Noa, het zou wel vroeg zijn als je nu al ongi wordt, toch? 10 Dagen na je inseminatie? Heb je ook ongiklachten? En anders hopen op innestelingsbloeding?
Ja, dat is zeker snel! Maar een innestelingsbloeding is wel weer wat laat. Ik hoop dat het snel over is! Het wachten duurt idd lang! Kan me heel goed voorstellen dat als je geinsemineerd bent je helemaal zenuwachtig bent. Hebben jullie trouwens ook na of voor de inseminatie geklust en hoe vaak? Ik ben gisteren voor de 3e meting geweest en helaas geen vooruitgang. Nog steeds 14 en 10 mm en de ene keer is links groter en de andere keer rechts? Dus dan maar doorspuiten en dan maandag weer terug. Ow, ik hoop het zo! Zal mijn eitje eindelijk groter zijn dan 18 mm? Jullie ook succes met wachten!
Hoi meiden. Ik heb al zo veel op internet gelezen maar nog nooit iets geschreven. Steeds hopte ik dat het toch snel zou lukken en dat ik deze forums niet meer hoefde op te zoeken met als doel lotgenoten te vinden en informatie krijgen. Na 1 jaar en 4 mnd heb ik vandaag 1e IUI gehad. Ik en mijn man zijn helemaal onderzocht en alles lijkt perfect te zijn. Volgens de artsen hebben we per maand kans van 1/3. Het gekke is dat wij al een kindje hebben en toen was ik meteen zwanger. Soms denk ik dat het nooit meer gaat lukken en toch heb ik elke maand weer hoop...om mijn heen zijn zo veel vrouwen zwanger maar ik heb ook 3 vriendinnen bij wie het ook maar niet wil lukken. Al 4 mnd gebruik ik chlomid (ondanks reg cyclus). Deze maand heb ik ook pregnyl gespoten. Dat heb ik zelf thuis gedaan en vond het reuze meevallen. De IUI vond ik ook goed te doen. Alleen eendenbek voelde niet fijn maar de rest heb ik helemaal niet gevoeld. Ik zit in Gent bij UZ en dat bevalt uitstekend. In Nederland laat ik follikels meten maar de artsen hier vind ik vreselijk! Zo arrogant en onsympathiek! Nu weer 2 weken wachten..... Voor jullie ook heel veel succes!!! Ik hoop snel te lezen dat het gelukt is want dat geeft altijd hoop
Dames, Graag wil ik meepraten. Heb de 1e iui 2 weken geleden gehad. Na 1 jaar en 6 maanden in het ziekenhuis onderbehandeling mochten we starten met iui 6x anders wordt het IVF. Moet morgen ongesteld worden al hoop ik dat dat niet gebeurd heb nu waterig bruin verlies met afvegen en heb menstruatie krampen. Zal wel game over zijn...
bedankt voor jullie reacties, maar echt, ik ben ECHT ongesteld Kan alleen maar huilen de hele dag.... Morgen dus weer de VU bellen en op naar de 4e IUI pffff ik weet soms ff niet meer wat ik moet en hoelang ik nog positief moet blijven om zo door te kunnen gaan
hoi nieuwe meiden,welkom allemaal. hopelijk snel goed nieuws voor jullie. Noa: wat ongelofelijk k*t. kan me voorstellen dat het weer een teleurstelling is. nu weer alle goede energie bij elkaar verzamelen om een nieuwe ronde te starten. dat is best moeilijk.suc6. hier verder nog niets. als ik na dinsdag nog niet ongesteld ben moet ik ziekenhuis bellen. ben bang dat er nog een kuur nodig is om het op te wekken. afwachten maar. belachelijk hoe je kunt hopen om ongesteld worden terwijl je anders maar wil dat het weg blijft en dan komt het natuurlijk wel gewoon.
Hoi Noa, Spuit je 5000 of 10000 Pregnyl? Met 5000 had ik ook al na ongeveer 10 a 11 dagen spotting gevolgd door mijn menstruatie. Laatste keer 10000 gespoten en toen kwam netjes, nou ja liever was ik het helemaal niet geworden natuurlijk.., na 14 dagen mijn menstruatie. Misschien eens aan de gyn vragen of dat een optie voor je is? Ik heb op 2 maart mijn IUI gehad, nog geen bloed maar ook geen zwangerschapsverschijnselen op zere borsten na maar dat heb ik elke maand voor mijn nod.. Ik weet hoe teleurstellend het elke keer weer is om ongesteld te worden en ben dan de eerste dag ook helemaal sjago en verdrietig maar heb daarna toch weer hoop op een nieuwe ronde.. Nou in ieder geval succes met je volgende iui en kop op! X Kaatje
Noa; Een hele dikke knuffel voor jou meid! Echt super balen dat je weer ongesteld bent. Huil maar even lekker hoor, dat lucht misschien even op. En dan kun je hopelijk straks weer vol goede moed verder naar de volgende IUI. Je moet proberen hoop te houden, jullie wondertje komt ook. Zeker weten! Alleen wanneer, dat is de vraag. Nieuwe meiden welkom!! En succes met wachten. Kaatje; Nog een paar dagen wachten voor jou, spannend hoor! Ik duim heel hard voor roze nieuws. Moeke; Nog steeds niet ongesteld, kan me goed voorstellen dat je er nu echt op zit te wachten. Hopelijk wordt dit de laatste keer. Kitty; Balen dat je follikels weer niet gegroeid zijn. Hopelijk gaan ze nu allebei goed groeien zodat je 2 mooie grote hebt en verder kunt met IUI. Shadee; Nog niet ongesteld geworden? (hopelijk komt het ook niet) Hoe is het met je verkoudheid, weer een beejte opgeknapt? Kenia; Hoe is het met jou? Voel je iets? Hier; Ik heb regelmatig steekjes bij mijn eierstok rechts, weet niet of het iets te betekenen heeft. Verder heb ik eigenlijk nergens last van. Vind het wel heel spannend, ook al is de kans klein er is een kans. Het voelt toch anders nu omdat we IUI hebben gedaan. Anders als normaal. Ik heb toch het gevoel alsof er nu meer kans op zwangerschap is. Nog ander halve week wachten..... Pfffff, dat duurt nog zo lang. Gelukkig moet ik veel werken.
Hallo meiden sorry voor late reactie,moest hele weekend werken.. balen voor degene die al ongi zijn geworden.. voor de dames die aan het einde van cyclus zijn,succes met wachten en ik duim voor jullie.. mijn 1e iui is echt 100 procent meegevallen heb zelfs eendenbek niet eens gevoeld.daarna wel last gehad van buikkrampen en opgeblazen gevoel.Kan natuurlijk ook de spanning zijn.. Ga er vanuit dat deze maand niet gelukt is,mag de 25e testen van gyn als ik niet ongesteld geworden ben,zou dag 39 zijn met normaal een cyclus van 28 dagen,ga ik nooit redden. Zie dit als begin van mmm en denk dat ik vlg maand hormoon of iets dergelijks krijg om cyclus te verlengen.. iedereen veel succes en ik denk en hoop voor jullie.. kuss
Ik ga morgen even proberen bij te lezen en te reageren maar wil nu alleen ff snel via mobiel melden dat ongi net doorgebroken is...
@ Kaatje, eerlijk gezegd weet ik nu niet meer hoeveel Pregnyl het was, 5000 of 10.000 .... het zal dan ook wel 5000 zijn geweest, maar wat is een voor- of nadeel van met 10 dagen ongesteld worden of 14 dagen ongesteld worden? @ Fenyalara, wt spannend je eerste IUI. Klopt, het valt ook mee. De opgeblazen buik is een herkenbare symptoom hoor, had ik ook alle keren. @ shadee bij jou dus ook geen positief nieuws...sterkte meid @ Nieke bedankt voor je lieve woorden. In welke fase zit jij? @ Moeke ook jij bedankt voor je reactie, hoe is het nu bij jou?
Kitty, hoe was de fm vandaag? Hopelijk is je eitje goed gegroeid! Welkom Mko! Wat moeilijk want als het bij je eerste kindje vrij makkelijk is gegaan ga je er volgens mij wel een beetje vanuit dat het bij nr 2 ook niet heel moeilijk zal worden. Bobbing, ook welkom! Ongi geworden of kom je ons goed nieuws brengen? Getsie wat balen Noa! Weet helaas hoe het voelt en ook hier branden de tranen flink... Ik heb nog maar een eerste iui gehad en had me er op ingesteld dat het vast niet de 1e keer al raak zou zijn. Nu onderweg naar de 4e lijkt me erg moeilijk. Laat je verdriet lekker gaan! Tegenhouden helpt echt niet en steeds alleen maar positief blijven hoeft ook niet. Je mag best even vinden dat het allemaal gewoon k#t is want dat is het!! Hopelijk kun je je daarna weer opladen en vol vertrouwen aan poging nr 4 beginnen. Ik duim voor je! Moeke al ongi_ (hm vraagteken werkt ineens niet meer dus vanaf nu _ is vraagteken) Vreemd inderdaad om er op te hopen maar dan kun jij tenminste ook weer verder Kaatje hoe is het met jou_ Gaat het wachten nog een beetje Nieke_ Hier vanmorgen de clomid opgehaald en mag er woensdag mee beginnen. Zijn er meer meiden die clomid slikken terwijl er wat betreft eisprong en groei niets is ontdekt_ Het ziekenhuis zei dat dit de kansen vergroot dus doe ik dat braaf. Vind 100mg wel een beetje veel en ben bang dat er te veel eitjes gaan groeien. Verder gaat het hier redelijk. Nog steeds verkouden en een beetje verdrietig. En pff die stomme ongikramp!!!!
Goh, wat een verhalen, spanning en teleurstellingen. Wat fijn dat we dat even kwijt kunnen op het forum! Nieuwe dames: welkom! Ben benieuwd hoe jullie de IUI ervaren! Noa: dikke knuffel! Blijf moed houden hoor! Je bent nog niet uitbehandeld! Ik kan me goed voorstellen: je stelt je in dat de eerste IUI niks wordt. Maar je onbewust toch hoop. Je voelt van alles. Hormonen spelen op. De spanning wordt opgebouwd, tegen de tijd dat je nod is...en dan is het daar, de ongikrampen, het rood afveregn. En dan breek je, komen alle spanningen eruit. Ik hoop dat er straks meerdere zullen zijn die toch baat hebben bij de IUI! @ Nieke: ik heb echt hetzelfde gevoel als jou. Eerst een opgeblaen gevoel, net na de IUI. Nu toch wat gevoelige borsten en toch ook nog wel een 'vol' gevoel in mijn buik. Ik vind het zo moeilijk om er een pijl op te trekken! Had gistermiddag trouwens ook rare buikpijn, op de plek waar (ik denk) de baarmoeder zit. Hopelijk betekent het goeds!
@all, Hier nog geen ongesteldheid te bekennen! Hoop zo dat het raak is. Zelfs geen bruin verlies te bekennen...
wow wat kunnen jullie kletsen zeg!! hopelijk kan ik jullie tempo een beetje bijbenen... follikelmeting van vrijdag ging goed. daarom mocht ik vandaag de IUI al hebben. we hadden na het opwerken 13,6 miljoen zwemmers, dus een mooie score. en nu afwachten... pfff wat moeilijk zeg dat wachten!! hebben jullie ook een tabelletje over wie wat waar en hoe? of hebben jullie het niet.. geeft niks hoor, maar ik wil ook graag op jullie reageren!! succes en zal beloven heel vaak hier te komen kijk! liefs
meiden, bedankt voor jullie lieve woorden! shadee ik slik ook clomid terwijl ik regelmatige cyclus had (28dgn). Diagnose is: onbegrepen infertiliteit. Door de hormonen die ik nu 4 mnd heb geslikt is mijn cyclus wisselend. Vorige maand was ik op de dag 11 voor de echo geweest en heb ik bloed laten prikken. 3 uur later hebben ze gebeld vanuit zkh om te zeggen dat ik de eisprong al had gehad (te laat dus voor IUI). Deze maand op de 3e dag echo gehad, niets te zien, 4 dagen later had ik opeens een ei van 18,5 bij 20,5. De gyn zei "dit heb ik nog nooit gezien" Hij begreep niet hoe het kon dat mij ei op dag 6 van mijn cyclus al zo groot kon zijn (waarschijnlijk door clomid). Die dag mocht ik pregnyl prikken en 2 dagen later (afgelopen zondag) eerste IUI gehad. Ergens geloof ik er niet meer in maar stiekem hoop ik dat het toch wel lukt. een paar jaar geleden (toen het niet goed ging met mijn zus) ben ik naar een paranormaal iemand geweest. Ze zei toen veel dingen die achteraf uitgekomen zijn. Ze zei oa "je gaat kinderen krijgen, de eerste sneller dan je denkt en ik zeg heel bewust meervoud". De eerste kwam indd sneller dan ik dacht en de tweede laat nu erg lang op zich wachten. Soms denk ik dat die vrouw dat allemaal niet kan weten en soms hoop ik dat ze gelijk had en dat ik binnenkort met een dikke buik rond mag lopen! Jullie allemaal ook veel sterkte. Ik weet inmiddels ook alles over wachten, hopen, verdriet, teleurstelling, boos zijn, pikkeren, niet kunnen slapen en ga zo maar door.... Door clomid had ik trouwens de 1e cyclus 3 eitjes 2e cyslus 2 eitjes 3e cyslus 1 eitje 4e cyslus ook 1
hey balen voor de meiden die al ongi zijn geworden, je stelt je er niet op in maar hoopt wel dat het raak is,we zijn immers allemaal al lang genoeg bezig om snel eens aan de beurt te komen.. voor de andere die bijna mogen testen heel veel succes.. Idd alleen opgeblazen gevoel, vandaag wat bloedverlies gehad met afvegen,(sorry kan het niet anders zeggen) en vind het wel spannend nu, dag 26 van cyclus en de 6 na iui,voel ook wel steekjes aan rechter kant in buik,de plek waar mijn follikeltje zat.. we zullen zien. fijne avond allemaal
Hoi Meiden.. Even een kleine update van mijn kant, ik heb nog geen bloedverlies en mijn borsten doen anders zeer als de afgelopen maanden, ook regelmatig steken in mijn buik.. Hoop een klein beetje op goed nieuws maar ook niet te veel anders is de teleurstelling weer zo groot! Noa: als je luteale fase ( periode na je eisprong tot je menstruatie ) te kort is dan is de kans op een goede innesteling kleiner, nou is 10 dagen niet super kort maar op het randje, heb ik me door mijn gyn laten vertellen. Ze zien liever een wat langere fase na je eisprong.. Ik werd ook vaak al na 10 of 11 dagen ongesteld en nu met Pregnyl 10000 vorige maand pas na 14 dagen en ik hoop deze maand helemaal niet Voor diegene die ongesteld zijn geworden: nieuwe ronde nieuwe kansen ondanks dat het natuurlijk gewoon k*t is dat het weer niet gelukt is! Voor diegene die aan het spuiten zijn of hormonen slikken : hopelijk mooie eitjes! En diegene in hun wachtweken: hopelijk twee mooie strepen zichtbaar binnenkort! X Kaatje
@ Kaatje, bedankt voor de uitleg van de Pregnyl. Ik ga het morgen gelijk voorleggen. Evenals het langdurig gebruik van Puregon en Pregnyl...vind ik toch ook wel beetje eng. Wat fijn dat je nog niet ongesteld bent en je borsten dit keer ook anders voelen. Ik duim voor jou op een mooie uitslag
Fenyalara; Fijn dat je eerste IUI zo meegevallen is. Nu duimen voor goed nieuws over 2 weekjes. Shadee; Balen dat je ongesteld bent geworden. Ik gebruik zelf ook clomid 100 mg en mijn eisprong is ook gewoon goed. Bij de follikelmeting had ik één groot ei en de ander was nog iets kleiner, dus waarschijnlijk heeft alleen die grote meegedaan met de eisprong. Dus éen echt goed eitje. Ik was ook bang voor overstimulatie omdat ik ook een goede eisprong heb, maar dat was gelukkig dus niet zo. Kenia; Hou je het nog vol het wachten? Ik voel ook allerlei steekjes en dat maakt het wel moeilijker. Maar nog maar ander halve week te gaan. Tel de dagen echt af. Bobbing; En? Hoe is het nu met je? Nog geen ongi te bekennen? Juffieknuffie; 13,6 miljoen dat is een heel mooi aantal. Ik ga ook voor jou duimen voor goed nieuws. Kaatje; Hoe is het met jou? Wanneer is je NOD precies? Mijn duimen draaien ook voor jou. Hier; Wachten, wachten, wachten.... Wat duurt dat toch lang. Heb van de ene kant het idee het zal toch wel niet raak zijn, maar toch veel hoop omdat we IUI gehad hebben. Het kan dan toch niet mis gaan zou je denken. Maar helaas kan het dus wel... Meiden ik duim voor iedereen heel hard voor goed nieuws.