Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oef ja! Dat zou anders schandalig geweest zijn! Wij hebben ook altijd gemopperd en zo vroeger een afspraak gekregen. Emotioneel zijn of wenen aan de telefoon (na onze miskraam bv) leverde ook een zeer snelle afspraak op!

Wanneer is je hysteroscopie? Ook eind juni dan? X

2. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Hysteroscopie staat 30 juni gepland. Dus beide afspraken nog deze maand. Hopelijk kunnen we dan echt in augustus weer van start...

Jij hebt ook een hysteroscopie gehad toch? Wat moet ik me hierbij voorstellen? Gaat dit onder verdoving? Of stelt het weinig voor (gelijk de inseminaties, terugplaatsingen of het maken van een uitstrijkje)?

3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik voelde in Gent bij de hysteroscopie geen gelijkaardigheid met iui of uitstrijkje ofzo. Er stroomde gewoon heel veel water binnen. Beetje raar gevoel. Maar niks pijn gehad. Je zit gewoon in een stoel en je man is erbij. Je wordt niet verdoofd ofzo. Is ook niet nodig. Ik vond de HSG verschrikkelijk, maar de hysteroscopie viel echt mee. Je kan wel wat bloed verliezen hierna en je krijgt dus een dik maandverband. Ik ben geen bloed verloren. Enkel dat water dat er weer uitkwam. Dus het verband was welkom. Geen schrik voor hebben hoor! ;)

4. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    We gaan het wel zien. Inmiddels al zoveel meegemaakt wat betreft onderzoek en behandeling... ik laat het op me afkomen...
    Volgende week eerst nog het tweede gesprek. Toch wel weer vreemd om bezig te zijn met deze dingen tijdens zo'n lange rustpauze, zeker omdat we pas na de zomervakantie weer gaan starten met een nieuwe poging...

Hoe is het bij jou? Alweer een echo deze week? Bijna op de helft, wat gaat de tijd snel...

5. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik heb vandaag het uitgebreid cardiologisch onderzoek. Vrijdag hebben wij nog een echo bij de gyn. Gelukkig kunnen we nog eens kijken naar ons mannetje. Ik merk toch dat ik niet zo kan genieten van de zwangerschap zoals vrouwen die nooit iets hebben meegemaakt. Bij mij is het echt aftellen tot we de levensvatbaarheidsgrens voorbij zijn. Vanaf dan is elke week extra er eentje gewonnen. X

6. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Vandaag op de helft Lena! Hoe was de echo afgelopen vrijdag?

Wij hebben vanmiddag het tweede gesprek gehad met prof. De Sutter. Wederom een prettig gesprek en op al onze vragen een duidelijk antwoord. We krijgen kort schema met decapeptyl en 300 ie Menopur. Luteale fase wordt weer gewoon ondersteund met utrogestan. Ik mag 10.000 ie Pregnyl spuiten, omdat mijn gevoel hierbij beter is (goed doorrijpen van de eitjes). Verder gaan we op dag 5 na punctie kijken of we wel of geen verse tp gaan doen, afhankelijk van aantal en kwaliteit embryo's. Uitgangsecho staat gepland, dan ook alle medicatie mee krijgen... Nu alleen nog kiezen of ik van te voren aan de pil wil. Ik dacht altijd liever niet (weer extra hormonen, en het voelt raar om aan de pil te gaan terwijl je zwanger wilt worden), maar het voordeel van een meer gelijkmatige groei van de follkkels spreekt me wel aan... En natuurlijk de hysteroscopie afwachten (volgende week vrijdag).
    Vandaag toevallig ook ongesteld geworden, fijn weer gewoon een cyclus van 28 dagen...

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat goed om te horen dat alles wat in zijn plooien valt in Gent. Ik vond aan de pil gaan ook echt vreemd hoor, maar bij mij hielp het wel om daarna gelijkmatig eicellen te laten groeien. De Sutter weet echt wat ze doet. Wanneer heb je nu juist de uitgangsecho? Ik ben echt benieuwd! Gent is super en ik heb echt veel vertrouwen in De Sutter. Ik geloof echt dat het jullie daar ook gaat lukken om een kindje te krijgen! De hysteroscopie valt echt mee! Moet je nu niet met de pil starten om dag 1 van je menstruatie? Ik weet niet precies meer wanneer ik startte. Ik was wel aan de pil tijdens de hysteroscopie...

De echo was goed vorige week vrijdag. Ons mannetje groeit goed en doet het goed! We zijn trots om hem! Ik heb echt al zoveel gekocht. Zijn kamertje wordt binnen twee weken ook al geleverd. :)
    Ik wil het kamertje tijdens mijn man zijn verlof deze zomer in orde hebben. Zal een foto posten over enkele weken, als het klaar is.
    Ik heb ook een strijkhulp ingeschakeld, want mijn huishouden loopt echt uit de hand. Deels door mijn job maar ook deels door de al sterk gegroeide buik. Ik moet meer rust nemen, anders krijg ik last.

Hou het idee van een kindje van jullie twee goed voor ogen en blijf daarin geloven! Dan komt jullie wens zeker uit. Soms moet je veel geduld hebben, maar opgeven mag je niet! De volhouder wint altijd! Xxxx;)

8. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wat fijn dat alles goed met jullie mannetje en leuk om spulletjes te verzamelen. Ik ben benieuwd naar de foto's....
    En goed dat je hulp hebt ingeschakeld zodat je goed voor jezelf kunt blijven zorgen!

Uitgangsecho staat 17 augustus gepland. Ik hoef niet aan de pil voor de hysteroscopie, het moet gewoon in de eerste helft van de cyclus plaatsvinden en dat gaat lukken (het is dan cd 10)...
    We denken toch inderdaad wel te kiezen voor de pil voorafgaand aan de behandelcyclus. Start je dan met de pil op de 1e dag van je menstruatie (cyclus voorafgaand aan de behandelcyclus)? En heb je dan nog een stopweek voor je met de decapeptyl begint of niet?

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Cho, kan je geloven dat ik me dat niet goed meer kan herinneren? Ik denk dat ik mijn regels na de pil moest laten doorkomen. Je start met de pil op dag 1 van rood bloed. Na die pilcyclus dus weer eerst bloeding laten starten en denk dat je tijdens de bloeding met decapeptyl moet starten. Vraag voor de zekerheid alles maar goed na! Het is van april 2016 geleden, mijn punctie. X

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Veel succes morgen met de hysteroscopie! Je zal er tegenop zien waarschijnlijk, maar geen stress want het valt echt heeeeel goed mee en is zo voorbij! Laat je iets weten morgen?

Heb je aan De Sutter advies gevraagd over wel of geen kijkoperatie? Ik herinner me dat je daar zelf aan zat te denken.
    Xxx

11. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Dank je wel, lief dat je eraan denkt! Ik kijk er inderdaad erg tegenop... maar goed, zal het wel weer over me heen laten komen en voor ik het weet zal het voorbij zijn... ik laat vanavond of morgen wel weten hoe het gegaan is.
    Prof. De Sutter heeft bij mij geen vermoedens van endometriose, dus dan is een kijkoperatie niet noodzakelijk...

12. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Weer thuis vanuit Gent: de hysteroscopie is me enorm meegevallen en alles was gewoon goed, geen bijzonderheden! Met 10 minuutjes stonden we weer buiten. Hele lange terugweg gehad (4,5 uur ipv 2,5 uur)... nu lekker op de bank, wel een wat gevoelige buik...
    De pil inmiddels ook opgehaald bij de apotheek, dus alles in huis om te gaan starten (alleen nog bloedprikken).

LenaMill vindt dit leuk.
  13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Super! Zie je wel. Daar moest je echt geen bang voor hebben. Goed dat er nu weer een start in zicht is! Ik ben zo benieuwd! Heb hoge verwachtingen! X

14. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Fijn dat het onderzoek je is meegevallen en dat alles goed was.Wanneer start je volgende behandeling?

Lenamill...wat gaat het snel. Leuk al die babyspullen kopen he.

Hier alles goed, zijn net een week op vakantie geweest naar "rabbit hill" van landal. Erg genoten. Nu nog een week vrij. Lana gaat erg hard, ze staat al en is echt aan het boeven. Het is een heerlijk meisje, net zoals haar grote zus.

15. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @gelukkig : fijn dat alles goed gaat en Lana zich vlot ontwikkelt. Ik zie dat ze alweer 10 maanden is! Nu dus lekker aan het genieten van vakantie! Ik kijk er ook erg naar uit...

@LenaMill : nee, maar spanning gaat vanzelf, omdat je gewoonweg niet weet wat je te wachten staat. Ik ben wel blij dat het achter de rug is en kijk er ook wel weer naar uit te gaan starten.

Aankomende menstruatie start ik met de pil en dan half augustus starten met de behandeling. Dus het schiet nu ook wel alweer op...

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Het gaat inderdaad heel snel. Vrijdag weer een echo. Mijn man kan niet mee want hij is in Tirol tem zondag. Ik neem ons mama een keertje mee. Wel gek om zonder mijn man te gaan. We deden dat altijd samen. Ook tijdens de icsi's was hij er altijd bij. Hopelijk is alles goed en mag mama de echo filmen. Dan kan ik heg doorsturen naar mijn man.

17. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Hoe is de echo vandaag gegaan? Ik kan me voorstellen dat het vreemd is zonder je man. Wel leuk voor je moeder... heeft ze het kunnen filmen?

Hier aan het aftellen tot de vakantie.
    En toestemming zorgverzekering voor behandeling Gent is ook al binnen. Was snel geregeld aangezien mijn zorgverzekering een contract heeft met UZ Gent. Nu alleen nog bloedprikken (vlak van te voren)...

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben echt opgelucht dat jullie nu in Gent zitten voor hulp. Volgens mij gaat jullie droom nu wel uitkomen. Ze zijn daar echt goed hoor!

De echo gisteren was goed. Ik had de nacht voordien heel slecht/ bijna niet geslapen. Volgens mij toch wat van de stress en omdat het de eerste nacht alleen was. Mijn man blijft 3 nachten weg. De kleine was ook heel wakker die nacht en als je daar dan op begint te focussen, lig je helemaal wakker. :roflmao:
    Mama heeft de echo gefilmd. We hebben het dus kunnen doorsturen naar mijn man via watsapp. :thumup: Alles nagemeten van de baby... voetjes zelfs al 4 cm groot! Daar schrok ik wel wat van. Ze kon zelfs al zien dat het lipje mooi gesloten is. Ook geen open ruggetje. Hersenen normaal, navelstreng ligt normaal, moederkoek en vruchtwater ook. Hartje normaal en aan de juiste kant enz... Ze kijken echt alles na! Vroeger wisten ze zoveel niet zei mama. Toen keken ze bijna niks na. Ik vind het wel moeilijk om te zien wat de gyn ziet. Ze zegt dan bijvoorbeeld: hier is het neusje... maar ik zie dus helemaal geen neusje of herken het niet in ieder geval. :D

19. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Raar is dat hè, als je ineens alleen moet slapen... inmiddels je man weer thuis?
    Fijn dat alles goed gaat met jullie mannetje! Het is je zo gegund na de lange zware weg die jullie bewandeld hebben!
    Ik hoop zo dat je gelijk krijgt voor ons wat Gent betreft... twijfel er trouwens niet aan dat ze goed zijn, daar heb ik alle vertrouwen in!

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hoe gaat het Jolanda? Het zal snel augustus zijn! Juli is al over de helft. Hopelijk zijn we nog even samen zwanger hè? :D

Deel Deze Pagina