Start IUI maart 2011

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kenia, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noa: wat knap dat je gelijk weer met nieuwe poging bent begonnen. Het verwerken van de vroege miskraam kost wel tijd.

Kitty: nog een paar dagen wachten voor jouw? hou je het een beetje vol?

kenia: fijn dat de cyste weg is. nu hopen dat deze poging positief resultaat geeft.

laj: fijn dat er een ei is. nu hopen dat hij goed groeit. Hopelijk volgende keer iets te zien op de linkerkant.

Hier vandaag ook fm gehad. BMS van 11mm en 1 ei rechts van goede grote en een kleintje. Links wederom helemaal niets. vanacht om 0.30 pregnyl en woensdag de iui.

fert. arts was weer eens erg wazig en snel. dacht dat ik alleen kwam voor controle van dikte van bms en zei je kunt nu doorgaan met clomid slikken. ze was even vergeten dat ik ook nog iui heb. Wil als deze poging niet lukt wel een gesprek met de arts. Ze is soms zo warrig, kan me voorstellen dat je veel patienten ziet. ( enige fert.arts in het ziekenhuis) maar ze weet gewoon niet wat ze zelf vorige x gezegd of gedaan heeft.

2. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kitty17
    Ik slik clomid en spuit puregon, dus ja, ook met hormoonbehandeling.

@Moeke01
    Hey, goed, een grote follikel. Hoe groot was deze bij de meting? Pregnyl inmiddels gehad, op naar morgen de IUI. Spannend. Succes!
    en, ja, wat balen dat je te maken krijgt met wazige typetjes. Inderdaad gesprek aanvragen, is niet prettig zo behandeld te worden. T is allemaal al spannend en onzeker en als je behandelend arts dan ook nog eens zo is, schiet niet op.
    Bij mij was het gisteren ook geen succes, blij dat ik die gyn morgen niet heb, ik heb echt het gevoel dat ZIJ t niet goed deed/zag. Gelukkig morgen nog een keer, anders zou ik er zenuwachtig van worden en me af vragen of t wel goed zou gaan deze keer. Morgen weet ik meer.

@all
    hoe is het met de rest van de meiden? T is hier zo stil...

3. Mko

Mko Lid

13 mrt 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Even snel een berichtje vanuit vakantie. Het is heerlijk genieten. Wij hebben een groot dakterras met jaccuzi en uitzicht over de zee :)
    Vanwege vakantie geen IUI gehad deze maand en het beviel goed! Geen stres, geen wachtbank geen bezoeken aan het ziekenhuis. Ik hoop dat er voor ons allemaal snel een einde komt aan de onzekerheid en dat we eindelijk kunnen gaan genieten van de grote buiken en mooie baby's.

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laj, waarom gebruik je allebei als ik vragen mag? Het is toch of/of?

Mko, heerlijk dat je nu op vakantie bent. Ik ben stiekem wel wat jaloers. Ik wil ook graag met vakantie :)

Moeke, succes morgen met je IUI!

Hier nog een paar dagen wachten tot ik kan testen!!

5. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kitty17
    Ik heb inderdaad beide, in redelijk kleine dosering, en lijkt bij mij prima te werken. Ik had/heb een natuurlijke cyclus en eisprong enzo, maar de waarden waren niet helemaal in balans. Voor zover ik weet stuurt clomid de hersenen aan om de juiste hormonen FSH en LH aan te maken en puregon is FSH (follikel stimulerend hormoon). Doordat er met IUI gestart is, wegens verminderde zaadkwaliteit, kreeg ik puregon erbij, om mij ook vruchtbaarder te maken, daarmee hopend op iets meer kans.
    De 1e IUI leverde daarmee een zwangerschap op, helaas met 10 wk curretage. Heb daardoor wel een bevestiging gekregen dat het op deze manier kan en dat de hormooncombinatie bij mij werkt.
    Ook schijnt clomid je bms wat af te breken en de puregon verbetert t bms.
    Ik hoop dat je hiermee wat duidelijkheid hebt gekregen.
    Hoe voel je je? Nog bijzonderheden gevoeld in de wachtweken?

@hier
    vanmorgen 2e FM gehad. Follikel van 13,5mm doorgegroeid naar 18,5mm. Best veel vond ik 5mm in 2 dagen, zo zie je maar, t kan ineens snel gaan. Bms nu 11 mm. Vanavond pregnyl en vrijdagochtend de IUI. Op naar een nieuwe kans.

6. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    @hier Ik zit momenteel op het wachtbankje. verwachte NOD 2 juni.
    Nog een uurtje en dan heb ik vakantie. Zaterdagochtend vroeg, om 03:30, vertrekken we naar frankrijk. Hopelijk werkt de ontspanning goed.
    Succes voor iedereen op het wachtbankje en degen die binenkort IUI hebben.

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laj, vandaar :). En fijn zeg dat je ei zo is gegroeid. Dus vrijdag IUI. Spannend hoor! Succes!
    Kniffel, fijne vakantie!

8. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Ik moet morgen weer naar het ZH voor een follikelmeting. De vorige keer waren ze o gegroeid dat diezelfde avond de pregnyl is ingespoten. Ben benieuwd of dat deze keer ook weer zo is...

9. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kniffel: fijne vakantie geniet ervan.

Kitty: word nu toch spannend voor jouw. nog 3 dagen.

Laj: super dat je ei zo is gegroeid en mooi dik bms. nu hopen op goed resultaat van de iui.

hier: alles goed gegaan gister met de iui. ik weet niet hoe groot mijn ei maandag was, omdat die arts zo wazig was. maar zal wel goed zitten. nu maar weer wachten.

gister avond naar plien en bianca geweest. erg leuke voorstelling. veel gelachen maar 's avonds ook gehuild. De hele avond zitten kijken naar een zwangere buik op het podium doet toch wel wat met je.

10. bhdrcm

bhdrcm Actief lid

5 nov 2009
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi dames,

Kunnen jullie me vertellen wanneer de innesteling plaats vind na een IUI????

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 5 dagen, ongeveer.

En hier zijn de rode duivels gekomen, dus helaas op naar IUI nr 3. Zal 3x scheepsrecht zijn? Zo maar zkh bellen.

12. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    kitty: balen meid van die vervelende rode duivels. hopelijk is inderdaad 3x scheepsrecht. we duimen voor je.

13. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Kitty; Balen meid!!! Hopelijk is 3x inderdaad scheepsrecht voor jullie.

Meiden die vakantie hebben; geniet er lekker van. Probeer alles even van je af te zetten.

Hier;
    Al een beetje aan het idee gewend dat we moeten gaan starten met IVF/ICSI. Alles voor een beebje!!! We gaan er gewoon weer voor!

Meiden op het wachtbankje, ik duim voor jullie.

Fijn weekend alvast.

14. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kitty17
    jeetje, dat is toch ook balen. Eerder dan verwacht zelfs.... grrrrr. Yep, hopelijk is 3x scheepsrecht :)

@hier
    vanmorgen IUI gehad, nu weer in de wachtweken. NOD 10 juni

15. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @Kitty: balen meid...hoeveel dagen na je IUI ben je nu ongi geworden? Succes met de volgende behandeling meid!

@Laj: de wachtweken...killing! Succes! Kom bijna bij je op t wachtbankje zitten!

@Nieke: ben heel beneiuwd hoe dat gaat, de IVF/ICSI behanding. Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt! Wanneer beginnen jullie ermee?

@Hier: gisteren follikelmeting gehad. Had 2 mooie follikels, 1 rechts en 1 links, van ongeveer 16,5 mm doorsnee. BMS 8,5 (heb ik ook maar eens gevraagd). Vanavond naar de eerste hulp om de pregnyl te laten zetten en maandag de tweede IUI. Vind het nou toch best wel wer spannend!

Ik zit ook op een ander forum en las vandaag dat daar inmiddels iedereen zwanger is, behalve ik :( Beetje jammer! Hoop echt dat we met z'n allen nog es kunnen vieren dat wij ook zwanger kunnen worden!

16. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kenia
    joh, 2 mooie zelfs, dubbele kans! en bms ook goed. You go girl Succes met iui en kom dan maar lekker op t wachtbankje zitten.

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, Kenia, dat is snel! Gaat echt rap bij jou zeg! En ook al zo'n mooi bms. Durf je zelf de prik niet te zetten? Valt mij echt heel erg mee. Succes iig maandag!

Ik werd 11 dagen na IUI ongesteld. Dus ik heb gewoon een cyclus onder de 28 dagen! Jeeh :). Nu maar hopen dat maandag alles schoon is.

18. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Nee, heb al een hekel aan prikken, deze ga ik echt niet zelf zetten! Brrr. Dan maar een keertje extra heen en weer naar het ZH!

Ja ik vind het ook snel gaan hoor. De vorige keer had ik zelfs al op mijn 11e cyclusdag de IUI, nu op de 12e dag. Ik weet eigenlijk niet of er voor of nadelen aanzitten aan dat alles zo voorspoedig verloopt. EIgenlijk maakt het me nog wat onzekerder: als alles zo goed is/ goed gaat, waarom lukt het dan juist niet om zwanger te raken!

19. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Kenia; Vanavond dus de Pregnyl en dan maandag weer IUI, spannend meid. Ik ga heel hard voor jullie duimen.

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte hoe het allemaal zal gaan met IVF/ICSI. Ik ben nog in afwachting van de verwijsbrief van de gyn deze moet ik dan opsturen naar een ander ziekenhuis want daar gaan we naartoe voor de behandelingen. En dan krijgen we een afspraak thuis gestuurd. Dus weer afwachten wanneer dat zal zijn, ik hoop snel, maar verwacht dat het zeker een maand gaat duren als het niet langer is. We zien het wel.

Laj;
    Succes met wachten meid. Hopelijk binnenkort goed nieuws.

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms vraag ik me wel eens af of er wel een goede eisprong is na de Pregnyl prik. Waarom had ik anders twee cystes de vorige keer? Volgend de gyn heb je zeker een eisprong, maar ik geloof het niet helemaal. Zijn er meiden die hun Progesteron laten controleren?

Deel Deze Pagina