Start IUI maart 2011

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kenia, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is zeker tijd voor goed nieuws meiden! Hebben jullie trouwens ook wel eens na een IUI behandeling een cyste gekregen? Is het nou toeval dat ik 2x achter elkaar een cyste heb?

2. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Dag meiden,

Ik moet officieel nog een weekje wachten tot mijn nod, maar wordt nu al moedeloos van het wachten. Toch ga ik niet eerder testen!
    Ik heb het erg druk met werk, feest, verjaardagen, dus dat scheelt. Maar tussentijds voel ik van alles in mijn lichaam: opgezette buik, stevigere brsten en pijnlijkere tepels....En daarbij komt dat ik de vorige IUI 3 weken na mijn ongesteldheid alweer ongesteld werd. Dat is dus woensdag al. EN dat blijft toch wel spannend....

@Laj: ow balen meid! Ik kan me voorstellen dat je je gefrustreerd voelt. Misschien is vroeg testen niet handig, aan de andere kant: jij wete nu wel zeer waarschijnlijk waar je aan toe bent, terwijl ik nog in onzekerheid zit. Kom op meid, ooit vinden wij het geluk toch ook?

@Kitty: ik heb natuurlijk ook een cyste gehad. Maar ik weet niet hoe groot de kans op cystes is. Bij mij zei ze toen dat alles ws te snel was gegaan en dat mijn lichaam dat niet aan kon. Ben ow zo bang dat ik straks ook weer een cyste heb en ook weer moet wachten...Sterkte meid!

@Shadee: het prikken valt reuze mee. Ik hou ook niet van prikken, maar het gaat me tot nu toe best af. De pregnyl is idd erger, die zet ik dan ook niet zelf. Succes met prikken straks!

@Moeke: ik duim voor je!

3. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Kitty;
    Hier 2 maal een cyste. De eerste keer nadat ik Clomid gebruikt had 3 flinke cysten. Nu overgestapt op Puregon en ook weer 1 flinke cyste. Terwijl Puregon juist minder snel cysten vormt zeiden ze. Het scheelt dat wij toch moeten wachten ivm afspraken IVF/ICSI dus konden we toch al nier verder. Maar ik hoop niet dat dit zo door blijft gaan.

Shadee;
    Hier ook van Clomid naar Puregon. Bij de Puregon geen last van bijwerkingen gehad. En het prikken valt heel erg mee. Ik heb het één ronde gedaan, maar zal straks nog wel vaker moeten.
    Succes.

Kenia;
    Heel veel succes met wachten.

4. Mko

Mko Lid

13 mrt 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik heb een heftig besluit genomen. Ik stop met IUI. Ik heb al een kindje waarvan ik zwanger ben geworden zonder hulp van zkh. Wij zijn helemaal onderzocht en alles is heel goed. Artsen spreken van een kans 1 op 3 per maand! Ik vind het slopend om steeds naar het zkh te rijden en aan mijn lijf te laten zitten. Tijdens de vakantie vond ik het heerlijk om er niet over na te denken. Daarnaast ben ik naar een paragnost geweest die uit zichzelf al mijn vragen heeft beantwoord. Ik heb echt niets gezegd dat ik zwanger wil worden. Zij begon er zelf over en ze zei dat het nu snel zou komen op de natuurlijke manier, zelfs het geslacht van de kind heeft ze gezegd. Ze heeft ook dingen gezegd zoals "je ogen zijn moe, vooral de linke oog moet erg hard werken". Sinds mijn geboorte zie ik al heel slecht met mijn linke oog, dat noemen ze een lui oog. En nog meer van die dingen die echt alleen op mijn van toepassing zijn en die zij niet kon weten. Ik ga dus de komende maanden weer op de natuurlijke manier proberen. Ik zal jullie blijven volgen! Ik duim voor jullie heel hard! heel veel succes allemaal!

5. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mko
    Heftig, dapper en begrijpelijk.
    Een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. T is soms ook net een een emotionele achtbaan, spanning, hoop etc. Fijn dat je voor jezelf een beslissing hebt kunnen nemen en ik hoop dat je hiermee nieuw geluk gaat krijgen! Succes

6. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Goh MKO, wat knap dat je dit kunt beslissen. Ergens snap ik je wel: julie zijn gezond, het zou toch een keer moeten lukken? Ik wens jullie veen succes. Misschien geeft juist deze rust jullie wel geluk!

7. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Moeke01
    en? hoe gaat het? Hou je het nog vol? verschrikkelijk he, die laatste dagen... Ga je morgen testen?

8. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    mko:
    wat een dapper en moeilijk besluit. We snappen hier helaas allemaal hoe moeilijk deze medische molen is en dan vooral alles wat erbij komt kijken. Hopelijk geeft dit besluit je rust in hoofd en lijf.
    Ik hoop dat de paragnost gelijk krijgt en dat je op natuurlijke wijze een tweede kindje mag krijgen. Laat je het ons weten als het gelukt is.

Laj: alweer test gedaan? vind het dapper dat je durfde te testen bij 5 dagen voor NOD. hopelijk wordt de volgende test positief.

hier alles rustig. maar steeds meer voortekenen van ongesteldheid. groter borsten, zeer gevoelige tepels en hele huis moet schoon en ook weer die heerlijke chocolade. zal morgen wel zin in vette hap krijgen en dan donderdag ongesteld. Bah, heb steeds gezegd dat het de derde x raak is. Was dan op dezelfde datum uitgerekend als van onze eerste.

9. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Moeke01
    dus je gaat niet testen morgenvroeg?
    Ik heb niet meer getest, had 4 dagen voor nod getest en heb er nog de pest over in dat ik niet kon wachten. Alle hoop vervlogen en ben er nog door van slag, dus dan duurt t nog langer.
    Zoals ik me nu voel ga ik voorlopig helemaal niet meer testen! Beter de rode duivels zien, dan zo'n spierwitte test. Mocht ik ze 2 dagen na nod nog niet gespot hebben, zal ik pas weer een poging wagen.
    Merk dat ik heel internet doorspit om te zien of er ook meiden zijn die 4 dagen voor nod negatief hebben getest en toch zwanger waren.... Ikzelf met de sensitest, die zou je vanaf 4 dagen voor nod kunnen doen, NIET dus. Deze bespeurt hcg vanaf 25. Ik geloof dat die van kruidvat 2 voor 5euro al hcg vanaf 20. Lees veel berichten dat deze erg gevoelig is, wat me niet veel hoop meer geeft.....

10. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @all
    hier vanaf gisteren (2 dagen voor nod) ongipijntjes links/rechts. Links een paar heftige steken gehad. Vanmorgen weer opgestaan met dat zeurderige ongigevoel :( De duiveltjes zullen wel om de hoek staan te wachten en komen op een moment dat je ze net niet verwacht.... geen andere keuze dan afwachten weer.

@Moeke01
    hoe gaat het met jou? de dag van je nod goed doorgekomen? heb je inmiddels al durven testen?

@Kenia
    hoe gaat het met jou? maandag 13e jouw nod? hoe voel je je?

11. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    laj: wat rot dat je nu voortekenen hebt van ongi maar het er is er nog niet.

Kenia: voor jouw ook spannend weekend, nog wat leuks op de planning staan.

hier: nog steeds niets. ik was zo zeker dat ik ongesteld werd maar nu krijg ik toch weer hoop. en dan doet het zo'n pijn als je toch ongesteld wordt. ik ga niet eerder testen dan zaterdag omdat ik niet over zo'n witte test kan en vaker paar dagen na nod alsnog ongi wordt.@ wachten maar.

12. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Moeke01
    oh, jeetje, wat spannend! Ik duim voor je!
    Ik begrijp dat je niet zo'n witte test wilt zien, dat voelt ook behoorlijk verrot. Afwachten dus.
    Bij mij is het er nog niet, klopt, had t ook nog niet verwacht, de voorgaande 2 keer kwam t 1 dag ná nod en had ik ook een paar dagen ervoor alvast de voortekenen, dat trok dan weer weg op de dag van nod, waardoor ik weer hoop kreeg en toen kwamen ze een dag later, gggrrrrrr. Ik reken nu nergens op, heb nu meer het gevoel van, laat ze maar vast komen, hebben we t weer gehad en kunnen we verder.

13. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @Laj en Moeke: spanned he! Hopen dat de rode duiveltjes toch weg blijven, maar ja, als de voortekenen er zijn vind ik het ook altijd lastig om in goed nieuws te blijven geloven.

@Hier: ik heb nog geen steken ofzo, maar meestal als ik die heb ben ik ook direct ongi. Ik merk wel dat ik weer wat begin te ruiken en dat is meestal ook een voorteken dat ik binnenkort weer ongi moet worden. Maar, ik test niet eerder! Dus voor mij is het gewoon afwachten!

* Duim, duim, duim voor ons allen! *

14. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier gisteravond ongesteld geworden.( op personeelsfeest)bahwateen rotgevoel.was blij eindelijk thuis te zijn,even mijn man vast houden en stevit potje janken. wanneer lacht het geluk ons weer toe. hoop blijven houden, maar dat is soms zo moeilijk.

Laj en kenia: ik hooop voor jullie betere berichten.

Noa: als je nog mee leest hoe gaat het met je?

15. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @moeke01
    oh jeetje wat ongelooflijk balen! En dan ook nog op t personeelfeest, grr. Ik hoop dat t geluk jullie gauw gegund is. Niet de moed laten zakken, makkelijker gezegd dan gedaan, toch proberen, eens moet t toch lukken!

16. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    Hallo allemaal.

Sorry dat ik een tijdje niks van me heb laten horen. Zat er ff helemaal doorheen. Druk op het werk en een hoop mensen in mijn omgeving die weer zwanger zijn. Pfff. Ze willen het me vaak niet eens vertellen omdat ze bang zijn me te kwetsen.

Vandaag mijn nod na de 4e iui en ik vrees het ergste. Roze met afvegen. Buikkrampen en rugpijn. Ze zullen zo komen helaas. Wat ik wel vreemd vind een week na de iui had ik heftige steken bij mijn eierstokken het duurde een paar uur en toen was het weg had wel bruin gespot een paar keer die dag. Raar He. Heeft iemand dit gehad? En weten jullie wat het was? Vond het zo vreemd nog nooit gehad. Maar goed nu dus maar weer afwachten op de duivels.
    Ik ben van plan om volgende week een gesprek aan te gaan met het ziekenhuis om voor meer hormonen of zelf meteen IVF over te gaan waarom nog 2x iui proberen als de andere 4 x niks is geworden. Wat denken jullie?

17. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    @moeke sterkte meis. Nooit leuk om het te worden en zeker niet op een Personeelsfeest. Pff

18. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Hier ook weer een negatief bericht helaas. Gisteren had ik al buikkramp en toen vreesde ik het ergste. Blijkbaar waren dat wat zenuwen: we hadden gisteren een feest omdat mijn ouders 40 jaar getrouwd waren, en ik ineens tot ceremoniemeester gebombardeerd werd...Maar het huilen stond me toen al nader dan het lachen.

En vanochtend, bij het opstaan: vette buikkramp. En ja hoor, daar zij ze weer: de rode duivels...Ik had echt alweer een beetje hoop, omdat er nu een langere periode tussen de inseminatie en de ongesteldheid zat.

Maar wij gaan dus ook weer een nieuwe ronde in...Zal eens met de arts overleggenwat bij ons de norm is van het aantal IUI behandelingen...

19. shadee

shadee Actief lid

10 nov 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gets wat een nare berichten hier. Knuf voor de meiden die weer ongi zijn geworden!
    Mijn vertrouwen in iui begint wel flink te zakken moet ik toegeven. Voor mijn gevoel zijn er maar weinig waarbij iui 3 t/m 6 lukt...

Laj, gister je nod. Hoe is het vandaag met je?

Hier al 5 dagen puregon aan het prikken en voel me top! Prikken zal mijn hobby wel nooit worden maar jee wat voel ik me veel beter dan met die nare clomid! Nu maar hopen dat het ook resultaat oplevert want hierna hebben we 2 rondes verplicht pauze ivm vakantie van zowel onszelf als het ziekenhuis.

Fijn weekend!

20. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kenia
    balen meid, bah, wat een teleurstelling!

@Bobbing
    je hoeft je niet te verontschuldigen, hier op t forum moet je niets, heb je zin mee te praten doe je dat, heb je even geen zin, ook goed.
    Voor jou ook nog spannend dus. Hoe gaat het nu? Zouden die steken week na iui niet de innestellling kunnen zijn? Hoop het voor je!

@shadee
    fijn dat de puregon beter bevalt, t prikken hiervan valt inderdaad mee. Hoop dat het je mooie follikels en eitjes gaat geven!

@hier
    zit nog steeds te wachten tot de duivels doorbreken, alle voortekenen gehad, t lijkt wel 'stilte voor de storm'.... ik word er 'gek' van en ga liever niet naar t toilet :(

Deel Deze Pagina