Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Eindelijk het is voorbij. De hysteroscopie is vlot verlopen en was niet zo pijnlijk als in leuven. Alles zag er normaal uit. Ook geen restjes van de miskraam meer. Oef! Hopelijk blijft er gauw een ander kleintje plakken! !

2. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Fijn dat het goed verlopen is, het er goed uit zag en je er nu weer vanaf bent. Hoe is het nu? Heb je er veel last van nadien?

Hier vanmiddag een gesprek gehad in het ziekenhuis. Hier geen goed gevoel aan overgehouden. Ze waren vooral in de verdediging, terwijl dat wat ons betreft helemaal niet nodig is. We hebben navraag gedaan over de keuzes die gemaakt zijn qua protocol (kort i.p.v. lang) en hormonen (opnieuw Gonal-F), maar hier geen duidelijk antwoord op gekregen (bleven maar herhalen dat Menopur waarschijnlijk geen betere resultaten had gegeven en lang protocol alleen bedoeld is om het beter te plannen). Ze zeiden mochten we nog een poging willen doen, dat ze het dan op dezelfde manier zouden doen. Nou, dat gaan we dus mooi niet daar doen. Dit hebben we ook aangegeven. We hebben meteen ons dossier opgevraagd. Ging ook lekker amateuristisch: we moesten bij de receptie zelf op een leeg vel onze gegevens zetten, dat we het dossier willen opvragen en onze handtekening... Hopelijk wordt het snel opgestuurd. T.z.t. kunnen we gelukkig ook een verwijzing krijgen, maar we willen eerst het een en ander uitzoeken qua verzekering (vergoeding 4e en 5e poging).

3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ken of beter herken je verhaal volledig! Wij hadden exact hetzelfde gesprek na ons laatste fiasco in Leuven. Ongelooflijk hoe ze in de verdediging gaan. Ze botsen met hun eigen onkunde en weten heel goed dat andere ziekenhuizen veel meer kunnen en beter zijn (al zullen ze dat nooit toegeven en je nooit zelf doorverwijzen). Bij ons datzelfde zinnetje. "We kunnen niet meer doen dan het nog eens proberen." Dan denk je echt: "sukkels"! Zo dacht ik erover. Goed dat jullie daar weg zijn!

Ik heb totaal geen last gehad na de hysteroscopie. Viel heeeel goed mee. Het verschil:
    - Leuven: daghospitalisatie, ziekenhuisschortje aandoen, in een bed op een kamer moeten gaan liggen, totdat ze je letterlijk tot in de operatiekamer rijden! ! Ik rilde van angst door heel dat circus errond. Mijn man mocht niet mee en ik moest na de hysteroscopie nog wat blijven liggen in dat bed!
    - Gent: wachten in een wachtkamer, geen kamer en geen bed, geen ziekenhuisschort, niet in een operatiekamer, gewoon op een gyn stoel en ze starten ermee. Je kan meekijken op het scherm. Na afloop geven ze je een maandverband en mag je naar toilet. Klaar. Geen extra stress errond gecreëerd. Na de hysteroscopie meteen naar huis. 10 min binnen geweest.

In Leuven zien ze een hysteroscopie als 1 van de meest professionele dingen die ze daar kunnen precies. Ze overdrijven nogal... Daardoor had ik er nu dus weer zo'n schrik voor. Ik wilde het nooit nog meemaken.
    Jolanda, als ze jou een hysteroscopie voorstellen in Gent. Geen paniek! Stelt daar niks voor!

Xxx

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben zooo futloos vandaag. Eigenlijk de hele week al een beetje, maar vandaag is het echt erg. Precies alsof honderden beestjes mijn energie opzuigen. Ik ben zelfs te moe om mijn ene been voor mijn andere te zetten om te stappen. Ik ben maar gaan liggen. .. Moet over een uurtje nog werken tot half 9 vanavond... Hebben jullie enig idee of dit van de pil kan komen? Ik moet nu even de pil slikken tot Volgende week. Misschien is het een te zware pil? Ik heb ook een heeeeel kort lontje. Pffff

5. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt Lena. Het is ook zo'n zwaar traject... ik herken dat het de ene dag wel goed gaat, maar dat er ook dagen zijn dat je liever in bed blijft liggen... ik heb de afgelopen dag veel afleiding gehad: donderdag gezellig bij mijn beste vriendinnetje langs geweest, vrijdag met m'n moeder gewinkeld (aan het eind van de dag wel pijn in mijn eierstokken van het vele lopen, dan merk je toch dat het echt een opdonder krijgt van de punctie), gisteravond feestje van mijn neef en vandaag de verjaardag van mijn zwager... vanaf morgen weer werken... jij dinsdag alweer de uitslag van alle onderzoeken, ik ben benieuwd! Ga je daarna nog voor een cryo in december?

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hey Jolanda, ik voel me nog steeds heel futloos. Ik heb tot 15u geslapen vandaag. Honger heb ik precies niet. Ik nam net de bijsluiter van de pil en dat is een zware pil...!! Ik ga dinsdag toch eens duidelijk zeggen dat ik met die pil niet gediend ben! Ik ben verder ook wel benieuwd naar de resultaten. Waarschijnlijk komt er niets uit. Geen idee.... We zien wel. Cho, afhankelijk van wat prof de sutter zegt, gaan wij nog wel een tp laten doorgaan in december. Liefst met twee embryo's. Hopelijk mag dat!

Ik voelde me gisteravond heel rot. Wij moesten naar een dansfeest en een bevriend zwanger koppel was er ook. Die vrouw is even ver als ik ZOU geweest zijn! Echt confronterend aks je haar buik heel de avond moet zien. Die buik had ik normaal ook. Pffff

7. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Balen dat die pil zoveel impact heeft... ik hoop dat jullie een goede uitslag krijgen en daarna nog door kunnen voor een mooie cryo en mogelijk dit jaar toch nog goed kunnen afsluiten! En ja, die confrontaties zijn altijd naar. Wij hadden gisteren een ander soort confrontatie: het huis van buren staat te koop. Toen manlief gisteren de buurman sprak, kwam ook de verkoop van het huis ter sprake. Zij willen kleiner gaan wonen en in een andere buurt omdat er nooit kinderen gaan komen. Zij maakt een antistof aan waardoor het vruchtje direct door haar lichaam wordt afgestoten. Dat is natuurlijk onze grootste angst, maar wat wel al steeds dichterbij lijkt te komen....

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dat van die antistoffen daar heb ik ook schrik voor. Heeft dat niet met je immuunsysteem te maken? Tegenwoordig kan je daar prednison voor innemen. Dat neem je de eerste drie maanden. Het is wreed allemaal en zo oneerlijk. Ik merk dat ik ook weer een afstand neem van mijn man. Ik kan hem niet te dicht in mijn buurt verdragen... pfff

9. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Succes vandaag Lena! Heb vertrouwen! En zorg dat je oog houdt voor elkaar, want samen sta je sterk!

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Er werd niks abnormaals gevonden. De Sutter verwacht ons niet meer terug te zien. We zien haar alleen terug als ik binnen 5 maanden nog niet zwanger ben. De miskraam was toevallig en we mogen geen twee embryo's laten terugplaatsen. Onze embryo's zijn van goede kwaliteit en de sutter vindt een tweeling te risicovol. Dus we moeten het verder afwachten en erin blijven geloven. Xxx

11. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Fijn dat er niks afwijkends gevonden is. En dat de miskraam 'pech' was, zou natuurlijk goed kunnen (ongeveer 10% van de zwangerschappen eindigt helaas in een miskraam). Hopelijk zien jullie prof. De Sutter inderdaad voorlopig niet terug en ben je inderdaad binnen die 5 maanden gewoon zwanger van een plakbeeb! Jammer dat ze er geen twee willen terugplaatsen, maar wel een goed teken dat ze zoveel vertrouwen hebben in de top cryo's van jullie. Hou hoop lieve Lena, het komt goed! Daar duim ik heel hard voor!

Hier gisteren met de zorgverzekering gebeld die meer dan 3 pogingen vergoed. Ze hebben geen medische selectie dus wij denken er over om over te stappen. Zij vergoeden of de 4e of de 4e en 5e poging (afhankelijk welk pakket). We twijfelen nog of we wel meteen voor de duurste moeten gaan (is €50,- per maand duurder), aangezien we pas in mei voor een intake in Gent terecht kunnen. We zijn ook nog in afwachting van Düsseldorf... Deze week weer begonnen met werken, valt wel tegen. Ik ben moe.... kom 's avonds ook moeilijk in slaap, er spookt van alles door mijn hoofd.. blegh wat is het soms zwaar. Menstruatie kondigt zich ook al aan, dus dat speelt ook een rol (vrijdag is NOD, zaterdag is punctie 2 weken geleden). Hopelijk zet het snel door, dan zijn we daar ook weer vanaf.

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Het is ook zo! Er spookt vanalles door je hoofd! Hier is dat zeker ook zo! ! Vandaag ook nog ruzie gehad met mijn man. Hij vindt dat onze relatie niet goed meer is en dat we afstandelijk zijn tov elkaar en hij vroeg zelf of ik iemand anders had!!!!! Dat is niet de eerste keer dat hij dit vraagt. Natuurlijk heb ik niemand anders. Ik verwerk gewoon veel alleen, zonder hem hierbij te betrekken. En nu met die pil ben ik ook zo pissig, vooral tegen hem natuurlijk. Ik kan er echt niks aan doen... Ik denk dat wij gewoon weer meer met elkaar moeten praten. Weet je dat we over de miskraam nooit gepraat hebben en dit elk apart hebben beleefd? Echt erg! Nochtans zijn wij echt heel sociale en extraverte mensen. Soms heb ik schrik dat dit niet zwanger worden een teken is dat wij niet bij elkaar horen ofzo. Ik ben echt een denker en denk teveel na over dingen die gebeuren. Voor mij heeft alles een reden.

Wat is jullie verzekering duur! In België betaal je 60 euro per jaar ofwel 80 euro. Ik weet het niet vanbuiten. Dat is dan wel enkel lidgeld voor het ziekenfonds. Extra verzekering zoals brandverzekering en hospitalisatie verzekering en levensverzekering en ... zijn afzonderlijk.
    Het valt niet mee om te gaan werken als je met je hoofd enkel kan denken aan een baby'tje. Pfff ik ken het gevoel! !!

13. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik hoop dat de verstandhouding met je man inmiddels weer wat beter is Lena... Het is echt belangrijk om met elkaar te blijven praten! Het is zo zonde om uit elkaar te gaan door dit traject, dat is het echt niet waard! Maar het is zeker een test hoe sterk je relatie is!

Hier gaat het wisselend. Ik ben zo bang dat het nooit gaat lukken, dat mijn eitjes op zijn ofzo... Ik zit niet lekker in mijn vel, ben moe, emotioneel, heb veel last van mijn buik (gisteren ongesteld worden, heftig bloedverlies met veel buikpijn en mijn darmen zijn sinds de dag voor de punctie van slag). Dingen lukken ook niet (ik vergeet dingen bij de booschappen, dingen zijn uitverkocht of niet verkrijgbaar)... Het zal er wel bij horen. Gelukkig dit weekend geen afspraken, lekker rustig thuis...

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Geniet maar van je weekend Jolanda. Nu voel je je echt rot, mede doordat die menstruatie je extra emotioneel maakt, maar dat gaat over. Het jaar 2016 is zo om. Het is een jaar om snel te laten bezinken voor ons allebei. Maar echt helemaal vergeten kunnen we her niet natuurlijk. Ik betwijfel of je eitjes op zijn. Ken je je amh waarde niet? Dat zegt denk ik al veel over je eicel reserve. Dat willen ze op de eerste afspraak in gent ook meteen weten, die waarde. En in het ergste geval (wij hebben zelf in deze richting gedacht), kan je in Gent ook zwanger worden met een donoreicel. Daar hangen overal affiches met : niet mijn eicel, helemaal mijn kind.
    Ik dacht dat ons probleem ook mijn eicellen zouden zijn, maar kijk...Het probleem lag toch bij mijn man.
    Vanaf januari gaat de tijd weer snel en kan je beginnen uitkijken naar een nieuwe afspraak en hopelijk een mooie nieuwe kans. Heb je al gemaild naar Gent om te vragen of er iets is vrijgekomen. Wij kregen 18 april als nieuwe afspraak bij prof De Sutter. Als we tegen dan zwanger zijn, zien we haar pas terug voor een broertje of zusje.

Hier is de rust teruggekeerd. Wij hebben ook hele moeilijke momenten, maar we proberen ook te blijven genieten van ons leven en onze vrije tijd (die we nu zonder baby nog hebben). Ik voel het echt kriebelen om terug zwanger te worden. En dat gevoel is lang weg geweest. Dat maakte mij heel onzeker.

Fijn weekend! !

15. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

Ik start in December met IUI. Ik krijg eerst drie zonder hormonen

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    #2476 LenaMill, 26 nov 2016
    Laatst bewerkt: 26 nov 2016
    Hallo, misschien is het voor jou fijner om een forum op te zoeken waar iui starters met elkaar ervaringen uitwisselen? Wij zijn al lang uit de iui fase en zijn al met veel complexere dingen bezig. Wij zijn hier nog maar een zeer beperkt groepje en niemand van ons is nog met iui bezig. Bij ons persoonlijk had iui geen enkele zin. De tijd vliegt als je in de MMM zit. Ondertussen al meer dan 3 jaar bezig. Waarvan een jaar iui en daarna al meer dan een jaar icsi. Er zijn al 3 ziekenhuizen gepasseerd. Maar ik wens je veel succes.

17. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Lena: nee, ze hebben mijn amh-waarde nooit gemeten, ook zoiets vreemds. Ik heb van het weekend nog een mail gestuurd naar het ziekenhuis om dat na te vragen, ben benieuwd naar het antwoord. Ook gevraagd wanneer wij ons dossier kunnen verwachten (is al ruim 1,5 week geleden dat we het opgevraagd hebben). Vandaag het bericht dat ze deze vandaag op de post doen en we het dan woensdag kunnen verwachten.
    Ook Gent nog gemaild of ze al een gaatje eerder vrij hebben, maar op dit moment nog niet. Over een week of 2 nog maar eens informeren.
    Menstruatie is weer voorbij gelukkig. Vandaag weer echt aan het werk, fijn die afleiding. Ik zal blij zijn als 2016 voorbij is en hoop van harte dat 2017 dan echt ons jaar gaat worden. Al hoop ik voor jou dit jaar nog goed nieuws. Ben jij al bezig met iets van hormonen? Of nog aan de pil?
    Wij kijken nu uit naar de kerstvakantie, gaan lekker samen een weekje weg met oud & nieuw om dit #*^ jaar saampjes af te sluiten...

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wij hebben ook lang moeten wachten op ons dossier van leuven hoor...
    Inderdaad, regelmatig naar Gent een mailtje sturen. Goed idee!! Ze hebben daar de gewoonte om om de 4 terugplaatsingen een afspraak in te plannen voor overleg. Indien je van 1 van die pogingen zwanger wordt, wordt de afspraak dus geannuleerd. Dat is de reden waarom je soms echt geluk kan hebben en veel vroeger terecht kan.
    Het jaar is bijna om.... Als onze cryo goed ontdooit en teruggeplaatst wordt, hoop ik idd dat het alsnog mag lukken dit jaar. We zullen zien....
    Ik ben sinds gisteren op mijn menstruatie aant wachten. Nog niks tot nu toe... Van zodra er bloed is, gaat de progynovakuur weer van start. 3 keer per dag een piepklein pilletje. Voel ik niks van. Geen last voor mij. Na 12 dagen progynova, komt utro erbij. Op dag 6 van utro krijgen wij (hopelijk) weer een dag 6 embryootje teruggeplaatst. X

19. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Hopelijk zet je ongesteldheid snel door, dan kun je weer van start! Kan het dan zijn dat je de terugplaatsing toch eerder hebt als de 23e?

Vanochtend gebeld door Düsseldorf. Er was een plekje vrijgekomen, of we morgenochtend al wilden komen :$ We hebben er toch maar voor gekozen om een afspraak in te plannen voor januari. Dan kunnen we er zelf rustig naar toe leven, hebben we ons dossier, is de verzekering geregeld, etc. Dus nu staat de afspraak gepland op 31 januari. We konden kiezen voor een intake via skype, maar we kiezen er toch voor om naar Düsseldorf te reizen. Dan kunnen we ons dossier ook meenemen en mochten ze al meteen iets willen onderzoeken, dan kan dat ook... Bevestigingsmail ook al binnen.

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hoi hoi, mijn ongesteldheid is doorgekomen. Ik ben terug gestart met de progynova. Normaal (als cryo het goed doet) is de tp op 23/12. Ik moet dan wel ietsje langer doorgaan met de progynova, maar dat geeft niet. Dat neem je toch tot 3 maanden zwangerschap.

Waauw toch tof dat je al in januari terecht kan hè! ! Dat is snel daar! Nu zou het ideaal zijn om die afspraak van Gent ook in januari te krijgen. Dan kunnen jullie vergelijken en jullie gevoel volgen. Ik ben in Dusseldorf nog nooit geweest. X

Deel Deze Pagina