Start IUI november/december

Discussie in 'MMM clubs' gestart door girlie12, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vosjes

Vosjes Lid

5 dec 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geduld houden Rosalyn, weet dat het moeilijk is! 😘

2. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Volhouden Rosalyn!! Nog ween weekje!
    Ook hier kruipt alles voorbij. Maar het gaat voorbij.

Ik ben erg moe vandaag. En nog steeds opgeblazen gevoel in buik met steken in de lies.

Het wachten ervaar ik als zwaarder met de Iui. Hoe is dat bij jullie?

3. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Die keer met clomid vloog het voorbij en dacht ik op 13 dpo zal morgen maar eens een test doen zal toch wel niet. En toen was hij dus echt positief! Nu wordt ik lichtelijk gek:p

4. mrsloes

mrsloes Actief lid

11 dec 2015
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb 1 december de eerste iui gehad
    en deze was gelijk raak, gelukkig
    na 3 jaar tobben en operaties
    maar nu had ik vorige week de eerste controle echo en daar zag de gyn dus helemaal niets buiten verdikt baarmoederslijmvlies,
    overmorgen voor de herkansing hoop zo dat ze dan wel wat zien!!!
    vind het nu wel heel spannend worden!!!
    hij was zo negatief vorige week

5. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Ik duim voor jullie meiden!!

6. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Dank je Bagheera.

Hoe staat het er bij jou voor? Iui al gehad?

7. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Nee, ik mag morgen weer voor follikelmeting.. ik gok a.s. vrijdag of aankomend weekend IUI

8. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Succes vandaag Bagheera! Hopelijk kun je de Iui al plannen!

Ik begin lichtelijk gek te worden. Haha. Hou het bijna niet meer vol. En zit pas op 9dpo. Ik ben blij als ik op 11dpo ben. Dat is de dag dat ik vorige keer ging menstrueren.
    Mijn lichaam doet deze cyclus zo raar, allemaal andere dingen dan anders. Dat maakt het ook zo zwaar. Veel rare steken onder in mijn buik. Ook van die kleine steekjes die van binnen als kriebels aanvoelen, vaak een droge mond en veel dorst, moe, veel zweten; 's nachts drijfnat en overdag van die aanvallen.

9. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Spannend girlie!! Klinkt toch allemaal wel positief..nog 2 dagen!! Pff duurt lang dan haha

Hier vanochtend terug geweest. 2 grote eitjes, eentje iets kleiner en een stuk of 4-5 nog kleiner.
    Ovutest gedaan die was negatief. Dus vanavond ovitrelle en dan vrijdag de IUI..

10. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Dat is goed nieuws Bagheera! Succes vrijdag met Iui!

Dank je! Gaat goed komen. Ik sleep mezelf er wel doorheen! Bezig houden is de enige therapie! Al blijft t lastig om je gedachten niet te laten afdwalen.

11. Hayat84

Hayat84 Actief lid

1 aug 2015
    258
    69
    28
    Hoi allemaal, na een tijdje meelezen, voel ik nu toch de behoefte om met jullie mee te schrijven. Wat een goede steun hebben jullie toch aan elkaar. Mijn verhaal in het kort, in 2011 gestopt met anticonceptie met het idee mogen wij zwanger raken is het leuk, indien niet geen probleem. Begin 2014 begonnen we het toch raar te vinden dat er in al die tijd geen zwangerschap plaats vond maar tilde er nog niet te zwaar aan, misschien iedere x gemeenschap op t verkeerde moment? Toen meer de ovulatie in de gaten gehouden, zonder resultaat.
    Eind 2014 de stap naar de huisarts die ons meteen doorverwees naar de fertiliteitsarts. Baarmoederfoto gemaakt, arts dacht wat vocht in eierstokken te zien en een operatie volgde. Dit bleek uiteindelijk loos alarm geweest te zijn, advies 6 maanden nog proberen, anders overstap naar iui, er is bij ons nooit een oorzaak gevonden waarom het zwanger worden niet vanzelf gaat.
    In november de 1e iui behandeling gehad en december nummer 2, beide zonder resultaat. Gisteren had ik mijn follikel meting, 3 mooie eicellen en 2 wat kleinere. Artsen besloten na onderling overleg bij mij meteen de pregnyl te zetten en 3 uur later konden er al 73 miljoen zwemmers worden geïnsemineerd :) nu weer de vervelende wachtdagen..
    Als er een volgende ronde nodig is moet ik 75mg clomid slikken i.p.v. 100 vanwege de vele eicellen.

12. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Welkom hayat.. Jullie zijn al eventjes bezig! Met 73 miljoen zwemmers wauw! Das een hoge opbrengst..
    Hopelijk is het deze keer raak!!

@girlie bezig zijn is ook de enige therapie..

Ik had nog een vraagje..hebben jullie wel eens ovulatietesten gebruikt om te kijken of de IUI behandeling wel op het juiste moment plaatsvind of vertrouwen jullie volledig op de artsen?

13. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Welkom hayat!

Bagheera volgens mij kan je dat wel doen maar door de ovitrelle of pregnyk zal hij zowiezo positief zijn dacht ik dus ik heb het niet gedaan en gewoon op het feit afgegaan dat ze er verstand van hebben haha

14. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Welkom Hayat! Dat is al een behoorlijke tijd! Genoeg zwemmers, hopelijk is er een snel genoeg! Leuk dat je mee komt kletsen.
    Ken het gevoel van veel meelezen en niet meeschrijven. Toen ik de stap heb genomen heb ik dit als erg prettig ervaren. Je kunt er met andere over praten die helaas in hetzelfde schuitje zitten.
    Mijn omgeving is niet op de hoogte vandaar dat ik dit forum ook zo prettig vind.

Ik heb geen ovulatie testen gebruikt. Ga volledig af op de kundigheid in het ziekenhuis. Al twijfelde ik de eerste keer of we niet te laat waren, maar dat kwam meer door de symptomen die ik had een dag voor de eisprong.
    Vertrouw je het niet Bagheera? Denk je dat ze niet op het juiste moment de Iui doen?

Wat me wel opviel eerder in dit forum, is dat er bij iedereen verschillend aantal uren tussen ovitrelle/pregnyl en Iui zit. Dat is wel apart! Maar alsnog ga ik er vanuit dat ze het in het ziekenhuis weten!

15. Hayat84

Hayat84 Actief lid

1 aug 2015
    258
    69
    28
    Bedankt allemaal, inderdaad fijn om ervaringen te delen en zie dat jullie veel steun aan elkaar hebben. Familie/vrienden proberen het wel maar denken toch meer oplossingsgericht, daar heb ik niks aan anders was een zwangerschap wel gelukt ;)

Ik vertrouw hierop volledig op de artsen. Heb ook iedere keer een echo voorafgaand aan de inseminatie zodat ik zelf ook kan zien dat de eicellen er nog zitten. Begrijp ik uit jouw vraag dat jij geen echo hebt voor de inseminatie?

16. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Een echo op de dag van de iui? Dat heb ik niet.
    Spuiten jij pregnyl of ovitrelle voor de eisprong? Ik wel. Deze zorgt voor de eisprong, dus deze zal dan steeds net voor of rond de iui zijn. Tenminste dat is Hoe ik het begrepen heb.

17. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Nee, ik heb inderdaad geen echo voor de insiminatie. Ja, op dag 10, maar niet op de dag zelf.
    Ik spuit inderdaad ovitrelle (gisteravond) maar dan nog denk ik dat mijn ei eerder springt.
    Nu ook, had gisteren onwijze eipijn( zat ook een groot eitje) en nu niets meer.

18. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Je eisprong zelf voel je toch ook niet? Enkele als je eitje aan het groeien is, dacht ik.

19. Hayat84

Hayat84 Actief lid

1 aug 2015
    258
    69
    28
    Ik heb inderdaad ook op dag 10 een echo, aan de hand daarvan wordt de tijd bepaalt wanneer ik de pregnyl kan spuiten. Voor de inseminatie heb ik tot nu toe iedere keer ook nog een echo gehad om te kijken of de eicellen nog verder zijn gegroeid en of ze er überhaupt nog wel zitten.

Vanochtend had ik een telefonische afspraak mer de fertiliteitsarts, hier had ik op aangestuurd omdat ik had gelezen dat trombose/bloedstolling een probleem kan vormen om zwanger te willen raken. Tijdens de innesteling zou een te dikke bloedwaarden problemen kunnen geven waardoor de innesteling niet lukt. Ik heb altijd koude handen, moet mij ook vaak even vast houden aan de muur met komen staan, heb altijd een wat lagere bloeddruk gehad en trombose zit bij mij in de familie ( zelf nog nooit gehad) dus ik dacht de oplossing gevonden te hebben :) ben 3 weken geleden begonnen met het slikken van kinder aspirine, dit werkt bloedverdunnend. De arts vertelde dat zo ver zij weet er geen wetenschappelijke bewijzen liggen dat trombose een probleem vormt om zwanger te raken. In België schrijven ze hier wel bloedverdunners voor, in Nederland niet. Zij gaf wel aan dat zij het niet adviseert om aspirine in te nemen met het oog op inwendige bloedingen met stoten e.d. Nu kan ik mij niet voorstellen dat van 1 tabletje per dag daar zon risico aan hangt, zijn immers vrij te kopen en in te nemen kinder aspirines. Ik hou mijn hoop hier nu even op, baat het niet schaad het niet... ;)

20. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    En en en girlie?????

Deel Deze Pagina