Ik hoop echt dat het dat is!! Morgen rijd ik tegen 9u naar het ziekenhuis. Daarna belt gent me op in de late namiddag. Ik doe geen urinetest meer. Ik word gek van streepjes vergelijken. 😀
Succes vandaag met de bloedtest Lena! Er komt vast een mooie waarde uit gezien de testjes! Ik blijf voor je duimen hoor! @ Gelukkig: ja nog maar anderhalve week wachten... ik heb er vooral weer zin in, er gaat eindelijk weer wat gebeuren!
Jaaaaa super fijn Lena...en mijn duimen draaien hier echt overuren. Zo gek om met jullie mee te leven terwijl je niet weet wie jullie zijn. Nu mag je dus maandag weer bloedprikken? En Jolanda...fijn dat jullie weer gaan starten. Word het nu ivf of ici?
Dank je wel Gelukkig! Ik weet niet wanneer de eerstvolgende bloedtest is. Mijn gyn is nog op skivakantie en ik kan haar pas maandag opbellen. Ik heb wel al een berichtje naar haar gestuurd met mijn bloedresultaten. Ze is heel blij en toen ik vroeg (ook via SMS) om me kort op te volgen, stuurde ze "komt in orde!" Ik heb wel een superleuke gyn hoor. Ik heb haar persoonlijke gsm nummer. Zij kent mij door en door en weet zelfs wanneer ik zelf patiënten heb en ze geeft me automatisch afspraken die buiten mijn werkuren vallen. En dit onthoudt ze allemaal in haar hoofd, zonder veel in het dossier te schrijven. Ze heeft het enorm druk. Iedereen wil bij haar. Ik denk dat ik binnenkort een doos pralines ga kopen voor haar! En ook voor prof De Sutter.
Mooie bloedresultaten Lena en super om die banner onder je naam te zien! Ik hoop zo dat het nu goed mag blijven gaan... en dat ik je snel ga volgen... @ Gelukkig: het wordt sowieso icsi. Mogelijk aangevuld met imsi of picsi (betere selectie van de zaadcellen), afhankelijk van de resultaten van het zaad op de dag van de punctie.
Ik hoop ook dat we nu in november echt een kindje gaan kunnen knuffelen! !!! En ik weet zeker dat jij heel snel volgt!!!!!!😘
Heb al sinds gisteren avond buikkrampen en diarree. ... Hoort dit bij een beginnende zwangerschap of ben ik gewoon buikgriep aant krijgen. Goed voel ik me niet... x
Geen idee of het bij een zwangerschap hoort Lena. Ik weet wel dat ik me tijdens me zwangerschap ook goed beroerd heb gevoeld. Ik was vooral enorm misselijk. Dit begon volgensmij rond de 7 weken. Zoiezo heb ik me beide zwangerschappen niet goed gevoeld. Maar het is zo lastig te zeggen wat wel en niet bij een zwangerschap hoort, iedereen voelt zich anders of ervaart het anders. Die banner ziet er weer fijn uit zeg. Jolanda...de kansen worden nog groter dus met imsi of picsi. Fijn hoor, ik ben benieuwd. Hier alles zijn gangetje...ik ben begonnen met lijnen. De overtollige kilo's moeten er maar eens af. Ook ga ik de spullen die ik niet meer gebruik voor Lana wegdoen. Ik twijfelde steeds over een 3e kindje. Mijn gevoel zou het ook zeker nog willen maar mijn verstand zegt dat het wel goed is met 2 gezonde meiden. Het is druk zat en financieel hebben we het nu gewoon goed.
Wat fijn dat je soms ook een update geeft van je twee meiden en jouw situatie. Jij blijft ons echt volgen en dat is superlief! 😊 Ik heb vandaag even getwijfeld of ik zou proberen over te geven. Maar ... heb het niet gedaan. Ik weet dat als ik begin over te geven dat het moeilijk nog stopt. Pfff ik ben ook echt lui vandaag. Zal zo opgelucht zijn als ik het volgende bloedonderzoek heb gehad en een eerste echo om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te kunnen sluit. Waarschijnlijk ergens donderdag of vrijdag. Dan ben ik 5 weken net voorbij en zie je al iets normaal gezien. Ik wil gewoon zeker weten dat het in mijn baarmoeder zit. Ben echt heel gestresst en ga dat morgen ook melden aan mijn gyn. Ik had dit ook wel verwacht na de vorige twee kortdurende zwangerschappen. Ik weet totaal niet meer hoe ik hiermee nu om moet gaan en hoe ik positief moet denken. Tips zijn altijd welkom!
Geen idee of dat er bij hoort Lena, ik heb dat niet gehad... Ik kan me je angst goed voorstellen, denk niet dat dit snel weggaat, mogelijk dat de herhaalde bloedtesten en echo's je wel gaan helpen wat meer vertrouwen te krijgen. Voor nu is mijn enige tip: probeer positief te blijven denken en zoek vooral veel afleiding! Ik ben na de miskraam nog niet weer zwanger geweest, dus ik heb geen idee hoe mij dat zal vergaan. Onbezorgd gaat het in ieder geval niet meer worden... Maar goed, eerst maar weer eens zwanger zien te raken... @ Gelukkig: het blijft een lastige overweging hè en zeker als je gevoel eigenlijk wat anders zegt als je verstand. Hoe staat je man/vriend hierin? Jullie hebben nog wel veel cryo's toch? Maar kan me goed voorstellen dat je je gezegend voelt met twee prachtige meiden, die het goed doen! Bevalt het wonen in jullie huis goed?
We wonen hier zeker met ontzettend veel plezier, hebben heerlijk de ruimte en Lizzy kan heerlijk alleen buiten spelen. Onze achtertuin grenst aan een speeltuin. En ik ben zo blij met onze tuin. Als het zonnetje weer gaat scheinen ga ik heerlijk tuinieren. Ik vind het wel moeilijk om te schrijven over me meiden hoor. Me vriend wil geen 3e kindje dus daardoor is onze keus ook sneller gemaakt. We hebben idd. nog wel 10 embryo's in de vriezer. Lena...ik begrijp dat je angstig bent. Ik was dat ook en heb geen tips. De dagen gingen voorbij en ook ik kreeg extra echo's. Dat was erg fijn. Toen ik de 12 weken voorbij was werd ik steeds geruster. Ga je meedoen aan moeders voor moeders?
Lijkt me ook moeilijk om ooit binnen een paar jaartjes te moeten beslissen over wat je met de embryo's wil doen. Over mvm heb ik het net nog met mijn man gehad. In België bestaat dat wel, maar hier zamelen ze geen urine in. Hier helpen ze kansarme kinderen en er is een vondelingenschuif...!! Ik hoorde al wel ik mijn plasje naar een inzamelpunt in Nederland kan brengen. Als dat in afstand nog meevalt, doen we dat.
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar moeders voor moeders in Nederland en had deze morgen al meteen antwoord. Ik kan niet meedoen, omdat ik in België woon. In België is er nog geen organisatie die hetzelfde doet stond er ook nog in... Dat vind ik echt belachelijk. Waarom doen ze dat hier niet in België? Ik vind dat ze daar dringend mee moeten beginnen. Ze sprak zelfs niet over inzamelpunten en bedankte me gewoon voor mijn interesse... Jammer!
Zeker jammer... Hier even een baalmoment: we willen graag volgende week starten, dus wil ik zorgen dat ik vrijdag de medicatie binnenkrijg. Nu hebben we eigenlijk eerst toestemming nodig van de zorgverzekering. Vorige week alles gemaild en direct een leesbevestiging gehad. Ik net gebeld om te vragen hoe lang het gaat duren voor we toestemming hebben, zodat ik contact op kan nemen met de apotheek van Nij Geertgen, blijken ze onze aanvraag pas vandaag in behandeling te hebben genomen en duurt het 10 werkdagen. Dus ik ben behoorlijk stellig geweest aan de telefoon, hopelijk gaat dat helpen om de toestemming eerder te krijgen. Ik word hier morgen over teruggebeld... wat een gedoe, blegh!
Jeetje meiden wat vliegt de tijd..... Onze kleine meid is alweer een jaar oud..... Echt bizar. Soms waai ik voorbij en nu zie ik weer even positief nieuws. Ik duim voor je Lena dat dit een mooie zwangerschap gaat zijn die je tot het einde uit mag gaan dragen! Ik had de eerste weken ook continu het gevoel dat ik ongesteld moest worden, ook de buikkrampen. Ik heb zowat ieder half uur naar de wc gerend in de overtuiging dat ik toch ongesteld was geworden.... @jolanda, hopelijk werkt de verzekering mee dat jullie gewoon kunnen gaan starten! Echt hopeloos wanneer het zo lang duurt. Ik gun het jullie zo na zo lang wachten! Nu we 1 jaar verder zijn,kriebelt het bij mij heel erg. Al vanaf de geboorte van onze dochter heb ik gezegd dat ik de hele molen weer over zou doen om nog eens zwanger te mogen zijn en te mogen bevallen. Als het aan mij lag, waren we allang weer begonnen We gaan eerst over een paar weken verhuizen en wanneer we op orde zijn en rust hebben, willen we ons weer door laten verwijzen voor een poging ivf/icsi.
Wat leuk dat je hier ook nog steeds af en toe langskomt Diz! 1 jaar alweer, wat gaat de tijd toch snel! Ik snap dat het dan ook weer begint te kriebelen voor een 2e! Maar goed, logisch dat je eerst wil verhuizen zodat je daarna in alle rust weer van start kunt. Kom je tegen die tijd ook weer laten weten als je gaat starten?
Dank je Diz! Fijn dat je af en toe nog eens komt kijken hier. Ik heb morgen een eerste echo om te zien of het vruchtje in mijn baarmoeder zit!! Hopelijk zien we nu eens een normale echo! Hey Jolanda, krijg je die medicatie niet met terugwerkende kracht terugbetaald? Kan je het misschien zelf voorschieten? Dan kan je alleszins beginnen! Al die formaliteiten altijd en die verzekeringskwesties! Ik zou morgen terugbellen en vragen of er ofwel spoed achter gezet kan worden ofwel ze de medicatie met terugwerkende kracht kunnen terugbetalen. Xxx
Er was een klein vruchtzakje te zien helemaal boven in de baarmoeder, volgens de gyn op de goede plaats. Ik moet geen bloedonderzoek meer laten doen, want van zodra er op echo iets te zien is, volgt de gyn me liever iedere week met echo verder op. Dat gaat me meer rust bieden. Volgende week dinsdag (telkens op mijn vrije dag) mag ik weer terug op controle en zou het gegroeid moeten zijn. Op dit moment zag alles er uit zoals het moet zijn op 5 weken. Er was ook duidelijk nog een leeg follikelblaasje aanwezig dat de progesteron produceert. Dus laten we verder hopen!!! 🍀🍀🍀🍀De gyn hoopt mee! Ik kreeg een fotootje mee, maar je moet al weten waar je moet kijken om het te zien. Dus ik ga het nog niet hierop plaatsen. Misschien hetvolgende wel. Xxx
Wat fijn Lena! En super dat je iedere week een echo krijgt! Ik heb vanochtend al contact gehad met de apotheek van Nij Geertgen om toch maar vast de medicatie te bestellen. We hadden zoiets van we willen toch echt gaan starten en we laten ons niet tegenhouden door gedoe rondom de zorgverzekering. Dat betekent inderdaad dat we de medicatie moeten voorschieten, een rekening van 1581,- Vanmiddag ben ik teruggebeld door de zorgverzekering dat mijn toestemming binnen is! Dus dat is super fijn en er wat extra achteraan zitten heeft dus wel geholpen. Als het goed is, krijg ik dit ook nog bevestigd via de mail, maar heb vandaag nog geen mail van hen ontvangen. Ik hoop dat dit één dezer dagen wel binnen is, anders er maar weer achteraan bellen.