Ik moet morgen weer terug. Mn eitje is niet gegroeid. En ik moet oppassen dat ik er niet meer dan 5 groter dan 15 mm heb. Ik moet er dus rekening mee houden dat deze ronde kan worden afgebroken .
kitty dat is niet leuk. hopelijk maandag wel goed nieuws. wel fijn dat er meerdere eitjes groeien, maar niet leuk als het er teveel zijn. hopelijk is de 1 wat sneller als de ander. suc6.
Zeg, ik ben een roman aan het lezen: de babyplanner. Gaat over een man en vrouw met kinderwens, maar de man blijt verminderd vruchtbaar. Zij gaan ook het IVF traject in. Nu zijn er best een aantal dingen die opvallend zij, die wilde ik es in de groep gooien: - Wie van jullie heeft steeds dezelfde (behalve wanneer hij/zij vrij is) arts bij controles en behandelingen? - Wie heeft er weleens overwogen, of is het zelfs al, om de behandeing in het buitenland te doen, vanwege betere resultaten in het buitenland? - In het boek lees ik dat je, als je minder dan 10 mlj zaadjes hebt, je minder vruchtbaar bent. Nou hebben we de eerste twee IUI behandelingen deze score bij lange na niet gehaald, hoewel dit wel was na scheiding van de goede/ niet goed zaadjes. Mij man hefet ook een zaadtest gehad en die was toen goed. Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken... -Over IVF: het schijnt dat de punctie vrij pijnlijk is. Heeft iemand, bij de intake, het ook gehad over verdoving/pijnstilling? - Bij IVF worden de zaadjes buiten de baarmoeder bij de eitjes gebracht. Als er meer embryo's ontstaan, worden deze dan ook ingevroren voor eventueel een volgende behandeling?
@kenia Ik weet wel dat als er meer embryo's zijn dat de rest ingevroren word voor de volgende behandelingen. Ik heb vanuit het ziekenhuis wel al wat voorlichting meegekregen. - ik moet een uur voor de behandeling aanwezig zijn en dan krijg ik valium zodat je wat minder gespannen bent en een half uur voor de behandeling krijg ik nog pijnstilling. De rest zal ik vanavond wel horen. En nee ik heb nooit dezelfde arts bij controles.
hoi meis het buitenland heb ik nog niet overwogen omdat ik niet weet of dit ook vergoed word -bij iui moet je min 1 mil bewegelijke zaadjes hebben -de punctie kan idd heel pijnlijk zijn maar dit verschild per pers je kan er voor kiezen om een roesje te krijgen dit ga ik ook doen en je krijgt veel pijnstillers -als er meerdere embryo's ontstaan dan worden alleen de beste kwaliteit ingevroren dit is best streng maar idd je hebt dan als je geluk hebt meerdere kansen omdat de tp geen poging is de punctie word gezien als poging bij het ziekenfonds
Dus, dat zou betekenen dat je eigenlijk meer behandelingen kan doen, maar dat alleen een ounctie wordt gerekend als een behandeling bij het ziekenfonds? Goh, dat wist ik niet. Dus hopen op veel (goede) eitjes dan maar! Ik heb gelezen dat je bij de punctie ook plaatselijk verdoofd kan worden? hebben jullie daar wel eens iets over gehoord?
kenia: iui hier ook meer dan 1mln goed genoeg voor iui. bij iui steeds zelfde arts. (zhuis heeft maar 1 fert.arts en geen verpleegkundige. Bij het ivf traject komt straks grotere groep artsen en verpleegkundigen zal ook niet dezelfde arts steeds zien. ben ook wel benieuwd hoe het zit met pijnmedictie bij punctie. lees mee. wat betreft behandeling buitenland kan na aanvraag en goedkeuring ziekenfonds wel vergoed worden volgens in nederland geldende tarief. het kan dus zijn dat je een eigen bijdrage hebt. zorg is wel beter in duitsland en belgie, stuk menselijker. de ingevroren embreyos kunnen worden teruggeplaatst. dit komt dan voor kosten van de eerdere ivf poging. en wort dus niet los in rekening gebracht. zodoende kan het zijn dat je toch meerdere kansen krijgt. het resultaat van zwangerschap na terugplaatsing ingevroren embreyos varieert. heb al gezocht op internet en bij de ene heel positief en de anderen staat heel slecht resultaat. wel benieuwd wat eigen artsen hier overzeggen. hier: gisteren iui gehad. was weer even pijnlijk de baarmoeder mond vinden. eerst al veel last gehad van de pregnyl spuit. lijf er toch niet meer aan gewent door de zomerstop. nu maar weer afwachten. sweetskilly en kniffel: jullie zijn de eerste van onze groep met ivf. hopelijk snel goed nieuws. wel fijn dat jullie de ervaringen ook met ons delen kunnen we ons op alles voorbereiden.
hey dames Hoe is het met iedereen?? Balen kitty dat je deze maand niet mag. Heb niet alles gelezen van Kenia, maar wat betreft controle heb ik nooit dezelfde,mag al blij zijn dat ik per cyclus vaker als 1x zelfde gyn heb..helaas. @hier morgen voor 4e keer follikelmeting, gisteren 1 van 15 mm en 1 van 12 mm. maar wel een slijmvlies van 12 mm,wist niet of dat zo groot kan.. morgen nog keer kijken en dan als goed is vrijdag iui 8.. heb al 15x menopur gespoten hopelijk zijn het er genoeg.. succes allemaal kuzz
hey kitty Thanxs.. @hier gaat het goed,tenminste tot nu toe.. gisteren meting gehad en 1 follikel van 19 mm en 1 van 17mm vannacht pregnyl gezet en morgen iui nr 8.. spannend.. Heb ook al afspraak gemaakt voor hsg en die is 12 oktober. ook alweer nieuwe menopur besteld,want over 1.5 week gaan we op vakantie en dat moet alles maar mee,al hoop ik niet dat het nodig is.. hoe is het met de rest van de dames?? kuzz
hey dames geniet van jullie weekend,het wordt heel mooi weer zeggen ze.. ik heb vandaag iui nr 8 gehad.. 2.6 miljoen zaadjes en 2 follikels hopelijk wordt het wat.. Iui ging goed,voelde niks maar heb nu echt al hele avond heel veel buikpijn zit al aan 4e paracetamol echt niet grappig.. hopelijk gaat het morgen beter.. kuzz
Ik hoop dat het raak is voor je! Heb jij je trouwens al aangemeld voor IVF? Ik heb gisteren een afspraak gemaakt. Er schijnt een wachttijd van 3 maanden te zijn in t zkh waar ik wil worden behandeld. Over 6 weken mn eerste afspraak. Ik hoop dat het niet nodig is, maar ik ben toch blij dat ik de stap heb gezet. Stel je voor dat je na 6x IUI nog 3 mnd moet wachten tot een volgende kans.....
Hey Wat fijn dat je afspraak hebt gemaakt,hopelijk is niet nodig maar je hebt iig alweer een stap gezet.. Ik heb het gisteren ook ff over ivf gehad,omdat ik ook echt niet 3 maanden wil wachten.. bij ons in zkh waar ze ivf doen is wachttijd 4 weken en dat is wel te over zien.. ik mag na deze iui nog 2 pogingen, zal na vlg poging eens wat meer navraag gaan doen... mag je in zelfde zkh blijven met ivf?? Wij moeten naar Eindhoven 20 km verderop.. Fijne avond allemaal,heerlijk bankhangen en ik hou van Holland kijken Kuzz
Ik moet ook naar een ander ziekenhuis. En dat is toch wel 30 km verder rijden....Wel jammer, maar het is niet anders.
Goede tip, ik zal bij de volgende behandelronde ook eens vragen hoe lang de wachttijd bij ons in het ziekenhuis is. En of de behandeling gewoon in hetzelfde ziekenhuis plaats vindt. Ergens denk ik van wel, we hebben een fertiliteitsarts bij ons in het ZH. Dan neem ik toch aan, dat ze ook ivf doet! En Fenylara, ik hoop dat het deze ronde raak is voor je!
Ha kenia Hoop dat het kan in jullie zkh,wij hebben ook fertiliteits arts maar bij ons kan het niet.. heeft met laboratorium te maken. Hopelijk is het voor jouw ook niet nodig ivf.. het wordt tijd voor flink wat positief nieuws hier... fijne zondag kuzz
hier alles rustig. we hebben donderdag afspraak in het UMCG voor ivf. hoop dat we na de 6de iui mogen starten. Ben bang dat ze over mijn overgewicht gaan zeuren. Er zijn maar een paar ziekenhuizen die ivf mogen doen. andere ziekenhuizen kunnen wel voorstation zijn. hier worden dan de echo's etc gedaan. maar de daadwerkelijke ivf dan in andere ziekenhuis. hier onder lijstje van ziekenhuizen waar alleen de ivf gedaan mag worden. Amsterdam: Academisch Medisch Centrum (AMC) Amsterdam: Vrije Universiteit Medisch Centrum (VUMC) Eindhoven: Catharina Ziekenhuis Groningen: Universitair Medisch Centrum (UMCG) Leiden: Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) Leiderdorp: Medisch centrum kinderwens Maastricht: Academisch Ziekenhuis Maastricht (AZM) Nijmegen: Universitair Medisch Centrum Nijmegen St. Radboud (UMCN) Rotterdam: Erasmus Medisch Centrum Tilburg: St. Elisabeth Ziekenhuis Utrecht: Universitair Medisch Centrum (UMC) Voorburg: Reinier de Graaf Gasthuis, locatie Diaconessen Zwolle: Isala klinieken, locatie Sophia