Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    En we zitten weer in het ziekenhuis. ... FM + bloedname.

Ik ben dit circus zo beu aant worden. Pfff

Als ik mijn eerste miskraam niet zou gehad hebben, moest ik volgende maand bevallen. Ik ken iemand die gelijk met mij zwanger werd en zij krijgt volgende week al een keizersnede. Pfff zo confronterend.
    En twee vrouwen uit onze vriendenkring zijn deze week uitgeteld. Eentje is gisteren bevallen en je raadt het al. Ze hebben hun zoontje dus genoemd met de jongensnaam die wij in ons hoofd hadden. Pffff zo kut!!!! Nu komt het nog duidelijker over dat wij er altijd overschieten

2. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Succes vandaag in het ziekenhuis! Ik hoop dat er een mooi eitje groeit en dat de tp gepland kan worden!
    Ik ben ook elke keer 'bang' dat wanneer een bevriend stel een kindje krijgt, dat ze onze favoriete naam kiezen... en we hebben nu een hoop zwangeren om ons heen (5 die dichtbij staan en nog 3 collega's)... Ik herken ook zeker je gevoel dat hoe het gelopen zou zijn als je geen miskraam zou hebben gehad. Bij mij wordt dat nu wel weer wat minder, vooral het eerste jaar had ik daar last van. Maar goed, we zijn nu ruim een jaar verder en staan nog steeds met lege handen. Gelukkig hebben we wel weer wat vooruitzicht, dit was ik in november natuurlijk echt even helemaal kwijt...

3. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    En hoe is het gegaan Lena?

Jij was toch ook bezig met het aanpassen van je voedingspatroon?
    Ik heb vandaag het boek "Innesteling: zwanger worden & blijven" (van Rika Lukac) binnen gekregen en ben benieuwd naar de adviezen in dit boek.
    Ook zijn we beiden gestart met het slikken van extra vitamines (op advies van Düsseldorf). Ik slik naast mijn multivitamines ten behoeve van het zwanger worden extra vitamine D3 en Omega-3. Mijn man slikt nu een multivitamine en daarbij extra vitamine D3, Omega-3 en Zink.
    Daarnaast heb ik oorbellen binnen gekregen met Maansteen, Rozenkwarts en Carneool, alledrie edelstenen die de vruchtbaarheid bevorderen. Vanavond proberen deze "op te laden" in het maanlicht (het is vanavond volle maan, hopelijk alleen niet te bewolkt).

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hoi!! Dat boekje heb ik ook! Ik volg het voedingsadvies voor 80 procent en voel me veel fitter! Ik kook met de kookboeken van Pascal naessens. (Is wel een Belgische ) via bol.com heb ik deze kookboeken.

Ik heb twee follikels rechts. 13mm en 15 mm. Oestradiol staat nog maar op 100. Dat moet minstens 200 zijn. Zondag moet ik in Gent zelf op controle komen. Hopelijk groeit mijn baarmoeder terug wat aan want slijmvlies is weer verminderd door de clomid. Xxx

5. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik neem een multivitamine voor zwanger worden vrouwen. Hierin zit bètacaroteen, vit tA, vit B1,B2,B3,B5,B6,B12,foliumzuur, vit c, vit D3, vit E, vit K1, biotine, choline, en mineralen chroom, ijzer, jodium, koper, magnesium, mangaan, natrium, selenium en zink. Ik neem ook probiotica voor een goede werking van mijn darmen. En we eten alleen nog biologische producten. Daarin zitten minder of geen hormonen! !! Want die verstoren mijn hormonen.

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    We zijn weer in Gent geweest op controle. Baarmoeder is nu bijna 7mm en drielagig zoals het moet zijn om een tp te krijgen. Rechts nu 3 eicellen: 18, 15, 13 mm. Die van 18 mm zat goed verstopt. Het leek even alsof de eicellen niet waren gegroeid. Ze vonden eerst enkel die van 15 en 13 mm. Straks word ik nog gebeld ivm hormoonwaarden in bloed.
    Wij gaan naar het moederhuis deze namiddag. Vriendin vrijdag bevallen. Zo dubbel he.... Dan denk je wel eens: IEDEREEN steekt ons voorbij. X

7. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    En Lena: hoe is het afgelopen? Heb je een datum voor de cryo terugplaatsing? Ik hoop het echt voor je! En dat deze keuze zonder hormonen een positief resultaat gaat geven...

Wat betreft het 'ingehaald worden': afgelopen week stond er een berichtje op Facebook van mijn oude oppaskindje dat ze zwanger is! Dat is mijn inziens wel het ultieme voorbeeld van ingehaald worden... Dus heel herkenbaar. Ik hoop nog steeds dat het ons ooit ook gegund is.

Hier gisteren voor een tweede gesprek in Düsseldorf geweest. Heel verhelderend! Het schema is besproken. Ik krijg als stimulatie 225 ie Gonal-f en 150 ie Meriofert. Daarnaast dan de neusspray Synarela. En in plaats van Utrogestan krijg ik ter ondersteuning van de LF Suprefact. Dus echt heel andere medicatie, alleen de Gonal-f is bekend...
    Gisteren ook meteen een uitgangsecho gehad (ik zat op cd 2), er liggen 11 follikels klaar! Hopelijk is dat volgende maand ook zo, want wij gaan de volgende cyclus weer van start (half maart). Verder nogmaals zaadonderzoek laten doen. Dit viel enorm tegen, maar 300.000 zaadcellen, waarvan 50% beweeglijk, terwijl mijn man eerder tussen de 60 en 216 miljoen zaadcellen had. Dus dat was echt schrikken. Mogelijk is het geen goede zaadlozing geweest (dus dat het een incident was). Er wordt nu rekening mee gehouden dat naast ICSI er mogelijk ook IMSI of PICSI gedaan zal worden voor een nog betere selectie van de zaadcellen.
    We kiezen daarnaast voor de embryoscoop en voor terugplaatsing van 2 embryo's.

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat fijn dat ze eens andere medicatie proberen! Misschien dat het zaadstaal ook wat minder is omwille van het tijdstip? Wisten jullie dit vooraf dat het nog eens zou getest worden? Normaal heb je best twee of drie dagen vooraf geen zaadlozing.
    Ben je al van eetpatroon veranderd?

Ik merk dat ik het steeds moeilijker krijg om de moed bij elkaar te rapen. Ik ben echt bang om nog eens zwanger te worden. De kans dat het in de 5de week al misloopt lijkt me groot. Pfff
    Ik heb afgelopen woensdag de eisprong gevoeld. Ik kreeg maandagavond nog een pregnylspuit en nam daarna niks meer van medicatie. We hadden twee eicellen die woensdag waarschijnlijk beiden wel groot genoeg waren om te springen. De derde eicel was zondag nog maar 13 mm, dus die gaat woensdag nog niet rijp geweest zijn. De eitjes leken niet allemaal gelijk gesprongen te zijn. Ik voelde pijn tussen 10u en 16u. Duurde dus echt lang. We hebben van deze eitjes wel gebruik gemaakt. Je weet maar nooit he.
    Dinsdag 21 februari krijgen we misschien een cryootje als dit de ontdooiing overleeft. Ik ben er totaal niet mee bezig precies. Waarschijnlijk komt dat doordat ik geen medicatie neem. Ook geen utrogestan. Ben echt eens benieuwd wat mijn lichaam gaat doen.
    We hebben dinsdag na de tp ook een gesprek met de psycholoog van het fertiliteitscentrum. Ik wil iemand spreken over mijn angst om zwanger te worden. Het zit nl. nu zo in mijn hoofd dat het steeds gaat mislopen en dat we nooit aan de eerste echo met kloppend hartje gaan geraken. Ik wil dat graag van mij afgooien maar weet niet hoe. X

9. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wat vervelend dat die angst je zo in de weg zit. Goed dat je hier hulp bij zoekt! Ik blijf voor je duimen dat je weer zwanger wordt en dan ook blijft! Het is je zo gegund, zeker na al die ellende! Blijf hoop houden hoor!

Wij wisten inderdaad dat het zaad getest zou worden en hadden netjes gezorgd voor 3 dagen onthouding...

10. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Succes vandaag Lena! Ik duim dat de cryo goed ontdooid is! Hopelijk straks weer een mooi embryootje bij je!

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Het cryootje is goed ontdooid. Ze hebben al gebeld. De tp is om 10 voor 11. Om half 2 hebben we het gesprek met de psycholoog in uz gent. Daar kijk ik naar uit. X

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ons embryootje was volledig aan het hatchen zoals de eerste cryo waar ik zwanger van werd... We hebben goede hoop. De dokter was heel positief. ❤🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤

13. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wat fijn Lena! Ik hoop met je mee! 🍀

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Heb jij eigenlijk al een startdatum? Half maart is niet ver meer weg... Spannend ook weer! Hebben jullie ooit een gesprek met een psycholoog gehad? Ik vind het een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Ik had gehoopt dat ik tips zou krijgen om te leren anders te denken als ik nog eens zwanger word. Positiever denken. Ze vertelde ons dat we al te veel hebben meegemaakt om het verleden tf kunnen loslaten. Ik ga dus maw altijd terug denken aan de vorige miskramen als ik weer zwanger word. Ze gaf als enige tip op dit vlak om niet te gaan focussen op dingen die je herkent uit 1 van de vorige zwangerschappen, maar eerder de verschillen met de vorige keren op te schrijven in een boekje en me daarop te focussen. Ik ga dat dus proberen. Hoe doe jij dat Jolanda? Jij hebt een miskraam gehad nadat het hartje klopte. Vreselijk toch. Hoe heb jij geleerd hiermee om te gaan en hoe ga jij proberen te reageren als je terug zwanger wordt? Ik zou graag wat tips krijgen van ervaringsdeskundigen... Dat is toch nog anders dan een psycholoog denk ik... x

15. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik start bij op cyclusdag 1 van mijn aankomende cyclus. Ik ben redelijk regelmatig, dus verwacht mijn menstruatie rond 16 maart. Bijzonder om dan weer te beginnen, precies 5 jaar nadat we gestopt zijn met de pil...
    Jammer dat je weinig aan het gesprek met de psycholoog hebt gehad... zelf nog nooit een gesprek gehad met een psycholoog. Ik kan er tot nu toe voldoende over praten met mijn man en vriendinnen.
    Ik probeer zelf positief te blijven door te bedenken dat het een incident is geweest, dat er meer kans is dat het goed gaat als fout en probeer moed te houden dat het ons toch ook een keer gegund moet zijn. Maar goed, heb ook zeker veel angst, zal ook nog voorzichtiger zijn als ik weer zwanger mag raken. Het is en blijft een soort litteken, verwacht ook niet dat ik het kan loslaten als ik zwanger zou zijn, juist door de ervaring van de miskraam ben je minder onbezorgd...
    Ik hoop dat we binnenkort samen zwanger zijn en we elkaar hierin kunnen steunen!

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dat hoop ik ook! Mercikes!

Ik was al aan het denken om wekelijks een echo te vragen tot de eerste 12 weken gepasseerd zijn? Vanaf week 5. Misschien stelt me dat wat meer op mijn gemak? Niet wekelijk in gent, maar gewoon bij mijn eigen gyn. Zou dat een goed idee zijn?
    Maar goed...eerst natuurlijk terug zwanger worden hè.

Xxx

17. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ohh Lena wat positief dat het een topembryo is. En zoveel echo's vragen is helemaal niet gek. In het zh. waar ik liep kon dat. Ik heb niet wekelijks een echo gehad maar wel 3 tot de 12 weken. Dit gaf mij ook een heel goed gevoel. Mijn duimen draaien weer voor je.

En Jolanda wat fijn dat jullie ook weer bijna gaan beginnen. Succes met nog heel even wachten.

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik merk dat ik het weer heel moeilijk heb om me er niet op te focussen. Zal meteen maar gaan slapen denk ik. Dan moet ik niet nadenken. X

19. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Deze morgen iets heel vreemds aan de hand. Nadat ik 4 boterhammen met veel smaak opat, moest ik plots overgeven (het werd uiteindelijk kokhalzen)... Wat is dit raar? Dat kan toch nog niet van de embryo zijn? ? !!! De embryo is vandaag 9 dagen oud, want die was dinsd 6 dagen oud. Ik voel me niet zo fantastisch eigenlijk. Zou het de pregnyl zijn die nu stilaan uit mijn lijf gaat? De pregnyl 5000 kreeg ik op maandag 13 februari. Vandaag 11 dagen geleden. Is dat er dan al uit of nog niet?
    Wat een gedoe weer.
    X

20. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Volgens mij is de Pregnyl inmiddels wel uit je lijf, ik dacht dat 5000 ie met 10 dagen verdwenen was. En als je embryo snel ingenesteld is na tp (hij was al aan het hatchen gaf je aan), zou je al best hcg kunnen aanmaken op 9dpo... ik hoop echt voor je dat het dat is (en niet dat je gewoon grieperig wordt)! Wanneer wil je gaan testen?

Deel Deze Pagina