Start IUI maart 2011

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kenia, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Poeh, als ik dat allemaal weer lees...wat een 'gedoe' inderdaad...Ja, IVF is volgens mij nog wel wat heftiger dan IUI. Maar dames, alles voor het goede doel! Even doorbijten en hopen dat hier wat moois uit voort komt!

2. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16

@moeke Ik heb nog nooit gehad dat er bloed in de spuit kwam, maar wel dat ik een klein bloedvatje had geraakt en dat bloed het een heel klein beetje bij het terughalen van de naald.

Voor een overstimulatie moet je volgens mij al aardig richting de 25 a 30 eitjes zitten.

150 eh puregon is gemiddeld. Ik heb, bij de eerste IVF, zelf eerst 225 eh puregon gespoten en dat is na de 1e echo verhoogd naar 300 eh.
    Nu bij de 2de IVF ben ik begonnen met 300 eh menopur. Ik reageer hier wat beter op, maar zoveel eitjes als jij hebt heb ik niet. Er zitten er nu 4 tussen de 10 en 12 mm, 2 kleintjes en 1 van 22mm.
    We gaan voor de 4 tussen de 10 en 12 mm. Woensdag horen we of de punctie vrijdag of zaterdag is.

3. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    kniffel:spannend dat je woensdag hoort wanneer de punctie. hoeveel dagen zat er vorige keer bij jouw tussen de eerste x menopur en de punctie. Het waren bij mij nog allemaal kleintjes omdat het 1ste echo was. jij bent een week verder. hoop dat de mijne ook goed groeien.

Ik vind dit allemaal zo lastig in te schatten. nieuw traject etc. bij iui wist je beetje wat je lichaam deed, maar dit is allemaal nieuw en ik weet niet hoe het lichaam reageert.

vraagje voor allen;ik heb purgeon ( met zo'n prikpen) het ampul zit 600 in. moet 150 eenheden per x prikken. dit betekent dus 4x met 1 ampul en er zit een beetje reserve in. Nu zou ik vanmorgen een nieuwe ampul erin zetten, maar zat nog veel in de ampul. Nu blijkt dat ik waarschijnlijk een x wel geprikt hebt, maar niets eruit is gekomen. hoe houden jullie dit bij?

ga vanmiddag wel even bellen met z'huis of ik nu de rest van de dagen de dosis iets moet verhogen?

4. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames

kniffel succes met je as icsi poging, ik duim voor je dat je snel punctie hebt en dat het gaat lukken..

Moeke fijn dat je aan de gang bent met icsi maar wel vervelend dat je niet weet hoe je lijf weer gaat reageren op dit en hoelang het duurt.. Helaas kan je alleen maar volhouden en doorgaan succes..

Hoe is het met de rest van de dames?

@hier gaat het goed, gisteren ongesteld geworden dus morgen aan de pil en de 7e op gesprek en dan zullen we weten hoe en wat. over 3 weken decapectyl denk ik en dan aan de menopur. Ben benieuwd hoe dit weer zal zijn en gaan.. heb er zin in nou ja zin ik ben er klaar voor..
    Het meest bang ben ik voor de punctie het spuiten hebben we al gehad bij iui dus zal niet veel anders zijn. zal vast weer pijnlijk en vervelend zijn. maar het is niet anders

Hopelijk hebben we half maart goed,nieuws wat duurt dat nog lang eigenlijk maar het is weer fijn om bezig te zijn..

De dames die in april aan iui zijn begonnen zijn overgrote deel zwanger en al 2 bevallen zelfs raar hoor.. hopelijk volgen wij snel..

Waar is onze zwangere dame gebleven en hoelang moet ze nog??

fijne week allemaal kuzz

5. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi meiden, LANG geleden dat ik met jullie meegeschreven heb, maar sinds afgelopen zomer heb ik een zware periode achter de rug.

Een miskraam gekregen na mn 7e IUI en na de volgende 8e IUI behandeling een buitenbaarmoederlijke zwangerschap van 6 weken oud, spoedoperatie in de VU gehad en daarna een lang lichamelijk (maar vooral geestelijk) traject in gegaan vanwege het verlies.

Omdat er een eileider kapot was ben ik qua behandelingen over gegaan op IVF en nu zijn we zwanger zoals jullie in mijn onderschrift kunnen zien. Superblij natuurlijk maar ook nog steeds hartstikke bang dat het mis gaat.

Hoe is het bij jullie allemaal? Ik kan natuurlijk niet alles teruglezen maar is één (of hopelijk meer) van jullie zwanger geworden en hoe gaat het met jullie?

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kniffel, ik dacht dat ik de enige was waarbij de eitjes niet willen groeien. Ik heb vandaag de 2e echo gehad. Weer niets. Een of twee eitjes van 12 mm. Dat heb ik nog nooit gehad. En ik gebruik 225E Menopur. Ik hoop dat het nog goed komt en dat ook ik op vrijdag mn punctie heb, maar ik zie het somber in.

Fenyalara, spannend hoor! Weer een stap verder. Je komt er wel! Zometeen haal je mn nog in, haha.

Noa, gefeliciteerd! We moeten er wat voor over hebben om zwanger te raken. Het gaat ons niet soepeltjes af helaas, maar toch, we moeten moed houden. Dan komt het resultaat vanzelf. Geniet ervan!

Moeke, ik gebruik Menopur, dus ik kan niets overhouden. En ik denk niet dat je nu opeens meer mag spuiten als je een keer niet hebt gespoten. Maar dat kan je beter even navragen. Heb je dat nog gedaan?

7. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Ik heb de eerste keer ook puregon gespoten. De eerste 7 dagen 225 eh en de volgende 7 dagen 300 eh.
    Op dag 18 had ik de punctie. Ik heb dus, de eerste keer, 14 dagen hormonen gespoten.
    Ik heb tot nu toe 12 dagen hormonen gespoten, alleen ditmaal meteen 300 eh van menopur.
    Ik krijg vanmiddag te horen wanneer de punctie is.
    De vier eitjes groeien netjes door dus ik ben benieuwd.

8. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ondanks de angst probeer er toch zo veel mogelijk van te genieten.
    Hoe voel je je verder?

9. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    En hoe zien je eitjes er uit? Zijn ze gegroeid en hebben ze er misschien nog meer gezien?

10. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    noa: fijn om weer wat van je te horen. gefeliciteerd met de zwangerschap.wat moet je door een verdrietige en heftige periode zijn gegaan. wel fijn dat de afloop positief is.

kitty: hoe is het? eitjes goed gegroeid?

Kniffel: spannend als het goed is weet je nu wanneer de punctie is. ben benieuwd.

Kenia: wachten nog vol te houden?

hier; kan zijn dat er meer puregon in de ampul gezeten heeft. achteraf kunnen ze niets meer doen. teken nu met zwarte stift elke x een streep op de ampul. zie ik ook of er iets uit is.

vandaag weer echo gehad. ze groeien allemaal gestaag. een aantal van bijna een centimeter. vrijdag weer echo. ze gaat er dan vanuit langer bezig te zijn met meten omdat er meerdere groter zijn.

merk nu wel dat de energie er 's avonds uit is. hebben jullie ook erg last van moeheid?

allemaal suc6

11. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    @hier De punctie is zaterdag om 09:30
    vanavond om 23:30 de pregnyl zetten, wegens het te vroeg springen van 2 eitjes bij de 1e ICSI, zetten we de spuit 34 uur ipv 36 uur voor de punctie.

12. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes Kniffel met je 2e punctie. Hopelijk springt er niks van te voren ik duim voor je dat het raak is deze keer.. succes.

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Kniffel! Laat je weten hoe het was?

Moeke, bij mij gaat het ook traag. Maar afgelopen woensdag een stuk of 8 eitjes waarbij er 2 15 mm waren. Dus hopelijk morgen beter nieuws en dan maandag de punctie.

14. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    hai dames hoop dat de eitjes mooi gaan groeien en dat de punctie`s mee gaan vallen

hier vanmorgen ongi geworden dus betekend dat ik weer mag beginnen met een nieuwe reeks iui`s ben ik de enige hier nog met iui

iedereen een fijn weekend gewenst

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Benji, hoeveel IUI's ga je nog doen. Echt balen dat je nu weer ongesteld bent geworden.

Hier as dinsdag de punctie. Ze hopen met een dag extra dat mn eitjes nog even doorgroeien en dan op dinsdag mooi groot zijn.

En hoe is het met de rest?

16. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    kniffel: suc6 morgen. je bent de 1ste in deze cyclus met de punctie. hopelijk valt het mee. laat je het weten?

feneylara: gesprek komt nu dicht bij. hopelijk groen licht en starten met icsi.

benji: toch jammer van de ongi. hopelijk positieve berichten met de iui.

kitty: jij dinsdag de punctie spannend. hopelijk een goede oogst en nog belangrijker een goede bevruchting. hoeveel dagen heb je nu gespoten?

hier: vandaag weer echo gehad. link 4 eitjes net boven de 1 centimeter. rechts 6 eitjes, maar nog onder de 1cm. Ze groeien wel, maar gaat gestaag. was wel even een domper. gaat nog volgens de lijntjes, maar gaat mij niet snel genoeg. ( moet bij mij maar even rem op). Ik voel me erg goed en heb al paar dagen energie voor 10, ik heb gevraagd of dat wel een goed teken is. Antwoord: niet iedereen heeft last van bijwerkingen, maar ze snapte wel dat het voor mij niet goed voelde.
    hopelijk maandag meer groei en eind volgende week de punctie.

Hoe groot zijn bij jullie de eitjes als ze punctie datum bepalen?

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeke, vandaag dag 14. Als ik het goed zeg, dan zijn mijn eitjes 18, 17,15, 14, 14 en 12 mm. In totaal dus 6 stuks. Bij IUI zou ik dan zaterdag pregnyl moeten spuiten. Nu moet ik pas zondag spuiten. Geen idee hoe groot mn eitjes dinsdag zijn en hoeveel het er dan zijn. Dat hoor/zie ik dan. En 6 eitjes was prima hoor. Liever zo, dan 20 eitjes. Scheelt ook weer bij de punctie ;).
    Hoe lang ben jij nu al bezig met spuiten? Gelukkig hoef je ook niet in t weekend te komen.

18. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    kitty: ik zit nu op dag 10. heb iui nog zo in mijn hoofd. daar groeide dan ook maar 1 op 100mg clomid en had ik vaak op cyclus dag 13 ofzo al iui. moet dat idd los laten.

maandag zit op spuitdag 13 dus hoop dat ze dan ook rond de 16mm zijn. we wachten af.

mogen de eitjes voor ivf/icsi groter zijn dan 20 mm? je hebt wel gelijk beter 6 goede dan 20. moet er niet aandenken overstimulatie hele maand weg en erg veel last.

heb jij klachten? zoals moe en buikpijn?

19. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    hai kitty

fijn dat je 6 eitjes hebt en idd beter 6 hele goede dan 20 matige hoop voor je dat je punctie mee gaat vallen en dat je een mooi aantal bevruchtingen mag krijgen
    Ik ga nu weer eerst in iedergeval 3iui`s doen en dan evalueren en dan evt nog 3 dus weer gewoon 6 als dat nodig is en als ik echt zou willen kan ik gewoon overstappen na ivf want ja van de totale 7 iui`s die ik gehad heb ben ik 2 keer zwanger geweest in 2010 de eerste iui gelijk raak en in 2011 de 6e iui zwanger dus de slagingskans is best wel groot vandaar dat mijn fertarts mij adviseerde om met iui door te gaan en ivf kan dan daarna ook nog altijd

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, Benji, daar heb je gelijk in. Ik hoop dat je nu ook snel zwanger raakt, want dat hebben we ondertussen wel verdiend!

Moeke, ik heb eigenlijk geen klachten. Soms wat hoofdpijn. Ook erg veel trek in lekkere dingen. Echt heel erg he?

Deel Deze Pagina