En dat is nummer 3 binnen 1 week 😯. Ik sprak mijn beste vriendin gisteravond over onze afspraak over 2 weken. Vanwege de misselijkheid en vermoeidheid wist ze niet goed of we dan uit eten konden gaan. Tevens heeft zij in mei een bbz gehad en is ze nu bang dat ze vandaag (echo bij 6 weken) weer slecht nieuws krijgt en opnieuw geopereerd moet worden. Ook bij hen is het niet vanzelf gegaan (ruim 2,5 jaar bezig en PCOS, gebruik Clomid), dus gun ik het ze echt van harte! Maar 3 in 1 week is voor mij teveel. Dan komt ook de angst op dat wij straks als enige met lege handen over blijf... @ Lena: weet je al wanneer de terugplaatsing is?
Wij blijven niet met lege handen over!! Echt niet! Soms durf ik dat ook wel eens te denken, maar eigenlijk mogen we zo niet denken. De terugplaatsing staat hier gepland voor woensdag. Als cryootje het goed doet, om 12u10. Uur kan nog vervroegd worden de dag zelf. Toen bij het cryootje waar ik zwanger van werd, is het veel vervroegd. Die cryo was al volledig uit zijn schilletje gekropen en wou beginnen hechten. Ik ben er dus van overtuigd dat zo'n cryo nog eens zal blijven plakken. Ik hoop stiekem op nog eentje die zijn schilletje al kwijt is. X
Hoe gaat het met je Jolanda? Hatelijk hè, dat iedereen van je vrienden kinderen krijgt. Ik ken dat gevoel heeeel goed. Is de zwangerschap in orde bij die vriendin van je die een BBZ heeft gehad? Hier is de rust teruggekeerd. Ik heb het weer wat rustiger. Het begin van het schooljaar is altijd heel hectisch, maar als de start weer gemaakt is, vlot het wel weer. Het enige lastige hier is dat onze straat een nieuwe asfaltlaag krijgt en ze hier dus van woensdag bezig zijn en heg duurt tot 4 oktober. De patiënten kunnen dus niet door en moeten allemaal verderop parkeren en te voet komen. Wij hebben maar 1 van onze auto's buiten de werfzone gezet, dus ik kan overdag niet weg. Enkel s avonds als mijn man thuis is, kan ik zijn auto nemen.
De echo was gelukkig goed, het kindje zit op de goede plek en er was hartslag te zien. Dus ik ben blij voor haar! Hier gaat het wisselend. Mijn man is dit weekend weg dus dat is wat minder... Maar goed, we gaan weer rustig aan verder. Ik weet dat we niet zo mogen denken, maar de angst is af en toe wel aanwezig... Voor jou komt het er weer aan, spannend. Ik hoop echt voor je dat dit 'm gaat worden... Fijn dat de rust is teruggekeerd. En tja, wegwerkzaamheden zijn altijd lastig, even doorbijten.
Ik hoop op een gehatched embryootje. Dat is een kansmaker. Daar ben ik vorige keer zwanger van geworden. Dat embryootje was zelfs meteen blijven plakken waar ze het geplaatst hebben. Op exact dezelfde plaats. Dat zagen we nog net op de echo op spoed, 2 uur voor de miskraam. Xx
Ik begin zoooo zenuwachtig te worden. De fertiliteitsarts zei dat wij 50 procent kans per terugplaatsing hebben om zwanger te worden. Dat percentage lijkt me zo hoog. Langs de andere kant is het ook 1 kans op 2 om niet zwanger te worden. Het is zoals kop of munt gooien. Ik wou dat we al een dagje verder waren en dat we te horen hadden gekregen dat ons embryootje te ontdooiing overleefde en het goed doet. Spannend!!!!
Ja, het is en blijft spannend! Hopelijk gaat het ontdooien inderdaad goed en heb je morgen weer een mooi embryootje bij je! Succes alvast!
Ach wat naar Lena! Je weet dat die kans bestaat, maar als het dan zo is, is dat toch een klap. Zeker omdat er dan ook geen terugplaatsing is... Sterkte meid! Digi-knuffel! Hier begint de menstruatie door te breken. Ik heb veel buikpijn, dus ben maar lekker eerder van mijn werk naar huis gegaan... nog 1 cyclus afwachten en dan gaan we er weer voor!
Dan denk ik dat onze volgende terugplaatsing samenvalt met die van jullie. Zou wel fijn zijn. Wij hebben op 21 oktober ook nog een gesprek met prof De Sutter en gaan haar vragen of ze vanaf nu 2 embryo's tegelijk zouden kunnen terugplaatsen. X
Lena...wat een zware tegenvaller. Heel veel sterkte met weer een klap. Probeer positief te blijven en voor je het weet is deze cyclus weer voorbij en heb je weer een nieuwe kans. Jolanda...vervelend dat je menstruatie pijnlijk is. Wel fijn dat je na deze cyclus ook weer start. Hier alles goed, Lana is alweer 5 weken en doet het super goed. Een zeer tevreden kindje. Ook in het huis gaat het klussen lekker verder. Vandaag weer op pad geweest voor raamdecoratie, lampen. We hopen volgend weekend te kunnen verhuizen.
Wat leuk dat het zo goed gaat met Lana. En hoe gaat Lizzy om met haar zusje? Wat ze jaloers in het begin? Nu gaat er ook veel aandacht naar de baby... Ik heb vandaag mijn bloeding doorgekregen. En ik ben meteen terug met progynova gestart. De terugplaatsing laten we doorgaan na 21 oktober, want we hebben de 21 ste eerst nog een afspraak met prof De Sutter. Wij gaan haar vragen om 2 cryo's te krijgen tegelijk, maar we vrezen dat dat niet gaat mogen. Ze zijn in Gent niet voor het terugplaatsen van 2 en vinden een tweelingzwangerschap te risicovol. Toch gaan we het vragen. Waarschijnlijk gaat ze zeggen dat ik al bewezen heb dat ik van 1 cryo ook kan zwanger worden... Dan vragen we om de volgende cryo te Hatchen als dat nog niet spontaan gebeurde. De cryo waarvan ik zwanger werd, was al spontaan gehatched. Naar ons gevoel heeft dat de doorslag gegeven. X
@ Gelukkig: fijn dat het goed gaat met jullie en leuk dat jullie huisje ook steeds meer vorm begint te krijgen. Heerlijk genieten als het straks af is... @ Lena: je mag alweer snel beginnen... goed dat je ook eerst het gesprek met Dr. De Sutter afwacht om tot een goed plan te komen met de grootste slagingskans. En vragen staat natuurlijk vrij! Hier is de menstruatie weer voorbij, dus nu echt aan het aftellen tot we weer mogen starten (ik denk rond 26 oktober)...
Ik zit niet zo goed in mijn vel de laatste tijd. Ik heb nergens zin in, kan me niet amuseren en van niks genieten. Ik heb voortdurend hoofdpijn nu ik terug met progynova ben gestart. Pfff wanneer gaat ons leven eindelijk veranderen. We zitten al zo lang in datzelfde patroon: medicatie - tp - mislukt - bloed - medicatie - tp - mislukt - bloed - .... enzovoort Soms kan ik zelfs niet meer dromen van een baby. De kriebels zijn weer weg. Hoe komt dat toch? 😯😦
Lieve Lena, volgens mij heeft ieder van ons deze periodes... ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt... Hier een weekje grieperig geweest. Vandaag heb ik alle medicatie (Gonal-f, Cetrotide, Utrogestan, Diclofenac en Paracetamol) opgehaald in het ziekenhuis, dus nu begint het toch echt te kriebelen. Ik moet nog ongeveer 2 weken wachten op mijn menstruatie, echter heb ik nog geen vruchtbaar slijm gespot. Als mijn cyclus nu maar geen gekke dingen gaat doen 😮
Fijn Jolanda ! Nu kort het eindelijk af voor jullie! Hopelijk zorgt icsi wel voor een prachtig kindje! Wij hebben volgende week een gesprek in Gent. Ik ga vragen of we twee cryo's tegelijk teruggeplaatst krijgen. Als het niet mag of niet kan, wil ik hatching voorstellen. Ik ben benieuwd naar de prof haar antwoord en voorstel. De tp op zich zal waarschijnlijk de 24 ste doorgaan. Ik heb gevraagd om deze even enkele dagen later te plannen, zodat we eerst onze vragen nog konden stellen aan de prof.
Dat zit er voor jou dan ook alweer aan te komen... even afwachten dus of ze nog iets extra's willen doen bij de terugplaatsing (of 2 laten terugplaatsen of hatching). Wij mogen er deze poging 2 laten terugplaatsen en dat zijn we ook van plan, mits we natuurlijk meer dan 1 embryo hebben. Kans dat je geen cryo's hebt (omdat ze niet goed genoeg zijn om in te vriezen) en kans op slecht ontdooien, vinden wij zonde van de embryo's. Ik hoop stiekem wel dat we dan alsnog een cryo hebben...
Ha dames, ik had dit topic nog niet gezien en volgens mij in een andere gereageerd over IUI. Hoe is het met jullie? Mijn partner en ik hebben op 3 oktober onze tweede inseminatie gehad. Van de pregnyl aardig wat bijwerkingen dit keer. Het meest irritant vond ik de vermoeidheid, duurde goed een week en er viel niet tegenop te slapen. :O Nu dus in laatste wachtweek. Ik zit beter in mijn vel nu dan bij de vorige ronde en het scheelt dat ik weet wat ons nu te wachten stond, maar mentaal vind ik deze ronde zwaarder. Ik voel of vanalles aan mijn lijf te voelen, vooral zware en pijnlijke borsten en ik droom ontzettend raar de laatste paar dagen. De vermoeidheid is wel minder. Veel sterkte aan jullie allemaal!
Hallo Sugarcoated. Jij bent exact even lang bezig voor een kindje dan ons. Wij ook van de zomer van 2013. Het duurt lang... Ik hoop voor je dat het ivf/icsi traject je bespaard kan blijven. In verband met de pregnyl en wat je voelt, kan ik je niet helpen. Ik voel namelijk nooit iets. Niet van pregnyl, niet van injecties, niet van utrogestan. Ik voel niks en kom ook niks bij in gewicht. Dat maakt het traject wel draaglijker. Het enige wat ik echt heel goed voel is wanneer het mislukt is. Dit voel ik al veel eerder dan de testdag. Ik voel een week voor mijn menstruatie al voortekenen. Toen ik zwanger werd (helaas voor korte duur) voelde ik helemaal niks. . Ik dacht toen : geen pijnlijke borsten, geen misselijkheid, niks. ..het zal weet niet gelukt zijn... Toch zei iets in me dat ik toch een urinetest moest doen. Ik had namelijk nog niks van voortekenen gehad voor mijn menstruatie... en ja hoor.. positief al na 5 -6 dagen na tp. Ik had wel een sterkere geur en kon bijna niet ademen in een garage of waar veel uitlaatgassen waren. Ook tegen sigarettengeur en verfgeur kon ik niet tegen. Ik voelde ook heel duidelijk een klein trekkerig gevoel in mijn baarmoeder. Dit gevoel was ook echt weg na de miskraam. Mag ik vragen waarom jullie een jaar tussen twee iui s hebben gekaten? Waauw Jolanda , wat fijn dat jullie twee embryo's krijgen teruggeplaatst. Seffens zwanger van een tweeling.😉
Jeetje meiden, soms waai ik nog even langs in de hoop op positief nieuws. Het zit nog niet mee zie ik nu. Ik hoop echt dat jullie snel ook mooie positieve testen mogen gaan zien en na een tijdje een knappe, lieve baby in jullie armen mogen gaan houden. Hier alweer 7,5 maand oud ons kleine meisje, het gaat zo snel, het is echt genieten ☺️. Het is jullie zo gegund dat mee te mogen maken!