Goedemiddag dames, Kun je 9 dagen na terug plaatsing ongesteld worden?. De punctie was 18 sep en de terugplaatsing 21 sep. Afgelopen 2 dagen lichte krampjes gehad. Was vandaag aan het werk en ging na het toilet. Dacht iets te zien op het inlegkruisje. Ging controleren en zag bruin op het wc papiertje. Uurtje later ging ik weer een kijken. Wat bruin en zag dit keer een heel klein beetje licht rood. Raakte in paniek en moest huilen. Voel mij nu zo verdrietig!!. Heb hierdoor zo weinig hoop. Afgelopen zat zon was de innesteling. Kun je zo snel ongesteld worden?. Innestelingbloed? Liefs Sascha
Op 12 dpo bruinverlies krijgen is niet heel uniek, grote kans dat het voorbode voor menstruatie is. Je weet niet of er een innesteling is geweest natuurlijk. Gemiddeld is die op 9dpo. (Punctiedag wordt gezien als ovulatie dag met telling) Sterkte met afwachten.
Oke, Ik ging uit van het lijstje waarop stond welke dagen ongeveer de innesteling is. Ik zie het zwaar in. Want als ik nu al dit verlies zal het vast een ongesteldheid zijn Kan helaas niks anders doen dan afwachten pfff...
Misschien innestelingsbloeding? Als de innesteling zat of zon is geweest vind ik het niet raar als je vandaag iets bloed hebt met afvegen. Mocht het de innesteling zijn natuurlijk. Kan alle kanten op het is echt afwachten. Succes!
Ik hoop dat dat het is, Had wel vrij zat gedurende dag last van lichte krampjes en ochtend. Maar als ik het goed begrijp dan zou als de punctie woe de 18 was de innesteling afgelopen Vrijdag moeten zijn?. Lees wel dat je lichte krampjes kunt krijgen door het bloed dat vrij kan komen door de innesteling. Dit is mijn eerste keer ivf dus ben er ook nog niet zo bekend mee hoe het allemaal werkt?. Alleen had iet verwacht dat je zo snel al ongesteld zou kunnen worden. Laten wij hopen dat het bij een beetje bruin verlies blijft. Liefs Sascha
Heb je utrogestan bollen? Het komt vaker voor dat je dan niet ongesteld wordt totdat je stopt met de bollen. Vaak maakt de test dan duidelijk of je niet of wel zwanger bent en dan zeggen ze dat je kunt stoppen met de bollen en dan word je ongesteld. Wanneer precies de innesteling is kun je een beetje schatten maar nooit precies weten. Misschien zijn die lichte krampjes juist de innesteling geweest. Proberen hoop te houden ookal is het zenuwslopend. En als het je eerste keer is snap ik het helemaal hihi. Wanneer mag je testen?
Ja klopt utrogestan balletjes 6stuks per dag, Ik hoop het!. We wachten het af. Heb nog steeds wat bruin verlies maar nog niet door gezet. Misschien koop ik morgen een test. En dan morgen testen of woe?. Want kan em pas in de middag doen. Ik moest van isala zaterdag testen
Ik blijf ze sowieso nog gebruiken tot ik zeker weet dat in ongesteld bent en neem dan contact met de gyn op. Haha ja eerste keer is alles nieuw. Hopelijk blijft he5 voorlopig ook bij de eerste keer. Moet er niet aan denken weer die punctie te krijgen. Was best pijnlijk. werd niet goed op het eind haha. onderweg in de auto werd ik weer niet lekker. zweten misselijk zwart voor mijn ogen. denk van de morfine. En had best last van mijn onderbuik een paar dagen. Maar goed als het moet dan doe ik het natuurlijk zo weer!. Had helaas maar 2 eitjes. waarvan 1 bevrucht. had 7 follikels.
Ik denk dat je dan wel kan testen woensdag. Ik weet niet hoe het daar gaat maar bij mijn kliniek zijn ze best streng, ik testte te vroeg negatief en moest echt wachten tot de testdag en dan opnieuw testen voordat ik mocht stoppen met de hormonen. Dat was best vervelend want op die manier hield ik dus hoop terwijl ik toen niet zwanger was. Ikzelf test altijd een dag voor de officiële testdag.
Ja als je zaterdag negatief test moet je eerst bellen en dan kun je stoppen met de hormonen natuurlijk. Zaterdag is ook wel het uiterste om te testen, ze nemen het altijd erg breed. Oh snap ik de punctie is verschrikkelijk Dat is helaas wel weinig, ik hoop voor jou dat deze dan raak is!
Morgen kan je wel een test doen. Ik mocht van isala dinsdag testen en heb die zaterdag er voor getest. Als de test negatief is zal ik nog niet stoppen. Daar mee wel wachten tot zaterdag. Je hoort het inderdaad wel dat mensen hun ongesteldheid uit blijft door die bollen. Eff afwachten nog. Ik hoop voor je dat je als nog een positieve test in handen hebt.
Heel erg jammer!, Volgende week een afspraak om weer verder te gaan. En te kijken hoe t kan dat ik weinig eitjes had?. Denk een bloedtest. Heel verdrietig allemaal!. Doet mij toch meer dan ik van te voren dacht. Maar moet mij herpakken en doorgaan. Dat het bij de eerste keer al raak zou zijn hadden wij niet verwacht. Maar toch ergens heb je stiekem toch egens een beetje hoop!. Weet jij dat als je weer opnieuw moet beginnen gaat het dan zoals de eerste keer?. Nieuwe menstruatie afwachten. Weer aan de pil 22 dagen? En daarna beginnen met prikken?. Liefs Saskia
Heel jammer inderdaad. Weet je de reden niet waarom je zo weinig eitjes hebt? Waarom zit je in dit traject als ik vragen mag? Ja de klap komt na he, is erg verdrietig als het niet lukt. Het is in dit traject echt vallen en opstaan, je gaat gewoon weer door. Ik vind het erg voor jou dat je weer een punctie moet nu. Mijn tweede punctie ging inderdaad hetzelfde als de eerste, een maand aan de pil en dan weer spuiten. Mag je wel weer zo snel een punctie dan? Dit was toch een verse terugplaatsing voor jou?
Dankjewel Dit is een embryo uit mijn tweede punctie, en het moet 5e tp zijn, heb het denk ik verkeerd gezet daar haha typefoutje.
Ik zou het echt niet weten???, Ik had 7 follikels waarvan maar 2 eitjes. En helaas maar 1 bevrucht. Dus helaas maar 1 kans. Geen reden. Zijn beide gezond. Dat kwam uit de onderzoek die wij gehad hebben. Bloedonderzoek gehad was goed. Zaadjes zijn goed!. Heb een hsg onderzoek gehad. Dat was ook goed. Zijn al 5/5 jaar bezig. Heb 6x iui gehad. Heb de gyn gebeld. Ze zei iets ben vergeten wat?. dus vroeg wat dat inhield. Ze controleren dus wel op je eicel voorraad ofzo. Denk wat je op dat moment hebt?. Maar met die amh onderzoek die ik niet gehad heb. Kun je de eicelvoorraad voor de toekomst zien. Als ik het goed begrijp?. Dus ik wil dat ze mij daarop gaan testen. Ik heb binnenkort een afspraak dan gaan wij het daarover hebben en over een nieuwe ivf poging. Wel raar toen ik met spuiten bezig was had ik niet een goed gevoel erover. Voelde niks in mijn buik. En had maar 6 follikels. Later 7. En op het eind pas wat last van mijn buik. Maar had gewoon geen goed gevoel erover. En teleurgesteld dat het er maar 7 waren. De gyn zei dat het goed is. En tussen de 3 en 13 goed is. Waar dat.gevoel vandaan kwam?. Misschien omdat bij iui ik wel eerder merkte dat er iets gaande was?. Moest op t eind van de punctie huilen want werd niet goed. En vertelde later mijn angst dat ik bang was geen eitjes te hebben. alsof ik het aanvoelde dat het niet goed zat deze eerste ivf poging?. Hoelang moest jij wachten tot je weer een nieuwe ivf poging mocht doen?. Of jet meteen mag ivm punctie?. Volgena de gyn wel. Ik ben nu ongesteld dan zou ik dus mijn menstruatie moeten afwachten. Wanneer dat is?. Weet niet goed het zal gaan na ivf want ben nu ook anders ongi dan normaal. Veel langer. En dan 22 dagen aan de pil slikken. Weer prikken dus ben dan zeker zo.n 2/5 maand verder denk ik?. Want je moet toch beginnen met de pil derde dag van je ongi?. Ja klopt was een verse tp. Gister besefte ik ineens van mijn buik is leeg. Het idee dat er een embryo in zit. Voelt toch wel heel speciaal. En dan is het ineens leeg. Zo dichtbij maar helaas ook nog ver weg!!. Liefs Saskia
Ik voelde ook niks hoor toen ik de hormonen spoot, tenminste niet in mijn buik. Ik was wel heel erg moe. Ik had 15 eicellen waarvan 9 bevrucht en 6 ingevroren en 1 verse terugplaatsing. Dit was bij mijn tweede punctie. Ik heb pas na een half jaar weer een tweede punctie ondergaan maar dit kwam door prive omstandigheden. Was heel rot want we wouden natuurlijk zo snel mogelijk door. Dus ik heb geen idee hoeveel tijd er tussen mag zitten. Ik denk bij jouw volgende menstruatie? Dan inderdaad weer aan de pil, ik moest beginnen op het moment dat ik rood bloed verloor. Ja ik denk wel dat je 1,5 maand verder bent en als je moet wachten op je volgende menstruatie wel ong 2 maand denk ik. Ja een embryo is ook zo speciaal en als het dan niet lukt voelt vreselijk. Kan mij voorstellen dat je je dan leeg voelt. Vervelend voor je. Sterkte xxx