Weer thuis na een zeer teleurstellende punctie: 5 follikels aangeprikt (rechts 3 en links 2, het vocht lag daar toch aan de buitenkant van de eierstok, was geen follikel) en maar 2 eitjes gevonden 😔, ben zo verdrietig en bang nu dat we dinsdag geen terugplaatsing gaan hebben en onze laatste poging daarmee mislukt is...
Oooh nee! Hoe kan dat toch? Hoe dan ook... Probeer het rustig af te wachten. Eentje is genoeg en kan jullie kindje al worden. .. Lukt het niet, ga dan echt eens op gesprek in UZ Gent!!! Bij Prof De Sutter. Ze komen van heel ver voor haar!!! Die vindt dingen waar andere dokters zelfs niet aan denken. Maar goed... Nu eerst afwachten en proberen positief te blijven. Hele dikke knuffel!!! Als wij in Nederland zouden gewoond hebben, was het bij ons ook al gedaan. Icsi 4 in Gent had pas meer succes. ..
Mocht het niet lukken, dan gaan wij inderdaad naar Gent om naar onze situatie te laten kijken en evt. aanvullend onderzoek te doen. Mocht dit wat opleveren, willen we aansluitend daar nog 1 poging (zelfbetaald) doen. Levert het niks op, dan zullen we de allermoeilijkste keuze van ons leven moeten gaan maken, namelijk stoppen... we zijn dan 5 jaar bezig geweest en het is ook ergens een keer genoeg geweest... elke keer deze teleurstellingen zijn ook verschrikkelijk zwaar... maar goed, voor nu proberen we nog positief te blijven (lukt manlief wat beter als mij) en hopen we op twee mooie embryo's (m.b.v. ICSI).
Ze zeggen wel eens dat je niet mag opgeven, maar ik begrijp uw standpunt wel. Wij gaan waarschijnlijk zelfs geen 5e icsi meer doen, moest ik van die 13 cryo's niet zwanger mogen worden. Het moet ooit ophouden. Deze situatie is inderdaad verschrikkelijk en knaagt aan je leven. Wij hebben zelfs het gevoel dat ons leven al 3 jaar stil blijft staan. Ik hoop voor jou dat het snel dinsdag is en dat je meer weet. Onzekerheid is echt killing! Of bellen ze morgen al voor het bevruchtingsresultaat? Bij ons bellen ze de dag nadien. En de dag na de tp van een vers embryo kreeg ik een bericht op mijn gsm met het aantal ingevroren embryo's. Als we bij prof De Sutter zitten draait zij het computerscherm altijd naar ons. Wij kunnen alles mee lezen wat ze typt en wat er op haar scherm staat. Ze zijn heel open en denken heel ruim. Wij voelen ons daar op ons gemak. Dat is ook al veel waard. Ik heb dinsdag de hysteroscopie. Ik kijk er wel wat tegenop eerlijk gezegd. Hopelijk is er niks abnormaals. Ik begin meer en meer te vermoeden dat het probleem mijn immuunsysteem is. Weet niet waarom... voorgevoel denk ik. Ik heb ook nog steeds het gevoel dat het goed komt.
Hier net gebeld door het ziekenhuis met slecht nieuws: de ene eicel was niet rijp genoeg voor ICSI en op de andere eicel is wel ICSI uitgevoerd, maar is daarna uit elkaar gevallen. Hiermee is onze laatst (vergoedde) poging dus mislukt... We zijn allebei ontzettend verdrietig, weten even niet hoe nu verder...
Watblieft? Ik heb dit bericht drie keer na elkaar moeten lezen!!! Jolanda, nog niet wanhopen! Wij zaten ook aan de grond en zagen het niet meer zitten in Leuven. Je mag hier heel slecht van zijn, maar niet te lang! Ik ben er ook heel slecht van geweest toen ik in Leuven hoorde dat geen enkele van de 5 eicellen bevrucht geraakt was. Ik heb geweend en de meest erge scenario's speelden door mijn hoofd. Wij hebben zelfs zitten nadenken over eiceldonatie... Toen kregen we in Gent te horen dat de reden gevonden was... Je kan niet geloven hoe opgelucht wij waren!! Wonderen bestaan echt hoor. Echt waar Jolanda! Bel morgen naar uz gent voor een afspraak met prof De Sutter! ! Je zal het je niet beklagen. Bellen wil niet zeggen dat je meteen door moet. Er is nu zeker een wachttijd tot maart ofzo. De afspraken moet je maken via mail bedenk ik me net. Ik zocht het mailadres even op: arg@uzgent.be Nog niet wanhopen! Het ergste is dat het niet meer vergoed wordt nu! Wij logeren altijd in een hotel vlak bij het ziekenhuis als we er vroeg moeten zijn. Je krijgt er zelfs korting als je zegt dat je patiënt bent in het UZ. Hele dikke knuffel! Je mag echt nog niet wanhopen! !! Ik zag onze droom ook in elkaar zakken.... en kijk nu. Ineens wel veel eicellen en ook veel cryo's! ! Ongelooflijk goed zijn ze in Gent! Ik denk aan je!
Oh Jolanda, ik voel je verdriet en zelfs ik moest even slikken toen ik net je bericht las. Wat moet dit moeilijk zijn voor jullie. Het enigste wat ik kan zeggen is heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie er samen goed over kunnen praten. Succes met jullie verdere keuze. Hoe oneerlijk kan het leven soms zijn. Dikke knuffel
En Lena...jij heel veel succes dinsdag...zal aan je denken en hopen op goede uitslagen van het onderzoek.
Dank je. Voorlopig laat ik het nog niet aan mijn hart komen.ik ga dinsdag toch nog niet wijzer worden. Ze gaan alles pas bespreken op 22 november. Wij hebben veel gepland de komende weekends, zodat we veel leuke dingen hebben om naar uit te kijken. Op dit moment (klinkt misschien heel raar) geniet ik volop van het nog niet zwanger zijn. Ik neem een kirr royale op restaurant en bij vrienden drink ik mee van de wijn. Zaaaaalig om even naar niks te moeten zien! !
Hoe gaat het vandaag Jolanda? Ik heb nog veel aan je zitten denken en ik heb mij exact hetzelfde gevoeld na onze derde icsi in Leuven. Ik werd die week van dat slecht nieuws ook net 30 jaar.... Pfff het was de hel! Maar geloof me... Het is echt een goed idee om nog de overstap naar Gent ze maken. Je gaat daar het gevoel krijgen: als heg hier nog niet lukt, lukt het nergens en heb ik echt alles gedaan wat ik kon. Dat geeft rust. Die artsen zoeken daar niet alleen naar problemen, maar vooral ook naar oplossingen. Dat vinden wij heel fijn. Xxx
Lief dat je het vraagt en zo meeleeft! Het gaat vandaag iets beter, we kijken weer wat meer vooruit. We hebben voor aankomende woensdag een gesprek in het ziekenhuis ingepland, ben benieuwd wat ze gaan zeggen... Daarnaast vast georiënteerd op een andere verzekering (die ook een 4e en 5e poging vergoed), maar moet wachten op de nieuwe polisvoorwaarden en bedragen. Verder alvast contact opgenomen met Gent en Düsseldorf voor een eerste afspraak. Van beide al direct een reactie. Bij Prof. de Sutter is een enorme wachttijd, waarschijnlijk zijn we pas in mei 2017 aan de beurt. We zouden wel eerder kunnen bij een andere arts, maar (ook op aanraden van jou ) kiezen we er toch voor om direct bij Prof. de Sutter te gaan, dan maar iets langer wachten... Dus nu afwachten wanneer deze afspraken ingepland worden. Dan kunnen we oriënteren waar wat ze voor ons nog aan mogelijkheden zien (wat betreft onderzoek en behandeling) en maken we een keuze waar en of we dat willen laten doen. Ik heb begrepen dat Düsseldorf juist wat meer expertise heeft op het gebied van minder eicellen, maar weet niet of dat in Gent ook zo is. Jij heel veel succes morgen bij de hysteroscopie!
Superleuk om te horen!!! Fijn dat je gaat horen bij beide ziekenhuizen. Over weinig eicellen weet ik zelf niet veel. Ik weet wel dat wij in Gent Driemaal zoveel eicellen hadden dan in Leuven. ..Ik liet de punctie ook pas doen toen de meeste eicellen rond de 25 mm waren. Bij 18 mm waren mijn eicellen nog onrijp. Dat is misschien ook iets wat je kan navragen: andere medicatie en langer door stimuleren. Jij kreeg al vrij vlug pregnyl vond ik. Misschien kan je een blad nemen waar je in de periode tot je in zen ziekenhuis terecht kan, al jullie vragen en bedenkingen op kan schrijven. Zo vergeet je niks. In Gent zou ik echt naar De Sutter gaan. Die zit op wereldtopniveau. Een tip: regelmatig mailtje sturen naar Gent om te horen of er toevallig iemand wegviel bij De Sutter kan je afspraak met 2 maanden vervroegen. Ik kon 2 mei pas terecht (in januari gemaild voor eerste afspraak ) uiteindelijk konden we eind februari al gaan!! Ik ben blij dat je vooruit denkt! Er gaat een wereld voor jullie opengaan in Gent of Dusseldorf. Er zijn echt veel betere ziekenhuizen. Neem dat maar van mij aan!!! Ook heel fijn dat je een verzekering gevonden hebt! Niet opgeven! Blijven vooruitdenken en blijven nadenken helpt je hier doorheen!! In Gent laten ze je meedenken. Dat langer door stimuleren wad op mijn vraag!!! Mocht niet in Leuven, wel in Gent. Resultaat: 21 van 23 eicellen waren rijp!!! Een vrouw voel veel zelf aan want alles gebeurt in haar lichaam. Dat is de visie in gent. Xxxx Ik denk aan je!
We hebben een afspraak voor 2 mei bij Prof. de Sutter Hoe heb je die afspraak vervroegd? Hoe vaak stuurde je een mailtje naar Gent? En wat zette je er dan in? Ik kan het natuurlijk altijd proberen, wie niet waagt...
Lenamill...succes morgen. Jolanda...fijn om te horen dat jullie je iets beter voelen. Goed dat je zo snel actie onderneemt met het zh. bellen. En 2 mei duurt nog lang maar voor je het weet is het zover. En fijn dat er een verzekering bestaat die meerdere pogingen vergoed. Als je alles zelf moet betalen loopt het denk op in de duizenden euro's, of valt dat mee?
Hoe toevallig is dat? Jullie kregen ook 2 mei. Ik stuurde om de 14 dagen een mailtje om te vragen of er toevallig een plekje was vrijgekomen. Er worden er altijd zwanger en hun afspraak wordt dan geannuleerd. Ik zette erin dat ik gek werd van de onzekerheid en niet merg geconcentreerd kon werken en dat het zwaar was als koppel. .. wat allemaal waar was. Blijkbaar hadden ze toevallig al een Veel sneller plaatsje... probeer maar!
Oh ja je moet jullie heel dossier opvragen. Dat moet je daar schriftelijk afgeven. Ze nemen het helemaal door alvorens ze je binnen laten bij prof de sutter. Je zit er de eerste keer wel uren...
Hou er ook rekening mee dat je man waarschijnlijk op de eerste consultatie al wordt gevraagd langs te gaan bij het labo voor spermastaal. Ze gaan dat meestal nog eens extra nakijken. Als er extra bloedonderzoek nodig is, gebeurt dat ook meteen dan. Daarom zit je er uren. Wel leuk dat je niet voortdurend terug naar Gent moet...
In de mail die we kregen met de afspraak stond inderdaad dat we ons dossier en verwijzing mee moeten nemen en niet van te voren opsturen. We moeten ons die dag om 7.35 uur melden (dat wordt inderdaad een hotelletje nemen) voor de aanmelding, dan om 8.20 uur moet manlief zorgen voor een gevuld potje voor de semenanalyse en moeten we ons om 9.00 uur melden op de afdeling zelf... maar goed, we wachten het verder allemaal maar af. Succes straks! @ Gelukkig: ja een zelf betaalde poging kost rond de 5000 à 6000 euro...