Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Hier eindelijk (op cd 40) mijn menstruatie doorgebroken... meteen contact opgenomen met Gent voor het plannen van de hysteroscopie. Helaas kan dit pas de volgende cyclus (het moet in de eerste helft van de cyclus en ze zitten tot 9 juni al helemaal vol), op 30 juni. Maar is aan de andere kant niet erg, we willen toch pas in augustus verder...

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Goed dat de hysteroscopie gepland staat. Nu kan je weer vooruit denken!!
    En voor deze hysteroscopie moet je niet bang zijn hoor. Ik voelde alleen het water binnen en weer buiten lopen. Geen pijn gehad.

Hier af en toe wat gaan liggen in de zetel. Zeker nu met dat warme weer, heb ik wel wat last. Als ik gegeten heb, voel ik mijn buik "spannen". Gaan liggen helpt dan wat.

3. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Goed naar je lichaam blijven luisteren!

We hadden nog wat vragen op de mail gezet, maar deze kunnen niet via de mail beantwoord worden. Er wordt dus nog een consultatie met Prof. de Sutter ingepland... Moet je na een hysteroscopie ook nog op gesprek komen? Het zou fijn zijn als we het een en ander kunnen combineren vanwege de reisafstand (en tijdsinvestering).

4. Sinaasappelsapje

Sinaasappelsapje Niet meer actief

@madelein wat een verhaal.. Ik heb inmiddels 1 iui achter de rug en dit was ook gelijk de laatste want ik wil op een andere manier verder maar dat is een ander verhaal.
    Maar wat ik mij af vroeg.. hebben ze bij jou een genen test gedaan na de geboorte van Sam? Ik ben namelijk bevallen met 25 weken en heb de 'standaard' bloed test gehad na de bevalling, mijn zoontje heeft autopsie gehad en de placenta en navelstreng is helemaal gecheckt maar daar kwam niets uit. Het advies was toen; dikke 'pech' gehad en gewoon blijven proberen. Nu heb ik nadat ik uiteindelijk ben doorverwezen naar een fertiliteit arts nog veel meer onderzoeken gehad waaronder de genen test en daaruit is dus wel iets gekomen..
    Sorry lang verhaal maar ik vroeg het me gewoon af, als je die niet gekregen hebt is het misschien wel een idee om hierom te vragen?

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hoi meis. Wat naar om te horen dat je bevallen bent bij 25 weken :(. Vreselijk. Mag ik vragen of je kindje levend ter wereld is gekomen?
    Helaas zijn oorzaken van vroeggeboorte niet altijd te achterhalen idd. Soms heeft het te maken met cervix insuffientie, soms iets genetisch, soms infecties. Kan van alles zijn.
    Bij ons was er een duidelijk oorzaak, namelijk een infectie met gbs in de placenta. Waarschijnlijk daar gekomen via de bloedbaan, vanuit m'n blaas. Uiterst zeldzaam.
    Verder zijn er geen testen gedaan. In principe heeft een gen test niet zo veel zin volgens mij, tenzij er duidelijk zichtbare uiterlijke afwijkingen zichtbaar waren bij je kindje.
    Inmiddels hebben wij wel een genen test gehad bij een klinisch geneticus. Dat heeft alleen niks te maken met Sam, maar met ons nichtje ( kindje zwager/schoonzus) die met een ernstige gen afwijking geboren is vorig jaar, en toen ze 5.5 maand was overleden is. Wij wilden 'zeker' weten dat wii geen drager van deze aandoening waren. Wat gelukkig niet zo is. Deze zwangerschap krijgen we wel een guo om die reden, en we doen de nipt.

Wat jammer dat je iui niet gelukt is...
    ik heb groot respect voor alle meiden hier!! Ik vond het loodzwaar. Het doet me pijn te lezen dat sommige meiden waarmee ik het topic startte nog steeds met lege handen staan. Ik heb diep respect voor jullie!!

6. Sinaasappelsapje

Ah sorry ik heb erover gelezen dat de oorzaak al bekend was!
    Mijn zoontje was al overleden bij de geboorte trouwens. En hij was dus perfect, alles erop en eraan en 'gezond'. Maar uiteindelijk is er toch een genen test gedaan en blijk ik dus een stollingafwijking te hebben waardoor hij waarschijnlijk te weinig bloed heeft gehad..

Maar ben jij nu zwanger?

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Geeft niet :)
    Ach wat verdrietig. En kan dit behandeld worden?
    Ja ik ben weer zwanger! De wens was er voor een broertje of zusje voor onze meid. Na een maand zwanger. Ik ben zo iemand geworden waar ik al die jaren een hekel aan had Blijkbaar heeft m'n lijf ineens door hoe het werkt. Gaf ook nog bv aan m'n dochter, daardoor hoor je ook wel eens dat je extra vruchtbaar bent.

8. Sinaasappelsapje

Ah super! Gefeliciteerd! Ik spuit nu dagelijks bloedverdunners dus dit zou een eventuele volgende zwangerschap nu goed moeten gaan al is die garantie er nooit helemaal natuurlijk..

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja na de hysteroscopie wordt eerst het resultaat met De Sutter besproken. Ook al hoor je van de dokter die de hysteroscopie uitvoert ook al wel iets, als alles in orde is hoor.
    Welke vragen had je nog? Als het algemene vragen zijn naar punctie etc toe, kan ik misschien al iets erover zeggen? Wij zijn een jaar in Gent geweest alvorens deze zwangerschap ontstond.
    Xxx

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Waauw Madelein, terug zwanger! Super! Proficiat! Voor wanneer ben je uitgerekend? Xxx

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dank je wel! En jij ook zwanger zo te lezen! Super!!
    Ik ben 5 december uitgerekend. Dus nu net 13 weken zwanger ( kreeg het niet meer aangepast in m'n onderschrift )

12. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @madelein : wat leuk dat je nog steeds hier meeleest en meeleeft! Fijn om te lezen dat je alweer 13 weken zwanger bent van jullie 3e kindje!

@LenaMill : het zijn vragen over ons behandelplan (o.a. de keuze van Decapeptyl, omdat ik dit nooit eerder heb gehad, hoeveelheid Menopur, hoeveelheid Pregnyl). Vanmiddag mail terug van Gent dat de prof helaas 30 juni niet werkt, dus dat beide afspraken niet gecombineerd kunnen worden... of we morgenochtend kunnen, wat helaas niet kan vanwege ons beide werk (te kort dag om wat te regelen). In dezelfde mail stond dat het dan waarschijnlijk pas augustus wordt voor we weer op consult kunnen komen. Daar zijn we toch wel verbaasd over, want we hadden verwacht dat als we eenmaal in traject zouden zitten in Gent, we niet meer zo lang op afspraken zouden hoeven te wachten...

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja wij hebben altijd alles laten vallen voor de vroegste afspraak die mogelijk was. Dan moet je niet zo lang wachten hoor. Nu zit je helaas met de zomervakantie die eraan komt. Sommige artsen nemen dan een maand verlof... en de hysteroscopie kan niet vroeger, op een dag waarop De Sutter wel werkt. Zeg dat je zo snel mogelijk verder wil...

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hoi Jolanda, heb je nog iets kunnen regelen met Gent om alles wat te vervroegen? Of blijft het augustus? Langs de andere kant heb je dan wel nog twee maanden om te genieten van de lekkere zomerse cocktails! :p Die mis ik nu enorm... :D Wij krijgen straks bezoek en mijn man maakt voor iedereen gin tonic. Ik drink schuimwijn zonder alcohol.... zo'n plakkerig spulletje waar je alleen nog meer dorst van krijgt. :rolleyes:

15. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik heb nog geen reactie terug van Gent, dus geen idee. Als ik morgen nog niks hoor, ga ik er weer achteraan. Er is ook nog geen datum gepland in augustus, ze gaf in haar mail aan dat we of afgelopen woensdag konden komen en dat het anders al snel augustus werd... we willen half augustus starten met een nieuwe poging, dus hoop dat dat dan allemaal nog gaat lukken... we moeten namelijk ook nog toestemming bij de zorgverzekering regelen, maar daar hebben we het behandelplan van Gent bij nodig...

Gisteren onze trouwdag gevierd, lekker samen naar de bios geweest en daarna uitgebreid uit eten! Even saampjes genieten! We kijken ook uit naar onze vakantie. Eerst nog even ontspannen voor we weer beginnen met het hele traject.

Jij alweer bijna op de helft! Wanneer staat de 20 weken echo gepland? En heb je tussendoor nog een echo?

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wij hebben afgelopen vrijdag nog een echo gehad, omdat Ik vorige dinsdag was flauwgevallen en in ademnood leek te komen... heel eng! Ik heb zelfs een foto van mijn hart moeten laten maken, maar alles was in orde.
    Met de baby ook alles goed. We hebben zijn piemeltje kunnen spotten. Hij heeft ook al een hele ruggengraat en een dik buikje. :roflmao: Gisteren al een aantal zaken besteld bij babydump : doorgroeikamertje, kinderwagen, kinderstoel en matrasje.

Ik hoop voor jullie dat het half augustus lukt om te starten! Ik ben ook heel benieuwd naar de resultaten in Gent. Bij ons waren deze buiten onze verwachtingen spectaculair!

17. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wat een nare ervaring flauwvallen en ademnood! Hebben ze er een verklaring voor? Hoe voel je je verder?
    Fijn dat de kleine man het goed doet! Leuk om die spulletjes uit te kiezen, dat maakt het weer wat echter...
    En wanneer heb je de 20 weken echo?

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik had vorige week dinsdag gewoon te veel in huis gewerkt (poetsen enz)
    Samen met mijn lage bloeddruk heeft dit tot flauwvallen geleid...
    Wij hebben geen 20-weken echo. Volgende echo is op 19 weken.

Hoe is het met jou? Kijk je uit naar de start in Gent? Xxx

19. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik kijk zeker uit naar de start in Gent, echter laat die start erg op zich wachten. Ik vind de communicatie tot nu toe te wensen over laten (niet reageren op mails, halve antwoorden geven, e.d.) en ben verbaasd dat we ook nu voor een tweede gesprek weer zo lang moeten wachten op een afspraak. Eerste mogelijkheid is pas 16 augustus :eek: en dat betekent dat we op z'n vroegst in september kunnen starten met een nieuwe poging. Dan zijn we dus vanaf de eerste aanmelding in Gent (november 2016) 10 maanden verder voor we een poging kunnen wagen hier. Ik vind dat in een traject als deze echt veel te lang! Ik had verwacht dat als we 'binnen' zouden zijn na de intake dat vervolg afspraken vlotter zouden kunnen... Ik baal hier echt enorm van! :(

20. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Gemopper heeft zin gehad: afspraak is vervroegd naar 21 juni 's avonds, wat een opluchting!:thumup:

Deel Deze Pagina