Start IUI maart 2011

Discussion in 'MMM clubs' started by Kenia, Feb 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend voor je! Ik hoop dat je ze allemaal ongelijk hebben en jij het beste aanvoelt wanneer de IUI moet plaatsvinden. We zullen het wel horen van je over 2 weken :).

2. moeke01

moeke01 Actief lid

Mar 3, 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

tijdje niet geweest.
    welkom voor de nieuwe dames. hopelijk hebben jullie snel positieve berichten. hebben we hier wel even nodig. suc6 met de wachtbank voor deze maand. blijft een minder fijne periode.

@hier:
    vorige iui was mislukt, zou toen misschien toch nog ronde voor de zomerstop kunnen. de arts raadde het af. dus zit al een maand in de zomerstop en heb nog 1 voor de boeg. mag wel clomid gebruiken, alleen heb geen iui. hebben ook ivf gesprek gehad, worden verwezen naar ander ziekenhuis. daar de papieren gisteren van in huis gekregen.

Zijn er meer mensen die voor ivf over moeten naar ander ziekenhuis? heb nu hele waslijst met vragen gekregen, oa hoe oud was je moeder bij de geboorte, wat was je geboortegewicht. dat wordt nog een heel uitgezoek. Hopelijk is het niet nodig. en worden we zwanger in 1 van de laatste 2 iui pogingen.

nou we hebben vakantie en nog nooit zulk rotweer gehad. hebben een boot gekocht en wilden daar lekker mee weg, maar dat wil zo niet. 2 dagen mooi weer en de rest regen. volgende week wordt het nog slechter en dan dagelijks 70% kans op neerslag. om depressief van te worden.

iedereen suc6 en probeer vooral ook te genieten.

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeke, het weer is inderdaad erg droevig. Ik ben ook maar gaan werken, want dit is niets. Dan maar in het naseizoen op vakantie.
    En je hebt dus nog 2x IUI. Moet je je nu al inschrijven voor IVF? Mijn zkh doet hier ook niet aan, dus dan zou ik ook naar een ander zkh moeten. Hoe lang is de wachttijd? Ik hoop ook voor je dat je dit niet nodig hebt. En wat een vragen zeg. Moet dat echt? Weten ze al niet genoeg van je? Pfff, succes.

4. Kenia

Kenia Bekend lid

Oct 8, 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @Sweetskilly: goh, spannend! Heb je ook gemeld dat je de pregnyl niet gespoten hebt? Ergens gefe ik je geen ongelijk: je hebt al zoveel pogingen gedaan met die prik, waarom het nu niet eens anders proberen! Succes met de wachtweken.

@Moeke: ik zou eigenlijk niet eens weten of ze bij ons in het ZH IVF doen. Heb me daar nog niet in verdiept. Maar wel een gedoe zeg, al die vragen. Ik hoop idd voor je dat je alles niet op hoeft te zoeken en dat het nu gewoon es raak is! Weet je ook of er een wachtlijst is bij het andere ZH?

Het is idd wel erg droevig weer! Hebben we net een paar mooie dagen gehad, is het nu weer mis! We kunnen de zomervakantie beter verplaatsen naar mei ofzo, dan is het tegenwoordig altijd mooi weer!

@Hier: vandaag mijn nod, maar nog niks te bekennen. Ze belden vandaag al van het ZH om de kijkoperatie te bevestigen, maar dat kan pas als ik ongi geworden ben. Ik ben normaal niet van het testen, maar deze keer heb ik er toch maar een test tegenaan gegooid. Negatief...Dus ik moet binnenkort toch ongesteld worden. Nou, laat die rode duivels dan nu maar komen, dan kunnen we tenminste verder!

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kenia, waarom krijg je eig een kijkoperatie? Een HSG heb je al gehad en na drie IUI's, is het niet erg snel?

6. kniffel

kniffel Actief lid

Jan 27, 2011
    380
    0
    16
    @Moeke
    Ik hoef voor de onderzoeken en controle niet naar een ander ziekenhuis. Voor de bewerking en het terugplaatsen moet ik naar amsterdam.
    We hebben begin september de info avond. We zijn afgelopen maandag wel al bloed wezen prikken. We moesten toch voor de uitslagen van mijn mannetje in het zh zijn.
    De echo en het bloedonderzoek was helemaal goed en de hoeveelheid zaadjes waren van 250.000 naar 3.6 miljoen gegaan. Dat hadden ze alleen niet verteld toen ik in juni belde voor de uitslag van het zaad onderzoek. Er werd mij verteld dat de hoeveelheid net zo weinig was als de keer daarvoor en de keer daarvoor, bij mijn 5e IUI, was het rond de 250.000.
    Ik vind het toch een behoorlijk verschil. De 3.6 miljoen is weer redelijk gelijk als bij IUI 1 t/m 3.
    De echo was dus niet om te kijken waarom mijn mannetje opeens zo weinig zaad heeft, maar puur om te kijken, voor we het ICSI traject ingaan, of er niets zit.
    Het was dus gewoon een controle check. Hebben we daarvoor weken in onzekerheid gezeten.:x
    maar ja niets meer aan te doen.
    Ben blij dat alles goed is en zijn zaad productie weer omhoog gegaan is.
    We kunnen nog even oefenen :pvoordat we met ICSI gaan beginnen.

7. Kenia

Kenia Bekend lid

Oct 8, 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Helaas, vanochtend ongesteld geworden...Dus ik mag me woensdag om 7.00 uur in het ZH melden. Mooi op tijd niet?

@Kitty: ik heb nog geen HSG gehad. Dit is blijkbaar de procedure die mijn ZH voert: eerst 3 IUI's en dan een kijkoperatie. Ze bekijken dan hoe de eileiders liggen t.o.v. de baarmoeder. Ze kijken of er geen gekke dingen te zien zijn die je op een echo niet kan zien. En ze spuiten blauwe vloeistof naar binnen om te kijken of alles goed open is. Ze spoelen het schoon. Soms wil dat ook wel helpen wordt er gezegd...

8. sweetskilly

sweetskilly Actief lid

May 12, 2011
    196
    0
    0
    utrecht
    @kenia ik heb niet verteld op het zh dat ik geen pregnyl ging doen omdat ze er zo op door dwingen daar doe gewoon nu een keer wat ik zelf denk goed te doen
    die kijkoperatie wat jij krijgt heb ik ook gehad ik vond hem niet prettig was er best lang ziek van maar daar zijn de ervaringen ook verschillend op dus hoop voor je dat het jou mee zal vallen in iedergeval dikke knuf van mij ter ondersteuning ;)

@moeke ik ben gelijk toen ik begon met de iui op de wachtlijst gezet van het ivf gebeuren en kan daarom gelijk door met ivf mocht iui niks worden ik weet eigenlijk niet of dit in mijn eigen ziekenhuis word gedaan heb er nog niet bij stil gestaan eigenlijk

@kitty wat raar dat jou ziekenhuis daar niet aan doet nu moet je misschien weer heel lang wachten als het nodig is in ieder geval op de ivf wachtlijst die is namelijk meestal best lang ik zou gaan informeren bij je zh als ik jou was jij hebt toch nog maar 1 behandeling? het zou klote zijn als je daarna 6 maanden zou moeten wachten toch?

9. fenyalara

fenyalara Actief lid

Jul 28, 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Het is ff geleden dat ik hier wat geschreven heb,heb wel alles gelezen maar niet gepost..
    Lees vaak op het forum bij de verschillende "thema's", en wat hebben we toch een pech,vlg mij is maart het forum met de minste zwangere wat iui betreft,als er al maart meiden zwanger zijn?? Hoe houden jullie het allemaal vol?? De mensen die ik ken die zwanger zijn of kinderen hebben zeggen dat het het allemaal waard is, ik geloof het wel maar wat is het soms moeilijk om daar aan vast te houden..

Hier vandaag ongesteld geworden na poging 6,na 32 dagen met een normale cyclus van 18 dagen was ik er bijna van overtuigd dat het onze maand zou zijn temp was zelfs boven 37.
    Heb deze maand op dag 18 iui gehad en daarna nog 3x 1500 pregnyl bijgespoten op dag 3,6,9.. Wat is dat veel fijner als die utrogestan bolletjes,iig minder viezigheid.. Wel heb ik veel last gehad van mijn lijf,kan pregnyl zijn of misschien is er daar binnen toch wat gebeurd,we never know. Gisteren flink gehuild van de stress en daarna weer verder.

Zou deze maand Hsg hebben in 1e 10 dagen van cyclus zodat iui toch door kan gaan,net met zkh gebeld doen ze geen hsg in augustus, 1e afspraak zou zijn 5 september nu dus eerst maar weer maand iui en dan hsg,en blijven hopen..

Heel veel succes allemaal en hopelijk is er snel iemand zwanger,zal mijn best doen vaker te posten..

Geniet van jullie weekend

KUzzz

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kenia, mij werd verteld dat als je positief scoort op Chlamydia antistoffen, je dan een kijkoperatie krijgt en anders een HSG. Bij mij was het negatief (had niet anders verwacht), dus een HSG. En ook hier wordt er een vloeistof ingespoten, en spuit alles mooi schoon. Dus verhoogde kans op zwangerschap. Sterkte iig. Ik weet niet precies wanneer jij het hebt.

Sweetskilly, ik heb nog 3 kansen. En als de 4e niet lukt, dan ga ik ook informeren waar ik evt IVF ga doen. Ik denk dat ik het wel weet, maar ik hoop gewoon dat het niet hoeft.

Fenyalara, jammer dat je moet wachten op de HSG. Nu maar hopen dat je in augustus zwanger raakt. Want HSG is geen pretje en je mag die cyclus geen IUI doen.

En idd, ik hoop ook dat er snel iemand van ons, liefst allemaal ;), zwanger wordt. Het wachten duurt wel erg lang :(.

11. fenyalara

fenyalara Actief lid

Jul 28, 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kitty zie in je handschrift dat je al HSG gehad hebt,deed het pijn heb?? Ben je erna gaan werken?? In ons zkh krijg he vooraf pijnstiller,had jij dat ook??
    Mijn gyn zegt dat je beide in 1 cyclus kan doen als HSG maar voor dag 10 gedaan wordt...

Idd duimen en hopen dat er snel iemand van ons zwanger wordt,liefst allemaal,wat duurt wachten toch lang en kunnen we er weinig aan doen bah.. als hwt binnenkort zou lukken zijn we in Mei uitgeteld,pff dat duurt ook nog lang..

Vinden jullie het niet moeilijk om voor te stellen waar je het voir doet?? Ik denk dat als ik tzt een positieve zwangerschapstest zou hebben zou ik echt in chock zijn..dat het dan uiteindelijk gelukt zou zijn,raar he

Kuzz prettig weekend allemaal

12. Kenia

Kenia Bekend lid

Oct 8, 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @Fenylara: hoeveel IUI's krijg jij dan n totaal? volgens mij is bij ons de standaard zo'n beetje 6 geloof ik?

Ik vind het momenteel erg moeilijk. Zit zo slecht in mijn vel, en dat terwijl het zomer is en het dus beter zou moeten gaan. Ik denk dat het echt goed is dat we straks even op vakantie gaan. Even weg! Maar ben wel benieuwd hoe het straks gaat als het weer ook slechter wordt...
    Maar als, ooit, als bij een wonder, ik een posi test in handen heb, dan spring ik echt een gat in de lucht. Ik heb vaak gedacht: goh het zou leuk zijn als ik nu ook zwanger was, tegelijkertijd met iemand anders. Dan kunnen we samen genieten. Nou, ik ben nu misschien egoistisch, maar op dat moment ga ik alleen aan mezelf denken! Dan ga ik pas echt genieten! Maar goed, eerst maar eens zwanger worden, voordat we te veel gaan dromen!

@Kitty: zover ik weet ben ik toen der tijd wel getest op chlamidia antistoffen, maar dat was negatief. Alles was immers goed. Ik denk dat de procedures bij elk ziekenhuis anders zijn. Maar hoe vond jij de hsg? Wanneer heb je die ook alweer gehad? En gon je toen blauw plassen :p ? Ik moet woensdag heen voor de kijkoperatie.

@Sweetskilly: hoe lang heb jij last gehad van bijwerkingen van de operatie?

13. sweetskilly

sweetskilly Actief lid

May 12, 2011
    196
    0
    0
    utrecht
    @ kenia ik heb zeker 2 weken niet rechtop kunnen lopen waarna ik naar het zh ben opgenomen 1 dag daar gelegen alsof mijn lichaam daar niet wilde zijn ging het daar goed met me:( thuis ging het redelijk maar heb toch zeker in totaal 4 weken pijn gehad het hoeft bij jou natuurlijk niet zo te gaan ik ben alleen al heel erg gevoelig voor alles van binnen heb al snel last van bv eten of medicatie van paracetamol ben ik allergisch en dat is niet eens zon sterk middeltje
    daarom reageer ik ook enorm op die pregnyl het vervelende ervan is dat ze mij in het zh nooit geloven totdat ze het zien bv paracetamol ik zij nog ik ben daar allergisch voor ach zij de zuster dat kan niet en drukte zo een zet pil erin nou dat heeft ze geweten hihi heb lekker alles onder gekotst kon ze mooi opruimen
    met die pregnyl het zelfde ik heb gezegd dat ik gevoelig ben en dat het best weleens zo zou kunnen zijn dat bij mij de eitjes nu eerder springen maar ook dit word steeds weggewimpeld heel vervelend
    maar goed hoop voor je dat jou hsg niet zo erg zal zijn en dat je daarna ook eindelijk eens een positieve test in je handen mag krijgen ik begrijp je gevoel van (ego) maar dat is echt niet zo ik heb het ook en ieder ander die in deze medische molen zit zal dit ook hebben jarloers zullen we altijd blijven en vol met onbegrip totdat ook wij eindelijk eens een wondertje zien dikke knuffel van mij

14. Kenia

Kenia Bekend lid

Oct 8, 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Nou sweetskilly, ben blij dat je er ook zo over denkt! Dat gevoel deel ik helemaal!
    Hoop idd dat ik er niet zo;n last van ga krijgen, want we willen eigenlijk het weekend erop op vakantie! Maar goed, als ik het zo lees reageert jouw lichaam overal vrij heftig op, dus dat zal ook wel de rede zijn waardoor het bij jouw zo lang duurde voordat je hersteld was. We zullen het wel zien!

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een uur voor de HSG moest ik twee pilletjes innemen. De HSG zelf doet pijn. Heb je wel eens een IUI gehad, waarbij een klemmetje gebruikt moest worden? Dat had ik bij mn 1e keer en de 2e en 3e keer gelukklig niet. Maar dat is dus de 1e pijnlijke handeling. Daarna komt de contrastvloeistof. Je baarmoeder protesteert hevig en je krijgt dus een ontzettende ongi kramp. Dit is even een paar minuten op je tanden bijten. Ze zeiden wel dat ik het heel erg goed deed. Maar dat zeggen ze vast expres. Ik heb niet de boel bijelkaar geschreeuwd of de vloer ondergekotst. Nee, dan valt dit nog mee in verhouding met een kijkoperatie. Ze plannen de behandelingen aan het eind van de dag, dus ik ben erna naar huis gegaan. Ik heb voor de zekerheid 2 paracetamolletjes genomen. En ik verloor veel (rood ;)) bloed. Maar 3 uur later was ik alweer in de sportschool en dat ging prima.
    Oh ja, en op 28-7 heb ik de HSG gehad. Vandaag mn laatste Provera. Wanneer zal ik ongesteld worden?

16. fenyalara

fenyalara Actief lid

Jul 28, 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames

Leuk weekend gehad? Alles goed met jullie?

Hier gaat het wel voel me beetje klote laatste dagen,zit erover te denken om maandje geen iui te doen maar eerst hsg in september..
    Ff rust en man en vrouw zijn ipv patient,levend van de 1e na andere zkh bezoek en behandeling en daarna de onzekerheid..
    Mijn man werkt in ploegen en ik in de horeca,we komen elkaar momenteel bijna niet tegen,en als het wel is moeten we naar zkh of wat dan ook. Ga het vanmiddag is met hem bespreken en anders ff rust pakken..

Doen jullie alle behandelingen achter elkaar of ook weleens rust er tussen en hoe ervaren jullie dat??
    Wij hadden 18 februari de 1e afspraak bij gyn en 16 aug weer 1e afspraak voor iui poging 7.

fijne dag allemaal,ik duim voor jullie kuzz

17. Kenia

Kenia Bekend lid

Oct 8, 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je even rust wil, Fenylara. Het gaat bij jullie ook wel heel vlot allemaal, jullie zitten al op IUI 7! Wij 'pas' op 3, dus dat maakt wel wat verschil in de situatie. Wij konden een aantal keer niet, i.v.m. cyste en vakantie.Maar ik vond een beetje rust opzich niet erg. Even geen ZH bezoekjes. Rustig aan, meid!

@Kitty, fijn dat je je gevoel over de hsg hebt verteld, dan kan ik me een beetje een beeld vormen. Maar als ze bij jou in het ZH zeggen dat een kijkoperatie veel minder prettig is, hoop ik echt dat het mee gaat vallen! En, al ongi geworden? Komende ronde weer IUI?

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, je hebt zeker al veel IUI's gehad! Ik ben in jan 2011 in het zkh beland en ik heb tot nu 3 behandelingen gehad. Ik kan me goed voorstellen dat je een pauze wilt inlassen. Luister naar je lichaam. Rust zal je goed doen.
    Ongi nog niet doorgebroken hier. Elke keer op het toilet is het spannend. Maar helaas nog niets te bekennen. Ik voel het wel, dus het zal morgen wel komen.

19. fenyalara

fenyalara Actief lid

Jul 28, 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey

@kitty hopelijk zet het snel door dan kan je verder, ga je deze ronde weer iui doen? Waarom heb je 3 behandelingen gehad?? heb je om cyclus gedaan of heb je andere reden?

@kenia 3 behandelingen dat scheelt meer als de helft, niet kunnen ivm cyste is ook niet fijn.

Heb het er vandaag met mijn man over gehad,hij zei dat het uitstellen is van iets wat we willen,ik vind dat hij daar wel gelijk in heeft.. Hij zei ook dat als ik er last van had en ff wilde stoppen hij het prima vond,mijn lijf heeft er immers het meeste last van en hij merkt er amper wat van.. dus denk dat ik morgen toch maar ff het zkh ga bellen dat we deze maand niet doen..

kuzz

fijne avond

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook 2x een cyste gehad, waardoor ik een maand niet mocht starten. En nu dus een HSG. Zo raar, normaal baal je als je ongesteld wordt. Wil ik het worden, komt het maar niet :S.

Share This Page