Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Madelein: succes morgen, misschien is er toch nog een kans? Ben benieuwd wat de gyn morgen zegt.

Jolanda: dank je wel, het is heel spannend! :)

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik hoop het meiden... Nog even werken en dan lekker slapen, en dan zien we het wel. Doe er nu toch niks meer aan.

Succes morgen gold!

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Madelein: heel veel succes!

4. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Succes vandaag Madeleine!

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    dank jullie wel meiden!
    We zijn een half uurtje thuis, en het viel me alles mee. Ik heb mijn vraag over de eisprong aan de gyn gesteld, maar die zei dat dit kan, en dat we qua timing echt goed zitten. Omdat de follikel 'maar' 19 mm was bij de laatste meting kan het bijna niet dat ie gister al is gesprongen. En zo wel zitten we qua timing nog steeds goed volgens hem. Ik probeer het maar los te laten, ik kan het nu toch niet meer veranderen ;). Vandaag trouwens wel nog pijn links en rechts, minder heftig maar nog steeds goed gevoelig bij traplopen, bukken en paardrijden. Dus misschien zit het gewoon goed.

IUI zelf ging goed, manlief heeft super zaadjes, maar liefst 25,5 miljoen zaten er in dat kleine inie minie spuitje! Had wel het gevoel alsof er van alles uitliep bij het uithalen van de eendebek, maar dat was slijm zei de gyn.
    Nu lekker in de zon, beentjes omhoog en even bijkomen. Zit er een beetje doorheen!

@goldfishie: hoe is het bij jullie gegaan?

6. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Fijn dat het toch nog goed gegaan is vandaag en zeker super dat aantal zaadjes! Nu duimen en ook op het wachtbankje...
    Wat een spanning allemaal, doe lekker rustig aan vandaag en geniet van deze stralende dag! Ontspanning en positiviteit dragen hopelijk bij aan een uiteindelijk positief resultaat...

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja zeker! Wij waren ook wel verbaasd dat er zoveel zaadjes in een halve ml passen :$
    Idd even bijkomen. Heb het de afgelopen weken erg druk gehad op het werk, en merk toch wel dat ik last heb van de hormonen. Het lontje is een stukje korter ;).
    Net even heerlijk een uurtje geslapen hihi, nu lekker in de deuropening een boek lezen. De zon staat te laag, komt niet over onze bomen heen, das wel jammer! Maar ja wat wil je op 1 november hihi

8. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Madelein...fijn dat het toch goed nieuws is...nu die lange wachtweken. En idd. wat een geweldig weertje, heb net al een stuk gewandeld met me kleine meisje en we zijn ff wezen kijken bij de fietsenmaker voor een achterzitje. Voorop zitten haar beentjes een beetje klem haha

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    ja die wachtweken, nou ja ik kom ze wel door. Voelde mijn eisprong anders ook altijd heel goed, dus die 2 weken ken ik inmiddels wel ;)
    Hihi beetje zielig als ze klem zit ja! Wel geslaagd?

Ik lig op de bank, forse buikpijn. Mijn hele buik rommelt en krampt. Misschien dan toch nu pas mijn eisprong...? Dat zou toch wat zijn!

10. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    De iui vanmiddag ging op zich wel ok. Mijn baarmoeder ligt gekanteld en zo kon de gyn er lastig bij, dit was bij de hsg ook al. Uiteindelijk is het wel gelukt.

Alleen hebben wij nu super kleine kans om zwanger te raken. Het aantal zaadjes was 200.000 over na bewerking, terwijl dus 1 miljoen het minimale is. Dus wij hebben 1/5 kans van het minimale, bijna geen kans dus. De reden waarom de iui toch is doorgezet door de gyn is omdat de beweeglijkheid wel goed was. Ik voel me nu wel iets beter, maar voelde echt de moed in mijn schoenen zakken en me erna heel verdrietig. Voelt alsof we 1x iui hebben weggegooid. Het zou een wonder zijn als ik over twee weken wel zwanger blijk. Maar volgens mij zijn wondertjes ons niet gegund, aangezien we al in ronde 20 zitten. Dit gaan twee hele lange weken wachten worden...

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Madelein: fijn dat het bij jou wel goed ging en dat ook de timing goed was en dat aantal zaadjes, super zeg! Heb jij dus ook nod op 17 november?

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    He bah meis. Ik heb echt met je te doen... Was het al bekend dat je man zulk matig zaad heeft? Of was dat ook onverwachts.
    Ik snap goed dat je er helemaal doorheen zit. Zo'n hoop gedoe voor zo'n kleine kans. Ik duim heel hard dat het voor jullie toch raak mag zijn!

13. Mrlsj

Mrlsj Lid

30 okt 2014
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden...

Ik heb zelf 2x IUI gehad en allebei de keren was t gelijk raak...
    We doen het in de natuurlijke cyclus, dus zonder spuiten.

De dag dat ik elke x een positieve ovulatie test heb, moet ik t zkh bellen en de volgende dag is de inseminatie.
    Mijn vriend heeft verminderde vruchtbaarheid maar wel goed genoeg voor iui.
    Allebei de keren doen doen wij het gewoon op de dag dat ik een positieve ovulatie test heb (stiekem tegen de regels van t zkh in) en allebei de keren zaten er 1 miljoen zaadjes in het spuitje....uiteindelijk heb je er ook maar 1 nodig!

Helaas zijn ze allebei geëindigd in een miskraam :( 1e met 6 weken, en nu met 10 weken :( t leek allemaal zo goed te gaan! 2 mooie echo's gehad en gaat toch mis. .vreselijk.

Maandag moet ik pilletjes inbrengen en moet de miskraam op gang komen...

14. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mrlsj: dat is zeker heel verdrietig dat je na 2x een geslaagde iui toch niet goed gaat... :(
    Heel veel sterkte voor jou. Krijg je nu ook onderzoeken waarom de beebjes niet blijven plakken?

Madelein: een jaar geleden heeft mijn man zijn zaad ook laten testen en toen waren er 53 miljoen zaadjes. Dus deze uitslag was heel erg onverwacht. De gyn zei dat het wel kan wisselen van kwaliteit, maar zo erg? Misschien was het de druk of stress dat hij een zaadlozing moest hebben en we daarna binnen een half uur het potje in moesten leveren bij het ziekenhuis? Of ligt het eraan dat hij drie weken geleden verkouden is geweest? Ik dacht dat dat alleen bij koorts het geval was?

De volgende ronde gaan wij het iig anders aanpakken. Ik doe wel de follikelmetingen en de pregnyl en op de dag van de iui willen we eerst de uitslag van het zaad weten, want anders zetten we de iui niet door. Dit voelt namelijk al als een verloren ronde en een verloren iui kans. Manlief gaat nu ook vitaminepilletjes slikken om het te verbeteren. Jullie nog tips?

15. Mrlsj

Mrlsj Lid

30 okt 2014
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx goldfishie..
    Ja we krijgen een chromosoom onderzoek, ook wordt mijn bloed nog op andere dingen geprikt...
    Helaas duurt het even voor de uitslag bekend is..

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @mrlsj: Wat naar! Helaas weet ik maar al te goed hoe het voelt, heel veel sterkte. Is je trouwens wel verteld dat het chromosomen onderzoek waarschijnlijk niet vergoed wordt voor je partner?
    @goldfishie: Jeetje dat is dan dubbel schrikken. Verkoudheid en koorts kunnen invloed hebben op de zaadkwaliteit. Maar ook ongezond eten en alcoholgebruik hebben een negatieve invloed. Je zou kunnen overwegen om hem voor te stellen selenium supplementen te nemen, dit is goed voor de zaadjes. Maar je mag er niet te veel van nemen, dan is het gif voor je lijf.
    Wat zegt jullie gyn hiervan? Het lijkt me ook zo zonde om een volgende keer weer 2 weken te spuiten en dat voor niks te doen op het laatste moment. Kan je het zaad niet over 2 weken nog een keer laten checken, dus voor je gaat beginnen aan een nieuwe ronde? Pff wat een ellende... Sterkte meis!

Hier is alles weer rustig. Tot ik naar bed ging heb ik buikkramp gehad, maar het zakte gelukkig wel af. Heb tussen 17-18.00 echt gigantische buikpijn en krampen gehad, zou dit nou de eisprong geweest zijn?! Dan zou de timing precies goed zijn geweest. Direct na de IUI had ik trouwens nergens last van, kwam echt pas na een paar uur opzetten.

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Madelein: wij doen iui zonder extra hormonen, alleen 1x pregnyl spuiten. Als ik twee weken lang moest spuiten, dan had ik het waarschijnlijk niet gedaan. Nu is het maar 1x spuiten per ronde.

18. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ goldfishie: wat een domper zeg! Ik kan me voorstellen dat dit echt rauw op jullie dak komt. Hopelijk zit dat ene superzaadje ertussen...

@ madelein: vreemd van die buikkrampen. Heb je dat vaker rond de eisprong? Gelukkig is het nu weer rustig.

@ mrlsj: jeetje, heftig zeg. Sterkte!

Hier vanochtend licht bruinverlies bij het afvegen, wat bij mij tot nu toe altijd een naderende ongesteldheid aangeduid heeft. :( Het is echter wel wat vroeg, maar had dit de afgelopen 2 maanden ook wel al 4 dagen voordat de menstruatie doorzette... IUI vorige week vrijdag gehad, dus dan zou vrijdag aanstaande mijn NOD zijn. Ach ja, afwachten maar...

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @goldfishie: Aha vandaar! Dan snap ik hoe je het wil doen.
    @jolanda: Dat is wel heel vroeg als vrijdag je NOD pas is! Hopelijk is het iets anders ;)
    Ik heb anders nooit zo'n buikpijn rond mijn eisprong, maar heb altijd 1 of soms 2 dagen pijn links of rechts. Dat wordt dan wel wat erger vlak voor ie springt, maar niet zoals gister. Heb 2 naproxen moeten nemen om het dragelijk te krijgen.
    Jullie herkennen dit dus niet?

20. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Madelein...ik herken die krampen niet. Wel vervelend zeg.
    Jolanda...spannend zeg...wie weet een innestelingsbloeding. Hoe voel je je verder?
    Mrlsj...wat erg dat je al 2 keer je wondertjes hebt verloren. Toen ik een miskraam had gehad kreeg ik voor na de iui itrogestan voorgeschreven. Gebruik jij dat ook?
    Goldfish...wat vervelend van de hoeveelheid zaadjes, maar geef de moed zeker niet op...wie weet is er nu op dit moment 1 zaadje hard aan het werk.

Hier geen nieuws, zit nog op de wachtbank, heb zaterdag nod. Denk dat ik er woensdagavond maar eens een testje tegenaan ga gooien. Dan heb ik alweer lang genoeg gewacht...

Deel Deze Pagina