kitty: nu spannend voor je. op naar de 22ste. heb je een beetje drukte voor de boeg komende dagen? kenia: ik heb ook gedacht net als de arts, is toch weer een poging. elke poging is een kans, hoe klein de kans ook is. Ik was erg emotioneel toen het hoofdstuk iui afgesloten werd en naar ivf over gingen. Je sluit weer iets af, waarvan je dacht dat je daarmee een kindje zou kunnen krijgen. suc6 met beslissen. feneylara: spannend je begint dinsdag met de decapeptyl. ben benieuwd wat je ervan vind en hoop op een paar mooie eitjes en nog een mooiere uitslag in maart. hier: maandag is oogstdag. gisteren echo gehad rechts 2 grote en 3 kleinere, links 3 grote en 2 kleinere. De kleintjes zaten gister morgen ook rond de 14mm. vandaag nog puregon geprikt en die op gisteren moesten ze ook nog groeien. Dus hopen op 7 eitjes rond de 20mm. We zullen zien. vind het nu wel spannend worden. Heb nu ook last van mijn buik en dat is iets minder. maar we gaan gewoon door. zo eerst even schaatsen, doe maar geen toertocht maar gewoon ff stukje op het kanaal. allemaal fijn weekend.
Moeke, spannend hoor! Maandag dus de punctie. Probeer je te ontspannen en aan iets anders te denken. Het viel mij erg mee. Je kunt na de punctie wel wat last van je onderbuik hebben. Niet schrikken dus. Ik hoop dat er mooie eitjes worden geoogst en dat je dinsdag goed nieuws krijgt dat er een of meerdere bevruchtingen hebben plaatsgevonden. Hier veel afleiding gelukkig. Geen druk weekend, want ik heb nog wat last van mn buik. En ook last van misselijkheid. Dat kan door de Utrogestan komen, maar ook door een aankomend buikgriepje...... Kenia, weet je al meer?
Nou, wij kunnen in principe vrijwel direct starten met ivf. We hebben al bloed geprikt en 20 feb. hebben we zaadonderzoek. Ik zou dan 6 maart weer ongi moeten worden. Dan zijn alle onderzoeksresultaten ook binnen en zou ik dus direct aan de pil kunnen. Het zou dus kunnen, als de arts het er ook mee eens is. Als ze zegt dat we nog een ronde moeten wachten, ja, dan denk ik dat we de 6e ronde iui nog wel doen. @Moeke: succes morgen! Hoop voor je dat de punctie mee valt en dat je de oogst goed is! Ik duim voor je!
hier: vanmorgen om 9uur de punctie gehad. ik kreeg een pijstiller ingespoten. kreeg maar de helft, maar wat een paardenmiddel. was gelijk weg. heb nog wel wat druk etc gevoeld maar geen pijn. Had de mogelijkheid om met de punctie mee te kijken, maar was te suf. mijn man heeft wel alles gezien. leek erg mooi. daarna konden we de blaasjes die waren opgezogen terug zien op een tv scherm. hier werd er in het lab gekeken of er een eitje in zat. de score 10 eitjes. en goed zaad. nu wordt het spannend. woensdagmorgen tussen 9 en 10 worden we gebeld of de deling goed is gegaan en er een TP plaats vindt. zo ja, dan zal het ook woensdag rond het middag uur gaan gebeuren. en dan gaan we duimen draaien. Kenia: mag je zelf beslissen iui of toch gelijk ivf? of is het oordeel van de arts beslissend? Kitty: hoe gaat het op het wachtbankje? welk middel gebruik je nu om je BMS op pijl te houden. Ik moet strax 3x per dag een bolletje vaginaal inbrengen. gelukkig hoeft het niet gekoeld bewaard te blijven. Kniffel: weet niet of je nog mee leest. maar je bent dagelijk even in mijn gedachten. wil je even een hele dikke knuffel geven.
hey Moeke wat spannend succes de komende dagen en duimen voor een goede bevruchting, al is 10 eitjes al positief denk ik.. fijn dat het zo meeviel.. Ik zie er echt zo super tegen op de punctie.. A kitty hoe is het met je? mijn duimen draaien. ook voor de rest trouwens.. @hier gaat het wel redelijk.. Ik maak me zorgen over de bijwerkingen van decapectyl iemand ervaringen? en last gehad? Ik mag morgen beginnen met spuiten en zie er erg tegen op .. ben echt super moe de laatste tijd en ben bang nog meer moe te worden. ben sinds eind december 8 kg afgevallen en ben beetje bang dat ik me dadelijk rot ga voelen en dan alles weer laat varen.. als jullie begrijpen wat ik bedoel en dat zou zo zonde zijn van mijn kgs. sorry voor ego bericht.. succes allemaal.. kuzz
Happy valentines day allemaal dat we vlg jaar maar ons eigen kleine liefdes baby hebben met een beetje hulp.. xxx
fenyalara: wat goed dat je zoveel bent afgevollen. echt knap. Hier helaas geen goed nieuws wat betreft bijwerking decapeptyl.Ik was inderdaad vooral in het begin erg moe. Dit kwam in het begin van de avond al. Overdag viel het gelukkig mee. zodra ik de puregon erbij ging gebruiken werd het een stukje beter. Hier helaas wel wat in gewicht gegroeid, maar lees ook veel ervaringen dat vrouwen juist geen zin in eten hebben. Hoop voor jouw het laaste. verder geen lastige of vervelende bijwerkingen gehad. Hoe is het zetten van de eerste spuit gegaan? Hier: duimen draaien. krijgen tussen 9 en 10 telefoon of er een goede bevruchting heeft plaats gevonden. dan wordt het vanmiddag ook nog teruggezet. Erg afwachten. niet mijn sterkste kant.
Hey moeke hoe was het?? hopelijk had je goed nieuws vanmorgen en een mooie terugplaatsing gehad. al ben ik er wel een beetje bang voor omdat je niks meer hebt laten horen.. ik duim voor je.. @ hier decapectyl viel echt 1000 procent mee.. ik had van alles gelezen over dikke spuit etc maar het stelt niks voor gelukkig.. fijne avond kuzz
dames sorry late plaatsing. drukke dag. kreeg vanmorgen om 9 uur telefoon. er zijn 8 eitjes bevrucht, maar helaas geen topembryo.Daarom is er gekozen om vanmiddag om 13.00 2 embryo's van matige kwaliteit terug te plaatsen. Ze waren 2 cellig. Ben er heel erg blij mee. en hopelijk groeien ze goed en nestelen ze lekker in. ik kan morgenvroeg rond 12.00 bellen of de 2 embryo's die nog in de race zijn ook worden bevroren. Dat hopen we natuurlijk wel, maar dan moeten ze wel minimaal 6 cellig zijn. Was erg mooi om te zien. konden zien hoe het in het lab werd opgezogen en via echo apperaat zien hoe ze in de baarmoeder werden geplaatst. Heb nog veel last van napijn van de punctie en wat last van vocht vast houden, maar alles voor het goede doel. Kitty: dank je voor het duimen. de mijne werken ook voor jouw. Feneyalara; fijn dat het prikken mee is gevallen nu hopen dat je geen bijwerkingen krijgt. zie net dat jij de eerste fm echo hebt als ik mag testen. Spannend voor ons allebei. kunnen we dan allemaal voor jouw duimen. overige dames: weet niet of er nog meiden zijn die met ons meelezen, maar voor iedereen suc6
Hey moeke wat fijn dat je terugplaatsing had. van 2 nog wel wie weet dubbel geluk voor jullie.. Heb je al wat gehoord van die andere embryo's ? hopelijk goed nieuws.. spannend 2 maart testdag,wat duurt dat nog lang he bah.. fijne dag allemaal kuzz
Moeke, ik kon helaas niet meekijken. Dat vind ik wel jammer. En het is toch balen als je hoort dat de bevruchting niet van topkwaliteit is. Maar wel fijn dat je er nu 2 teruggeplaatst krijgt. Dubbele kans! Duimen draaien gaat hier verder Fenyalara, wat fijn dat de spuit meevalt. Ik vond het ook heel erg meevallen. Pas alleen op voor blauwe plekken op je buik, hahaha.
Hey kitty Hoe voel je je? nog maar 6 dagen voor jouw.. Wat zegt je gevoel.. idd uitkijken voor blauwe plekken maar in zkh zeggen dat je daar toch niks aan kan doen en van te voren niet kan zien wat je raakt haha.. fijne avond kuzz
Ik heb echt geen idee. Dus het kan nog alle kanten op. Ik voel verder niets bijzonders. Dat zal dit weekend wel gaan beginnen. Dan wordt het spannend!
fenyalara: en hoe gaat het met de deca? geen last van bijwerkingen? Kitty:kan me voorstellen dat je nog niets voelt. hoop dat je de zenuwen ook in en na het weekend nog buiten de deur kunt houden. kenia: hoe is het met de cyste? krijg je daar nu ook iets voor of moet het op natuurlijke wijze verdwijnen? Kniffel: dikke knuffel. hier: helaas geen embryo's ingevroren.ben vergeten te vragen of ze wel zijn doorgedeeld. maandag maar even weer bellen. Ben zelf wel minder hoopvol. je leest toch veel dat een matige embryo minder kans heeft. Ik weet ook wel dat "geluk"ook een rol speelt. We hopen nog steeds maar zijn wel realistisch over de kans van slagen. poging 2: we denken al aan poging 2 erg he! we denken erover om die poging toch in duitsland te doen. Dit omdat ze daar alle embryo's die gedeeld zijn op dag 2 invriezen ongeacht de kwaliteit, omdat alles een kans van slagen heeft. We vinden het zo jammer dat van 10 eitjes er 2 overblijven ( in mijn buik) en de rest niet voldoend wordt bevonden. Hebben jullie hier al eens over nagedacht? of kunnen jullie leven bij de dag? ( wou dat ik dat kon) fijn weekend allemaal
Hey Moeke wat vervelend dat er geen embryos zijn, heel hard duimen dat de 2 embryos in je 1 of 2 mooie babys worden.. Een vriendin van mij had ook een matige embryo en verder niks over maar nu een wolk van een zoon dus het kan echt.. Ik snap wat je zegt van het verder kijken en naar duitsland gaan,het is wel lastige en moeilijke keuze en ik weet natuurlijk niet hoever je vanaf duitsland woont.. Het is dubbel want meer embryo meer kans maar als ze alles ook het slechte invriezen heb je daarna nogmaals de teleurstelling dat ze niet goed ontdooien, ik denk dat als ze slecht zijn ik het liever meteen weet dan dat ik hoop zou hebben (omdat je zogenaamd wat achter de hand hebt) maar dat het toch allemaal niet leeft.. Maar dat is ieder voor zich.. Sorry maybe domme vraag maar had je ivf of icsi? anders zou ik eerst icsi afdwingen. gebruik je nu utrogestan bollen of pregnyl spuit nog na terugplaatsing? Kitty hoe is het met je en met de klachtjes?? of valt het mee? MIjn duimen draaien @ hier gaat het eigenlijk nog steeds goed.. nog 2x de pil (tegen de tijd dat jullie dit lezen is het ochtend en dan nog maar 1 die van maandag) en dan wachten tot 2 maart.. Nog niet echt last van decapectyl al dacht ik toen straks dat ik bijna zomaar moest huilen maar dat kan natuurlijk ook door slaap gebrek.. fijne zondag en voor zuiderlingen fijne carnaval kuzz
Dag dames, weer even een berichtje van mij! Heb het super druk gehad deze week, had oudergesprekken op school en 4 dagen tot half 7 aan het werk geweest. Door de drukte dit weekend ook nog es superverkouden geworden. Bah...Maar goed, ik moet nog een weekje en dan heb ik een weekje voorjaarsvakantie! Deze maand dus even rust voor ons. Morgen wel naar een andere ZH voor inschrijving. Begin komende week denk ik wel mijn eisprong, dus we blijven gewoon doorklussen! @Kitty: ik voel de spanning met je mee! Hoop dat je de zenuwen nog een beetje in bedwang kunt houden! Nog een paar dagen en dan weet je of het gelukt is! Ik duim zo hard voor jullie! @Fenyalara: valt het spuiten van de decapectyl wat mee? Ik geloof dat ik daar nog het meest tegenop zie, als we straks gaan starten... @Moeke: Kan me voorstellen dat je er niet echt vertrouwen in hebt, nu er geen topembryo tussen zat. Toch: met terugplaatsing van 2 kun je ook dubbel geluk hebben! Ik hoop dat voor jullie de wachtweken ook een beetje goed door te komen zijn. Ik heb idd ook wel andere en goede berichten gehoord van klinieken in zowel Belgie als Duitsland. Ze passen toch net andere methodes toe als hier in NL. Ik denk dat het er idd ook vanaf hangt hoe ver je van de grens vandaan woont, het moet qua reizen wel te doen zijn. En er hangt dan denk ik ook een kosteplaatje aan, ik neem aan dat de behandelingen in het buitenland niet vergoed worden...Ik hoop maar dat jullie de keuze niet hoeven te maken!
hai dames hoe gaat ie bij jullie allemaal hier gaat ie goed heb morgenochtend me 1ste iui van 2012 we zullen wel zien dan heerlijk 2 weken weer wachten jippie!!
Benji, toch weer spannend, ook al weet je wat je staat te wachten. Kenia, fijn weer van je te horen. Een ander zkh is altijd weer wennen, maar gelukkig is het mij meegevallen. Weet je al of je nog een IUI ronde gaat doen, of misschien toch met IVF kan gaan starten? En elke kans die er voorbijkomt gewoon aanpakken . Moeke, dat is vervelend nieuws. Ik had maar een bevrucht eitje, dus ik wist al dat er niets ingevroren kon worden. Bij de tp kreeg ik wel te horen dat een eicel opeens op dag 3 viercellig was. Op dag 1 en 2 was niets te zien, dus deze hebben ze vernietigd. Dit kan bijna geen gezonde bevruchting zijn. Het is heel jammer, maar niet een reden voor mij om naar een ander ziekenhuis te gaan. Wacht rustig de volgende poging af. En misschien is dat wel helemaal niet nodig Hier nog steeds geen testje gedaan. Ik durf het niet. Ik word altijd ruim voor NOD ongesteld, maar door de hoge dosis Utrogestan denk ik dat er geen ongi komt. Dus om zeker te weten of ik zwanger ben moet ik de komende dagen toch een testje wagen. Om dit alleen van de bloedtest af te laten hangen? Dan duurt het wachten pas echt lang op die dag ben ik bang .