Ha dames, Morgen een afspraak met de gyn. Zijn er meer vrouwen die een 1e kindje op 'natuurlijke' wijze hebben gekregen en voor een 2e aan de hormonen etc. zijn / zijn geweest? Simone (38 jr)
Nee geen ervaring. Maar ik het blijft verwonderlijk he dat de eerst dan natuurlijk word geboren en dan de tweede met hormonen gaat. Ik hoor het vaker. Je zou dan denken dat de tweede ook natuurlijk gaat. Hebben ze niks gevonden verder bij jullie?
Bij mij wel andersom. 1e kindje gekregen dmv hormonen spuiten, 2e natuurlijk.. Wel ovulatie testen gebruikt.
Hoi Simone, Bij ons is het eerste kindje natuurlijk gekomen..nu bezig voor de tweede in de MMM. 2x IUI ondergaan en beide mislukt. Nu net gestart met derde IUI. Tussen de 2de en huidige IUI behandeling wel natuurlijk zwanger geraakt maar werd miskraam. Alvast succes bij gynaecoloog morgen!
Derde poging dus al weer begrijp ik? Lange adem dus.. Hopelijk gaat het nu goed, hoe oud is jullie eerste kindje?
Sterkte met jullie traject! Mijn cyclus is nooit echt 'normaal' geweest en twijfel over m'n eicel reserve, moeten we uitzoeken. Dat we onze dochter een jaar geleden hebben gekregen is echt een wonder, dat bevestigde de gyn vandaag ook weer. Deze week -opnieuw- COLA spreekuur en bloed prikken + zaad analyse. Over drie weken weer gesprek met gyn met voorstel voor traject.
Hier onze oudste op natuurlijke wijze (snel raak). Onze tweede is na drie miskramen en een bbz uit de 7e IUI poging met utrogestan gekomen. Een deel van de zwangerschappen was natuurlijk, maar mede gezien het langdurige traject (meer dan drie jaar tot de laatste zwangerschap) uiteindelijk overgestapt op de IUI. Gelukkig, want ik geloof dat het zonder de utrogestan nooit was gelukt.