Start IUI maart 2011

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kenia, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    Hier zijn ze er ook weer. Vanochtend voelde ik wel iets eruit ploppen. Geen idee heb er niet naar gekeken dacht doe dat maar niet. Nu hevige buikkrampen hoofdpijn en rugpijn lig maar met een dekentje op de bank met een flink glas drank! Verdriet weg drinken. Echt verschrikkelijk! Bah. Vandaag ook weer bij de apotheek geweest die konde me de spuiten niet voor woensdag leveren ja zeiden ze waarom kom je dan ook zo laat. Ik zei ja dat kan je niet eerder weten en ik ben hier liever niet! Oho voel je je al zo klotte en dan krijg je zo iets te horen. Ben naar de apotheek in het ziekenhuis gereden en daar hoefde ze het niet eens te bestellen. Wat een dag zeg!

Hoe gaat het met jullie??

2. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh dames bah, wat een ellende voor ons allen. nog niemand raak deze ronde.Hopelijk snel wat positief nieuws.

Mijn ongesteldheid is de deze x net zo kort en bruin als de vorige. heb daarom vanmorgen voor de zekerheid test gedaan. zoals verwacht negatief. ik heb ongeveer 4druppen rood bloedverlies gehad en 1 dag wat bruin. belachelijk toch? heeft 1 van jullie dit ook wel eens. is voor mij nu de 2de ronde. vorige x voor de zekerheid echo laten maken, maar alles was helaas schoon. ik slik clomid en hoef daarom niet een 3de dag echo, maar zal eens met arts overleggen of dat niet toch verstandig is. nu nog 1 maand en dan ook hier verplicht 2 maanden stoppen omdat ziekenhuis vakantie heeft.

Hopelijk geeft het rust. manlief vind het nu ook niet leuk meer. we hebben liever duidelijkheid. wel of niet, maar die onzekerheid nekt je gewoon nog een keer.

zo heel verhaal. nu maar hopen op een goed en heerlijk weekend.
    en bobbing ook hier straks een lekkere borrel!

3. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Hier vandaag een flinke huilbui gehad. Zit er momenteel behoorlijk doorheen. Op de een of andere manier geeft die IUI toch meer spanning dan op de natuurlijke manier. Bovendien vanmiddag bij een vriendin op bezoek geweest die ongeveer de hele tijd met haar hand over haar dikke buik heeft zitten wrijven (ze wete niet dat we bezig zijn)...Ik vond het wel weer erg confronterend.

Ik hoop dat een ieder ook nog een beetje kan genieten van het lange weekend. Hopen op een beetje mooi weer, dat helpt meestal wel een beetje.

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, pffff, wat is er toch met ons aan de hand? Laj, heb jij misschien nog goed nieuws?
    Ja, dat is wel balen he, weer een ronde mislukt. Waarom zit het ons niet mee? Ik ben daar ook heel emotioneel over geweest. Zeker door die rothormonen en alle tijd/energie die je erin stopt. Maar kom op meiden!!!!!! We gaan dan maar op naar IUI nr 3 (of meer). Misschien de laatste voor de zomer? Is er bij jullie een zomerstop?
    En in mijn zkh is er na 3 rondes een evaluatie. Moet er iets veranderd worden aan de behandeling? Ik geloof dat er dan ook wordt overgestapt van Gonal-F naar Menopur. Zou voor mij wel gunstig zijn, omdat ik echt denk dat mijn ei niet goed springt. Door menopur zouden je eitjes van betere kwaliteit zijn en je bms dikker worden. Ik hoop t maar. En ik vroeg me af (weet niet zeker of ik t al eerder heb gevraagd), krijgen jullie na de IUI nog een echo of wordt er op progesteron geprikt, om er zeker van de zijn dat je ei is gesprongen? En wie van jullie gebruikt Utrogestan? Want dat zou erg goed zijn om je bms op peil te houden en je LF te verlengen. Al zeggen anderen weer dat dit niet is bewezen.
    Geniet nog van jullie weekend! Gaan jullie nog wat leuks doen om te ontspannen na die ellendige wachtweken?

5. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @all
    ook hier zijn de rode duivels doorgebroken :( vanmorgen, 2 dagen na nod (pas). Kreeg gisteravond toch weer een beetje hoop, helaas t mocht weer niet zo zijn. Vind het emotioneel steeds zwaarder worden :(

6. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    @hier net terug van twee weken vakantie. Heb het heerlijk gehad, maar wel ongi geworden.
    Heb maar meteen een gesprek aangevraagt bij het ziekenhuis hoe we verder gaan. Donderdag hebben we het gesprek. Ben erg benieuwd wat daar verder uitkomt, ik kan nog maar 1x IUI doen.
    Waarschijnlijk gaan we daarna door na ICSI, daar stond al een vermelding over in mijn dossier.

7. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16

Heek veel succes met je besluit, hoop dat het je veel rust brengt en een mooie zwangerschap. Laat het ons wel weten.

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je max 6x IUI krijgen? Of mag je in overleg doorgaan? Kniffel, deze 6e ronde moet nog toch echt jouw ronde worden! Want is er voor ICSI geen wachttijd? Sterkte.
    Ook voor jou balen Laj. Ik had t zo voor je gehoopt. Ga je gelijk door?

9. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    We zullen donderdag wel horen wat ze gaan doen en hoe lang de wachtlijst is.
    Ze hebben tegen mij altijd gezegd dat er na de 6e IUI verder gekeken zou worden. Ik weet eigenlijk niet hoeveel IUI's er worden vergoed.

10. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    de vergoeding van iui is gemiddeld 6 behandelingen. maar als de behandelend arts vindt dat er meer nodig zijn wordt dit vergoed. De arts bepaald in deze situatie.

verder gaat hier alles goed. weer over de dip heen. op naar de toekomst met hopelijk snel positief nieuws voor ons allen.

11. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Hallo meiden,
    Ik lees nog altijd mee, maar reageer weinig. Wij zijn nog steeds in afwachting van de verwijsbrief die we dan weer op moeten sturen naar het andere ziekenhuis ivm IVF/ICSI. We wachten nu al ruim 3 weken. Ik heb besloten dat als we de brief donderdag nog niet hebben ik ze vrijdag even ga bellen hoe lang het nog gaat duren. Iedere dag dat we langer op de brief moeten wachten, betekend ook langer wachten op een eerste afspraak. Vandaar dat ik even niet zo actief hier ben met schrijven. Wij gaan deze maanden zelf flink klussen en dan zien we wel wat er gebeurd.

Wat een negatief nieuws allemaal. Ik had zo gehoopt dat er weer een zwanger zou zijn deze maand!! Dan hopelijk komende maand.
    Allemaal weer heel erg veel succes deze maand!

12. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bobbing
    Ja, dat is bagger zeg, ben je al aangeslagen en weer een mokerslag moeten verwerken, krijg je ook nog ‘gezeur’ bij de apotheek. Goed dat je direct naar apotheek ziekenhuis bent gegaan, die stress en onzekerheid kun je er toch helemaal niet bij hebben. Goed geregeld. Hoe voel je je nu?

@Kenia
    Gaat het weer een beetje? Heel vervelend om de ‘confrontatie’ van een dikke buik aan te moeten gaan. Ik werd er zelf ook mee geconfronteerd afgelopen weekend en ik was er behoorlijk door van slag! Zeker als je net s morgens de rode duivels hebt gezien, ggggggrr. Kop op.

@Moeke01
    Hoe gaat het met jou? Ga je gelijk door met de 4e iui? Al een nieuwe afspraak gepland?

@kitty17
    yep, echt balen weer, de teleurstelling lijkt steeds groter te worden en moeilijker te verwerken. Ik heb vanmorgen zh gebeld voor nieuwe afspraak, follikelmeting a.s. maandag, heb niet gehoord dat t niet mag of dat ik eerst moet evalueren, dus ga morgen gewoon weer met de hormonen beginnen. Ik zou me ook heel ongelukkig voelen als ik een maand zou moeten overslaan, dat voelt helemaal ‘doelloos’. Voor mijzelf is het beter gelijk door te gaan. Heb (nog) niets gehoord over een zomerstop en/of vakantie in ons zh. Hoop t niet.
    Jij dus evaluatie. Zou je gevoel uitspreken, meestal zit daar wel iets in... Bij mij geen controle echo na de iui, of progesteron checken.

In eerste instantie zou er ook overleg zijn na 3x, maar de 1e keer was gelijk raak, helaas geeindigd in MA. De gyn, dat t enige positieve hieraan was dat we bewijs hadden dat een zwangersschap kan, op deze manier en dat de hormoonbehandeling is goed zo, dus ga er maar vanuit dat we gewoon door kunnen, opgeven zou nu zonde zijn als je weet dat het al eens gelukt is. T maakt het daardoor ook wel extra wrang dat het nu op zich laat wachten, .... we waren zo dichtbij L
    Hierdoor heb ik er wel vertrouwen in dat ik het ‘goede’ krijg en dus niet perse een echo en/of progesteron check zou willen. Maar, als jij je er goed bij zou voelen, vragen!

@Nienke84
    Jeetje, dat is ook frustrerend, gewoon bellen om duidelijkheid te krijgen. Succes meid!

@hier
    zh gebeld, afspraak gemaakt controle echo (FM) 20 juni.
    Iedereen veel succes!

13. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Ik ben vandaag weer in het ZH geweest. Alles was gelukkig rustig, dus we kunnen weer een nieuwe ronde beginnen.Vanavond de eerste puregonprik weer gezet. Volgende week maandag weer heen en ws woensdag de derde IUI behandeling.

Bij ons heeft het ZH ook een zomerstop. Helaas valt deze zo ongunstig voor ons dat we wel 2 of 3 rondes zouden moeten wachten. Laten we hopen dat dat niet nodig is...

Ik heb ook gevraagd naar het aantal behandelingen. Bij ons doen ze er over het algemeen ook 6. En na 3 rondes doen ze eerst weer wat onderzoekjes, zoals kijken hoe de eierstokken liggen ten opzichte van de baarmoeder, en of de eierstokken wel goed open zijn...Toen ik dat hoorde dacht ik wel bij mezelf: waarom hebben ze dat niet vooraf al gedaan? Iemand hier verder ook ervaring mee?

14. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kenia
    fijn dat alles er goed uitziet en dat je verder kunt, geeft weer moed en hoop!
    Ohw, een zomerstop... dat zou balen zijn 2 tot 3 rondes wachten. Kan dit niet anders?

Hier geen ervaring met de controle na 3 keer, ga 'gewoon' door, heb dan gelukkig wel ervaren dat het kan op deze manier, anders had ik denk ik wel om uitgebreide controle gevraagd. Eigenlijk best absurd dat ze pas die extra onderzoeken doen, zou toch handiger zijn voor die tijd, want je komt niet voor niets in het iui traject etc. T zal vast met de kosten te maken hebben. Bij twijfel gewoon vragen en op aandringen, mocht je gevoel zeggen dat er een controle moet komen.
    succes met de nieuwe ronde

15. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Kenia fijn dat alles rustig is. Kunnen jullie gelukkig weer verder.
    Inderdaad erg balen van die zomerstop tijdens de zomervakantie. En al helemaal dat je dan 2 of misschien wel 3 rondes moet wachten. Kan dat niet anders bij jullie?
    Veel succes weer deze ronde!

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Kenia,
    Fijn zeg dat je verder mag!!! Wat een opluchting. Ik hoop zo dat ik over ruim een week ook weer mag starten. Bij mij is het ook heel snel gegaan. Bij wijze van een week later zat ik aan de IUI. En ik heb geen HSG oid gehad. Dus ja, wellicht is een eileider verstopt? Ik hoor wel wat ze willen doen na een mislukte 3e IUI. Zover wil ik niet vooruitkijken want de 3e moet toch raak zijn??? I hope so!

17. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Haha, ja ik hoop ook dat er geen verdere onderzoeken nodig zijn! Maar toch, op de een of andere manier stel ik me er wel op in. Na 2 rondes IUI en hoe ik me op dit moment voel (zowel geestelijk als lichamelijk) heb ik er deze ronde echt geen vertrouwen in!

Vandaag belde een goede vriendin me op. Ze wist niet goed hoe ze het moest vertellen, maar ik kon het natuurlijk wel raden! Zwanger...de tweede ronde meteen raak. Ik zei ook al: gelukkig kan het zo dus ook en hoeven jullie niet te wachten. Maar ondertussen...ben eigenlijk vrij snel van m'n werk naar huis gegaan, even tijd voor mij alleen.

@Nieke, ik vind het trouwens best lang duren voordat jullie een verwijsbrief hebben. Ik heb er natuurlijk geen ervaring mee, maar bij de IUI konden we zo starten! Hoop dat jullie ook snel weer verder kunnen.

18. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Kenia;
    Balen dat je er geen vertrouwen in hebt deze ronde. Maar wie weet, misschien zegt het niks en is het deze ronde gewoon raak. Ik hoop het voor jullie!

Verwijsbrief;
    Ik heb vandaag toch maar gebeld waar die bleef. Ze zeiden dat hij de 9de getypt was en opgestuurd en meteen naar het ziekenhuis en naar ons verzonden. Hier is hij vandaag nog steeds niet aangekomen dus ik heb mijn twijfels dat hij ook hierheen verzonden is, zou er dan toch wel moeten zijn. Ze heeft hem vanmiddag nogmaals naar ons opgestuurd. Als wij hem hebben kopieren we hem gewoon en sturen we hem alsnog met de vragenlijst naar het andere ziekenhuis. Hopelijk krijgen we dan snel een afspraak.

19. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nienke84
    en...? heb je inmiddels de brief gehad?

@all
    hoe gaat het met een ieder?

20. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Ja vandaag de brief binnen gekregen, 2 keer :)
    De eerste heeft dus flinke vertraging opgelopen. Dus nu ga ik hem voor de zekerheid toch maar kopieren en nog opsturen, mogelijk dat het ziekenhuis dan ook 2 keer heeft, maar beter 2 keer dan niet.
    Dus hopelijk over niet al te lange tijd een eerste afspraak.

Fijn weekend allemaal!

Deel Deze Pagina