Start IUI maart 2011

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kenia, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Ow, hmm, dan zouden wij ook naar een ander ziekenhuis moeten, als ik de lijst zo bekijk. Weten we dat ook weer!

Nog een paar daagjes wachten voor mij tot mijn nod.
    Gisteren gebarbecued, ws iets verkeerds/ te pittigs gegeten, want ben gaan slapen met buikpijn. Vanochtend geen last meer, ook al grote boodschap op de wc gedaan. En nu ineens een misselijkheidsvlaag. Ook mijn borsten zijn weer steviger...weer van die vage syptomen waarvan ik niet weet wat ik ermee moet...Bah!

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeke, ik ben benieuwd hoe je intake gaat. Ik mag begin november. Er is helaas een wachtlijst van 3 mnd. Maar misschien valt het wel mee.
    En vanmiddag ben ik ongi geworden. Ik heb nog 3 pilletjes liggen, maar ik moet de kuur wel afmaken. Net mn 8e ingenomen.....Woensdag weer naar tr zkh. Ik hoop dat ik weer mag starten met IUI nr 6 alweer.

3. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames

Hoe is het met iedereen?? allemaal van de zon aan het genieten??
    @ kitty wat vlug ongesteld zeg,maar komt zeker met de pillen,hopelijk vind je de moed om weer positief aan de nieuwe ronde te beginnen.

@ hier heb meer last van mijn lijf dan anders,maar komt maybe ook omdat ik te veel hooi op mijn vork neem..gelukkig bijna vakantie

geniet allemaal van de mooie week.. het wordt een beetje zomer en dat is goed voor ons humeur..

kuzz

4. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Ballen Kitty, en zo snel alweer ongi! Dat had je denk ik ook niet verwacht? Even weer een knuffel voor jou!

Ik heb morgen mijn nod. Weer spannend dus! Ben blij met het mooie weer, dan is het toch wat gemakkelijke te behappen dan met slecht weer.

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kenia, spannend! Morgen een testje wagen? Want je hebt wel een regelmatige cyclus van jezelf? Ik had het idd niet verwacht om zo snel ongesteld te worden. Ik hoop zo dat ik morgen mag starten. Ik ben er klaar voor! Ik heb zelfs een paar dagen vrij genomen. Daar was ik zo aan toe!

6. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    nee, ik wacht met testen. Ik vind het persoonlijk een beetje zonde om elke keer te testen. Dan was ik inmiddels behoorlijk wat geld kwijt! Ik wacht denk ik tot vrijdag.

Ik verwacht niks, maar heb zo'n gevoel dat ik vandaag sowieso nog niet ongi word. Heb nog een beetje zere borsten en als ik wel ongi zou worden vandaag, zou ik daar nu geen last meer van hebben. Dat is tenminste meestal zo!

Was vandaag vrij, maar heb gelukkig genoeg afleiding met het mooie weer! Vanochtend wezen sporten en ben de hele middag al bezig met weer een deel van ons hok schuren/ verven.

Kan me voorstellen Kitty, dat je even rust neemt! Soms heb je dat gewoon even nodig! Wel lekker nu het zulk mooi weer is! Ga je nog wat doen?

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grrr, ik ben er zo klaar mee. Nu mag ik weer niet starten omdat er nog te veel activiteit is in mn eierstokken. Het is ook nooit goed. Over 2 weken terug voor een gesprek met de gyn. Want zo gaat het niet langer. Misschien toch eerder stoppen met IUI en gelijk door met IVF :(.
    Ik heb geen plannen. Gewoon genieten van het weer. Lekker fietsen, terrasjes pakken ed. Was na dit nieuws ook wel erg blij dat ik niet hoefde te werken.....

8. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Ach nee, nou inderdaad grrr! Wat een teleurstelling weer! Ik kan me ergens ook wel voorstellen dat je nu direct IVF wil. Voor je het weet is het ook al november!

Nou, hier ook slecht nieuws: vandaag waren ze er weer: de rode duivels. Gelukkig moest ik werken, dus ook afleiding zat. Morgen weer naar het ZH, dan als het goed is ronde 4 van IUI. Bah, kan er nou alweer tegen op zien tegen alle ziekenhuisbezoekjes!

9. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    kitty: wat rot. kan me voorstellen dat je nog meer twijftelt of je door moet met iui. hopelijk snel duidelijkheid.

Kenia: balen meid dat je ongi bent geworden.ook al verwacht je het de teleurstelling blijft als het dan daadwerkelijk gebeurd.

hier: vandaag ivf intake gesprek gehad. vreemd maar wel fijn gesprek. over gewicht: ik moet eerst 5 kilo afvallen voordat ik mag beginnen. dat is minder maar wel haalbaar. doorzetten en knallen maar. we gaan geen ivf maar icsi doen. dit komt omdat mijn man blijkaar antistoffen in zijn sperma heeft. Dit hebben we nog niet eerder gehoord. was wel even schrikken. We starten eerst met de pil om eigen hormoonhuishouding plat te leggen. hier wordt na 8 dagen een hormoon bijgevoegd om de eigen hormonen nog verder te onderdrukken dan purgon spuiten, echo's en daarna de punctie. Hier gebruiken ze een infuus met pijnmedicatie. de meeste vrouwen ervaren het "als te doen". na 2 dagen de terugplaatsing en dan 14 dagen wachten. Dat was de behandeling in een notendop. Spannend en hopelijk is het niet nodig. afwachten maar.

Hoe is het met de rest? allemaal de wachtweken nog vol te houden. komt nu wel weer dicht bij het einde dan neemt de spanning weer toe.

10. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

@ Kitty wat balen dat het nu weer tegenvalt,hoop dat je gesprek met gyn wat oplevert,als het niet met iui gaat dan maar wat anders,want niks is ook zo niks..

@Kenia jammer en vervelend dat je ongesteld bent geworden..

@hier gaat het goed,toe aan vakantie nog 2 dagen werken en maandag weekje weg,heerlijk..
    waarschijnlijk wordt ik op vakantie ongesteld maar dat is dan zo,
    fijn weekend allemaal geniet nog van de zonnestralen..

kuzz

11. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Ik ben weer goedgekeurd dus we starten met IUI 4. Morgen weer beginnen met spuiten.

Heb nog even navraag gedaan voor IVF. Ze doen de punctie en terugplaatsing idd niet bij ons in het ziekenhuis, maar in een ander ziekenhuis dan ik verwacht had! De arts zegt wel dat dit ZH een goede reputatie heeft, dus daar hopen we t.z.t. ook bij te horen! Gelukkig geen wachttijd, dus als we straks beslissen te starten, kan dat ook zo maar. Maar eerst deze en minstens nog 1 IUI afwachten. Ik denk, als het dan nog niet raak is, begin volgend jaar met IVF.

@Moeke: wel bijzonder dat het nooit eerder geconstateerd is dat je man antistoffen heeft. Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben dat eerdere behandelingen niet aangeslagen zijn? Succes met afvallen!

@Fenyalara: Veel plezier alvast volgende week! Even lekker er tussen uit!

12. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames

succes allemaal weer deze week.. duim voor jullie.denk aan jullie.
    wij vertrekken morgen voor weekje duitsland heerlijk heb er zin in,wordt vast ongesteld daar,we zullen zien.. Voel deze maand werkelijk niks,niets van meopur pregnyl,geen pijnlijke zware borsten niks,soms wat krampen in onderbuik maar die horen er voor mijn gevoel voort beetje bij..

succes kuzz

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeke, is er bij jou nog een wachtlijst? Balen dat je moet afvallen. Ik hoop voor je dat je dit niet te moeilijk af gaat en je toch kunt beginnen. Heb je al een idee wanneer?

En Kenia, zou erg fijn zijn als je gelijk door mag. Het is niet te hopen dat we zover moeten komen....

Fenyalara, ik hoop t niet voor je. Geniet iig van je vakantie.

En lekker spul is de Provera. Ik ben zeker 7 dagen ongesteld geweest :S. Heerlijk met dat mooie weer....

14. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    @sweetskilly
    Succes morgen met de punctie

15. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @ Sweetskilly: ben benieuwd hoe je de punctie ervaren hebt en hoeveel eitjes je had!

@Kitty: hoop ook niet dat het zover komt! Aan de andere kant, erg veel vertrouwen heb ik niet meer in IUI...Maar ik vind het wel zonde om de kansen die je hebt niet te benutten. Nu niet meer ongesteld?

Morgen follikelmeting, hoop weer op een paar (niet te veel) mooie follikels.

16. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Hmmm, weet niet of ik nou blij moet zijn.

Heb aan de ene kant 1 ei van 13 mm, aan de andere kant 4 eitjes van 10 mm. Het grootste ei is nog te klein voor IUI, dus moet ik nog even doorspuiten. Maar als de andere eitjes ook gaan groeien, heb ik er te veel en mag de IUI niet doorgaan.

Na het weekend dus weer terug komen en dan op hoop van zegen dat de IUI door kan gaan...

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kenia, zo begon ik ook. Ik hoop echt voor je dat er 1 of 2 doorgroeien!
    Gelukkig ben ik niet meer ongi. Toch ruim een week last van gehad. Voelt wel raar zo even niet naar zkh. Ik heb toch wel weer erg veel zin om te beginnen!

18. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    kenia: spannend. teveel is ook niet leuk. moet je maandag terugkomen?

sweetskilly: spannende dag gehad? hoe ging het?

kniffel: welk gek gevoel de pil te moeten gebruiken, of niet? spannende tijd breekt aan hoop dat je goede begeleiding in het zhuis hebt. toch een hele stap. suc6

kitty: bij ons geen wachtlijst omdat je bij de 4de iui al wordt doorverwezen voor het gesprek etc. jij hebt volgende week gesprek met gyn, hopelijk een fijn en verhelderend gesprek

feneylara: lekker even weggeweest? hoop dat je nog mooi weer hebt gehad. nu met frisse moed er weer tegen aan.

hier: we hebben besloten om in januari pas te gaan starten icsi. het zou anders december worden. vind het zonde van deze mooie maand om dan een nieuwe stap in de medische molen te gaan. Het voordeel is dat ik nog een maand extra heb om de kilo's kwijt te raken. Niet echt de makkelijkste maand, maar komt goed.

Nu heerlijk voetjes omhoog en warm worden bij de houtkachel. ( warme chocolademelk denk ik er wel bij)

fijn weekend allemaal

19. sweetskilly

sweetskilly Actief lid

12 mei 2011
    196
    0
    0
    utrecht
    hoi meiden sorry dat ik al een tijdje niks geschreven heb moest mezelf ff opladen voor de punctie

ik heb de punctie afgelopen donderdag gehad en moet zeggen dat het best pijnlijk was vooral de verdovingen!!! ik heb de pech gehad dat mijn linker eierstok steeds weg floepte waardoor ze steeds opnieuw moest aanprikken na 6x prikken gaven ze het op en liet er 2 zitten maar heb ook goed nieuws de oogst is in totaal 11 eicellen morgen (zondag) worden we gebeld hoeveel er bevrucht zijn en goed genoeg voor terug plaatsing ik houd my vingers crost er word dan ook smiddags 1 emmy terug geplaatst hihi ons zondags kindje zoooowww spannend

@kenia meid ik hoop dat er 1 eicel dominant is en doorzet tot een mooie follikel zodat je iui door mag gaan ;)

sorry als ik iemand ben vergeten niet persoonlijk zal vanaf nu weer mee lezen en reageren kusssss

20. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Ow sweetskilly, wat spannend!!!! Ik duim zo voor jullie! Ergens denk ik dat er toch minimaal 1 goed bevrucht eitje moet zijn.
    Wel vervelend dat de punctie best pijnlijk was. Heb je ook echt een dag vrij genomen van je werk? Heb je er nu nog last van?

@Moeke: kan me voorstellen dat jullie in januari beginnen met de volgende stap. Ik heb zo'n vermoeden dat wij rond die tijd ook met IVF zullen beginnen. Heb nl niet erg veel vertrouwen meer in IUI. Toch wil ik wel in ieder geval 5 rondes doen en wij zitten 'pas' op 3. En als het even tegen zit, gaat de volgende (4e dus) niet eens door...

@Kitty: toen jij overstimulatie had, was het toen ook niet zo dat je de ronde erna niet mocht starten i.v.m. cystes? Ik hoop echt dat dit bij mij niet zo is!!! Dan duurt het wel heel lang tussen IUI 3 en 4! Fijn dat je nu niet meer ongi bent.
    Dus even rust nu. Volgens mij groeien die eitjes bij jou net zo goed als bij mij. Das soms wel vervelend he, aangezien je nu alweer rust moet nemen.Ben benieuwd wat de gyn. zegt!

Deel Deze Pagina