Start IUI maart 2011

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kenia, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    kniffel: bah meid dat je eerste ivf is mislukt. hoe is het met je? nu even rust?

Kenia: jammer dat je de ongi alweer aan voelt komen. snel op naar iui 4. Ik weet dat ik zwanger kan raken, hebben al een zoon van bijna 3. ( wonder aangezien ik bijna geen eisprong van mezelf heb)

Feneylara: hoe was je fm meting?

hier: geen zwangerschap. ivf arts was nog bang voor buitenbaarmoedelijk, maar spoedbloedonderzoek heeft dat uitgesloten. Ik heb op dag 3 ( 1 november) van de nieuwe cyclus bloed geprikt en de arts weet niet wat ze met die waardes moet. Het lijkt er namelijk aan de ene kant op dat ik op dag 3 van de nieuwe cyclus 3 volgroeide eiblaasjes had. Dit kan dan kloppen met die vreemde menstruatie. Alleen heb ik pregnyl gebruikt en dit moet dan niet kunnen. Heel bizar. Aan de andere kant is mijn HSG waarde zo hoog, dat het eerder lijkt alsof ik richting de overgang ga. Dit kan dan weer niet kloppen met de hoeveelheid eitjes die steeds te zien zijn op de echo's. heb gisteren weer bloed geprikt en krijg hier volgende week donderdag uitslag op. Op basis van die onderzoeken word er gekeken hoe nu verder. De ivf arts had het er steeds over dat ze als ik hoog HSG blijf houden ze 1x hyperstimulatie doen en als het niet werkt het voor ons ophoud. Dit was zo'n vreemde wending. Eerst maar even afwachten, hoe moeilijk dat ook is. Wat kan je lijf en geest toch gekke dingen doen.

allemaal fijn weekend gewenst.

2. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Aan het bijkomen van mijn teleurstelling van gisteren. Gisteren een erg slechte dag gehad. Veel gehuild. De ongi is me een stuk zwaarder gevallen dan na een IUI. Dat zal wel komen door alle hormonen en doordat je weet dat er een embryo is teruggeplaats en bij IUI moet je zo wie zo afwachten of er een bevruchting plaatst vind.

3. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @ knifel: ik kan me voorstellen dat de emoties nu groter zijn. Je weet nu dat er een bevrucht eitje is, dus de kans van slagen is hoger. Knuffel voor jou meid!
    Hoe nu verder? Eerst weer even wachten en dan opnieuw IVF? Je had geen eitjes over van de eerste IVF toch?

@ Moeke: het blijft een raar verhaal bij jou! Nu weet je nog niet wat het is/ was! Wat houdt hyperstimulatie in? En zou het betekenen dat als dat niet werkt, je dus ook niet met IVF/ ICSI kan starten?
    Wel fijn dat je al een zoon hebt, lijkt mij. Maar de kinderwens blijft enorm denk ik, net zoals bij ons allemaal...

@ Hier: ik ben inderdaad gisteren weer ongi geworden. Ik blijf het ook bijzonder vinden, mij eigen cyclus is zo regelmatig, waarom snapt het lichaam dan niet hoe die een een bevrucht eitje moet houden? Of snapt het gewoon niet hoe een bevruchting moet?
    Morgen het ZH bellen en dan...op naar een nieuwe poging 4!

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Hoe is het met jullie? Het is erg rustig hier. Ik mag morgen voor IUI nr 6. Ik ben zo zenuwachtig! De volgende kans zal waarschijnlijk pas januari/februari worden, maar dan in het IVF traject.

5. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey

wie niet weg is gezien vandaag hadden we iui nr 10.. de laatste
    vlg week afspraak maken voor ivf, voor vlg jaar.

@kitty we lopen precies gelijk, ik duim voor je

@kenia balen dat het weer niet gelukt is, vervelend he dat je lijf het niet snapt, ik heb dat zelfde gevoel, als het zo getymt wordt moet toch haast wel aan bevruchting liggen.. succes deze maand

@kniffel wat klote voor je sterkte.. vervelend dat verdriet maar het moet er ook uit en lucht meestal wel op..succes..

@moeke wat vervelend die onzeker en onduidelijkheid, succes met afwachten en idd klote dat we zo niet op ons lijf kunnen rekenen. sterkte

@ hier lekker 4 daagjes vrij vandaag iui gehad en ff tijd voor mezelf en mijn lijf, na het verdriet van vorige keer even pas op de plaats maken, drukke week met leuke dingen en niet werken.. Morgen het zoontje van vriendin van mij in bad doen, hij is nu 10 weken en een scheetje..

fijne avond allemaal

kuzz

6. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Ik ben vandaag weer naar het ZH geweest. Alles was weer rustig, dus mag weer starten. Heb net de eerste prik weer gezet. Volgende weej terug voor follikelmeting.

7. steph1980

steph1980 Nieuw lid

8 nov 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

als het kan wens ik mij hier effen bij te voegen.
    Vorige week ben ik overgestapt van gyne, nu gaan we bij dr Decleer. Vorige week eerste consultatie en een super uitleg gekregen op al onze vragen, deze uitleg kregen we in kortrijjk absoluut niet. Dan ben ik beginnen spuiten, vandaag fm gehad, veel kleine follikels, 1 grotere, maar nog te klein, ook baarmoederslijmvlies was te dun voor dag 10 :x. Nu moet ik nog 3 dagen menopur spuiten en zaterdag terug voor fm. Hopelijk maandag insiminatie zei de dokter.
    Ik heb al een IUI achter de rug in Kortrijk. Nu dus 2e IUI, ditmaal in het Jan Palfijn bij dokter Decleer. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Groetjes

8. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Welkom Steph!

Ik heb geen ervaring met die dokter/ZH.
    Enne niet getreurd, als je minimaal 1 grotere hebt zul je vast zaterdag je afspraak kunnen maken voor een inseminatie. Zolang de andere follikels maar niet door gaan groeien!

9. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi kenia,
    Jij ook nog steeds in de mmm zie ik. Nou hier zijn we ook weer een stap verder gegaan. Alle onderzoeken zijn nog goed en ook progesteron heeft bij mij nog geen zwangerschap opgeleverd.
    Opnieuw met de gyn gepraat en we komen nu in aanmerking voor de ines studie. Vandaag ingeloot en we gaan nu voor ivf mnc( in eigen cyclus) we krijgen hier 6 pogingen voor. Dit zal voor ons ook wel echt het laatste zijn wat we gaan doen.

Ook voor alle andere dames dat 2012 maar een mooi jaar mag worden!

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kenia, fijn dat je weer mag starten! Ik hoop dat je snel een mooi ei hebt. Ik zit op de wachtbank. Ik ben trouwens met acupunctuur begonnen. Ik hoop dat het helpt en dat ik niet met IVF hoef te starten.

11. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames

@kitty hopelijk helpt accupunctuur. en hoef je geen ivf. Ik duim voor je knap dat je dat durft,ik durf het echt niet met al die naaldjes,vind mijn spuiten meer als genoeg naalden..haha

@ de nieuwe dames welkom hopelijk hebben jullie snel succes,al het wachten duurt eigenlijk te lang..

@ de rest hoe is het met iedereen?? het is hier zo stil??

wisten jullie dat van de april dames al veel meer dames zwanger zijn,denk dat we gewoon de verkeerde maand hebben..

@ hier tja nog op het wachtbankje zo gezegd,maar hoop nee niet echt
    morgen lekker vrij.. bellen voor ivf intake in eindhoven ben benieuwd of er een lange wachttijd is..
    oja ik heb morgen een belangrijk gesprek. duim voor me

fijne zondag kuzz

12. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Hey Spijkervrouwtje, ik dacht al: die reageert niet meer...Misschien druk met andere dingen. Maar leuk dat ik weer wat van je hoor.
    Dus, toch een vervolgstap. Ik kan me herinneren dat je eerst niet aan IVF wilde doen! Nou, ik hoop voor jullie dat jullie een goede keuze hebben gemaakt en er iets moois uit komt! Wanneer begin je met de eerste IVF behandeling?

@ Kitty: ik heb idd vaker over accupuntuur gehoord, dat dit positieve effecten kan hebben. Mij lijkt het ook niks, wat Fenyalara ook zegt: de hormonen spuiten vind ik al meer dan genoeg! Sinds wanneer ben je ermee begonnen?
    Ik ga trouwens wel af en toe naar shihatsu massage. Dat heeft schijnt ergens dezelfde effecten te hebben als accupuntuur, maar ipv naaldjes zoeken ze middels drukpunten op waar de knellingen zitten?

@Fenyalara: succes met je gesprek morgen!

@ hier: dinsdag mag ik weer naar het ZH voor follikelmeting. Nog minimaal 2 dagen prikken dus. Ik heb het best druk met werk, dus het lukt me niet om elke dag te posten. Verder gaat het prima, nog behoorlijk verkouden, dat wel. Het heerst...

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier komt ook een verkoudheidje opzetten. En acupunctuur valt mee. Naaldjes voel je amper. Het is meer dat als er een soort prikkeling komt, dan weet je dat het naaldje het goede punt te pakken heeft. En ik ben 1,5 week geleden begonnen. A.s vrijdag weer. En bij Shiatsu masage worden ook je meridianen/drukpunten opgezocht. Dat krijg ik ook een keer in de 4 weken, maar is toch anders. Kenia, hoe is het verder met je?

Fenyalara, succes morgen!

14. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames

Heb vandaag gebeld naar eindhoven.. heb 8 december intake gesprek met fertiliteitsarts... spannend..
    fijne avond allemaal..
    kuzz

15. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Spannend idd, maar het is 'maar' een gesprek. Helaas wel weer een gesprek naar de volgende stap...

Ik ben vandaag weer naar het Zh geweest. Had 1 ei van bijna 21 mm en 1 van bijna 16 mm. Vorige week en nu ook wee was er wel een vreemde vlek te zien in mijn eileiders. De arts kon dit niet verklaren. Ik heb immers in augustus een kijkoperatie gehad en toen was er niks aan de hand. Dus hopen dat het niks is...
    Vanavond weer naar het ZH voor de pregnylprik en donderdag definitoef IUI nr 4. Ben wel blij dat de inseminatie door gaat, nu dromen van een goede afloop!

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend hoor! Ik mag 22 dec weer.....Eerst maar afwachten of ik ongesteld ga worden.

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kenia, fijn dat je IUI doorgaat. Kan je zelf de injectie niet zetten? Spannend dus as donderdag. En ik hoop dat er niets 'mis' is met je eileiders!

18. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kenia

Hoe was je iui?? succes vandaag..

@ kitty hoe is het op het wachtbankje??

@ De rest het is inderdaad maar een gesprek,ik ben wel tevreden heb met mijn man afgesproken dat we in december niks zouden doen ivm vakantie, en mama die 50 gaat worden.. Maar een gesprek is helaas en iig weer een stapje verder.. Een stap waarvan we nooit hadden gehoopt dat we die zouden gaan nemen,maar nu het zover is we maar gewoon verder en doorgaan..

Fijne dag allemaal

Ik heb een relaxdagje heerlijk.. drukke dagen vanaf morgen dus vandaag niet veel..

xxx

19. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Vandaag IUI nummer 4 gehad. Viel een beetje tegen, manlief had maar 0,8 miljoen zaadcelletjes. De arts zegt wel dat we altijd een lans hebben, maar ik denk dat deze kans niet zo groot is.
    In december doen ze geen IUI, maar als ik over 2 weken weer ongi word moet ik toch contact opnemen. Dan maar eens overleggen of we nog iets gaan doen met deze lage zaadkwaliteit.

Er was hier toch nog iemand bij wie dit het geval was?

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kenia, ik had vorige keer 3,4 mln. Balen dat het zo laag is. Maar er hoeft er maar eentje tussen te zitten....
    En hier vanochtend toch een testje gewaagd. Helemaal wit...Negatief...Ik had toch een beetje hoop dat het deze ronde zou lukken, maar het is me niet gegund. Is er nog een kans dat de test positief gaat worden? Ik ga nog 2 dagen door met Utrogestan en dan zal ik daarna wel ongi worden...Dan ruim 6 weken wachten voor ik met IVF mag starten, grrr.....

Deel Deze Pagina