Hoe was de echo en de bloeduitslag? Ik hoop dat alles weer oké is... emotioneel er wel al aan toe om verder te gaan? Ik hoop dat het langzaamaan weer wat beter gaat, maar begrijp heel goed dat het zwaar is. Het is zeker schrikken als de echo niet laat zien wat je verwacht. Je hoopt zo dat het gewoon goed is... meis, weet dat ik met je meeleef! Het is ook zo oneerlijk! Maar het moet toch een keer goedkomen met ons?
De echo was terug goed. Ontzwangerd noemen ze het. Wat een verschrikkelijk woord. Pfff Bloedname hcg nu negatief. Mijn gyn heeft op fax naar Gent uitdrukkelijk gevraagd of er een arts me kon opbellen. Dat gebeurde dan ook, tot mijn grote verbazing, nog om 17u 30! Ik had na 17u geen telefoon meer verwacht. De arts was heel lief, maar het was natuurlijk niet prof De Sutter. Conclusie : ik word zwanger van 1 cryo op 2. Cryo 1 zwanger en cryo 4 zwanger. Twee keer dus op 4 terugplaatsingen. Dus zwanger worden is niet meer het probleem. Ze maken zich nu vooral zorgen om het zwanger blijven. Ze hebben geen idee wat er misloopt aangezien alles onderzocht werd en normaal bleek. Ik geloof niet in twee keer pech. Dat heb ik ook duidelijk laten horen. Volgens mij is het de progynova die je moet slikken in gent, tot 12 weken zwangerschap. In de bijsluiter staat nochtans dat je hiermee onmiddellijk moet stoppen als je zwanger bent. Ik heb mijn bedenkingen kunnen uiten en de dokter gaat overleggen met prof De Sutter. Ze belt me terug in de loop van deze week. Ik mocht ondertussen wel een nieuwe progynova kuur opstarten voor de vijfde terugplaatsing. Misschien gaan ze in medicatie iets veranderen als ik weer zwanger word. Dat hoor ik nog deze week. Spannend.
'Fijn' dat je nu in ieder geval weer verder kunt (het is nog vervelender als je eerst moet wachten tot je alles kwijt bent). En goed dat je duidelijk hebt aangegeven hoe je erin staat. Wat raar trouwens dat je de progynova moet doorslikken terwijl er in de bijsluiter iets anders staat... Hopelijk krijg je daar straks een duidelijk antwoord op en helpt een wijziging in de medicatie om zwanger te blijven. Had je ook nog gevraagd voor terugplaatsing van twee embryo's?
In verband met twee cryo's zei ze dat als er dan een vruchtje afkomt, de kans groter is dat het tweede vruchtje er mee af komt. De kans wordt op die moment groter dat ik het tweede embryo ook kwijt ben, groter dan wanneer ik dat embryo afzonderlijk zou laten terugplaatsen. Dus.... 2 cryo's tp. ..ik weet het niet. Ze spreken tegen mij niet meer over zwangerschapskans maar over miskraamkans. Pffff niet echt motiverend hè. Ik heb ook de indruk dat de artsen het zelf niet goed meer weten. Hatelijk. Ik word er echt ziek van.
We hebben deze vrijdag een gesprek met professor De Sutter. Ze wil ons zien. Voor nu hebben we beslist om te stoppen met de medicatie en deze tp niet te laten doorgaan. Ik ween heel de dag en emotioneel kan ik het even niet meer aan. Mijn verjaardag komt er ook aan en we gaan dit vieren in een lekker Spaans restaurantje Meg aangepaste wijnen... Even terug ontspannen en op ons positieven komen.
Goed dat jullie deze keuze gemaakt hebben! Emotioneel is het super zwaar, en tuurlijk wil je zsm door, maar soms is rust een betere keuze, zodat je er daarna weer vol goede moed voor kan gaan. Wel prettig dat jullie vrijdag al op gesprek bij prof. de Sutter kunnen komen, zodat er mogelijk meer duidelijkheid komt, ook voor het vervolg!
Zou ik kunnen voorstellen een terugplaatsing te laten doorgaan in een zo natuurlijk mogelijke cyclus? Ik krijg van mezelf niet vaak een eisprong. Of het duurt lang (30 dagen ofzo), maar met clomid kom ik wel tot een eisprong en dan pregnyl en voor de rest niks van utrogestan enzo. Ik denk dat de progynova en utrogestan een miskraam veroorzaken.
Succes vandaag bij Prof. De Sutter! En stel deze vraag vooral aan haar. Ik heb de cryo in natuurlijke cyclus gehad, maar heb een hele regelmatige cyclus. Alleen pregnyl gespoten om de eisprong te timen (en dus de tp). Geen idee of dat ook kan met een ontegelmatige cyclus... Hier sinds gisteren weer ongesteld... pfff gewoon niet leuk (ook al heb ik na 5 jaar eigenlijk geen hoop meer op een spontane zwangerschap)... deze week te horen gekregen dat een directe collega zwanger is. Ik had nu toch echt gehoopt dat ik de eerst volgende zou zijn, maar helaas... dit weekend is het ook een jaar geleden dat wij die slechte echo hadden... hopelijk is het weekend snel voorbij! 😥 En dan nog een weekje wachten...
Hoi Jolanda, ja tis echt wreed hè hoe sommige echo's in je leven komen en nooit vergeten zullen worden. Ik heb er zo al twee gehad. Dat vergeet je nooit nog. Maar goed, we gaan weer verder. Gesprek gehad met De Sutter en die twee vroege miskramen zijn normaal. De helft van alle cryo's zijn niet bruikbaar. Soms doen ze wel moeite om even in te nestelen, maar geven ze snel op. Dat is wat wij twee keer aan de hand hadden. Twee embryo's terugplaatsen mag niet. Niemand mag het in Gent. Ze doen het enkel als je 40 jaar bent en de kwaliteit niet zo goed meer is. Ik word eind van de maand 31 jaar. Ik vroeg ook om zonder al die hormonen drie keer per dag een terugplaatsing te kunnen laten doen. En het mag, maar ze deden vandaag een echo en zoals dus verwacht is er nog geen eitje aant rijpen. Mijn baarmoeder is wel al 6 mm en 3 lagig. Dus meteen bloed moeten laten nemen en ik word nog opgebeld vandaag. Waarschijnlijk mag ik als er niks groeit, clomid bijnemen tot ik wel een rijpe eicel heb, dan pregnyl en dan geen medicatie meer .... Zalig geen utrogestan meer!!!😁
Dus dan toch helaas twee keer pech gehad dat de embryo's niet helemaal goed waren en dat het daardoor vroeg mis is gegaan? Heeft ze nog iets gezegd over wat de verwachting is van de andere cryo's? Hoeveel heb je er nu eigenlijk nog? Jammer dat je er geen 2 mag laten terugplaatsen, hierin zit Gent dus toch ook wel vast in een bepaald protocol (wat me wel verbaasd, want in Nederland mag je vanaf de derde poging zelf de keuze maken 1 of 2 laten terugplaatsen, volgens mij wel alleen bij verse tp, cryo's doen ze volgens mij ook altijd maar 1 terugplaatsen). Wel fijn dat ze meegaan in je wens om de komende cryo-terugplaatsing in een meer natuurlijke cyclus te laten doen. En dan alweer van start, zie je het al zitten?
Ik merk dat ik pas terug energie krijg als ik verder kan gaan. Blijven stilstaan is deprimerend. En nu het op een natuurlijkere manier kan, ben ik wel tevreden. Twee cryo's..... als jij dat ZELF perse wil, kan het. (Op eigen risico ) Er zijn geen protocollen, maar zij raden het iedereen heel erg af als je nog jong bent. Heel veel nadelen aan verbonden. Ik heb er dus niet op aangedrongen. Was al heel blij dat ik zonder de medicatie mag!!! We hebben nog 8 cryo's... Laat ons hopen....!🍀
Hier grote veranderingen in voeding en eetpatroon. Geen suikers, geen koolhydraten, geen zetmeel en geen koemelk meer. We gaan voor BIO en ik bak nu zelf brood met amandelmeel. Ik neem ook probiotica, omdat dit iets is wat heel belangrijk is voor gezonde darmen. Het wordt geproduceerd door je appendix of deze heeft hier in ieder geval toch iets mee te maken en ik heb geen appendix meer... Ben veel aan het lezen over gezonde voeding en kans op miskraam verkleinen. X
Klinkt goed Lena, maar lijkt me ook wel een uitdaging! Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en ga in de komende periode ook nog wat aanpassingen doen, daar ik geregeld veel last van mijn darmen heb... ben je al gestart met Clomid?
Het is inderdaad een uitdaging, maar we moeten dit dieet volhouden. Ik wil me fitter voelen en mijn man wil afvallen. Ideaal dus. Ja gezonde darmen zijn belangrijk voor een normaal immuunsysteem en de ontwikkeling van cellen van de embryo horen daar ook bij heb ik gelezen. Natuurlijk weet ik niet of dat boek "de waarheid" is, maar het is wel geschreven in samenwerking met een fertiliteitsarts. Dus dan vertrouw ik het al meer. Het is ook bedoeld voor koppels in het medisch traject en koppels na miskramen. Het boek is op ons lijf geschreven en wij herkennen er ook veel van. Heel interessant. Ik ben vrijdagavond gestart met Clomid. Vandaag en morgen nog 1 pilletje en dan op FM. Geen idee wat ik moet verwachten. Ik heb al een jaar geen eisprong meer laten doorkomen. Deze vrijdag is de FM waarschijnlijk. X
Nog een weekje Jolanda! Dan kunnen jullie op intake in Dusseldorf. Spannend. Hopelijk krijgen jullie een goede uitleg (geen idee in welke taal ze gaan communiceren. Zou daar een arts Nederlands spreken? ) Ons nieuw eetpatroon bevalt ons wel. Het is echt lekker en aardappelen en pasta missen wij niet. Lekker veel groenten en vis of vlees. Ik heb drie kookboeken van Pascal naessens gekocht.
Fijn dat het nieuwe eetpatroon bevalt, dat maakt het ook gemakkelijker om het vol te houden! Ja, het aftellen is begonnen. In Düsseldorf zit een Nederlands team met artsen en verpleegkundige, dus er is geen taalbarriëre...
Wat handig, dat daar een Nederlandstalig team is! Dat maakt de communicatie met de medische begrippen wel een pak eenvoudiger. Ik begin stilaan heel benieuwd te worden naar wat er in mijn eierstokken gebeurt op dit moment en of ik met mijn eigen hormonen misschien wel zwanger kan blijven. Jammer dat we niet eens heeeel even in de toekomst kunnen kijken. Dat denk ik toch vaak tegenwoordig! We leven echt in het onverwachte en dag haat ik. Ik wil altijd graag alles plannen. Lukt dus niet in zo'n traject. Pfff
Jolanda...fijn dat je nu bijna het gesprek in dd hebt. Ik ben ook erg benieuwd wat je gaat horen en hoe nu verder. Succes ermee en hoop dat jullie veel duidelijkheid krijgen. Starten jullie nu dan ook weer met behandelingen? Lenamill...wat goed dat je een ander eetpatroon gaat aanhouden. Ik heb de ronde dat ik zwanger raakte en bleef granaatappel sap gedronken. Eigenlijk geloof ik daar allemaal niet in maar je gaat op den duur toch vanalles proberen. Verder dronk ik weinig koffie. Hier druk in de voorbereiding voor Lizzy haar verjaardag. Ze word bijna 4 jaar en gaat dus naar de basisschool. Weer een nieuwe stap in ons leven. Lana is ook nog steeds super makkelijk en vrolijk. Echt een heerlijk meisje. Morgen nog 1 dag werken en dan heerlijk weekend.
Zo bijzonder hè, de eerste schooldag. Hier in België gaan kindjes vanaf 2,5 jaar naar school. Ze mogen in het begin wel halve dagen gaan, als ze na de middag nog slapen.
Hey, mijn baarmoederslijmvlies is nog maar 5,7 mm. En de grootste follikel 10 mm. Dus nog ff wachten.