Start IUI maart 2011

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kenia, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Kitty; Ik had ook 3 flinke cysten waardoor wij vorige maand geen IUI hadden. Dan heb je wel een eisprong gehad maar er zijn nog een paar (of één) follikel(s) die dan toch nog even doorgroeien en die kunnen dan niet meer springen. Die blijven dan dus zitten en dat zijn dan cysten. Zo hebben ze het mij uitgelegd.

Hier;
    Ik zit vandaag 10 dagen na de IUI en ik heb nu al roze verlies. Dit is altijd een teken dat mijn menstruatie er aan komt. Is dit niet raar? De andere 2 keer werd ik precies 14 dagen na de IUI ongesteld. Nu heb ik wel Puregon gebruikt ipv Clomid. Hebben jullie hier ervaring mee? Kan dit? Het maakt me namelijk erg onzeker.

2. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha meiden

Hoe is het met iedereen??

Hier is de 4e iui een feit, afgelopen vrijdag 1e meting gehad en toen bleek follikel al 15 mim dus zaterdag nacht meteen pregnyl en vanmiddag iui nr 4. helaas vandaag maar 200 duizend zaadjes,dus heel weinig kans dat het gaat lukken (helaas zei de gyn er dat meteen bij)
    Het valt me best zwaar dat de zaadjes steeds zo wisselend en net op het randje zijn.. Heb ook flink gejankt vanmiddag,nu gaat het wel weer redelijk,we kunnen er toch niks meer aan veranderen.
    Dokter zei dat we na moesten denken over ivf en dat vind ik wel een hele grote stap.. Maar gelukkig eerst vakantie,vlg maand geen iui omdat we vakantie hebben mooi tijd om samen bij te komen en over de vlg stap te praten..

alle wachtende heel veel succes,hopelijk heeft iemand positieve test, en voor de andere dames veel succes met weer een nwe ronde duim voor jullie kuzz

3. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kenia
    Hoe is jouw IUI gegaan? Mag ik vragen, weten hoeveel zaadjes?

@Nienke84
    Ik heb eigenlijk geen idee, bij mij was de 1e een zwangerschap, de 2 daaropvolgende iui werd ik na 15 dagen ongesteld. Heb t vermoeden dat t door die hormonen alle kanten op kan gaan. Zoals je bij Kitty17 ziet, zij werd nu dus na 11 dagen ongesteld.
    Hoe is het nu dan? Is t alleen bij dat beetje roze gebleven?

@Kitty17
    Hoe was je echo, alles schoon en op naar de volgende ronde?

@Fenyalara
    Welkom op t wachtbankje;)
    200.000 is dan niet zo veel, maar nog altijd beter dan niets! Je hebt er tenslotte maar eentje nodig. Neemt jouw man/vriend extra vitamine om de kwaliteit te verbeteren? Geloof dat we dit al eens eerder besproken hebben op dit forum. Je weet t, baat t niet, schaadt t niet. Zeg dit uit ervaring en ik ben er positief over. Misschien kun je je iets kansen vergroten, ook als je met IVF verder gaat.

@Moeke01
    Hoe gaat het met jou? Bijzonderheden gevoeld?

@Noa14
    Hoe is het met jou? Vandaag de IUI gehad? Hoe ging het? Hoeveel zaadjes, als ik vragen mag? Spannend weer...

@Kniffel
    Ooooh, 2 juni, jouw NOD. Jeetje, die laatste wachtdagen zijn verschrikkelijk. Hoe gaat het? Hoe voel je je?

@Mko
    Ben nog wel benieuwd, hoe het is gegaan bij de paragnost?

@hier
    Na een heftige dag v buikkrampen, ovulatiepijn, kort na de IUI.... bijgekomen en nu niets bijzonders meer, gewoon, ‘dom’ wachten...
    What else.... T zou toch eens tijd worden voor weer wat positief nieuws!

4. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Zo, ik zit ook weer op het wachtbankje. Vanochtend tweede IUI gehad. Vond het toch best wel weer spannend. Wij hadden deze keer 2,2 miljoen zaadcelletjes. De vorige keer was ik het vergeten te vragen, maar nu weet ik dat het de eerste keer 3,3 mlj was.

Hoe doen jullie dat, als manlief 's ochtends het potje moet vullen? Mijn man vindt het best lastog, zo presteren onder spanning. De vorige keer heeft hij het wel zelf gedaan, vanochtend heb ik hem (leterlijk) een handje geholpen.

Dus, druk op het wachtbankje: Fenyalara, Laj, Noa (?) en ik.

@Kitty: alles goed bij de uitgangsecho?

5. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kenia
    ha ha, ja begrijpelijk, volgens mij als mannen 'moeten' duurt t langer, of als je pech hebt, lukt het helemaal niet. Als het nodig is help ik ook mee om in de mood te komen, zeg maar, maar hij moet t zelf opvangen, ben veel te bang te knoeien of dat t misgaat,... stel je voor, en zelf kunnen ze het beste 'mikken' zeg maar :)

6. kaatje01

kaatje01 Lid

5 jan 2011
    73
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier weer eens een berichtje van mij.
    Ik zie dat een aantal op het wachtbankje zitten, spannend weer.
    Succes allemaal met die spannende wachtweken!

Voor diegene die nog een IUI krijgen binnenkort natuurlijk ook succes!

Ik had afgelopen zondag wat bruine afscheiding en mocht daarom naar het zkh voor een echo.
    Ik was toen 6 weken en 6 dagen volgens de berekeing.
    Op de echo zagen we gelukkiig een kloppend hartje maar wel 2 dagen kleiner dan verwacht.
    Maar is volgens mij toch nog moeilijk te berekenen als je zo kort zwanger bent.
    Ik zat wel aardig in de stress door mijn eerdere missed abortion en nog wel een beetje eigenlijk.
    Maar moet maar vasthouden aan het kloppend hartje en mag vrijdag al weer voor een echo!

Hoop zo voor jullie dat het ook snel mag lukken ik duim voor allemaal!
    Xx

7. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kaatje01
    ohw, jeetje, wat zul jij in de stress gezeten hebben! Meid, je hebt een kloppend hartje gezien, hoe gaaf! Dat is toch een heel goed teken! Probeer weer te relaxen en genieten. Fijn ook dat je vrijdag alweer mag voor een echo, al is t al alleen voor je eigen gemoedsrust.

8. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het stil hier op t forum....

9. Henny

Henny Lid

1 jun 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ik ben Henny,

ik heb 9 mei mijn eerste IUI gehad dacht dat ik eisprong had gehad maar waarschijnlijk niet,

Op 21 april had ik een echo ivm onderzoek hoe en wat en of ik wel zwanger kon worden.
    De dokter zag toen dat ik nog geen eisprong had gehad, dat was dag 17 van mijn cyclis,

Een week later 28 april werd ik ongi volgens mij moet tussen de eisprong en ongi 14 dagen zitten.

op dag 6 ben ik gaan testen met ovulati testen, deze waren een aantal dagen blank geen streepjes, dag 8 begon het te verkleuren dag 9 iets meer en dag 10 was het weer minder. dag 9 was eigenlijk een negatieven test het streepje was niet duidelijk verkleurd.

toch gebeld en moest toch komen, helaas 2 weken later ongi

ben op internet gaan uitzoeken wanneer ik eisprong kon verwachten want ik zit er boven op want we willen poging 2 gaan doen.

ik heb een cyclis van 23 a 24 dagen dus dag 6 zou eisprong moeten zijn,
    Testen en testen jullie kennen het wel, en dag 5 was het weer licht verkleurd en dag 6 weer minder toch weer de kliniek gebeld.
    moest gelijk komen voor een inwendige echo, hij kwam tot de conclusie
    dat ik geen rijpe eicellen had, dus nu aan de clomid, ik hoefde niet meer de ovulatie test te doen.

Maar ik ik heb de afgelopen dagen last van wat slijm en last van mijn linker eierstok, ik dacht ik heb nog genoeg van die testjes ik doe het gewoon.gister een test gedaan en je raad het nooit vet positief!!!
    de net een test gedaan en nog steeds vet positief!!!

Ik moet 12 juni ongi worden en ik heb dus een positieve test op dag 12 & 13 dan vraag ik me toch af heb ik dan toch een rijpe eisprong??

Af en toe weet ik het niet meer hebben jullie hier ervaringen mee?

Ik hoor ze graag, want hier word je zo gek van en we willen zo graag ik merk dat ik alleen maar met dit bezig ben ik maak mezelf gek.

Maar ik zal vast wel niet de enigste zijn.

Groetjes Henny

10. Henny

Henny Lid

1 jun 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben net nieuw en heb een reactie geplaatst groetjes henny

11. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Henny
    welkom en veel geluk!
    Zoals ik uit jouw verhaal begrijp had je een te korte cyclus, waardoor je geen goede rijping zou hebben. Door nu clomid te slikken is je cyclus langer geworden en zou je je eisprong op dag 13 of 14 hebben, althans jouw vermoeden....

Mijn ervaring;
    totdat we overgingen op IUI heb ik ongeveer 2 jaar mijn cyclus gevolgd dmv ovulatietesten v sensitest. Mijn cyclus was gemiddeld 26 dagen, ook iets aan de korte kant en omdat een zwangerschap uitbleef, de waarden niet helemaal in balans waren, kreeg ik clomid. Hiermee kwam de cyclus op zo'n 28 dagen en had ik de eisprong op dag 14. Kon 1 dag verschillen.
    In die tijd van 'waarneming' weet ik dat ik gelijke strepen moest hebben, pas dan had ik mijn LH piek. Op dag 9 of 10 begon ik met testen, als de eisprong naderde kwam er een licht (2e) streepje, de dag erop donkerder en toen ze gelijk waren ben ik gestopt met testen, want dan had ik mijn LH piek gespot. Eenmaal die piek gezien, krijg je je eisprong binnen 48 uur. Bij mij was het soms de dag van de piek, meestal de dag erna, ook te voelen aan 'rammelende' eierstokken en krampen, en soms pas 2 dagen na de piek.
    Kortom, als je een lichte streep ziet, vast aan de klus ;) om de dag en doorblijven gaan tot zeker 2 dagen na de piek.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

12. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Henny
    heb nog wel een vraagje... je hebt toch iui gehad? Hoezo wordt je dan niet 'gevolgd' met inwendige echo? Hierop kunnen ze zien hoe de follikelrijping verloopt en wanneer je je eisprong kunt verwachten. Lijkt me zeker handig, gezien het feit dat je nu clomid gebruikt. En door middel van pregnyl kunnen ze eisprong plannen/begeleiden en de iui daar op afstemmen.
    zou toch een overleggen met jouw gynaecoloog voor wat duidelijkheid.

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou meiden, hier minder goed nieuws. Ik heb mn echo gehad, maar daar was een grote cyste te zien. Alweer? Sjonge jonge, waarom moet mij dit nou weer gebeuren. Pfff, kan dus weer een maandje wachten. Hebben jullie wel goed nieuws?

14. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kitty
    jeetje, dat is balen!
    bah, wat vervelend, ook nog aan de pil? GGGGGrrr, dat druist ook tegen al je gevoelens in. Helaas geen keus, houd moed, aanhouder wint.

15. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kitty17
    had ook al gezegd dat het eens tijd wordt voor wat positiefs! Een paar positieve zw.testen zou heeeeeeeeel leuk zijn ;)

16. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Kitty dat is echt balen.
    Hier idem. Vandaag ook een echo gehad en ook wederom een grote cyste. Hoe komt dat toch he? Ik ben overgestapt van Clomid naar Puregon zodat mijn BMS dikker zou worden (gelukt) en veel minder kans op cystevorming (niet gelukt). Wij hebben dan het 'geluk' dat we sowieso komende maanden rustmaanden hebben (waar ik ontzettend van baal).
    Wat zeiden ze bij jou hoe het komt? Of zeiden ze er verder niks over. Bij mij zeiden ze eigenlijk niks. Ik had eigenlijk ook geen echo gekregen maar ik wilde het zelf. was benieuwd of de nieuwe medicijnen dus geen cyste gevormd zou hebben. Ben blij dat ik toch om een echo gevraagd heb anders hadden we van niets geweten.

Succes Kitty!

Henny; Welkom op het forum.
    Als je ovulatietesten positief zijn (beide streepjes even donker, of bijna even donker) dan is het positief. Dan is het verstandig om te klussen om de dag. Liever zelfs een paar dagen voor de positieve ovulatietest.
    Heel veel succes. Hopelijk ben je snel zwanger!

17. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty: bah balen echt niet leuk. weer een maand verder. sterkte met positief blijven

henny: ook hier iui met clomid. werd ook voorgesteld om het met ovulatietesten te doen. dit wilde ik zelf niet heb er geen vetrouwen in. hopelijk voor jouw snel goed nieuws.

Laj: wordt idd weer tijd voor positief nieuws. hopelijk hoor jij daar bij.

Kaat: dat was schrikken het bruinverlies. wel fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je het hartje hebt zien kloppen. mooi gezicht he? traantjes om gelaten?

kenia: welkom op het wachtbankje. eerst maar even genieten van het komende mooie weer.

hier verder weinig nieuws. wachten maar tot volgende week. ga niet eerder testen dan zaterdag. voel me weinig anders, zelfde kwaaltjes als andere maanden met de pregnyl.

wat betreft het aanleveren van de sperma. Mijn man wil dat alleen doen. Vind het wel een heel apart idee dat hij beneden zit met de laptop aan, maar vooruit alles voor het goede doel.

18. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @Hennie: welkom! Ik kan je niet echt helpen helaas. Ik ben niet ana de chlomid. Maar ik denk dat starten met 'klussen'' wel het verstandigst is als je alleen maar een heel licht streepje ziet. Ben verdre wel benieuwd naar je ervaringen met iui. Succes in ieder geval!

@Nieke en Kitty: owww, balen meiden!Wat zal dit frustrerend zijn! Hopelijk is deze wachtperiode snel voorbij! Knuffel voor jullie!

@Kaat: goh dat was even schrikken! Fijn dat je een direct een echo kon krijgen. En wat moet dat mooi zijn om het hartje te horen...

@Hier: weinig te melden. Heb nog steeds wat last van een rommelig gevoel in mijn onderbuik.En ik baalnu al van het wachten. Maar helaas, nog 1,5 week geduld minimaal!

19. Henny

Henny Lid

1 jun 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik krijg IUI omdat ik lesbisch ben en ze waren er van uit gegaan dat ik geen vruchtbaarheids problemen zou hebben.

6 mei was mijn ovulatie test een kleinbeetje verkleurd en de dag er na 7 mei nog meer, maar het bleef ligt dus ik had zoiets van het word nog wel donkerder maar het werd 8 mei weer lichter dus ik de kliniek gebeld en die hadden zoiets van kom maar we gaan je gelijk insemineren,

ze hoefden de testen ook niet te zien ze hadden ook geen inwendige echo gemaakt. waarschijnlijk had ik toen helemaal geen eisprong.

want nu ik op dag 6 ging testen was het weer zo licht ik weer gebeld en gevraagd of ze een inwendige echo konden maken zodat ik weet of dat mijn eicel was gesprongen, er was niets te zien dit was dag 8 van mijn cyclis hij zei toen dat ik geen rijpe eicellen had en aan de clomid moest, dus deze cyclis moesten we maar overslaan.

maar ik had vandeweek last van mijn eierstok dus ik ging testen en tot mijn verbazing was deze vet positief. En aan klussen doenwe niet want het moet via de kliniek en dat is 1 x per cyclis. dus ja wanneer laat ik de GYN klussen :):););)

dus dag 13 van mijn volgende cyclis moet ik terug en krijg ik een inwendige echo en dan kijken we weer verder.

ik hoop alleen niet dat ik nu te veel eicellen produceer.

ik dacht ook altijd dat je pas ongi werd als je ook daadwerkelijk een eisprong had gehad maar dat hoeft weer niet had ik begrepen.

tevens temperatuur ik elke dag en vanochtend was temperatuur nog goed en vanmiddag was er 0,3 verhoging dus ik heb een eiprong gehad alleen is mijn vraag nu heb je alleen een eisprong met een rijpe eicel?

ik hoor jullie reacties graag.

20. Henny

Henny Lid

1 jun 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL

Wat klote is dat he,

even lekker schreeuwen en huilen, misschien helpt het.

sterkte en op naar de volgende maand

Deel Deze Pagina