fijn om te horen dat je nu prettiger wordt behandeld in het vu. Kenia: hoe ging het vandaag bij jouw. spannend? hier nog niets te melden. geen menstruatie. nog 2dgn primolut en dan binnen 3dgn een bloeding anders bellen. wel fijn om nu ervaringen te lezen van jullie over de pregnyl en de iui. geeft een heel goed beeld voor mij. suc6 allemaal
@ Hier: bij ons is het wel goed gegaan. Er werd gezegd dat het zaad opzich goed genoeg was, dus niet precies hoeveel zaadcellen het waren. Inmiddels heb ik de hele middag al last van mijn onderbuik. Ik denk dat ik nu voor het eerst, bewust, mijn eisprong voel. Ik heb geen idee hoe dik mijn baarmoederslijmvlies is. Ze zeggen elke keer dat het er gewoon mooi uitziet! Als ik jullie zo hoor, heb ik nu het idee dat ze bij ons in het ZH vrij terughoudend zijn met hun informatie! @Moeke: jij zou toch al ongi moeten zijn inmiddels? Vreemd dat het zo lang uitblijft! Heb je inmiddels al minder last? @ Noa: ik geef je groot gelijk dat je ene klachtenbrief hebt geschreven! Wat een opmerking zeg! @ Nieke: goh, dat is wel jammer van dat nieuws. Maar geef de moed niet op, je weet maar nooit! Eerst de komende 14 dagen afwachten! Ik had ook nooi verwacht dat wij in dit schuitje terecht zouden komen hoor! Allebei gezonde mensen (ok, mijn man rookt en drinkt wel eens een biertje, maar mijn zwager doet hetzelfde en die hebben ook 5 kinderen!), ik ben ook 28 en mijn man is 27...Ik ben nu trouwens wel blij dat we bijtijds gestopt zijn met de pil. Anders waren we ouder geweest voordat we met behandelen konden beginnen! @Juffieknuffel en Kitty: succes morgen, hopen op een paar mooie follikels!
Hallo dames, Ook wij starten deze maand met onze eerste IUI poging... Ik moet as maandag naar de zh voor mijn eerste echo... (dag 1,2 of 3 bij begin menstruatie..) Wij gaan IUI doen in de natuurlijke cyclus dus zonder chlomid injecties en hormoonbehandelingen... Ik wens jullie allemaal heel erg veel succes.... liefs, heleen
Heleen, wat spannend je eerste IUI en fijn nog in de natuurlijke cyclus, heel veel succes alvast Kenia, herkenbaar wat ze over het baarmoederslijmvlies zeggen, de dikte meten ze bij mij ook steeds maar zeggen ook steeds 'ziet er mooi uit' PUNT Ik heb wel sinds een paar dagen meer en vaker honger....ik werd zelfs vannacht wakker van de honger Maarja hoeft ook weer niets te zeggen.... Moeke, primolut ken ik (nog) niet? In welke situatie of behandeling zit jij? Kan iemand van jullie me vertellen hoe ik mijn cyclus onder mijn teksten kan zetten? Zoals Kenia o.a. ook heeft?
hey ik wil me ook graag bij jullie bijvoegen, heb gisteren mijn 1e iui gehad.. We hadden 18-2 de eerste afspraak bij gyn en mochten meteen beginnen met iui in eigen cyclus..De eerste inwendige echo en het uitstrijkje kreeg ik op 25-2 daarna om de dag echo,afgelopen zondag had ik 1 eitje van 19 mm en kreeg daarmee gister 1e iui. Maandag avond pregnyl laten zetten in het ziekenhuis. Gyn zei zolang het maar 1x per maand spuiten is kan je wel ff naar eerste hulp. Gister om 9.45 uur mocht mijn man zijn deel inleveren en om 11.15 uur was ik aan beurt. Omdat het 1e keer was zijn we beide samen wezen doen,was misselijk van de spanning en zenuwen maar heb er echt helemaal niks van gevoeld,gister en vandaag alleen wat last van krampjes in mijn buik. Heb er niet veel vertrouwen in want het was al dag 21 en ik heb cyclus van 28 dagen.Maar we zijn iig begonnen en ik heb er vertrouwen in dat ze er in het ziekenhuis boven op zitten en als er wat is dan zullen ze dat vast ontdekken.Wij hebben iui gekregen omdat mijn man niet genoeg zwemmertjes heeft om natuurlijk zwanger te worden. Hopen dat het met mijn cyclus mee valt anders komt dat erbij. Het positieve is dat er wat gebeurd is en dat ik deze maand iig niet meer naar ziekenhuis hoef. Heb een nwe baan en 1 april ben ik door mijn proeftijd heen,dat maakt het voor mijn gevoel toch allemaal wat makkelijker om het te vertellen en om diensten te gaan ruilen voor de echo's.. Ik wil iedereen veel succes wensen met de onderzoeken en voor alle wachtende sterkte.. kuss
Kenia: voor mij is het heel normaal om zo lang te doen over bloeding opwekken. heb al eens twee kuren nodig gehad. eerst provera en toen primolut. vervelend, maar is niet anders. Noa: primolut is een middel om mijn menstruatie op te wekken voordat ik aan een nieuwe cyclus met clomid mag beginnen. ik heb geen menstruatie van mezelf. en afgelopen ronde geen clomid gebruikt, omdat we eerst een gesprek moesten met de fertiliteitsarts. fenerayla: welkom. wat fijn dat je gelijk met iui bent begonnen en dat het in je eigen cyclus kan. nu hopen op goede resultaten.
@ Noa: een tekst onderaan zetten kan je doen door naar je gebruikersinstellingen te gaan en daar je handtekening te wijzingen. @ Heleen: spannend dus, eerste IUI. Nog niet ongi geworden deze cyclus dus? Als je in je eigen cyclus de IUI doet, moet je dan ook vaak heen voor een echo? Ik denk dat het er ook weer aan ligt hoe lang je cyclus duurt? @ Fenyalara: ook welkom! Ik vond het ook wel spannend hoor, de behandeling zelf! Maar probeer het wel van me af te zetten, want te veel spanning lijkt me ook niet goed! Vinden jullie het niet 'jammer' dat je geen hormonen krijgt, voor stimulatie van meer eigroei? Of vinden jullie het juist wel prettig geen extra hormonen te krijgen en het toch zoveel mogelijk op eigen kracht te proberen? Ik sta er wel versteld van dat er zoveel vormen van IUI zijn!
Volgens mij ben ik nu in de running voor de prijs "meest belachelijke tijd om op het forum te zitten"... Lig al vanaf een uur of 1 wakker en ben nu maar opgestaan in de hoop zo nog een paar uurtjes te kunnen slapen voordat de wekker gaat. Ben wakker geworden van de ongikramp en lief die in zijn slaap hele gesprekken met zichzelf voert. Ben ook echt bloedchagrijnig! Voelde me zo goed de afgelopen dagen en nu komt die verdomde ongikramp toch weer opzetten. Ik ben nuchter in deze eerste iui gestapt met het idee dat de eerste keer een oefenrondje is maar wel heel positief dat we hierdoor toch kans maken. Had niet verwacht dat een beetje kramp mij zo te pakken zou hebben... De ongi is er nog niet en misschien kijk ik er morgen weer anders tegenaan maar voor nu voel ik me eigenlijk behoorlijk k#t. Sorry dat ik ff nergens op gereageerd heb en nu zo midden in de nacht tegen jullie aan zeur maar moest het ff kwijt... Ga maar weer eens een poging doen tot slapen en tot morgen!
Volgens mij ben ik nu in de running voor de prijs "meest belachelijke tijd om op het forum te zitten"... Lig al vanaf een uur of 1 wakker en ben nu maar opgestaan in de hoop zo nog een paar uurtjes te kunnen slapen voordat de wekker gaat. Ben wakker geworden van de ongikramp en lief die in zijn slaap hele gesprekken met zichzelf voert. Ben ook echt bloedchagrijnig! Voelde me zo goed de afgelopen dagen en nu komt die verdomde ongikramp toch weer opzetten. Ik ben nuchter in deze eerste iui gestapt met het idee dat de eerste keer een oefenrondje is maar wel heel positief dat we hierdoor toch kans maken. Had niet verwacht dat een beetje kramp mij zo te pakken zou hebben... De ongi is er nog niet en misschien kijk ik er morgen weer anders tegenaan maar voor nu voel ik me eigenlijk behoorlijk k#t. Sorry dat ik ff nergens op gereageerd heb en nu zo midden in de nacht tegen jullie aan zeur maar moest het ff kwijt... Ga maar weer eens een poging doen tot slapen en tot morgen!
Hey meiden, Ik ben vandaag voor de 2e meting naar het ziekenhuis geweest. Helaas geen vooruitgang, een eitje is zelfs gekrompen?? Maar met 14 mm is het niet goed genoeg om as maandag mijn iui door te laten gaan. Morgen mag ik weer terug, dus ik hoop dan op beter nieuws! Er zijn heel veel indicaties om te starten met IUI. Dus het ligt niet altijd aan de vrouw, maar ook aan de man. Als het dan ook nog eens bij beiden is....Maar kom op, wij komen er wel!
Hai meiden, Juffieknuffie; Hoe was je follikelmeting vandaag? Trouwens ook nog welkom op dit forum Moeki; Nog niet ongesteld geworden? Hopelijk komt het snel, dan kunnen jullie ook verder. Kenia; Fijn om te horen dat het bij jullie goed is gegaan. Voel je nu iets qua klachten? Ik voel af en toe wat steekjes, maar verder niets. Ik ben ook heel blij dat we inderdaad op tijd gestopt zijn met de pil. Maar we hebben ook altijd gezegd jong kinderen te willen, hopelijk gaat dit ook lukken. Het liefst voordat mijn vriend 30 wordt (dat is nog 1 1/2 jaar). Bij mij zeiden ze wel hoe dik het baarmoederslijmvlies was, maar bij de follikelmeting was het nog niet overal dik genoeg. Moest zeker 5 mm zijn geloof ik. Tenyalara; Welkom op het forum. Jij hebt dus ook je eerste IUI gehad, hoe vond je het? Nu dus ook voor jullie 2 weekjes wachten. Veel meiden die ongeveer op hetzelfde tijdstip IUI hebben en ook dus hun NOD, kunnen we samen wachten! Shadee; Hoe is het nu met je meid? Toch nog even kunnen slapen? Nog niet ongi geworden hoop ik? Blijf hoop houden he. Kitty; Balen dat je eitjes niet gegroeid waren. Hopelijk morgen beter nieuws zodat jullie toch maandag of anders dinsdag ook jullie IUI kunnen krijgen. Ik duim voor je meid. Fijn weekend allemaal!
@ Shadee, toen ik de eerste regel van je verhaaltje las moest ik lachen, maar toen ik verder las snap ik dat je om de verkeerde redenen wakker was! Ben je inmiddels al ongi? Vervelend he, ook al voelde de eerste keer als oefenrondje, onbewust heb je toch veel hoop. En als je dan wer ongiklachten hebt, baal je toch als een stekker. Nou meid, als je weer je hart wil luchten doe je dat gewoon hier hoor! @ Kitty: jammer dat er geen voruitgang is. Heb je enig idee hoe dat zou kunnen komen? Succes bij de volgende echo! @Hier: Gaat alles z'n gangetje. Nog steeds een opgeblazen gevoel. En weer wat gevoelige tepels,maar dat had ik de vorige cyclus rond deze tijd ook. Prettig weekend!
Hoi Meiden, Net terug van een midweekje De Katjeskelder (van de Roompot ) in Oosterhout. Was lekker om er even tussen uit te zijn! Ik zie dat een paar meiden afgelopen week een iui achter de rug hebben, ik duim voor jullie!! Ik heb as woensdag mijn nod maar ik krijg al wat gevoelige borsten zoals elke keer een paar dagen voor mijn menstruatie, mijn moed zakt al weer een beetje richting mijn schoenen zeg maar.. Maar ik heb wel afgelopen week wat menstruatiepijn en wat steekjes gevoeld dus houd toch nog een beetje hoop tot het tegendeel bewezen is.. Ik wil, mocht het niet gelukt zijn, vragen om een FSM zodat ik dan hopelijk meer follikels krijg en dat mijn kans misschien wat vergroot. Voelen jullie wat na de IUI? Is zo ie zo moeilijk te beoordelen vind ik met Pregnyl daar dat natuurlijk ook zwangerschapssymptomen kan geven. Dikke X Kaatje
Hoi Kaatje, spannend dus komende week! Maar gevoelige borsten kun je natuurlijk ook hebben door zwangerschap. Dus dat zegt niks. Maar ik ben het met je eens dat het moeilijk te beoordelen is, dat je op den duur niet meer weet wat nou zwangerschapssymptonen zijn of juist ongi-syptomen. Nou meid, ik duim voor je!
@ Kaatje, heerlijk zo'n weekje er tussenuit Bedankt voor je 'meeduimen' Wat de symptomen na de IUI (met puregon en pregnyl) betreft is bij mij alle 3 de keren totaal verschillend geweest. Vooral mijn 3e keer nu is echt anders. Ik heb nu enorme honger continue en pijn in mijn borsten. Dat had ik vorige 2 IUI pogingen helemaal niet. Wat wel overeenkomt bij alle 3 de pogingen is de kramp en opgeblazen gevoel laag onderin mijn buik. EN OPVLIEGERS pffff echt heel erg last van... En bij jullie? @ Kitty, hoe was het vandaag weer in het ziekenhuis? @ Kenia hoe voel jij je nu?
Gemeen hè Kenia dat wachten zooooo lang duurt?! Dat zouden ze gewoon af moeten schaffen! Ik moet nog 1 dag wachten en vind dat al niet te doen... Hè bah noa! Hoe gaat het normaal bij jouw cyclus dan? Begint het in een keer of heb je wel vaker eerst spotting? Het hoeft geen slecht nieuws te betekenen hè!! Heb wel meegelezen maar verder weinig onthouden. Mijn hoofd zit zo vol snot (sorry, klinkt ranzig maar ben zo mega verkouden) dat er maar een heel klein plekje voor mijn geheugen vrij is... Denk wel aan jullie en duim mijn duimpjes blauw voor goed nieuws! Hier nog geen ongi maar verwacht het morgen eigenlijk wel.