fenyalara: spannend he dat wachten op de eerste echo? kom je de tijd een beetje door. Kenia: wat vervelend dat die cyste toch in de weg zit, maar misschien nu wel beter. Links werkt voor 2. begrijp wel dat je daar last van hebt. warme kruik gaf bij mij wel verlichting. hopen op mooie groei donderdag. kitty: snap dat het een teleurstellend resultaat is. Nu gaan we duimen en hopen dat alle 3 goed delen en 1 teruggeplaatst en 2 ingevroren. zo spannende tijd weer. hier; alles z'n gangetje. ben best wel onrustig. hebben 7 mei pas weer een echo, maar ben geneigd om te bellen met de vraag of ik volgende week ook nog een x mag. dan ben ik 12 weken. misschien dat ik rustig ben na die mijlpaal. Heb dit bij mijn 1ste niet gehad, maar ben steeds bang dat het niet goed is. Herkennen jullie dit?
@Kitty: succes morgen bij de tp! @Moeke: ik ken het gevoel niet (ben nog nooit zwanger geweest dus ja...) Maar deze keer gaat het natuurlijk heel anders, dus ik begrijp je wel. @Hier: zit nu op cyclusdag 12 en ik ben vanaf dag 5 Glonal- F aan het spuiten. Ben benieuwd morgen...
@ kitty de terugplaatsing gehad?? kan het duimen draaien beginnen voor je?? @ kenia hoe was het vandaag? een punctie af kunnen spreken? balen van je cycste maar ook wel fijn,want anders was het niet doorgegaan de punctie en dat lijkt me helemaal klote.. succes met spuiten nog ff en geniet van het niet hoeven spuiten straks.. @ moeke ik begrijp je gevoel wel, ik hoop ook dat de as 5 weken voorbij vliegen zonder dat het misgaat.. want het is toch zenuwslopend. ken het niet uit ervaring helaas. het is de eerste (hopelijk succesvolle) zwangerschap.. @ het gaat wel wachten duurt lang. maar dat is altijd met alles.. vlg week veel werken lange dagen, vermoeiend maar tijd schiet wel op en fijn om gedachten te verzetten.. druk weekend voor de boeg en dan is het bijna dinsdag.. Morgen over 2 weken gaan we weekje weg met paps en mams ik heb er zin in.. eerste keer zonder mijn zusje die nu 17 is.. dus leuk fijne dag allemaal.. succes iedereen.. xxx
Kitty: hoe is het gegaan vandaag? hopelijk goede uitslagen. Kenia: hoe was de echo? mag je zaterdag weer heen? fenyalara: lekker een wkend weg.nog even en dan heb je de echo,spannend. hoop dat je 1 of 2 prachtige hartjes ziet en dan heerlijk kunt genieten. Benji: hoe is het? Kniffel: weet niet of je nog mee leest, maar ben benieuwd hoe het met je is. Hier: vandaag extra echo gehad. vanacht weer veel kramp met steken die door treken naar de vagina. de kleintjes doen het goed. ze waren bang voor een blaasontstekening maar volgens urine niet. ff in de gaten houden. voor de kramp mag een paracetamol als het erger wordt dan weer langs komen. Ze denken toch dat het de baarmoeder is die heel hard groeit.
De eitjes groeien gestaag verder, zaterdag weer heen voor echo. Hoe groot moet het grootste eitje zijn voordat ze een punctie afspreken?
Hai moeke hier gaat alles goed hoor ben alleen vreselijk moe de hele dag door en voor de rest niets morgen alweer 6 weken en dan volgende week vrijdag de echo en dan zullen we zien hoeveel het er zijn had namelijk 3 eitjes in totaal hoop dat de krampjes wat minder word
@ moeke wat fijn dat je een extra echo hebt gehad,dat is goed voor je gemoedsrust.. fijn dat ze het zo goed doen. jammer alleen van de klachten maar ze zeggen dat het erbij hoort en we het er voor over moeten hebben.. @ benji fijn dat het goed gaat behalve moe, dat het maar snel vrijdag is. ik ben benieuwd hoeveel het er zijn voor je? @ kenia vlg mij moet grootste 18 a 19 mm zijn en dan pregnyl en 36 u later punctie.. hoe groot was bij jouw?? @ kitty hoe is het? hoe was terug plaatsing en wat hebben ze terug geplaatst?? @ hier gaat het goed.. hebben jullie huisdieren? wij hebben 2 lieve labradors en de jongste wijkt niet van mijn zeide en slaapt hele dag op of tegen mijn buik als ze de kans heeft.. ze zeggen dat dat een goed teken is ik ga er maar vanuit echt super schattig. snacht wil ze zich het liefst als bolletje tegen mijn buik rollen maar dat wordt irritant ( ja we hebben ze verwend en ze slapen in bed, ze zullen helaas na onze vakantie moeten verplaatsen lig de halve nacht wakker) Hoe zit het met de broeken en de kleding?? ik heb al 2 positie broeken en hier is het al zo erg dat ik het niet kan verbloemen.. stom hoor en dat met 7 weken.. ik denk dat het er 2 zijn en anders éen grote reus haha.. ze zeggen altijd niet te veel positie kleding kopen.maar als de echo goed is wil ik vlg week toch rokje etc kopen voor vakantie ziet er toch net wat leuker uit.. Weet iemand waarom het zo vlug groeit, kwa gewicht ben ik nog geen kg bijgekomen.. raar hoor.. welterusten en tot snel kuzz
@hier gaat het goed We zijn druk bezig met verbouwen en het zoeken naar een eiceldonor. @de zwangeren GEFELICITEERD en geniet ervan.
Fenyalara, ik heb echt geen idee. Misschien even zoeken in een ander topic? Er moet vast wel iets over staan in de forum. En meiden, ik heb gisteren de terugplaatsing gehad van een 7 cellige topper. Nu waren de andere twee nog 4 cellig, dus ik hoor vandaag of ze zijn doorgegroeid en ze alsnog ingevroren kunnen worden. Wachten duurt alleen zo lang....... Kenia, hoe is het met jou? Je hebt me volgens mij al behoorlijk snel ingehaald. Ik heb 10 dagen moeten spuiten voor ik pregnyl mocht gebruiken.
Ehm, nou ja, jij bent wel eerde begonnen natuurlijk. Maar vandaag was dag 9 van Glonal-F. Dus ong. hetzelfde tempo idd. Mooi dat je een mooie embryo teruggeplaatst hebt gekregen! Nu die vervelende wachtweken weer, spannend!! Succes en rustig aan!
Vandaag telde de arts aan de linkerkant zo'n 17 eitjes en rechts 2! Ik mag dus eigenlijk wel blij zijn dat die cyste er nu zit, anders had ik dus echt overstimulatie gehad! De arts zei wel dat wanneer ik nou helaas toch niet zwanger raak, hij toch eerst weer een kijkoperatie wilde doen en de cyste weg halen. Dus een volgende poging zal iets langer op zich laten wachten. Omdat ik zo veel eiblaasjes heb, hoef ik nu 2 dagen geen Glonal- F te spuiten. De eierstokken krijgen een beetje rust. Maandagavond de pregnyl en dan woensdagochtend de punctie. Begin het nu toch wel spannend te vinden!
Kenia, het is zeker spannend! En hoe groot zijn je eitjes? Grappig, ik had er rechts ook maar 2. Weet je al hoe laat je mag woensdag? Ik ga iig voor je duimen!
Kenia, ziet er goed uit. Spannend meis! Hou je het nog een beetje vol? De 1e keer is altijd eng. Maar vooral ontspannen en dan komt het allemaal wel goed! Ik heb me die dag ziek gemeld. Echt een aanrader. En fijn dat je vroeg mag, dan hoef je de wekker niet te zetten. Op de dag dat ik de punctie had, was de laatste om 15 uur. Zij moest dus om 3 uur 's nachts de pregnyl zetten.....
Ow dat zou niet best zijn, want ik laat de pregnyl nog steeds in het ZH zetten! (heb niet eens een spuit ervoor in huis...) Dus 22.00 uur in het ZH zijn voor de prik. En toevallig ben ik die dag vrij, dus dat komt goed uit! Maar had op mijn werk al gezegd dat ik de dag van de punctie sowieso vrij wilde hebben, want als je sommige verhalen mag horen... Als jullie tp hebben gehad, blijf je dan je gewone leventje volgen, of let je meer op bepaalde dingen? Zoals met sporten, of eetgedrag?
Kenia, oja, jij doet de prik altijd in het ziekenhuis. Dat is wel een gedoe, maar als jij dat prettig vind, vooral doen. Ik heb me dus op de dag van de punctie ziekgemeld. De dag erna ben ik wel gaan werken. Want ik heb fysiek geen zwaar werk, dus dat ging op zich goed. Wel slikte ik 2 a 3 keer per dag Paracetamol. Ik heb nl bijna een week later nog steeds last van mn onderbuik en ook erg last van moeheid en misselijk/duizelig (bijwerkingen Utrogestan). Sporten doe ik wel, maar op een ander tempo en wat minder vaak als normaal. De arts zei bij de terugplaatsing dat ik alles mag doen, zolang ik maar goed naar mn lichaam luister. Zolang je dat aanhoudt, moet het allemaal goedkomen. Ik heb mijn eetgedrag niet aangepast, alleen door de misselijkheid eet ik wat vaker iets. Dat helpt bij mij iig. Achteraf gezien had ik toch wat meer dagen vrij gehad. Het is ook een vrij emotionele tijd en je zit veel in spanning of er bevruchtingen zijn, hoeveel en van welke kwaliteit. Dan duurt een dag lang als je wacht op een telefoontje van het ziekenhuis!
Ik ben woensdag vrij, donderdag werken en daarna een week (mei) vakantie, dus opzich komt dat ideaal uit. Ik heb krijg ook antibiotica mee, uit voorzorg, omdat het veel eitjes zijn en omdat die cyste er zit. Daar kan toch viezigheid bij zitten, dus meer kans op infectie. Ik ben de afgelopen week al steeds moe, dus ik ben benieuwd hoe dat komende week gaat!
kenia: spannend! hoop dat de punctie en de napijn meevalt. ik was de dag erna ook nog vrij en daar ben ik achteraf erg blij mee geweest. was toch nog erg duf en kramp. Hoop daarom dat het bij jouw echt meevalt. krijg je de volgende dag uitslag van de bevruchting? hoop dat we snel ook voor jouw kunnen duimen in de wachtweken. Kitty: wat is je testdatum? misschien heb ik het gemist maar zijn de andere 2 embryo's ingevroren? feneyalar en Benji: alles goed? de echo datum voor jullie komt dichtbij ben erg benieuwd. Nu nog maar even duimen dat alles goed is en jullie een mooi hartje( hartjes) te zien krijgen. hier: alles goed. geen bijzonderheden.
Nou, dat ws nog weer spannend vandaag. Werd gebeld op mijn werk door het ZH of ik toch niet nog even langs wilde komen. Ze vertrouwde het toch niet helemaal, dus moest bloed prikken en een echo. Nou, was direct in paniek natuurlijk, dacht direct: straks kan het toch niet door gaan en zijn de afgelopen weken voor niks geweest! Haasje repje naar het ZH (ze hadden me de hele dag al proberen te bereiken, wat pas om 14.30 uur lukte...) Bloed prikken, lang wachten op de uitslag. Maar de waardes in het blied waren goed, ik had 7.8 (moet tussen de 2 en 15 zitten) Oef, geen overstimulatie dus! Ze waren ergens ook bang dat, aangezien in de afgelopen 2 dagen geen Glonal- F heb gehad, alle eitjes misschien als ene plumpudding in elkaar waren gezakt, maar ook dat was gelukkig niet het geval. De grootste was nu zelfs ruim 3 mm! Dus, vanavond weer naar het ZH geweest, pregnyl laten zetten en nu wachten tot woensdagochtend!
hey dames @ kenia kan me voorstellen dat het een rare dag was opeens gisteren. maar fijn dat alles goed is en je de pregnyl hebt laten zetten.. en woensdag punctie hebt.. ik duim voor je veel succes.. en rustig aan na de punctie.. laat je lekker verzorgen door je mannetje en volg je gevoel.. @ kitty hoe is het met je?? heb je genoeg te doen in de wachtweken?? hoop dat je ze goed doorkomt. met een goede uitslag.. @ de rest hoe is het?? @ hier is het goed wij hadden vandaag de echo.. Spannend hoor. we hebben 2 kloppende hartjes gezien en ze doen het goed voor de termijn.. 4mei de vlg echo hopelijk blijft het goed gaan.. xxx