De titel zegt het al. Dit is iui nummer 4. De eerste 2 keer met 75 eh fostimon 1 ei. De 3de keer met 112.5 2 en nu dus weer 1. Het verbaasd me dat ik niet beter reageer. Aangezien ik van mezelf ook gewoon een eisprong heb en er ondanks de hormonen niks extra's gebeurt. Ik maak me zorgen. Is er iets mis met me? Ben 35. Herkent iemand zich bij wie het toch is goed gekomen? Of wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Niets is zo onvoorspelbaar als de hormonen. Echt je kan de ene keer wel reageren op n dosis en de volgende keer helemaal niet op dezelfde. Ook de ontwikkeling van follikels op welke eierstok is totaal willekeurig. Ik snap dat je je dit afvraagt,maar ik denk niet dat iemand een concreet antwoord heeft. Zelf heb ik met spuiten ook maar 1 ei. Zowel met 75 als 112,5 ben er zelfs een keer zwanger mee geraakt. zou me niet teveel zorgen maken en het de volgende keer de gyn voorleggen. Succes!
Dank je voor je antwoord! De bevestiging dat dit bij andere ook gebeurt ben ik naar op zoek. Of de herkenning is al fijn. Het precieze antwoord heeft niemand dat realiseer ik me zelf de gyna niet begreep ik vandaag.
Ik heb 8 iui's gehad met steeds bijna dezelfde dosering. Ene keer 1, andere keer 2 of 3 eitjes, maar ook een keer 8. Veel vrouwen hebben een dominante eierstok.. Word je een volgende keer eventueel opgehoogd?
Ik spoot 37,5 eh gonal-f en had altijd netjes 1 follikel. Toen mogen ophogen naar 50 eh en jeej blij eindelijk 2 follikels....helaas bleef het bij die ene keer! Daarna steeds maar 1 gehad! Volgens mijn gynaecoloog normaal....iedere cyclus is weer anders qua follikels! Wel jammer voor ons, want zo een dubbele kans is na 2 jaar proberen meer dan welkom! Succes, ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!
Een hogere dosis hormonen wil helaas niet zeggen dat je dan ook meer follikels hebt. Soms groeit er nog steeds maar één, maar groeit hij door de hogere dosis iets sneller dan anders. Ik had ook meestal één follikel tijdens de IUI-behandelingen. Van de tien keer misschien één keer een dubbele eisprong gehad en één keer drie follikels, de rest allemaal eentje. De meeste vrouwen hebben inderdaad een dominante eierstok, dat is normaal. De andere werkt wel gewoon, maar dat zie je misschien pas als je bijvoorbeeld IVF doet met een hele hoge dosis hormonen. Stel dat er wel maar één eierstok zou werken, dan kunnen er nog steeds meerdere follikels in één eierstok rijpen.
Dank je meiden. Ben weer meer gerustgesteld nu ik lees dat dit toch vrij normaal is! Had verwacht dat ik idd makkelijk meerdere eitjes zou hebben en dat het alleen een probleem was wanneer je BV pcos of pof zou hebben. Morgen maar weer door naar inseminatie nummer 4 en vanaf daar zien we het weer verder! Hopelijk ook voor jullie snel mooie positieve testen voor diegene die nog wachten iig