Hoi dames Ik dacht ff berichtje het is het 1100e berichtje haha.. doen we goed in 10 maanden.. als het meteen gelukt was met iui waren we nu al mama geweest, raar he.. vele van ons nou ja de meeste zijn al aan beland in het stadium van ivf.. laten we hopen dat we in maart een jaar naar het begin wat goed nieuws krijgen van de ivf-ers of de laatste iui-ers en eerder goed nieuws is altijd fijn.. @ hier belde vandaag het zkh de gyn is wegens omstandigheden afwezig tot half februari. hebben wij weer.. Gelukkig mogen we naar een andere gyn,dezelfde als we vorige keer hadden en is de afspraak maar 1 dag verzet.. fijne week.. kuzz
Hier weinig te melden. Idd wachten op mn ongi. Ik wil het liefst nu stoppen met de pil. Helaas nog ruim een week te gaan. En dan eindelijk starten met de medicijnen om een aantal mooie eitjes te laten groeien .
@all hier vanmorgen bij fertarts geweest om te bepraten wat nu verder en we gaan toch nog eerst 3 behandelingen iui doen en dan daarna evalueren of er nog 3 bij komen of dan toch door met ivf want zij was erg positief dat iui gewoon gaat lukken bij ons omdat het nu toch al 2 keer gellukt is met 7behandelingen totaal dus we wachten nu ongi af (hebben even gekeken of er al wat beweging inzit en zij verwacht volgende week eisprong was nu 10mm dus vanaf het weekend lekkker om de dag klussen geblazen en dan ongeveer 3 weken hopelijk zwanger/ongesteld dan evtueel verder rustig wachten nog even hoop dat 2012 ons jaar mag worden liefs benji
@Benji: Ik hoop dat het wonder bij jullie snel weer opnieuw mag geschieden! Je hebt nu al 2x zo'n vervelende ervaring meegemaakt. Aan de andere kant: je weet wel dat je zwanger kunt worden. Zet 'm op meid! Enne, klus ze @Kitty, nog een paar daagjes, dan mag je starten!! Succes! @Hier: ooow, ik ben helemaal in de war. Moet eerlijk bekennen dat ik niet meet precies wist wanneer ik ongesteld moest worden, dus zit de hele week al een beetje in spanning. Gisteren ben ik toch maar eens terug gaan rekenen en wat blijkt: zou eigenlijk woensdag ongesteld geworden moeten zijn. Maar ik ben het nog niet! En natuurlijk, heb wel de symptomen dat ik ongi moet worden en heb eigenlijk geen symptomen dat ik zwanger zou zijn....Ik weet het niet meer! Eigenlijk geloof ik er niet zo in maar als het uitblijft, dan ga ik zondag een test doen!
he kenia wat goed ik hoop het zo voor je zou wel iets geweldigs zijn zo gewoon zwanger worden mijn duimpjes zullen overuurtjes draaien voor je meis je hoeft niet altijd symptomen te hebben he als je zwanger ben ik heb het ook bijde keren niet gehad namelijk ik ga je in de gaten houden
Nou, helaas.. Vannacht toch ongi geworden. Drie dagen latet dan normaal... komende weken dus weer beginnen met de ziekenhuisbezoekje Benji: jij metkte dus niet dat je zwanger was, nergens aan, behalve de test? Wanneer voelde je dan voor het eerst aan je eigen lichaam dat je zwanger was?
Kenia, dat is balen. Je hoopt toch dat het misschien raak is. Dan maar op naar een nieuwe ronde! En de tijd gaat gelukkig snel. Nog een klein weekje en dan moet mn ongi maar zsm komen, hahaha.
@ kenia dat was volgens mij pas tegen de 8 weken aan ofzo dat ik het wat voelde trekken kleine steekjes van me baarmoeder en toen had ik natuurlijk ook al een echo gehad van de kleine dus en nu de laatste zwangerschap had ik alleen wat trekkingen van me baarmoeder maar heel licht en achteraf natuurlijk heel kort (waarschijnlijk van het zorgen dat het vruchtje me lichaam uit moest) dus vandaar ik hoop dat we allebei zo snel mogelijk weer mogen beginnen ik mag eind jan begin feb als we ongi worden toevallig nu mijn vruchtbare periode dus flink klussen geblazen
Vandaag weer naar het ZH geweest, mag weer starten met een nieuwe ronde. Er zit nog steeds een vlek in mijn rechter eierstok, waarschijnlijk een cyste. Maar mag dus wel gewoon starten. Heb ook direct een afspraak gemaakt voor een intakegesprek voor IVF. Direct maar doorzetten! Mocht ik dan weer ongesteld worden, kunnen we iig vrij vlot verder. (ipv weer een maand wachten) @Kitty: en al met de pil begonnen? @ Benji: klus ze! Of is de klusperiode alweer voorbij?
hai kenia het klussen zit er al bijna op hoor en dan maar weer 2 weekjes wachten of we weer ongi worden we zullen wel zien en dan weer opnieuw iui nou hoop voor je dat deze poging raak mag zijn liefs benji
Benji: hopelijk na 2weken wachten posititief bericht. wel fijn dat de arts positief is over de iui. nu hopen dat het helpt. Kenia: balen meid, je blijft toch hopen op een wonder. is je zo gegund. Kitty: wanneer heb jij je eerste afspraak in het ziekenhuis staan voor de ivf? hier: primolut kuur afgelopen, vanaf zaterdag decatypyl erbij aan het spuiten. Ben erg moe en de kilo's vliegen eraan. maar alles voor een goed doel. Heb 26 januari de afspraak staan voor uitgangsecho. nu maar hopen dat er veel blaasjes zitten en de menopur niet al te hoog hoeft. Zijn afglopen weekend even heerlijk naar centerparcs geweest. even niets moeten en alles mogen. heerlijk ontspannen, maar eenmaal thuis gelijk weer in de moet stand. wat ben je zo'n weekend snel vergeten. de rest: veel suc6 met alles wat op de planning staat. Op een vruchtbaar en goed 2012 voor ons allemaa.
Kenia, ik heb gisteren mn laatste pil ingenomen. Nu is het afwachten tot ik ongi word. Afgelopen maandag een uitgangsecho gehad en alles zag er rustig uit. Dat is mooi. Ook prikinstructie gehad, maar daar was ik zo mee klaar, omdat er weinig uit te leggen viel . Het is natuurlijk niet voor het eerst dat ik moet spuiten. En wat fijn dat je weer mag beginnen. Ik zou ook optijd een afspraak voor IVF maken, want je ziet hoe lang het bij mij heeft geduurd....Bijna 2 mnd wachten en niks doen is echt killig. Het is wel erg rustig hier. Nog weinig IUI mensen zeker. Moeke, ik heb al twee afspraken gehad, afgelopen maandag de derde en als ik ongesteld word, dan mag ik met hormonen beginnen en moet ik op dag 7 voor de eerste echo komen. Erg vroeg, maar ja, ze willen uitsluiten dat er nog geen overstimulatie is.
hey dames hoe is het met jullie allemaal? Hier vandaag gesprek gehad in zkh.. uitslag onderzoeken waren goed geen gekke dingen.. uitslag zaad was niet super. we mogen starten met ICSI en ik ben echt blij.. beetje raar maar ja als het toch moet dan maar beginnen.. 1e dag van menstruatie aan de pil en dan na 3 weken dectaptyl spuiten. en menopur.. dinsdag worden we gebeld. voor afspraak te maken over het spuiten etc.. spannend maar ik heb er zin in wie weet worden we nog net paps en mams in 2012 laten we vooral duimen prettig weekend allemaal
Wat fijn zeg! Moet je op de 1e dag van je menstruatie met Decapeptyl gaan spuiten? Dat moet ik nl ook. Ik ben gisteren begonnen. Echt weer raar om weer te starten, maar ik ga er voor de volle 100% voor! Succes met wachten!
Fijn dat jullie weer begonnen zijn! Dan heb je iig het gevoel dat je weer iets doet! Is het spuiten anders dan de puregon, of vrijwel hetzelfde? Ik ben vanochtend naar het ZH geweest. 1 Ei van 21 mm en 1 van 15,5 mm. Vanavond weer naar het ZH geweest om de pregnyl te laten zetten. Waar zette jullie deze spuit altijd? Ik liet 'm altijd in mijn been zetten, maar deze keer hebben ze 'm in mijn buik gedaan. En dan woensdag iui nr. 5.
Hey Kitty Fijn dat je weer begonnen bent,kan je gevoel wel indenken ik heb er ook veel zin om te beginnen.. Wij moeten ook decapectyl gaan spuiten bij menstruatie. We hebben 7 februari intake in Eindhoven het gesprek over hoe en wat en wanneer we gaan doen.. Spannend. succes met iui nr 5.. Ik duim voor je.. Ik heb alle 10 de xren spuit in mijn buik laten zetten/gezet. kuzz fijne dag allemaal
kenia: suc6 met de iui en hopelijk de laatste. kittye en feneylara: hebben jullie ook last van bijwerkingen van de deca? Ik heb nu 12x gespoten en heb gewoon veel honger en erg moe. maar voor de rest valt het mee. gelukkig niet teveel hoofdpijn en stemmingswisselingen. ben afgelopen weekend ongesteld geweest door de primolut. nu hopen dat alles schoon is geworden en door de deca schoon is gebleven. hopelijk donderdag gelijk groen licht voor de primolut. ben nu al aan het nadenken wanneer zal de punctie etc zijn. alles is nog zo onbekend, zijn erg benieuwd. iedereen suc6 en hopelijk wordt 2012 voor ons allen een geweldig jaar.
Nou, heb gisteren IUI nr 5 gehad. Manlief had 3,8 mlj, zaadcellen, beter dat de vorige keer dus! En nu...weer twee weken wachten!
kenia: ga weer voor je duimen. wel fijn dat je man goede aantallen had. 1 is genoeg. andere dames hoe is het ermee? hier: gisteren echo gehad. geen BMS en in iedere geval 13 kleine eitjes. dus 150 puregon spuiten en woensdag 1 febr. weer heen. heb gevraagd of dit een lage dosis is, omdat mijn bloedwaardes steeds aangeven dat ik weinig eitjes heb. ze gaf aan dat ze inzetten op 10 eitjes en dat ik dus een lage dosis krijg. weten jullie bij hoeveel eitjes een overstimulatie hebt? vandaag deed het prikken zeer. kwam ook bloed in de decapeptyl spuit. heb denk ik iets geraakt wat niet de bedoeling is. blijft toch lastig, jezelf spuiten zonder enige medische kennis van het menselijke lichaam. Hebben jullie daar ook wel eens last van? allemaal fijn weekend. ik ga zo eerst even sporten en dan van het weekend maar lekker omhangen. Niets gepland dus zal wel erg druk worden
Je wilt mijn buik ook niet zien, Moeke! Echt allemaal puntjes en wat blauwe plekjes. Decapeptyl is een vervelende prik en ik verlies ook bijna altijd wel wat bloed. Ik heb nu 8 keer gespoten en eigenlijk geen last van bijwerkingen. Soms wat hoofdpijn. Ik heb juist minder honger dan de afgelopen tijd. Maar ik moet ook echt van mezelf een paar kilotjes kwijt.....Door al die hormonen en emoties ben ik toch wat aangekomen. Kenia, echt fantastisch! Ik hoop zo voor je dat jij niet hoeft te starten met IVF! Ik vind het nu al een gedoen met hormonen, afspraken, bloedprikken etc. Ik ben gisteren voor mn 1e FM geweest en na 4 dagen Menopur erg weinig activiteit. Twee kleine eitjes onder de 1 cm. Dun bms. 's Middags opgebeld en ik moet mijn dosis verhogen naar 225E. Dus drie ampulletjes waar ik bij IUI 2 dagen over deed, moet ik nu in een keer spuiten. Ik hoor van best al wat meiden dat ze tegen een overstimulatie aan zitten. Ik hoop niet dat ik maandag ook ineens zo veel heb. Want als je meer dan 30 eitjes hebt, dan heb je te veel. Dat is wat ik gebrepen hebt. Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot ze zijn. Fenyalara, voor jou komt het nu ook dichterbij. Nog een week en dan weet je meer Het is echt een opluchting om weer bezig te zijn. Nu maar hopen op een goede afloop .