Er is een hotel vlakbij het ziekenhuis van gent hoor. Wij blijven ook op hotel slapen als we vroeg in gent moeten zijn. Anders minstens 3 uur onderweg met die files... Het is de moeite waard. Je had misschien beter toch gecancelled. De medicatie deed ook niet voldoende hè. Je miet echt eens naar Bemfola vragen. Ik had in Leuven met menopur en Puregon ook maar 6 a 9 eicellen waarvan niet allemaal rijpe. Nu in Gent met Bemfola 23 eicellen waarvan 21 rijp. Overschakelen van ziekenhuis heeft bij ons wonderen gedaan. Je zou de volgende poging veel meer eicellen moeten hebben, zodat er cryo's zijn. (Extra kansjes) Ik ben iemand die altijd meteen oplossingen gaat zoeken. Toen wij het verschrikkelijke nieuws kregen (net voor mijn 30 ste verjaardag) dat ze geen bevruchting was, wist ik even niet waar ik het had. Het leek alsof de bodem onder mij wegzakte. In eerste instantie was ik aant wenen. Ook kwaad en overstuur. Diezelfde dag begon ik te zoeken op Internet en vond ik ons probleem. Iets heel zeldzaam. Meteen de volgende dag naar uz gent gebeld. Wachttijd van 3 maanden. Maar... ik ben regelmatig blijven mailen om te vragen of er toevallig een plaatsje was vrijgekomen. En we hadden geluk. We mochten een maand eerder al op intake. Ik wens jou de moed om verder ervoor te gaan!! Xxxxxx
Hou hoop Jolanda! Die ene bevruchte eicel bij ons is nu bijna 4 maandjes oud 😘 De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Morgen cryo-terugplaatsing toch Lena? Vanaf morgen gezellig samen op de wachtbank... Ben je er 'klaar' voor? Wanneer hoor je of jullie cryo goed ontdooid is? Mijn duimen draaien voor je... succes alvast en laat je het ons weten?
Ja in principe als onze cryo het goed doet is het morgen tp. Ze bellen in de loop van er voormiddag zowieso om het exacte uur door te geven. Nu staan we om 12 u gepland. Dus we moeten al richting gent vertrekken om half 8 s morgens. Met files bijgerekend zijn we er dan wel rond 10u - half 11. Ondertussen zullen ze dan wel gebeld hebben. Ook als het niet doorgaat, horen wij dat onderweg pas. We kunnen niet wachten op telefoon, want we wonen niet dichtbij... Ik hoop echt dat het gewoon doorgaat en dat ik deze nacht nog goed ga kunnen slapen. Ik heb vandaag acupunctuur gehad en woensdagochtend moet ik terug naar acupunctuur. Een week later dan nog eens. Ondertussen draag ik ook een nierband om mijn baarmoeder warm te houden en het zelf minder koud te hebben. Dat was vorige tp het grootste probleem. Ik had het ijskoud elke dag. Dat was geen goed teken. De chinese kruiden die ik nu neem naast mijn acupunctuur behandeling zouden die kou dus moeten voorkomen deze keer. We hebben zeg maar warmte opgebouwd. Zondag ben ik met mijn man ook een kaars gaan branden in Scherpenheuvel. Eentje die een week brandt. Je kon er ook een wens opschrijven. Dat deden we dus ook. Hopelijk brengt het allemaal geluk. Hoe voel jij je Jolanda? Het blijft spannend hè! Wanneer ga jij testen? X
Klinkt als een goede voorbereiding! Het wordt dus een spannende dag morgen voor jullie! Ik weet niet goed hoe ik me voel, denk dat ik mezelf in bescherming probeer te nemen... ik ga echt pas op de testdag testen, zaterdag 9 juli. Vorige poging werd ik die ochtend door de utrogestan heen ongesteld. Duurt nog even dus. Maar hopelijk morgen gezellig samen op de wachtbank en dan over 2 weken ook beide een positueve test in handen!
Ons embryootje was al volledig zelf uit de schil gekropen. Dus meteen klaar voor zich te hechten. Een goede kansmaker volgens de arts. We vinden het heel bijzonder. Wat een grappig fotootje kregen we mee. Van de embryo en daarboven het omhulsel waar die uitkwam. Hahaha. Nu proberen rustig te blijven en genieten. Ik ben heel blij! ❤
Wauw Lena, dat klinkt goed meid! Nu lekker 'broeden'... welkom op de wachtbank! Jij mag nog eerder testen dan ik, mijn officiële testdag is zaterdag 9 juli (18 dagen na de punctie). Heb jij nu nog iets van hormonen ter ondersteuning? Spannend weer!
Lena en Jolanda...mijn duimen draaien weer heel hard voor jullie. Allebei weer op die spannende wachtbank. Succes. Ik moet na deze week nog 4 weken werken en dan heerlijk verlof. Heb er zin in.
Dat klinkt goed Gelukkig! Is dat dan je moederschapsrust al? Ik zal moeten werken tot 1 week voor de bevalling. Zelfstandigen krijgen in België betaald zwangerschapsverlof vanaf 1 week voor de bevalling tem 7 weken erna. Ik hen wel horen waaien dat het nu zou gaan veranderen naar 12 weken in totaal ipv 8 weken. Gelukkig! @Jolanda, ik neem pilletjes progynova 3 keer per dag, zwangerschapsvitaminen met foliumzuur en ook utrogestan 3 keer per dag. Ik heb geen enkele spuit gezet, ook geen pregnyl. Wel fijn dat ik niet alleen op de wachtbank zit! Hopelijk krijgen we eindelijk goed nieuws volgende week!
Lenamill...dat is dan iid. mijn zwangerschapsverlof. 6 weken ervoor en 10 weken erna. Ik plak er nog een maand vakantie achteraan dus moet pas half okt. weer aan het werk. Ik werk 4 dagen (36 uur) in de kinderopvang. Best zwaar werk dus zo op het end in je zwangerschap. Jij hebt dan erg weinig verlof...pittig hoor. Dus bij jullie gaan de baby's al met 8 weken naar het kinderdagverblijf?
Bij ons niet hoor. Mijn moeder en schoonmoeder zijn vrij en kunnen elke dag komen babysitten. Ik heb ook alleen voor en vooral na de schooluren wat opvang nodig. Ik werk in huis op de praktijk. Ik blijf dus in de buurt, maar voor andere zelfstandige vrouwen lijkt me dat erg heftig.
Dank je wel Gelukkig! Jeetje wat gaat het bij jou nu hard zeg! Over 4 weken al lekker verlof! Is het nog wat geworden met dat huis? @ Lena: het lijkt me ook kort jullie verlof. Maar voor jou wel fijn om het zo te kunnen regelen. Hoe voel je je? Geniet je een beetje van jullie vakantie? Heb je nog plannen (naast lekker rustig aan te doen)? Hier na deze week nog 3 weken werken en dan heerlijk vakantie! Wachten duurt lang!!!
Ik ben ook wel benieuwd Gelukkig, of jullie dat huis uiteindelijk hebben gekocht. Eigenlijk niks speciaals gepland. Ik lig nu ff in de zetel. Ben zo moe. Heb het gelukkig nog niet zo kou gehad zoals bij de vorige tp. Ik probeer me dan ook warm te houden met die nierwarmer. Vrijdag gaan we de vakantie inzetten met mijn collega en haar vriend. Lekker eten en daarna naar de voetbal zien op groot scherm. België moet voetballen deze vrijdag. Zaterdag of zondag gaan we winkelen met mijn schoonzus en haar vriend. Voor de rest rustig aan...
Ja het huis hebben we (onder voorbehoud) gekocht. Als de financiering rond is is het pas definitief. Krijgen dan 25 aug. de sleutel. Zal een drukke tijd worden. Klussen en rond die tijd bevallen. Gelukkig hoeven we niet veel aan het huis te doen en kunnen we tot 17 okt. in dit huis blijven. Lena en jolanda...succes met wachten.
Dat wordt een drukke periode Gelukkig! Maar wel leuk dat jullie een nieuw groter huis hebben. Zal van pas komen met twee kindjes. Ik heb totaal geen enkel symptoom of teken. Normaal moet de embryo hier al ingenesteld zijn. De arts zei dat die onmiddellijk klaar was om zich in te nestelen. Ik heb niks gevoeld. Denk nu ook niet dat je dat kan voelen hoor. Het belangrijkste dat me opvalt is dat ik geen kou heb deze keer. Na vorige tp had ik het ijskoud. Toen had ik geen reserves voor de embryo, nu dus wel. Dat is toch al een vooruitgang. Dankzij acupunctuur. ..
Fijn dat je gevoelstemperatuur stabiel blijft! En ik voel ook niks... had ik trouwens ook niet toen ik wel zwanger was...
Ik kreeg hier ineens uit het niets een bloedneus. Voor de rest alles zijn gewone gangetje. Ik doe het wel rustig aan. Buiten koken en strijken geen andere huishoudelijke taakjes. X