Oh dan gaat Bemfola geen wonderen verrichten. Misschien moet jij net iets proberen als Menopur of Puregon? Ik weet dat 1 van de medicaties (ofwel wat wij nu nemen ofwel de pure vorms) verkregen werd uit natuurlijke dingen. Het andere is een kunstmatig product. Misschien dat uw lichaam op 1 van de 2 anders reageert? Langs de andere kant, hebben jullie deze keer icsi dacht ik hè. Dus het bevruchtingsresultaat zal wel hoger liggen. Wij hadden met icsi ook geen of weinig bevruchting omdat de zaadcellen iets missen. Dat is Heeeeel zeldzaam.
Ik had bij de IUI's Puregon, maar in lage dosering, dus geen idee of ik daar beter op zou reageren. Van Menopur hoor ik meestal dat je minder eitjes hebt, maar wel van goede kwaliteit. Ik hoop dat we meer bevruchtingen hebben met ICSI. We hadden de eerste IVF natuurlijk ook wel een goed percentage bevruchtingen (4 van de 6), dus maak me daar geen zorgen over. Wel dat er slechte eicellen met 2 kernen tussen zitten, maar ga er nog steeds van uit dat de afwijkende bevruchtingen (dus dat er 3 kernen na bevruchting waren in plaats van 2) door 2 zaadcellen is gekomen en dat we dat nu gaan voorkomen met ICSI. Bij jullie is dat toch opgelost met de eicelactivatie? Nu hebben jullie inderdaad ook een mooi aantal embryo's... en daarmee moet het echt gaan lukken hoor!
Laat ons hopen! De kerstperiode komt er weer aan! Hopelijk zijn we dan zwanger!!! Ik wens al 3 kersts na elkaar dat ik zwanger zou zijn! Het moet echt eens gaan lukken. We zullen zien wat het verder onderzoek heeft opgeleverd.
Het ergste verfwerk is achter de rug. De deuren van de bovenverdieping en kaders rond de deuren. Nu de kinderkamers nog verven. Ik heb vandaag alles goed opgepoetst. Ben bezig geweest van 8u30 tot 14u. Supermoe zit ik nu te wachten op mijn eerste patiënt van deze week. Ik start om 15 u en moet werken tot 20u30. Wat zal ik blij zijn als het dagje erop zit! Hoe gaat het met prikken Jolanda? Zoiets verleer je niet zeker? Wanneer is je volgende meting? X
Vorig jaar kerst waren we (na 3x niet) eindelijk zwanger, helaas nu nog steeds met lege handen. Wat een drukke dag, let je wel een beetje op jezelf? Spuiten gaat op zich prima. Gisteren zitten stuntelen met de Cetrotide. Door een aantal flinke luchtbellen al teveel vloeistof verloren, dus de keuze gemaakt een nieuwe te pakken...morgen weer fm, dus dan maar aangeven...
Jolanda...spannend morgen weer je fm. Ben benieuwd hoeveel grote follikels er zitten. Heel veel succes met deze ronde. Jolanda...is je menstruatie al doorgebroken? Dan kun jij ook weer verder voor de volgende poging. Meiden, ik duim voor jullie dat jullie met kerst zwanger zijn.
Lena...lees nu in jou onderschrifr dat je 15-11 een hysteroscopie krijgt. Is dat een kijkoperatie? Ik heb dat ook gehad toen ik van de 1e zwanger probeerde te raken. Zie je er erg tegenop?
Een hysteroscopie is geen operatie, gelukkig maar! Ze gaan zonder verdoving met een vloeistof mijn baarmoeder oppompen op er met een camera in te kunnen gaan kijken. Dit omdat ik 1 miskraam heb gehad.... Ik kijk er tegenop hoor! Daarna mag ik mijn regels laten doorkomen en als alles goed blijkt te zijn, mogen we nog voor kerst een terugplaatsing laten doorgaan. Op 22 november weten we pas meer. Dan wordt alles besproken : de bloedresultaten en de hysteroscopie en hoe we verder gaan.... Hopelijk geen te rare ontdekkingen... Ik vraag op 22 november zeker om twee embryootjes terug te krijgen. We zien wel. Nu geniet ik vooral van glaasjes wijn, ... Zalig om weer te kunnen genieten en doen waar ik zin in heb.
Lena...dat onderzoek heb ik ook gehad. Bij mij spoten ze vloeistof door de eileiders zo de baarmoeder in om te kijken of alles open was. Even een vervelend gevoel maar goed te doen hoor. Zeker als je al puncties hebt gehad. Sterkte ermee en hopelijk komt er niks geks uit.
Hier terug van de fm. 4 follikels waren goed doorgegroeid: 2 rechts van 17 en 13 mm en 2 links van beide 14 mm. Er waren nog 3 kleintjes te zien die niet mee zullen doen... Nog twee dagen doorspuiten en donderdag opnieuw terug voor een fm en dan waarschijnlijk zaterdag de punctie. Ik merk dat ik wel teleurgesteld ben, had toch hoop op de 6 die ze vrijdag gezien had. Elke poging een hogere dosering maar minder eitjes (6, 5, 4)... maar goed we gaan vol goede moed verder en hopen op 4 embryo's!
Ik duim Heeeeel hard voor jou Jolanda!!! Het gaat wel goedkomen hoor! Hebben ze totaal geen uitleg voor de teleurstellende reactie op de medicatie? Bij icsi is het toch de bedoeling om Veel eitjes te bekomen. In Leuven hadden ze als doel rond de 10 eitjes. Bij een te klein aantal, ging de punctie niet door. In Gent hoorde ik in de kamer na de punctie de dokter bij iedere vrouw langsgaan en daar had precies niemand onder de 12 eicellen (ik spitste mijn oren). Ik heb toch een vermoeden dat sommige ziekenhuizen het anders aanpakken en op een of andere manier toch beter kunnen stimuleren. Hoe dat komt weet ik niet. Gelukkig, dat onderzoek dat jij bedoelt is de HSG. Dat doet geen pijn. Heb ik ook al gehad. Dat doet enkel pijn bij vrouwen met verkleving in de eileiders. Bij een hysteroscopie komen de eileiders niet in beeld. Ze gaan letterlijk met een camera naar binnen en doen een biospie van wat weefsel en slijmvlies uit de baarmoeder.
@ Lena: ook bij IVF wil je zoveel mogelijk goede eitjes. Ze proberen tussen de 6 en 10 eitjes te krijgen. Bij meer eitjes gaat meestal de kwaliteit ook achteruit. Maar in NL krijg je 225 ie als maximale dosering. Omdat ik zowel de eerste als tweede poging maar 6 follikels had, rekenen ze erop dat het er niet ineens veel meer gaan zijn, ondanks de maximale dosering... Update van vandaag: Gisteren was ik door de files te laat bij de fm. Dus vanochtend nog vroeger weg, was ik ruim een half uur te vroeg... toch al snel aan de beurt... mijn baarmoederslijmvlies is mooi ontwikkeld (10 mm). Ook de 4 follikels zijn mooi doorgegroeid: rechts zijn ze nu 17 en 18 mm, links 16 en 17 mm. Links zag ze nog iets zitten, heeft ze echt op allerlei manieren naar gekeken en mogelijk is het toch nog een follikel (17 mm), maar omdat die erg ver naar de zijkant ligt, durft ze er geen uitspraken over te doen. Nog 1 dagje doorspuiten en dan word ik morgen gebeld hoe laat ik 's avonds de Pregnyl moet spuiten en hoe laat zaterdag de punctie is. Het wordt nu toch echt wel weer spannend...
Oh dat is toch goed nieuws hè! Probeer er gewoon heel hard in te geloven. Dit kan DE poging worden die jullie leven gaat veranderen. Ik heb er precies een goed gevoel bij! Ik weet niet hoeveel je in België max mag spuiten. Ik had 137,5 ie. Veel succes!!!
Vanmiddag gebeld: vanavond om 22.30 uur de Pregnyl spuiten en dan zaterdagochtend om 10.30 uur de punctie...
Ook ik ga weer enorm hard voor je duimen Jolanda...succes met de punctie en het wachten daarna. Jij al ongesteld Lena? Ik moet na gaan denken over anticonseptie...al jaren niet meer gebruikt. Denk zelf aan het spiraal. Ben al ongesteld geweest en heb vandaag weer duidelijk me eisprong. Dit is best bijzonder als je vorstvoeding geeft. Ik blijf zo'n cyclus na jaren intensief volgen toch intressant vinden haha
Mijn regels zijn al voorbij. Ze zijn een weekje geleden begonnen. Ik neem nu de pil om mijn cyclus te kunnen timen, want door de pcos weet ik anders absoluut niet of er nog een tp kan doorgaan dit jaar. Ik heb dinsdag die hysteroscopie en dan de week erop het gesprek. Na het gesprek mag ik stoppen met de pil en hoor ik hoe we verder gaan. Misschien met nog extra medicatie ivm bloedstolling of immuniteit. Geen idee wat mijn bloedresultaten gaan laten zien. X
Als een derde kindje bij jullie nog welkom is, zou ik geen anticonceptie nemen. Jullie hebben hemel en aarde bewogen om Lana te kunnen krijgen... Stel dat er toch nog een spontaan wondertje nakomt, is dat toch gewoon geweldig!!! Wij gaan na dit traject nooit nog anticonceptie gebruiken. Je weet nooit... Ik heb pcos en misschien nog wat meer en mijn man heeft 60 procent zaadcellen die geen eicellen kunnen activeren. Dus een eicel krijgen is al zeldzaam en deze eicel spontaan bevruchten is nog zeldzamer. Als het toch zou gebeuren, moet het ook nog in mijn lichaam willen blijven zitten....