Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Heb je een nieuwe afspraak Jolanda?

Hier alles oké. Druk bewegend kindje dat zwaaide naar ons. Bloed laten prikken voor de nipt. Duurt max 3 weken tot we de uitslag hebben. Mijn gyn weet dan ook het geslacht. We mogen bellen naar haar als we het willen weten. X

2. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Fijn dat de echo weer goed was. Hopelijk is de uitslag van de NIPT ook gewoon goed. En spannend het geslacht, willen jullie het weten?

Vanochtend al direct een mail van Gent: onze afspraak is nu woensdag 3 mei (ipv 2 mei), dus ze hebben mijn vraag wel serieus genomen. Die dag kan er echter geen semenanalyse plaatsvinden, maar goed, we wachten eerst het gesprek af en als het dan nodig is, kunnen we daar altijd nog een nieuwe afspraak voor inplannen. Hotel gaan we annuleren, maandag en dinsdag dan gewoon werken en woensdag op en neer naar Gent (we moeten ons om 13.45 uur melden). Eindelijk duidelijkheid... pfff, kost toch wel veel energie zo...

3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Eindelijk duidelijkheid! Zo jammer van jullie hotelletje. Waarom laat je het niet doorgaan? Misschien kan je de volgende dag wel komen voor semenanalyse? Dan ben je nog in de buurt? Hoe lang moeten jullie rijden naar Gent? Wij waren telkens 2,5 u onderweg, vooral omwille van het drukke verkeer. X

4. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    We hadden het hotel geboekt voor zaterdag t/m dinsdag (omdat we er dinsdagochtend vroeg moesten zijn). Nu we woensdag moeten, kost het teveel vrije dagen om het hotel een dagje te schuiven (aangezien we voor 3 nachten hadden geboekt). Vanuit Gent gaven ze aan dat de semenanalyse wel op 2 mei zou kunnen, maar daar zien we vanaf vanwege het geregel met het hotel.
    Voor ons is het ook 2,5 uur rijden, zonder file. Düsseldorf is ongeveer net zo ver, dus we zijn het inmiddels gewend heen en weer te rijden...

5. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    super spannend Lena! Ben zo benieuwd en hoop natuurlijk dat alles gewoon goed is. Vandaag de magische grens van 12 weken. Toch weer een mijlpaal.

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Inderdaad Deedee, de magische 12-weken! Nooit gedacht dat ik ooit zo ver zou geraken. Nu hoop ik echt dat dit in november een gezond kindje wordt voor ons!! Dan is ons gezinnetje compleet. Ik denk niet dat er nog een tweede komt. De strijd om zwanger te worden is te hard en ik kan dat niet meer aan.

7. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Lena...wat super fijn dat je 12 weken zwanger bent. Wat gaat de tijd snel zeg. Probeer echt van je zwangerschap te genieten, voor je het weet is de kleine er. Gaat je kleding al strak zitten of kan je je broeken nog goed aan?

Jolanda...wat moet je er veel voor over hebben he om een kindje te mogen krijgen. Hoop dat jullie niet al te vaak naar Gent moeten rijden maar gewoon de 1e poging zwanger raken. Succes 3 mei.

Ook ik moet erg wennen aan het nieuwe forum...hoe krijg ik me banner terug?

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Geen idee Gelukkig. Ik zie je banner idd niet meer? Mijn banner kwam automatisch terug. Eerst was die er dagen niet meer... heel gek.

Mijn broeken passen niet meer. Ik kan ook geen broekkousen meer verdragen als ze te hard spannen. Ik knip ze bovenaan dus wat open.;)

Ik hoop ook dat ze je in Gent gaan kunnen helpen. Alle hoop op prof De Sutter! !!!!!

9. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wij zijn gisteren in Düsseldorf geweest om onze behandeling te evalueren en te kijken naar het vervolg. Het was op zich een goed gesprek, echter blijft het onduidelijk hoe het kan dat er maar 2 eicellen uit 12 follikels zijn gekomen. Ze liet ons vooral de vragen stellen en hebben zelf veel invloed op wat we willen bij een eventuele volgende behandeling (welke hormonen, ophogen hormonen, wel of geen scratching / NK cellen onderzoek, verse tp of alles invriezen en gaan voor cryo-tp). Op zich is dat fijn, zelf invloed hebben en mee kunnen denken, maar tegelijkertijd vinden wij dat juist lastig, willen graag weten wat hun advies hierin is... Dus we moeten het even laten bezinken en mogelijk er nog achteraan mailen met specifieke vragen.

En natuurlijk wachten we ook het gesprek in Gent nog af...

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    In Gent gaan ze je in een bepaalde richting sturen. Prof De Sutter weet goed wat ze wil doen. Maar dat wil niet zeggen dat je niet mag meedenken. Ik heb ook zelf wat suggesties gedaan en ze hebben geluisterd. Ik zou zeker langer doorstimuleren en hele andere medicatie proberen. Als je weinig embryo's hebt, zou ik persoonlijk ook alles laten invriezen en een cryo laten terugplaatsen van 6 dagen oud. Die zijn meteen klaar om in te nestelen binnen een paar uurtjes. En je lichaam is rustiger dan na een punctie. Ik hoop echt dat je nog hoop krijgt uit het gesprek in Gent en dan denk ik dat je het daar toch zeker een kans moet geven. Als het in Gent niet lukt, lukt het nergens anders. Zo denken wij erover. Heel veel succes! !! Het is bijna woensdag! Xxx

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Overmorgen naar Gent Jolanda !!! Xxx

12. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ja! We kijken er best wel naar uit...
    Jij alweer bijna 13 weken! Wanneer verwacht je de uitslag van de NIPT?

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    De kleine zijn eerste rapport (uitslag nipt) zit deze week of volgende week in onze brievenbus. Heel spannend. Ik voel me nog steeds niet goed. Misselijk, koppijn... pfff en niks energie. Ik moet zoveel doen vandaag en krijg niks gedaan. Hopelijk kan ik binnenkort ook eens wat genieten van de zwangerschap!!!

Morgen naar Gent! Wij hebben ons daar steeds heel goed gevoeld. Hopelijk jullie ook! X

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben zo benieuwd in jullie plaats, hoe het morgen in Gent zal zijn en wat prof De Sutter zal aanraden... Ga maar goed op tijd, dat hebben ze graag om je dossier vooraf door te kunnen nemen. Een arts leest dat volledig door en vat dat samen voor prof De Sutter. Dus tegen je bij De Sutter komt, zijn er al meerdere mensen met uw dossier bezig geweest....

15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik denk aan je vandaag!!! Laat zeker iets weten straks! Xxxx

16. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ik ben ook erg benieuwd hoe het gesprek was Jolanda.

Lena...13 weken zwanger alweer. Hoop dat je je snel beter gaat voelen. Ik heb me beide keren heel de zwangerschap niet goed gevoeld. Succes ermee.

Hier alles goed. Lana alweer 8 maanden en rold en schuift heel de kamer door. Het is nog altijd een zeer tevreden meisje en slaapt nog altijd hele nachten door. Ik ben nog op dieet...ben nu ruim 9 kilo kwijt dus dat gaat goed. Aankomend weekend ga ik sinds tijden weer eens op stap. Heb een vrijgezellenfeest van een vriendin. Ik ben echt een huismus en geniet er zo van om heerlijk met me meisjes bezig te zijn. Maar weer een keer weggaan is natuurlijk ook leuk.

17. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat een mooie foto van je kindjes Gelukkig! Een vriendin van me heeft een dochtertje van nu 11 maanden. Het gaat zo snel! Lijkt alsof ze pas geboren is.

Jolanda... hopelijk is het wat meegevallen? Ik weet dat De Sutter heel direct kan zijn... Voel je je wel oké? Xxx

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hey Jolanda, ik vind het eng dat je nog niets hebt laten weten... Hopelijk heeft ze een strak plan en gaat ze eerst grondig verder onderzoek doen naar een mogelijke reden..? Ik weet dat ze niet uit het niets start met behandelen. En ook dat ze heel direct kan overkomen, waardoor je even van je stoel geblazen wordt. Ons liet ze na de eerste afspraak nadenken over eiceldonatie. .. Laat je iets weten? Dikke knuffel!

19. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Sorry dat ik nu pas reageer, maar wij waren gisteravond pas om 21.30 uur thuis uit Gent (wij moesten ons om 13.45 uur melden in het ziekenhuis, dan om 14.30 uur op de afdeling, vervolgens gesprek met de assistent (samen dossier doornemen, aanvullende vragen en echo), om 16.00 uur gesprek met Prof. de Sutter en als laatste nog bij de vroedvrouw om alvast de map met papieren mee te krijgen. We gingen pas om 17.30 uur weg uit Gent, en dat betekent file bij Antwerpen... Onderweg nog wat gegeten en daarom pas zo laat thuis. Vanochtend weer gewoon naar het werk...

We hebben een goed gesprek gehad in Gent. Prof. de Sutter is inderdaad erg direct, maar niet vervelend hoor. Ze was ook redelijk negatief over onze eerdere pogingen (zelfs die in DD, zo is ze geen voorstander van het 'mixen' van 2 hormonen (ik heb in DD Gonal-F en Meriofert als stimulatie gehad) en vond ze ons embryo (foto zit in dossier) een suboptimale kans, omdat het pas een vroege blastocyst was op dag 5).
    Maar goed, ze was wel duidelijk over wat ze ons aanraadt om te doen:
    Voorafgaand aan een volgende behandeling adviseert ze eerst een hysteroscopie te doen, vooral vanwege de miskraam vorig jaar en de lange nasleep hiervan (om te kijken of het echt goed schoon is, er geen littekenweefsel o.i.d. zit wat een innesteling in de weg kan zitten).
    Stimuleren zou ze met Menopur, i.c.m. Decapeptyl. In principe doen ze in Gent maximaal 300 ie, maar omdat ik in DD al 375 ie heb gehad, zou ze daar nu in mee gaan.
    Verder zei ze direct vanwege het lage aantal eicellen bij de laatste punctie dat er bij een volgende poging flushing gedaan moet worden (follikels worden na het leegzuigen direct 'doorgespoten' om de eicel los te krijgen uit de follikel). Ze gelooft niet in lege follikels. Wel is het dan afwachten wat de kwaliteit is van de eicellen die eruit zouden komen (mogelijk onrijp). Normaliter doen ze flushing alleen bij minder dan 6 follikels, dus ze gaf wel aan dat als we de afgelopen poging in Gent hadden gedaan, dat dit dan ook niet gebeurd was en we ook dan maar 2 eicellen hadden gehad.
    We hebben opnieuw de stempel 'onverklaarbaar' gekregen. Ze zien te weinig aanwijzingen voor endometriose. Het zou dus nog een eicelprobleem kunnen zijn, maar dat kan ze pas zien aan de hand van een eventuele volgende poging.

Achteraf toen we terug zaten in de auto kwamen er nog wel wat vragen bij ons boven, zoals waarom doen ze maximaal 300 ie in Gent en zou het in onze situatie niet verstandiger zijn om ook gewoon 300 ie te spuiten (mijn ervaring is tot nu toe dat meer niet altijd beter is). Verder zou ik nog willen weten of ze tijdens een hysteroscopie ook scratching kunnen doen (dit raadden ze natuurlijk in DD weer aan, geeft mogelijk betere kansen op innesteling).
    We hebben nu afgesproken dit even te laten bezinken, voor beide plekken (DD en Gent) nog wat vragen op te stellen en te mailen en dan op basis van alle informatie de voors en tegens tegen elkaar afwegen en een keuze te maken waar we onze volgende poging zouden willen doen.

20. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Lena: ik hoop dat je je inderdaad snel beter voelt! Zeker nu je de 13 weken grens gepasseerd bent...

@ Gelukkig: 8 maanden alweer, wat gaat de tijd toch snel! Fijn dat het goed met haar gaat en wat een leuke foto van je meiden! Ik herken het 'huismus' zijn, dat ben ik al zonder kinderen. Al is af en toe er even lekker tussenuit ook fijn en leuk! Wat goed trouwens van je dat je al 9 kilo kwijt bent. Hoeveel wil je er nog verder af hebben?

Deel Deze Pagina