Mrlsj...het voelt erg dubbel voor me omdat ik weet dat je erg veel verdriet hebt. Hoop ook zeker voor je dat je weer snel een mooi eitje hebt. Madelein...wat vervelend dat je je zo voelt. Ik weet wel dat hormonen hele gekke dingen met je kunnen doen. Ik heb er ook snel last van hoor. Zo had ik vanmorgen nog ruzie met me man omdat het even niet ging zoals ik wilde en weet dat toen ik net bevallen was van lizzy ik ook agressief kon zijn. Herkende mezelf helemaal niet meer. Heb toen een keer in boosheid een glas kapot gegooid in de keuken. Gelukkig is alles goedgekomen met me haha
Hoi meiden! Mag ik hier mee komen kletsen? Begin deze maand ook aan mijn eerste IUI, super spannend allemaal zondag mag ik beginnen met Clomid slikken en 17/11 de eerste echo.. bij mijn vriend en mij is niks geks gevonden vandaar de IUI, wij zijn sinds eind december 2013 bezig. @Gelukkig, wauw, eerst een super witte test en nu toch zwanger! Gefeliciteerd! @Madelein, Vervelend dat je je zo voelt!! Ik herken je gevoel en vooral de wachtweken..dan ben je er even helemaal klaar mee. Ik zie dat je net je 1e IUI hebt gehad,heb jij het in een gestimuleerde cyclus gedaan en evt. last gehad van bijwerkingen?
Loutje: welkom! Mag ik vragen waarom je al binnen het jaar proberen naar de gyn bent gestapt en met iui begint? Is dat vanwege die ene korte en die ene lange cyclus? Of is er iets anders gevonden waarom het niet lukt? Of heb je een gyn die je gelijk doorstuurt naar de behandelingen? Die van mij stuurde ons steeds naar huis en dat lukte ook niet, vandaar dat we nu pas onze eerste iui hebben gehad. Sorry voor de vele vragen, ben gewoon benieuwd. Ik hoorde ook veel verhalen over het niet mogen beginnen met iui binnen de twee jaar bezig zijn. Madelein: adem in, adem uit! Gelukkig is het bijna weekend!
@Goldfishie, omdat mijn vriend zelf via IVF is gekomen zijn wij eigenlijk al vrij snel naar de huisarts gegaan, zaadonderzoek gehad uitslag minder dan 2 miljoen en kregen even leuk te horen dat wij zo geen kinderen konden krijgen!!!! Wat een onzin. Meteen doorgestuurd naar het zkh en daar om de 6 weken weer 2x een zaadonderzoek gedaan uitslag 11 en 18 miljoen, redelijk dus.... zou moeten lukken, ook met mijn leeftijd (bijna22) Zelf ook veel onderzoeken gehad waaronder een HSG alles was goed. En zo konden we eigenlijk meteen beginnen aan IUI met hormonen vanwege mijn cyclus.
Dat wist ik niet. Dus als je zelf bent verwekt via ivf is de kans ook groter dat zelf kinderen krijgen ook lastig is. Wel fijn dat je vriend genoeg goede zaadjes heeft en bij jou ook alles goed is! Succes met de iui, hopelijk is het dan bij jullie snel raak!
Volgens mij is dat niet zo hoor, als je zelf via ivf bent dat je dan moeilijker kinderen krijgt. Ik ben zelf ook via ivf en met zwanger worden is bij mij niets mis.... t blijft alleen niet plakken helaas..maar dat kan stomme pech zijn dat dit ons 2x overkomen is moeten nu eerst even de resultaten van het bloed onderzoek afwachten. @ gelukkig; dat ik verdrietig ben kun jij helemaal niets aan doen, ik moet nu opknappen en hier Door heen... uiteindelijk komt altijd alles wel weer goed. Ik gun je het van harte net zoals ik het iedereen gun! Geniet er lekker van!!
@gelukkig: hihi herkenbaar @loutje: welkom . Ja heb hormonen gespoten, weet idd wel zeker dat dit bijwerkingen zijn, heb er anders nooit last van. @goldfishie: pffff nou. Helaas werken dit weekend dus maandag pas weekend. @mrlsj: hoe voel je je? Knuf!
Ik voel me nog wel slap en lamlendig maar dat komt doordat t vele bloed verlies ... Verder voel ik me leeg omdat t kindje bij me weg is Hoe voel jij je nu madelein? Snap dat je je soms zo voelt... Maar onthoud; uiteindelijk komt alles goed. Knuf!
Dat snap ik. Dat gevoel is helaas niet zomaar weg. Neem de tijd om ook tussen je oren goed te herstellen. Dat is net zo belangrijk als het lichamelijke deel. Soms kan je dan beter een stap terug doen, in plaats van maar door willen gaan. Helaas kan niemand je daarbij helpen of advies geven. Je zult dus de komende weken goed naar jezelf moeten luisteren. Heel moeilijk. Als ik iets voor je kan doen staat m'n pb altijd voor je open! Ik voel me beter. Vanmiddag bij een vriendin geweest en dat was erg gezellig. Daarna lekker uitgehuild bij m'n paard. Altijd bereid om knuffels te ontvangen en te geven, lief dier. Net is m'n moeder geweest en was ook erg gezellig. Lekker een fles wijn soldaat gemaakt samen, dus zo maar naar bed hihi. Verder voel ik me onverminderd zwanger, dat maakt het 'er niet over nadenken' wel heel moeilijk. Maar ik probeer het los te laten. Morgen werken, hopelijk is het druk dan heb ik geen tijd om ergens anders over na te denken
@ madelein: lastig is dat zeg! Ik snap dat je niet teveel wil hopen, want dan is de teleurstelling alleen maar groter... wat kan een lijf toch steeds weer anders reageren. Maar blijf positief! Hopelijk test je volgende week ook positief. Wanneer ga je testen? @ loutje: welkom. Inderdaad al snel zo binnen het jaar. Wij zijn al 2,5 jaar bezig en nu pas net gestart met IUI, vanwege onverklaarbare verminderde vruchtbaarheid. Daarom moesten we vorig jaar na de onderzoeken eerst nog een jaar zelf proberen... Maar hopelijk heb je snel een positieve test in handen! Menstruatie alweer bijna ten einde, vanavond weer starten met de Puregon, nu 75 eenheden ipv 50. Hopelijk rijpen er nu 2 eitjes om de kansen nog wat te vergroten. Vrijdag de 14e heb ik de follikelmeting. Dat gaat dan toch alweer snel. Klaar voor poging 2!
Dat is indd alleen maar fijn dat jullie nu geholpen worden. Ik voel me zo klote .. ben zoo moe en dan kan ik niet slapen, lig alleen maar te malen iedereen om me heen raakt snel zwanger en dat gaat in 1x goed.. en wij zijn al een tijdje bezig en gaat het 2x mis.. k snap het gewoon niet Hoelang duurde het bij jou madelein voor jeje weer een beetje beter voelde? Ik heb 21 nov weer een afspraak.. Hoop dat alles er dan weer goed uit ziet..
@jolanda: ik probeer ook wel positief te blijven, maar heb geen zin in een grote teleurstelling komende week. Ik probeer tot woensdag vol te houden, maar als ik me zo blijf voelen hou ik het niet vol denk ik... M'n borsten doen nog zo'n zeer, vannacht de hele nacht maagzuur gehad. Dat waren mijn eerste symptomen de vorige zwangerschappen. Het kan nu toch niet meer van de pregnyl komen lijkt me... Goed te lezen dat je weer begint vol goede moed! @mrlsj: he bah wat een ellende. Je lijf zit nu volop in de hormonen, daar heb je ook nog last van. Om eerlijk te zijn duurde het na mijn MA wel een maand of 2 voor ik weer een beetje mezelf was. Het heeft helaas echt veel impact. Na de geboorte van ons vlindertje duurde het 7 maanden, maar dat kwam ook door een Fluxus en de infecties. Gun jezelf de tijd meis. Het is echt heel verdrietig wat je meegemaakt hebt, en zelfs traumatisch door alle complicaties. Ik ben destijds een week ertussen uit gegaan, en heb me 2 weken ziek gemeld ( wel Eerlijk gezegd dat ik wegging) dat heeft mij toen wel goed gedaan. Even je hoofd resetten in alle rust. Praat er over met mensen in je omgeving, dat lucht vaak ook op.
Ik haat mezelf een beetje op het moment. Ik heb net getest, omdat ik de hoop had dat ik die verschrikkelijk irritante rust kwijt zou zijn. Heb twee uur voor de test nog geplast, en er staat een licht maar duidelijk 2e streepje. Is nu 9 dagen na de pregnyl, dus die zou eruit moeten zijn. Grrrr.... Laat deze week snel voorbij gaan!!!!!!!
Spannend Madelein. Officieel is Pregnyl na 11 dagen uit je lijf. Maar bij de meeste vrouwen toch wel eerder. Ik hoop heel erg mee voor een positieve test over 2 dagen! Nu heb je nog geen rust
Ik blijf ook nog sowieso een week thuis om aan te sterken... Ik denk echt dat je zwanger bent madelein !! Mn gevoel zegt t echt heel sterk, laten we hopen dat het zo is!! Spannend ik duim voor je
@miffy: dat is volgens mij 10.000. 5000 zou na 7 dagen al eruit zijn. Heeft een halfwaarde tijd van 33 uur. Dat komt grofweg neer op 6.5 dagen. Maar neemt niet weg dat het bij mij trager kan gaan natuurlijk. @mrlsj: ik hoop dat je gevoel het juist heeft. Neem lekker de tijd meis. Als je wilt praten gooi het eruit he!
Mrlsj...neem zeker goed de tijd, het is niet niks wat je allemaal meemaakt. Lichamelijk maar ook zeker geestelijk is het zwaar. Hoop echt voor je dat je snel opknapt en verder kunt. Jij gebruikte geen utrogestan toch? Ik wel, en dit ben ik gaan gebruiken na me miskraam. Voorgeschreven door de gynacoloog, het verkleint de kans op een miskraam. Misschien een tip om eens na te vragen in jouw zh. Madelein...ohhhhh zo spannend he. Jij bent gelukkig net zo erg als mij hahaha. Ik heb ook altijd zo'n sterke testdrang. Ik heb afgelopen woensdagavond negatief getest en vrijdagochtend duidelijk positief, dus je weet het toch niet. Hoop het zo voor je. Heb je een foto van je test? Ik heb vandaag het zh. gebeld en heb 25 nov. de 1e echo. Ben dan 6 weken en 3 dagen zwanger. Zooo spannend weer.
Miffy... zie nu dat jij de echo later dan mij hebt. In het zh. waar ik loop is het standaard de 1e echo met 6w3 dagen. Bij jouw zh. dus weer anders? Hoe voel jij je? Ik voel me nog steeds erg goed. Wel wat krampjes rond me baarmoeder en af en toe voel ik me borsten en verlies ik borstvoeding.
@Gelukkig ja ik snap ook niet zo goed waarom ik pas 1 dec moet. Die mevrouw aan de telefoon zei ook tegen me normaal is het op 10 weken dus ik zet je op 1 december. Maar ik ben dan helemaal geen 10 weken. Ik ga nu twijfelen. Zal ik maandag nog eens bellen? Wie weet mogen we wel eerder komen. Dat zou ik erg fijn vinden! Ik had de eerste dagen na de test ook veel steekjes in mijn buik. Dat is nu weg. Ik heb ook zere borsten maar merk dat eigenlijk pas goed als ik mijn bh uit doe. Hoe reageerde je man op het goede nieuws? @Madelein ik vind het zo spannend! Ga je morgen weer testen?