Wij gingen soms voor de spuitjes ook naar materniteit. Een vroedvrouw zette ze dan. Dat leverde mij minder stress op. Maar Jolanda, die laatste druppel kan echt geen kwaad hoor. Ik heb dat ooit letterlijk in Gent gevraagd. Mag je geen paracetamol nemen om toch iets minder buikpijn te hebben? Goed dat je bloeding nu doorkomt. Dan wordt je baarmoeder nog eens netjes opgeruimd voor kleine uk binnenkort! ! En zo moet je echt denken! Jullie kindje in gedachten houden. Het gaat echt lukken!!!!!! Hier niet zo'n goede start van de week. Gisteren een rolluik kapot gegaan. Gaat nu niet meer omhoog en we hebben nu geen daglicht meer in de keuken. Dan deze morgen het nieuws dat mijn man zijn grootmoeder deze nacht gestorven is. En vandaag een dag met om de 10 minuten een harde buik. Ik werd zo ongerust dat we op controle zijn gegaan in het ziekenhuis. Half uurtje aan de monitor. Conclusie : 3 harde buiken, maar ze betekenen niets. Geen opening en klein heeft er geen last van. Is gewoon superbeweeglijk en waarschijnlijk daardoor de harde buiken. Alles dus uiteindelijk nog oké. Ik heb soms echt schrik dat hij prematuur gaar komen. Mag er niet aan denken.
Ik heb vanochtend even met Gent gebeld over de buikpijn. De spuitjes kunnen ervoor zorgen dat de menstruatieklachten heviger zijn, dit lijkt bij mij het geval (en inderdaad eerst grote schoonmaak voor er een nieuw nestje voor ons kleintje gebouwd wordt). Ik mag om de 6 uur 1000mg paracetamol, dit nam ik uit mezelf al. Hopelijk gaat het de komende dagen beter... Wat een vervelend begin van de week, het is dan zo'n stapeling van dingen die niet goed gaan. Gecondoleerd ook met de grootmoeder van je man! De harde buiken zijn naar, zeker omdat het je toch ook stress oplevert. Goed dat je er naar hebt laten kijken en gelukkig gaat alles daarbinnen goed met jullie mannetje! Ik kan me je angst goed voorstellen, maar tot nu toe gaat het goed. Hou je daaraan vast!
Heb je al minder buikpijn? Voel je je eierstokken al werken? Ik voelde dat altijd. Dat komt ook wel omdat ik door pcos van mijzelf geen of zelden een eicel rijp. Ik kende dus ook dat gevoel niet. X
Het gaat vandaag gelukkig een stuk beter, buik nog wat gevoelig maar de kramp verdwenen. Ik voel nog weinig in mijn eierstokken, maar heb dit bij eerdere pogingen ook niet veel gehad (soms wel tegen de punctie aan)...
Jolanda...fijn dat de pijn minder is. Ik voelde me eierstokken ook maar minimaal. Wanneer heb je de 1e fm? Moet je dan weer helemaal naar Gent? Lena...hoe is het met de harde buiken? Ik hoop wat rustiger. Hier is me meisje gister alweer 1 jaar geworden...waar blijft de tijd.
Gelukkige verjaardag voor Lana! De harde buiken waren enkel zondag en maandag heel erg, om de 10 minuten. De rest van deze week heb ik amper nog last. Ik begin te denken dat het afhangt van hoe de kleine ligt in de buik. Kan dat?
Nog van harte gefeliciteerd met Lana @gelukkig ! Aanstaande maandag hebben we fm1, en ja, daarvoor rijden we heen en weer naar Gent. Je mag ook in NL bij een ziekenhuis een aantal echo's doen, maar enerzijds vinden wij het erg prettig dat Gent zelf kijkt en beoordelen kan en anderzijds hadden we natuurlijk geen vertrouwen in het UMC en dan zouden we weer naar een ander ziekenhuis moeten...
Jolanda, heb je in jouw buurt al een gyn die je wel kan vertrouwen en fijn vindt om straks jouw zwangerschap op te volgen? Gent doet enkel de 7-wekenecho. Vanaf daarna ga je bij een eigen gyn. Ik duim voor FM 1! Hou oestradiol in je bloed ook goed in de gaten. Als je follikels 18 mm zijn en oestradiol nog te laag volgens aantal "rijpe" eicellen zou het kunnen dat je best verder doorstimuleert! Dat was bij mij wel degelijk het geval. Ik ben doorgegaan tot de grootste follikels 24 mm waren. Toen pas pregnyl. Ik had 21 van de 23 eicellen die bruikbaar waren. Wat was ik toen blij dat ik niet bij 18 mm al pregnyl gezet had. Van de 21 zijn er 15 bevrucht in Gent, met geassisteerde eicelactivatie. Hiervan viel er eentje af en werd er eentje vers teruggeplaatst. De overige 13 werden ingevroren. Ons kleine mannetje is cryo 5 geloof ik. Er is maar 1 cryo geweest die de ontdooiing niet overleefde. Komt echt goed!!!
In principe ga je in Nederland ook bij ivf/icsi na een goede eerste echo naar een verloskundige en alleen bij medische problemen blijf je bij de gynaecoloog. De gynaecoloog van ons eigen ziekenhuis in onze woonplaats vertrouw ik gewoon. Daar doen ze echter geen ivf (heb ik wel alle onderzoeken en IUI's gehad), dus kunnen ze ook daar de echo's voor onze behandeling in Gent niet doen... Meten ze oestradiol uit zichzelf of moet ik daar om vragen in Gent? En dan pas wanneer de eerste follikels van ruime grootte zijn of bij elke fm?
Oestradiol testen ze zelf bij iedere bloedname. Ik vroeg er zelf ook wel altijd naar de waarde. Bij mij was deze erg laag toen mijn follikels al een grootte van rond de 18 mm hadden.... Ze dachten dat dit zo bij mijn lichaam hoorde en wilde de punctie plannen. Maar ik heb gevraagd door te gaan omdat mijn follikels nog niet rijp zijn bij 18 mm, Pas bij 24 mm. En ja hoor, oestradiol ging op het eind pas omhoog. Eicellen moeten ook echt rijp zijn om een goede bevruchting mogelijk te maken. Je moet per follikel een oestradiol van 150 a 200 tellen. Je kan het gerust eens navragen als ze bellen met je bloedresultaten hè?
Zo, weer thuis uit Gent... het zag er goed uit. Zowel links als rechts 5 follikels geteld en gemeten. Nog wel klein (tussen 8 en 11 mm)... bms 7.2 mm en mooi 3 lagig opgebouwd. Donderdag moet ik terugkomen.
Laat die follikels maar mooi langzaam rijpen!! Veel beter! Supergoed bezig! 3-lagig is heel belangrijk en de dikte is minder belangrijk. Liefst gewoon 7mm en niet minder. Ik had bij deze zwangerschap maar net 7 mm... en kijk! Wanneer terug FM? Ik vind het erg spannend! Leef enorm met jullie mee. Ik wens jullie zo hard een baby!!!!!
Oei ik lees net dat je in je bericht al zei dat je donderdag terug FM hebt. Sorry, had daar over gekeken. X
Wat een goed nieuws Jolanda....laat ze maar goed groeien. Ik ben benieuwd donderdag. Ook ik leef enorm mee.
Dank je wel! Zo lief dat jullie beide zo met mij meeleven, blijven meelezen en reageren ondanks dat jullie niet meer in het traject zitten en in een andere fase zitten!
Jij bent de enige van dit iui forum die nog niet zwanger is of nog geen kindje heeft, dus zou ik het heel leuk vinden als jouw wens ook in vervulling gaat! En dat gaat gebeuren in Gent! Ik geloof dat echt! Xxx