kenia: dat was wel even schrikken zo'n telefoontje. fijn dat alles goed is en nu een goede nachtrust en op naar de punctie morgen. fenyalara: Gefeliciteerd!!!! wat gaaf he. kun je het bevatten? blijft een spannende tijd die nu komt. maar wel genieten. verklaart ook dat je broeken al niet meer passen. ha ha. hier: vandaag maar ff geshopt. echt de hele zomercollectie hangt al in de winkel. geen leuke nette broek meer kunnen vinden. maar wel heerlijke broeken bij h&m. heb gelijk maar 3 kleuren meegenomen. we hebben brief gekregen van ziekenhuis waar we icsi hebben gehad, daar moeten we ook de 20weken echo doen. dit heeft te maken dat we een echo met een streepje extra krijgen. zo verwoorde de gynocoloog het. Dit omdat we zwanger zijn geworden door icsi.
Moeke, altijd als je op zoek bent, kan je niets vinden. Fijn dat je toch nog wat broeken hebt gescoord. En wat apart dat je de 20 weken echo ook in het zkh moet doen. Er is aangetoond dat er geen verschil is tussen ICSI en IVF. Dus het is niet zo dat er kans is op een afwijking ofzo. Maar aan de andere kant, bij de gynaecoloog is ook wel fijn gezien zijn kennis. Wanneer heb je de echo gepland? Fenyalara, dus toch 2! Wat leuk zeg! Vandaar dat je buik zo groeide . En wat krijg je snel een 2e echo. Is dat vanwege een tweeling? Wel leuk natuurlijk! Kenia, dat is zeker schrikken. Gelukkkig komt het allemaal goed en morgen dus de punctie. Laat je weten hoe het is geweest? Heeeeel veel succes!!!!! Hier gaat het wel goed. Moeke, er zijn 3 emmy's ingevroren. Ik wil navragen hoe dit kan, aangezien er maar 3 bevruchtingen waren. Maar het worden nu hele spannende dagen. Ik krijg al wat last van mn onderrug, en dat had ik vorige keer ook. Ik hoop dat het een goed teken is. Voelden jullie je nog anders dan anders?
De punctie is me erg meegevallen, gelukkig! Kreeg een roesje (doen ze standaard in deze kliniek) Heb eigenlijk geen na pijn, alleen erg moe van dat roesje. Er zijn 15 eitjes gevonden, waarvan er 13 bruikbaar zijn. Morgen krijgen we te horen of er een goede bevruchting heeft plaatsgevonden en zo ja, dan hebben we zondag de TP. @Kitty: heel bijzonder dat er dan 3 ingevroren zijn, ben ook wel benieuwd hoe dat kan? Is er 1 toch weer gaan delen en zou dat een tweeling geweest kunnen zijn? Wel mooi dat je nu eitjes ingevroren zijn, maar we hopen natuurlijk dat ze niet nodig zijn! Wel een goed teken dat je last krijgt. Niet zo leuk voor jou, maar je merkt iig dat er iets gebeurt! @Moeke: leuk dat je toch wat kleding gevonden hebt! Gaat bij jou dus mooi de goede kant op! @Fenyalara: wat een goed nieuws: 2 kloppende hartjes! Wow... Dit moet wel een heel goed gevoel geven. Nu heb je toch iets meer zekerheid. Waarom doen ze zo snel alweer een echo? Vind jij vast niet erg denk ik
Hey kenia fijn dat het meeviel, hopelijk valt de pijn ook de aankomende dagen mee.. en veel eitjes daar moet toch een goede bij zitten zou je zeggen.. succes met wachten en fijn dat je snel iets hoort.. mijn duimen draaien voor je.. @ moeke lekker zeg geshopt. ik ga vrijdag met mams.. @ kitty fijn dat je wat voelt,maybe is het een goed teken.. ik duim voor je. @ hier we krijgen 4 mei een ultrasound echo en 15 mei weer een echo op ivf afdeling en daarna gesprek met arts.. geen idee waarom maar extra controle is nooit erg.. Het besef is er wel,maar het gevoel nog niet het is raar 1e icsi raak en dan ook nog 2 tegelijk.. we beseffen wel dat het speciaal is en we hopen duimen en bidden dat het goed mag gaan.. welterusten kuzz
Kitty; wat heerlijk om jouw zo positief te horen. duimen draaien hier over uren voor je. Ik voelde me niet anders, maar dat was denk ik ook een stuk zelf bescherming. je leeft toch 2 weken tussen hoop en vrees. Wel vreemd van die aantal cryo's. Ben benieuwd? Wel fijn dat er cryo's zijn, nu maar hopen dat je ze niet gelijk nodig hebt. Kenia: wat fijn dat de punctie mee is gevallen. en wel een mooie oogst. hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt en dan heerlijk van je week vakantie genieten. Fenyalara: vreemd gevoel he. zo herkenbaar. ik had het ook zo van, waarom nu wel en al die iui's niet. maar het is je gegund. wel heel fijn dat je ze snel weer ziet zorgt dat de tijd na 12weken lekker snel gaat. Winkel ze. heerlijk met je mams. Benji: hoe is het? als het goed is heb je morgen echo. ik duim voor je meid, en hoop op een mooi bericht. Kniffel: dus lekker bezig. de weg naar eiceldonatie is volgens mij een hele moeilijke. wil je in persoonlijke kring kijken of via de nieuwe eicelbank? heel veel succes en ik hoop dat ook jullie snel de wens in vervulling komt. Dikke knuffel
Kenia, wat fijn!!!!! Je had woensdag toch de punctie? Heb je dan zaterdag niet de tp? Ik hoop iig voor je dat ze mooi gaan delen en er straks een toppertje wordt teruggeplaatst. Hoe voel jij je verder? Moeke en fenyalara, thanks voor jullie reactie. Hier wordt t steeds spannender. Geen idee waar t heen gaat. Positief blijven helpt
Poeh, vandaag weer wat meegemaakt....werd vanochtend wakker, had wat last van de onderbuik. Maar na een half uur was het niet meer te harden! Ik lag in foetushouding en kon niks meer, wat een pijn! Heb na een kwartier mijn schoonmoeder gebeld (mijn man was aan het werk) en die is direct gekomen. Ze heeft het ZH gebeld en we moesten maar langs komen. Na 3 kwartier leek de pijn gelukkig wat minder te worden (ook na het innemen van een paracetamol) op de SEH allerlei onderzoekjes gehad, bloedwaardes weer gecontroleerd. Gynaecoloog heeft een echo gemaakt, opzich zag alles er goed uit. Maar nu schijnt het dat die eiblaasjes zich weer kunnen vullen met vocht en dat daar die hevige pijnscheuten vandaan kunnen komen. Bij de echo leek het ook net of die eiblaasjes er allemaal nog zaten. Heb nu pijnstilling meegekregen, naar kan nog nauwelijks rechtop lopen...Zondag moeten we nu eerst weer bloed laten prikken, kijken of de bloedwaardes nog steeds goed zijn. En dan naar het andere Zh voor de TP. Heeft iemand anders ook zo'n last gehad van de onderbuik na de punctie?
Arme meid! Wat goed dat je naar het zkh bent gegaan. Doe rustig aan! Ik kan niet met je meepraten. Ik had wel last van mijn buik, maar dat was puur van de punctie. Heel veel sterkte meid en denk maar zo, het is voor het goede doel .
Hai kenia wat goed dat er 4 goede bevruchtingen zijn en wat balen dat je nu zoveel last hebt hoop dat zondag je bloedwaardes goed zijn en dat je gewoon je tp krijg Hier vanmiddag echo gehad en zag er allemaal goed uit en we hebben 2 kloppende hartjes gezien wat een geweldig nieuws hebben we gehad Iedereen een fijn weekend gewenst
Hey benji gefeliciteerd met de 2 kloppende hartjes gaaf hoor geniet ervan.. @ kenia wat klote zeg, hopelijk doet de rust je goed.. Ik heb ook veel last gehad van buik en extra onderzoeken.. ivm de vele blaasjes.. veel rust en houd je taai.. wel een mooi aantal bevruchtingen.. @ kitty succes met het lange wachten.. nog 3 dagen houd je het vol?? mijn duimen draaien voor je.. ik hoop dat je ook op de roze wolk mag plaatsnemen.. xxx
Kenia: bah wat rot dat je veel last hebt. hoop dat zondag alles goed is en dat het geen belemmering is voor de TP. wel een mooi aantal bevruchtingen. nu hopen op goede uitslag met 14 dagen. kitty: kun je nog volhouden om het weekend niet te testen? kan me voorstellen dat je al gek wordt. komt goed meid. Benji: wauw wat goed om te horen. blijf voor je hopen en duimen dat alles goed gaat. wel apart vorig jaar begonnen en nu al 3 zwanger van een 2ling. zo bijzonder. krijg kippenvel als ik eerdere berichten terug lees. Hoop zo dat Kitty en kenia snel volgen.
Hey dames Ha kenia hoe is het met je? hoe was de terugplaatsing?? 1 of 2? en de pijn na de punctie?? viel het mee of niet.. hou je taai. mijn duimen draaien voor je.. xxx @kitty hoe is het?? kan je je zenuwen nog in bedwang houden?? of stiekem al getest?? hoe voel je je?? mijn duimen draaien nog.. @ moeke ja raar he.. niet te geloven 3 zwanger van een tweeling.. hopelijk mogen we allemaal het einde van het jaar onze wondertjes in onze arme houden.. hopelijk volgen die andere snel met een goede zwangerschap en mag het met ons ook goed gaan.. xxx
Nou dames, we hebben gisteren de TP gehad, van een embryo die meer dan 10 cellig was. Ze konden het aantal cellen niet meer tellen. Dus dat is goed nieuws! Nu duimen draaien en wachten! De andere 3 waren van een stuk mindere kwaliteit en de vraag is maar of ze deze nog kunnen invriezen. Daar krijgen we morgen een brief over thuis. Alleen, deze lezen we pas vrijdag, want we gaan lekker een midweekje weg. Naar de Beeks Bergen, met de schoonfamilie. Maar kun je nagaan. 15 eitjes, 13 goed genoeg, 4 bevrucht en waarschijnlijk maar 1 topper. Ik snap nu ergens wel waarom de bevruchting zo moeilijk gaat bij ons. Ik hoop echt zooooow, dat deze gaat innestelen en blijft plakken! De pijn is nu gelukkig vrijwel over, maar het zijn geen grapjes! Aan de andere kant, ik ben een bezig bijtje en nu moest ik wel rustig aan doen. Is misschien ook niet verkeerd! @Beji: 2 kloppende hartjes...zucht... wat mooi! @Kitty: en, en, en???
Fenyalara, zeker bijzonder dat jullie zwanger zijn van een tweeling. Kenia, geniet van je weekje! Fijn van die topper. T was ook 4 dagen oud, dus lekker doorgegroeid. Wanneer mag je testen? Hier niet zo goed nieuws. Al sinds gister last van bruin bloedverlies en dat is vandaag een stuk heftiger geworden. Ik heb getest en deze was negatief. Morgen moet ik bloedgeprikken. Ik ga vragen of ik deze ronde gelijk verder mag....
kenia: geniet van je vrije dagen. ff lekker niets moeten en alles mogen. kitty: bah, bah en nog eens bah. zo positief en dan nu dit. even een hele dikke digitale knuffel. Fijn dat je gelijk verder wil, maar denk je wel om jezelf! als je even wil schelden etc dan plaats je het hier maar. nog een dikke knuf. sterkte voor jou en je man. hier: alles goed.
goedemorgen dames @ kitty wat klote voor je.. sterkte hou je taai en luister goed naar je lichaam,laat je lekker verzorgen door je man.. @kenia een topper is altijd fijn om bij je te dragen.. duimen dat die blijft zitten en lekker rustig aan doen met je midweekje weg.. vervelend he dat ze zoveel aanprikken wel een aantal kunnen bevruchten maar uiteindelijk nog bijna niks over houden.. @ moeke fijn dat het goed gaat, hoeveel weken ben je nu? en hoe ziet je buik eruit? @ benji hoe was je weekend.. kunnen genieten van het geweldige nieuws en het al verteld tegen mensen?? @hier gaat het wel,werken valt me echt zwaar,zeker zo'n dag als gisteren terras weer en druk en dan 9 uur achter elkaar lopen rennen en ook nog lachen.. pff was kapot toen ik thuis kwam.. zo gauw ik thuis komt begint mijn buik te trekken en pijn te doen. auw nog 3 dagen werken en dan vakantie ben er aan toe en dan ook onze 2e echo.. heb er zin in maar vind het ook wel super spannend.. Kan het nog steeds niet bevatten dat het gelukt is en we paps en mams gaan worden van een tweeling. .dit wat we al zolang willen,wordt het ons nu eindelijk gegund?? raar hoor ik zou zo blij moeten zijn, (ben ik ook) maar het voelt ook raar. Manlief is echt supertrots en blij en lief voor me. zegt ook dat ik mijn zorgen moet laten varen en genieten.. we hebben het verdient zegt hij.. fijne dag allemaal xxx
Hai feyalara heb heerlijk genoten van het weekend en ja we hebben het verschillende mensen al verteld ja fijn he dat je gauw weer kan spieken ik mag morgen weer even spieken hopen dat alles goed is @kitty wat ontzettend balen zeg hoop dat het je gauw gegund is
Hey benji hoe was het? hoe is het met de beebs?? heb je een voorgevoel over wat het gaat worden?? @ hier wij hebben morgen de echo spannend,had er eerst veel zin in maar ben beetje bang geworden na reacties van mensen, en de dingen die ze onbewust kwetsend zeggen.. Hoop gewoon dat het goed is. morgen eerst echo en dan weekje weg met paps en mams en onze honden heb er zin in en ben er aan toe.. we hebben het er al jaren over om met 4e weg te gaan. mijn zusje is nu 17 en gaat voor het eerst niet mee. dus leuk ander soort vakantie. heb er zin in en hoop op een goede echo.. mijn gevoel zegt een jongen en een meisje en dat het allemaal goed gaat. hopelijk klopt dat.. fijn weekend allemaalxxx
Hai fenyalara hier gaat alles goed vandaag weer even mogen spieken bij jut en juul ze deden het erg goed alles was goed op schema schilt 1 dag na achteren maarja dat maak niet uit ik heb er nog geen gevoel bij wat voor geslacht ze zijn nog even geduld denk ik maakt mij eigenlijk ook helemaal niets uit als ze maar gezond zijn