Start IUI maart 2011

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kenia, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    @allemaal

Het valt allemaal niet mee. Zit er een beetje doorheen terwijl het juist best redelijk ging. Merk deze 5e ronde dat het me weer opbreekt. Was vanochtend voor de fm echo in het ziekenhuis en had het over dat ik een week na de iui een paar uur flinken pijnen en bruin/zwart verlies heb gehad. Ook nu nog af en toe. Ze dachten dat het de innesteling is geweest en dat ik daar dan zon last van heb gehad. Ik heb maar niet gezegd dat ik de tweede dag van de menstruatie een plop gevoeld had alsof er iets uitkwam. Het idee en het feit dat mijn vermoedens klopten deed me al veel pijn. Ben er de hele dag al van slag. Verdrietig van waarom toch en waarom lukt het mij niet. Is het me gewoon niet gegund waarom en dan loop je buiten overal kinderen en kinderwagens en ja zwangere gelukkige mensen en dan loop ik daar alleen somber verdrietig te neer geslagen.... Het is zo oneerlijk. Deze strijd is zo hard elke maand ga je weer kei hard onderuit. Pijnlijk.

2. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    He bah, Bobbing. Ik ken het gevoel helemaal.Waarom, waarom wij nou niet? Zoveel mensen om ons heen zwanger. Bij de meeste stellen die ik ken was het ook zo raak. Wij zijn gezond, er is niks geconstateerd, dus waarom is het ons niet gegund?

Kom op meid, we proberen gewoon samen positief te blijven! Daarom zitten we op dit forum, om elkaar moed in te spreken! Een dikke diggiknuf en ook voor jou een beetje geluk die kant opgestuurd!

@Nieke: mooi zo, nu heb je een dubbele bevestiging dat jullie kunnen starten. Hopen dat je nu snel terecht kunt en dat jullie verder kunnen. Ik denk dat het best heftig zal zijn, succes ermee!

3. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bobbing
    oefffff, toch de innestelling, had al zo'n vermoeden. Jeetje, dan is t nog moelijker, ggggrrr. Meid, t is ook zwaar, t is een emotionele achtbaan waar je in belandt bent. Probeer hoop te houden, anders trek je het helemaal niet.
    Tegen mij zeiden ze... na de miskraam... nu weet je in ieder geval dat het kan. Ik werd er toen heel kwaad om, omdat t me nog ongelukkiger maakte dat t niet gelukt was. Nog steeds knaagt t aan me en het verdriet gaat nooit meer weg. Maar, nu, een paar maand verder, t houdt me op de been en geloof te houden dat het mogelijk is. Voor jou geldt het zelfde, je was er bijna.... Probeer het goede eruit te halen, t kan en gaat lukken!
    Kop op, samen sterk ;)

4. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Bobbing;
    Ik herken je gevoel meid. Omdat je het zelf ook zo graag wilt lijkt het alsof iedereen opeens zwanger is of een klein kindje heeft. En dat maakt het dan weer moeilijker, vooral als je in een dip moment zit. Maar hou de moed er in meid, ook voor jullie komt de tijd dat jij zwanger bent en dat jullie dadelijk een mooi beebje van jullie zelf in je armen hebt.

Kenia;
    Ik ga er ook zeker vanuit dat het heftig zal gaan worden, maar het duurt allemaal nog even. Eerst maar eens afwachten wanneer het eerste gesprek zal zijn. En wij zijn er zelf al over uit dat we niet willen beginnen voordat we op vakantie zijn geweest (september gaan we), dan kunnen we tenminste rustig beginnen en eerst nog even echt genieten.

5. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    We zijn donderdag voor een gesprek in het ziekenhuis geweest. Dinsdag moet mijn mannetje voor een sperma onderzoek naar het ziekenhuis, om te kijken of het nog zin heeft om de 6e IUI in gang te zetten. Zo niet dan gaan we beginnen met ICSI. De gynaeceloog wilde eigenlijk dat ik eerst wat kilo's zou kwijtraken, ben al bijna 10 jaar op hetzelfde gewicht en ik vind het prima zo, want dat zou een probleem kunnen zijn, maar over 3 weken word ik 37 en ik ben toch echt niet van plan om na twee jaar in het ziekenhuis te hebben gelopen om er nu opeens een jaar er tussen uit te gaan. Ik word er ook niet jonger op.
    Mijn cyclus is al jaren hetzelfde. Ik heb continu op dezelfde dag mijn ei-sprong en ben twee keer zwanger geweest zonder hulp van het ziekenhuis.
    Ik ben gewoon even erg pissig en zit niet zo lekker in mijn vel.

6. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kniffel
    groot gelijk meid, je bent niet voor niets nu al zo lang bezig en zo 'ver' gekomen. Jeetje, hadden ze zich ook wel eerder kunnen bedenken! Ik snap dat je niet meer wilt wachten. Pissig zijn, mag, heb je alle reden voor, ik zou t ook niet accepteren. Als blijkt dat iui geen zin zou hebben, dan maar een stapje hogerop, icsi, maar even niets.... geen optie. You go girl!

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grrr, Kniffel. Dat is balen. Ik zou het er gewoon erop wagen. Je kunt altijd daarna nog overstappen op ICSI En waarom wordt nu nog een zaadtest gedaan? Hoe was de score bij de afgelopen inseminaties dan?

8. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Kniffel;
    Je hebt alle reden om even pissig te zijn. Als je al twee keer zwanger bent geweest zonder hulp is het toch wel duidelijk dat het wel kan. En afvallen, tja het kan wel zo zijn dat het misschien beter is, maar wie zegt dat jullie problemen dat opgelost zijn en je meteen zwanger bent. Die kans is denk ik erg klein. En als jij je zo happy voelt en al jaren op hetzelfde gewicht zit, prima toch!
    En inderdaad waarom nu een zaadonderzoek? Wanneer zou je anders de volgende IUI hebben?
    Succes!

9. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Bij IUI 1 t/m 3 tussen de 2 en 5 miljoen
    Bij IUI 4 200.000, was 2 maanden ervoor wel ziek geweest
    Bij IUI 5 250.000

Ze willen kijken of IUI 5 misschien nog een nawerking was van het ziek zijn of dat er toch iets anders aan de hand is. Vandaar dat er een extra zaadtest word gedaan.
    De volgende IUI zou rond 12 juli zijn.

10. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Even een snel berichtje. Vandaag weer voor follikelmeting geweest. Twee iets grotere en een derde ei, maar het is niet zeker of die mee gaat doen. Maar eitjes waren nog niet groot genoeg en BMS niet dik genieg, dus morgen weer heen... En dan ws donderdag of vrijdag de inseminatie. Ligt eraan hoe hard het in 1 dag groeit...

11. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kenia
    hoe groot waren die 2 follikels en jouw bms dan?

@hier
    gisteren eerste FM gehad, dag 9, zat er al eentje van 18 mm! Die had er zin in zeg, jeetje. Bms 7mm. Nu moet ik Orgalutran erbij gebruiken om de eisprong uit te stellen.... Dus ik heb gisteren puregon geprikt om het eitje nog wat te laten rijpen en bms dikker te laten worden EN een spuit gezet met Orgalutran om deze niet te laten springen.
    Vanavond nog een keer puregon en de orgalutran en dan morgenavond pregnyl en vrijdag de IUI.
    Vind t wel weer spannend, zeker nu met de orgalutran om de eisprong uit te stellen.... als dat maar goed gaat... Vertrouwen maar weer op de kennis van de gynaecoloog.

Iemand ervaring met Orgalutran?

12. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    bobbing: hoe is het nu? balen he niet weten wanneer jij een geluk hebt.

Kniffel: wel heftig wat betreft de zaadcellen van je man. hopelijk goed nieuws.

Kenia: dus 2 eitjes en 1 die misschien meedoet wat fijn. wordt weer spannend die 2 wachtweken.

Laj: geen ervaring met Orgalutran. hopelijk doet het z'n werk en heb je deze week iui.

hier: gaat het echt kut! vandaag fm meting gehad. vorige menstruatie bijna geen bloedverlies. ( keer ervoor ook) ik slik clomid en hoef daarom geen uitgangsecho. nu echo gehad en 1 ei rechts, maar deze is erg groot. dit kan door clomid, maar het kan ook een cyste zijn van de vorige cyclus. ik had toen maar 1 ei, en die had toch echt moeten springen door de pregnyl. de fert.arts wil wel iui doen deze ronde dus die heb ik donderdag.

In de zomer moeten we afsrpaak maken voor een voortgangsgesrpek. hier zullen we het ivf traject gaan bespreken. na de zomer nog 2 rondes iui en dan over op ivf. Betekent dat we voor onze zoon 3 jaar oud is weten of hij wel of niet een broertje krijgt. het klinkt zo definitief dat ik er depri van word.

Mijn zus is net weg, heeft 2 kinderen en jullie raden het al de derde onderweg. Ze is uitgerekend op 12 febr. dit is de datum die ik ook graag wilde, gehoopt en verwacht had voor mezelf. Ik was uitgerekend van mijn zoon, mijn zus vorig jaar van haar 2de dochter en dus nu van de 3de. Ze kwam binnen toen ik net mijn spuit pregnyl moest zetten. hoe dubbel. Hun eerste hebben ze ook via iui, ivm kwaadaardig bms. dat is nu gelukkig goed en hebben ze er geen problemen meer mee.
    Ze zei dat het niet gepland was. toen ben ik even boos geworden en heb gevraagd of ze dat niet meer wil zeggen. je hebt er ook niets aangedaan om het tegen te houden, dus is het gepland.

Zo heel verhaal, maar moest het even kwijt.

13. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Mijn zus is net weg, heeft 2 kinderen en jullie raden het al de derde onderweg. Ze is uitgerekend op 12 febr. dit is de datum die ik ook graag wilde, gehoopt en verwacht had voor mezelf. Ik was uitgerekend van mijn zoon, mijn zus vorig jaar van haar 2de dochter en dus nu van de 3de. Ze kwam binnen toen ik net mijn spuit pregnyl moest zetten. hoe dubbel. Hun eerste hebben ze ook via iui, ivm kwaadaardig bms. dat is nu gelukkig goed en hebben ze er geen problemen meer mee.
    Ze zei dat het niet gepland was. toen ben ik even boos geworden en heb gevraagd of ze dat niet meer wil zeggen. je hebt er ook niets aangedaan om het tegen te houden, dus is het gepland.

Zo heel verhaal, maar moest het even kwijt.[/QUOTE]

Ik begrijp dat je daar even kwaad over kan worden. Jij doet alles om zwanger te worden en je zus doet niets, omdat het blijkbaar niet in de planning zat, maar ik ga er wel vanuit dat ze niet aan de pil was.
    Zo'n opmerking komt dan gewoon even verkeerd aan.

14. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Moeke;
    Ik kan me goed voorstellen dat je even kwaad bent geworden op je zus. Vooral door zo'n opmerking. Zij weet als geen ander hoe het is als het niet op de normale weg wil lukken.
    Ook kan ik goed begrijpen dat je nu echt even in een dip zit. Toen ik hoorde dat we moeten gaan starten met IVF/ICSI had ik dat ook. Nu (5 weken later) heb ik het een plekje weten te geven en hoop ik dat we daarmee snel zwanger zijn. Ik heb veel goede verhalen gehoord en gelezen. Ik hoop dat jij/jullie het ook een plekje kunnen geven en dan (mochten de IUI's niet aanslaan) met goede moed kunnen beginnen met de IVF. Succes!
    En waarom krijg jij geen uitgangsecho's? Dat is best vreemd want Clomid verhoogd de kans op cystes en als je dan opnieuw Clomid gaat gebruiken zonder te weten of die er zijn dan gaan die groeien en kun je erg veel buikpijn krijgen. Zo vertelde mijn gyn het. Toen ik 2x cystes had mocht ik dus een maand niet verder, moesten de IUI voor één maand achter wege laten en dan opnieuw een echo om te kijken of de cystes weer weg waren en toen mochten we weer verder.

Kniffel;
    Hebben jullie de uitslag van de zaadtest al? Hoop dat deze toch weer wat beter is.

Kenia;
    Zijn je follikels goed gegroeid en je bms? Succes alvast voor vrijdag (als je dan de IUI hebt)!

Laj;
    Hier ook geen ervaring met die medicijnen. Jij ook alvast veel succes met de IUI vrijdag!

Hier;
    Geen nieuws. Wacht op mijn NOD die is volgende week dinsdag. Heb wel veel steekjes links net boven mijn lies, verder geen klachten.

15. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @Moeke: hoe dubbel kan iets zijn he! Mijn schoonzus moest ons vorig jaar ook vertellen was dat ze ongepland zwanger waren van hun vijfde...Gelukkig waren we niet bij hun toen we het te horen kregen, maar mijn wereld stortte toen ook even in. En nu is het kindje alweer 4 maanden en wij....zijn nog steeds niet zwanger. Ik leef met je mee, meid! Hopen dat wij deze ronde ook geluk hebben! We hebben op dezelfde dag IUI. We gaan er voor!

@laj: ik heb ook geen ervaring met het medicijn. De artsen zullen wel weten waar ze over praten, niet? Succes met de inseminatie vrijdag! Zitten we straks weer gezellig met z'n drieen op het wachtbankje! ;)

@Hier: Mijn BMS en eitjes waren gegroeid, weet niet meer precies hoe groot. Ik meende de ene rond 20 mm, de andere rond 17 en nog een kleinere die waarschijnlijk niet mee gaat doen. Gisteren dus de pregnyl laten zetten en morgen de derde IUI. En dan...die slopende wachtweken weer!

Als het nu niet raak is, dan krijg ik eerst weer onderzoeken. Zat gisteren dat foldertje eens door te lezen. Maar ik moet voor deze kijkoperatie onder narcose. Het is echt een dagopname. Dit had ik niet verwacht eigenlijk! Heeft iemand anders dit ook gehad?

16. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @all
    ik moet even iets kwijt, jeetje wat er vandaag is gebeurd, .... daar was ik bang voor! Vond t ook al zo vaag om bij een follikel van 18 mm en bms van 7mm nog zolang te willen 'rekken' tot aan de iui.
    Gisteren voelde ik al wat ovualiekrampjes, dacht, oh nee toch, t lijkt of de ovulatie in gang wordt gezet, dat gevoel herken. Of zou t toch door die orgalutran komen doordat t niet kan springen en dit gevoel weergeeft.
    Gisteravond dus weer die spuit orgalutran moeten zetten en de pijn leek weg te trekken. Vanochtend rond een uur of 10 werd ik mee een portie slecht, ongelooflijke ovulatiepijn, kruipend over de grond. Mijn gevoel dat was de eisprong en die is dus toch gesprongen en NIET tegengehouden. Gynaecologie gebeld voor overleg, in eerste instantie werd ik 'afgescheept' dat t niet zou kunnen en dat we t gewoon door moesten laten gaan. Daarna nog eens gebeld, niet normaal zo'n pijn, werd er als antwoord gegeven dat t spanning zou kunnen zijn. NOU mooi niet! Heb ze toen nogmaals uitgelegd dat dit precies dezelfde klachten zijn als de afgelopen maanden op de dag van de IUI en de eisprong. Tsja, toen zeiden ze, wedereom na overleg gyn., als ik dat zou denken, voelen, zou dat misschien toch zo zijn, als t iedere maand hetzelfde voelt en nu dus ook :(
    Het advies wat ik kreeg is om vandaag zsm nog gemeenschap te hebben en moest zelf maar beslissen of ik vrijdag de iui wel/niet door wilde laten gaan. Echt meiden, ik baal als een stekker! Al die klotehormonen voor niets, geen iui, bah. Ik wil geen maand overslaan!
    Heb het echter WEL afgezegd, ben 90% zeker dit vandaag veroorzaakt is door de eisprong en vind het jammer een gemiste kans te krijgen met iui, dit zou nl al de 4e zijn. Dusssssss, we hebben vandaag gauw nog 'geklust', op hoop van zegen.

Bah, bah en nog een bah. Ze hadden beter een dag eerder de iui kunnen plannen dan had ik die stomme orgalutran niet hoeven te nemen en was t allemaal goed gegaan.
    Denk je dat je alles gehad hebt, krijg je dit weer, om moedeloos van t worden.

Ik zit dus alvast op t natuurlijke wachtbankje, met een aanzienlijk lagere kans, boehooeooeoeoeoe, snik snik. Ik hoop dat de (natuurlijke) wonderen de wereld nog niet uit zijn!

wie had dit gedacht.... dus mocht je in aanmerking komen met orgalutran, bij deze, goed over nadenken en overleggen, t blijkt dat er uitzonderingen zijn.

@all
    succes met de nieuwe ronde!

17. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Laj;
    Echt balen meid (zwak uitgedrukt). En vooral ook nog de reactie van de mensen op de poli. Kan me voorstellen dat je je erg ellendig voelt. Waarom wilden ze het eigenlijk per se nog een paar dagen uitstellen? Het was toch goed? Bms was dik genoeg en eitje ook wel toch?
    Ik kan me voorstellen dat dit als een gemiste kans voelt.

18. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nienke84
    geen idee waarom t moest worden tegengehouden... misschien omdat het nog 'maar' dag 9 was? Ik denk dat ze me beter dag 9 alleen de puregon hadden kunnen laten doen, dan dag 10 de pregnyl en dag 12 de inseminatie, dan was t voor mijn gevoel goed gekomen.
    als je eenmaal een hardloper hebt, 18mm op dag 9, is de kans aanwezig dat die in dat rappe tempo doorgroeit. Denk ook dat mijn lichaam t 'gevecht' vanmorgen is aangegaan om toch te springen en dat ik daardoor zo slecht was. Er is me gezegd dat ik geel/groen zag en koud zweet had :( Kan niet gezond zijn voor mij, die orgalutran. Ik hoef die niet, nooit meer! Blijkbaar is mijn natuurlijke eisprong sterker, beter gebruik van maken, dan tegenwerken, nu is alles verstoord. pppppppfffffffffffffffffff
    1 troost, er blijven nu nog 3x iui behandelingen staan, beter uitstel dan bijna kansloze iui.

Hoe gaat het met jou? Kun je het wachten op een nieuwe kans aan? Lijkt me heel moeilijk zo lang, voor je gevoel, niets te kunnen doen...

19. Vanny1979

Vanny1979 Lid

22 jun 2011
    30
    0
    0
    amsterdam
    Hi iedereen

Ik ben deze maand met mijn 1st IUI begonnen. Wij hebben op de 20ste de inseminatie gehad. Dus het zijn nu 2 hele lange wachtweken. Heel veel onzekerheid natuurlijk. Het komt niet heel vaak voor dat het de 1st keer lukt, dus ga ik ook niet vanuit. Maar stiekem hoop ik dat wel natuurlijk:)

20. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vanny1979
    welkom!
    Het is zeker wel mogelijk dat het de 1e keer raak is, dit was nl bij ons het geval. Helaas is het geeindigd in een miskraam. Succes op t wachtbankje.

Deel Deze Pagina