Start IUI maart 2011

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kenia, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    @laj. Jeetje wat erg zeg! Heb je nog wel gemeenschap gehad? Soms kunnen ze je vanalles wijsmaken in het ziekenhuis.

Mijn eitjes willen niet hard groeien nu dag 12 en mijn ei is pas 14 mm veel te klein dus. Moet vrijdag weer terug. Als ie dan groot genoeg is moet ik gelijk pregnyl Zetten en dan zaterdags de iui. Heb niet zon vertrouwen dat het vrijdag echt gaat gebeuren. Maar ja blijven hopen op positief nieuws. Ze zeggen dat het kan komen door de foute innesteling dat nu alles langzamer gaat. Mijn Bms is daarin tegen super aan het groeien 77mm nu. Vaag toch? Duimen dat het zaterdag mag anders weer een paar uur van mijn werk missen.
    Het is wat die spanning ziekenhuis in en uit. Bah ben het zo zat.

2. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @laj: goh, wat k*t zeg! En dat ze je eerst ook niet wilde geloven! Volgens mij heb ik de eerste keer ook op dag 9 of 10 de pregnyl moeten spuiten, omdat alles zo snel groeide. Dus ik snap de uitstel ook niet helemaal! Hopen dat de natuurlijke weg misschien dan toch wel wil!

@Vanny: welkom en succes in die vervelende wachtweken! Zitten we straks met z'n vieren op het wachtbankje!

@Bobbing: Ik snap iets niet: als het ei groot genoeg is, moet je vrijdag de pregnyl zetten en zaterdag de IUI? Bij ons zit er altijd 1,5 dag tussen, ivm de eisprong. iig hopen dat het door kan gaan. Dan wordt het echt druk op het wachtbankje!
    Maar ben het wel met je eens dat het emotioneel behoorlijk zwaar is. Elke keer denk ik: het gaat wel, tot die ellendige menstruatie weer om de hoek komt kijken. Dan ben ik toch wle een paar dagen van slag. EN ik ben blij dat ze op het werk niet moeilijk doen, hoewel ik me soms wel bezwaarlijk voel...
    Ik ga voor je duimen meid!

3. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    laj: bah wat een rot nieuws. en zo irritant dat er niet naar je geluisterd wordt.knap dat je dan toch nog zelf hebt kunnen klussen. heb je ook nog gesprek gepland met gyn? om dit te bespreken?suc6 met de "natuurlijke"wachtweken. hopen op een wondertje!!!

Kenia: spannend, jij hebt dubbele kans. hoe laat heb je vandaag iui?

Bobbing: wat vervelend dat de eitjes niet goed groeien, maar zoals ze zeggen: goed bereid kost enig tijd! dus hopelijk een perfect resultaat voor jouw deze maand.

Vanny: leuk dat je mee komt kletsen. hopelijk 1ste ronde raak. zit je al lang in de mmm?

hier: manlief net naar ziekenhuis om zijn zaad in te leveren. dan komt hij thuis heb ik de honden etc gedaan en kunnen we samen weer terug naar het ziekenhuis om 10iui de 4de iui. heb hier niet veel hoop op. wil graag eerst een echo om te zien of het ( cyste of ei) nu wel gesprongen is. nu doen ze dit nooit, maar vragen staat toch vrij?
    dan weer 2 rot wachtweken, maar ben gelukkig niet alleen.

iedereen heel veel suc6 de komende tijd.

dikke digi knuf voor iedereen.

4. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Mijn mannetje is ook net terug, zaadjes wegbrengen.

Wij moeten ook om 10.00 uur heen.

5. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @moeke01/kenia
    succes meiden, zet hem op!

@hier
    zojuist de gynaecoloog gebeld en gevraagd om overleg, gesprek. Staat gepland voor morgen. T zit me helemaal niet lekker hoe t gegaan is en wil voorkomen dat t nog eens fout gaat. Beter gelijk bespreken. Misschien kan ze morgen nog even met echo kijken of het daadwerkelijk gesprongen is, zoals ik denk... pppppffffffffffew, wat een frustratie en irritatie.

6. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    ...Vandaag dus de derde IUI. Stond om 10.00 uur gepland, maar we waren pas om 10.35 uur aan de beurt...Deze keer (ik meende) 10,2 miljoen zwemmende zaadjes, dus een superscore! De arts kon alleen niet goed bij de baarmoeder komen met het spuitje, moest de baarmoederhals een beetje open trekken. Gevolg dat ik de hele dag daardoor al een beetje bloed verlies.
    Ik voelde vanmiddag uiteraard wel weer wat pijn in mijn buik, ws van de eisprong. Maar deze is nu lang niet zo heftig dan de voorgaande 2 keren.

Nou, en daar zitten we weer, op het wachtbankje!

@laj: kan me goed voorstellen dat je een gesprek wilt. Het is jouw lichaam en jouw behandelig, dus je hebt wel recht op een beetje uitleg, niet? Ben benieuwd wat ze morgen zeggen!

7. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Laj;
    Super goed dat je meteen een afspraak gemaakt hebt om het te bespreken. Zo verlies je ook een beetje het vertrouwen in je gyn, en dat is heel begrijpelijk. Dan is het fijn om te weten wat de logica hier achter was. Ben benieuwd wat de gyn morgen zegt.

Kenia;
    Dat is inderdaad een goede score. Nu twee lange weken wachten, succes.

Andere meiden die ook vandaag IUI gehad hebben, ik duim voor jullie en succes met wachten.

8. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kenia
    goede score! daar zal er toch vast eentje tussen zitten :) ik duim voor je

@nienke84
    ben ook heel benieuwd wat ze hierover zegt, kan nog steeds geen reden bedenken waarom t tegengehouden moest worden... Heb er nog last van, pijn onderbuik, bij eierstokken. T voelt alsof er een kudde olifanten op heeft lopen stampen. Zo heftig als gisteren hoop ik nooit meer mee te maken, t leek een gevecht in mijn lichaam. Mijn lichaam, de natuur, wilde t laten springen, maar werd tegengehouden door de toegevoegde hormonen. pppppffffffff. Ik had ook nog gevraagd of ik gisteren of vandaag mocht komen voor echo om te zien of t gesprongen was. T antwoord was dat ze dat niet konden zien...??? vind ik ook raar.
    Iemand daar ervaring mee?
    Ga toch morgen om een echo vragen, ik wil zien wat er nog zit en als dat niet kan moeten ze begin volgende week maar bloed prikken of de eisprong goed verlopen is nav bepaling progesteron kunnen ze dat zeker, heb ik ooit al moeten doen voordat ik dit traject in stapte.
    Dus, meiden, mochten jullie nog tips hebben, hoor ik dat graag, ik wil dit morgen goed bespreken en duidelijkheid hebben voordat de nieuwe ronde/cyclus begint.

9. Vanny1979

Vanny1979 Lid

22 jun 2011
    30
    0
    0
    amsterdam
    Hi dames

Ik zit al van juli 2009 in de mmm

Hetis eerst begonnen met gedeeltelijk afgesloten eileiders. Vorig jaar juni operatie gehad. Werd kort daarna ziek en werd er sarcoidose bij mij geconstateerd. Ben toen binnenste buiten gekeerd door het ziekenhuis. Bleek dat de infectie in mijn hele lichaam zit. Het duurt twee jaar ongv voordat de infectie uit me lichaam is. Nu alles een beetje tot rust is gekomen, mogen wij gelukkig starten met de IUI.

Jullie kennen het gevoel, ik verlang zo erg naar een kindje. Wil graag meerdere kindjes. Maar ik zeg altijd: als je 1 kind hebt, ben je gezegend.

Maar ik blijf hopen niet alleen voor mezelf, maar voor iedereen die dit proces moet doorstaan. Het is heel erg zenuwslopend.

Het enige positieve hieraan vind ik, dat je als mens kinderen krijgen veeeel meeer waardeerd

10. bobbing

bobbing Actief lid

29 dec 2009
    224
    0
    16
    Recruiter
    Bij Eindhoven
    He lady's

Ja ik vond het ook raar dat de iui een dag later al kan. Ik had gevraagd waarom en of het dan niet te vroeg is. Ze zeiden van niet. Dadelijk een gemiste kans. Normaal zit er bij mij ook 1,5 dag tussen dus morgenmiddag toch nog eens vragen voor we een gemiste kan hebben. Nu gaat het gelukkig weer wat beter maar pff heb me beter gevoeld. Hopen dat het wel door kan zaterdag anders weer een paar uur van mijn werk af vandaag en ben deze week al zoveel naar het ziekenhuis geweest. Mijn baas is de enige die het weet sinds het iui traject kon niets meer verzonnen krijgen en omdat de iui altijd om half 11 is bij ons kon ik niet anders dan het vertellen.

Succes meiden die op dd wachtbank zitten. Ik volg zsm.

11. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Gisteren de uitslag gekregen van het zaad onderzoek van mijn mannetje. Ook deze was weer erg slecht (250.000).
    Hij moet over 4 weken terugkomen voor een gesprek en dan gaan ze bespreken wat voor extra onderzoeken ze gaan doen.
    Het IUI traject is hier voor mij definitief gesloten en we staan sinds gisteren op de lijst voor ICSI. Dit zal pas op zijn vroegst in september gaan plaatsvinden wegens de zomerperiode.
    Voor mij en mijn mannetje is er even twee maanden "rust", wat betreft de ziekenhuis bezoeken.

12. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kniffel
    ohw wat erg voor jullie. sterkte en succes. Blijf erin geloven en hoop houden, er is nog steeds kans!

13. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @KniffeL; he balen zeg! Was het zaad al es eerder gecontroleerd en waren de waardes toen ook zo laag?
    Nou, even geen ziekenhisbezoekjes dus...Even rust. Even lekker genieten van de zomervakantie!

@laj: hoe was het gesprek met de arts?

@Bobbing: succes morgen bij de IUI! Hopen op een mooi resultaat!

@Vanny: goh, jij hebt ook al het een en ander achter de rug! Jullie zullen wel blij zijn dat jullie nu met IUI kunnen starten! Succes deze wachtweken. En ik ben het wel met je eens: ik denk dat veel mensen blij zijn als ze hun kindje in de armen hebben. Nou,ik spring al een gat in de lucht als ik zwanger blijk te zijn!

@Hier: sinds de IUI gisteren heb ik toch steeds wat bloedverlies. Beetje zoals de 4e of 5e dag op de menstruatie. Heeft iemand dat hier ook?

14. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou meiden, dit geloof je niet!

Ik vanmorgen bij de gynaecoloog, verhaal verteld wat er gebeurd is en dat ik graag eerder had willen komen om te zien of het gesprongen was of er toch nog zou zitten, om evt de iui toch door te kunnen laten gaan... om in ieder geval zekerheid te krijgen. Gevraagd dus waarom dat niet kon? Zegt ze, 'ik wil er niet te veel over zeggen', 'de dienstdoende arts vond t niet nodig'. Ik kijk haar aan?? en ze voegde toe... dat zij waarschijnlijk wel gekeken had, lleen al om mijn twijfel weg te halen :( Heb ik weer.
    Ook vertelt dat ik nog steeds drukkende/gevoelige eierstokken heb, hoe dat dan nog kan.
    Ze vraagt of ik de pregnyl nog wel had gezet, Nee, niet dus, zag dat niet zitten als t toch al gedaan was en als de iui niet doorgaat, waarop ze reageert, kom, laten we eerst een kijken. He he, eindelijk de echo, dacht ik.
    En, ........... wat blijkt..........???!!! Hij zit er nog! Inmiddels met een grootte van 22 mm en een bms van 13 mm. Jeetje, wat een hardloper en volhouder. De pregnyl is direct in het ziekenhuis gezet en alsnog iui gepland voor morgenvroeg.
    Ben opgelucht en best een beetje blij dat t toch nog goed is gekomen en dat we toch nog een kans krijgen. Op naar de 4e IUI en hopelijk een wonder!

15. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Goh, wat goed dat je doorgezet hebt! Blijkt het toch niet voor niets geweest is! Maar wat dat die pijn veroorzaakt heeft.... Nou ja, succes morgen iig! En dan ook voor jou hopen op een mooi resultaat.

16. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @all
    de 4e iui is een feit, nu op t wachtbankje.... NOD 9 juli.

17. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Welkom op het volle wachtbankje :D

We kunnen lekker in de zon zitten vandaag!

18. laj

laj Actief lid

25 mei 2010
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kenia
    yep, t wachten is begonnen. Hoe is het met jouw bloedverlies? Is t over? Geen idee wat dat zou kunnen zijn, misschien een bloedadertje geraakt met de inseminatie... Hier nog steeds veel last van buik, zone eierstokken, hebben een flinke 'klap' gemaakt deze week met alle combinaties v hormonen. Iui goed verlopen, deze keer een vervangend gyn. Heel relaxed, mocht zelfs even blijven liggen, voelde goed. Nu nog een wonder ;)

19. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Ik heb nog steeds een beetje bruin bloedverlies. Als het niet minder wordt, morgen maar even bellen wat normaal is?!
    En, ik moet altijd 10 min. blijven liggen na de behandeling?!

20. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    @kenia Bij IUI 1 t/m 3 zat het tussen de 2 en 5 miljoen
    IUI 4 was 200.000, maar hij was 6 weken ervoor ziek geweest.
    Cyclus overgeslagen
    IUI 5 was 250.000 en deze had dus vele male hoger moeten zijn vandaar dat ze 5 weken later een extra zaadonderzoek hebben gedaan en deze zat dus ook nog steeds rond de 250.000.
    Vandaar dat er niet eerder een zaadonderzoek is gedaan. Toen ik met IUI begon was het niet nodig

Deel Deze Pagina