Start IUI rond oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door madelein, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Hoe is het met jullie allemaal?
    Ik ben net ongesteld geworden dus start met me 1e IUI. Wordt zo teruggebeld door het ziekenhuis hoelaat ik maandag moet komen. Wel weer spannend allemaal hoor.

2. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Afgelopen maandag zag alles er goed uit op de echo, we mochten dus starten met spuiten. NU 3 dagen gespoten en zaterdag weer terug voor een echo...zo spannend allemaal weer.

Hoe is het met jullie? Al iemand die ook al bijna gaat starten?

3. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Fijn dat jullie hebben kunnen starten. Een spannende periode...
    Ik heb volgende week vrijdag een afspraak in het ziekenhuis voor de prikinstructie. Ik zit nu halverwege mijn 'laatste eigen cyclus', dus nog 2 weekjes wachten... Ik zal volgende week wel horen wanneer ik moet starten met prikken.

Met welk hormoon spuit jij? En heb je last van bijwerkingen? Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn.

4. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Jolanda...Voor jou gaat het nu dus ook opschieten, spannend hoor. Ik vind de injectie maken en zetten geen probleem. Tuurlijk zag ik weer tegen de 1e prik op maar het viel me weer reuze mee. Ik maak en zet de prik zelf. Ik heb geen last van bijwerkingen gelukkig. Ben erg benieuwd hoeveel en hoegroot me eitjes zijn morgen.
    Toen ik voor me vorige zwangerschap met de IUI's bezig was had ik 2 keer op dag 11 al de inseminatie en beide keren raakte ik zwanger.

5. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Net weer een echo gehad, 3 grote follikels. Niet fijn dus want volgensmij wordt de behandeling dan afgeblazen. Moet vanavond niet spuiten en morgen wel. Maandag weer terug voor een echo en dus hopen dat er 1 eitje niet is doorgegroeid. Ik reageer iets te goed op de hormooninjecties.

6. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Spannend zeg. We zullen voor je duimen... Laat je het ons maandag weer weten?

7. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Hoi allemaal, mag ik hier misschien ook meekletsen?

Ik ben dus Miffy en word aanstaande vrijdag 32 jaar. Zoals jullie in mijn onderschrift kunnen lezen wachten wij ook al een tijdje op een mooi wondertje. Uit onderzoeken die gedaan zijn is niets verontrustends gekomen en dus zijn wij gestart met IUI.
    Wij hebben op 25 september onze eerste IUI gehad. Dus zitten nu in de wachtweken. Ik heb Puregon en Pregnyl gebruikt, het prikken viel me allemaal erg mee.

Hoe gaat het nu met jou Gelukkig? Is de IUI nog doorgegaan?
    Ik hoop het voor jullie!

Veel succes voor iedereen

8. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Miffy...tuurlijk mg je meekletsen, gezellig juist want het is erg rustig hier.
    Ik heb vandaag weer een echo gehad en heb aankomende woensdag me 1e IUI. Heb 2 eitjes van 17 mm. en 1 van 13mm. Erg spannend dus. De gyn. vertelde dat ook dat eitje van 13 mm. zou kunnen springen. 3 kansen dus haha. Heb nu net me pregnyl gespoten. Ik spoot verder menopur. En gebruik straks na de inseminatie ustrogestan.

9. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Miffy...hoe voel je je? Die wachtweken duren zo lang he. Hoeveel eitjes had jij?

10. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Oh wat spannend! Gewoon 3 kansen hihi!
    Heb je bij de vorige zwangerschap ook moeten prikken? Of was dat nu voor het eerst?

Ik voel me eigenlijk heel goed. Ik heb fibromyalgie en ben daardoor vaak heel moe en heb vaak pijn. Maar het gaat gewoon lekker nu. Wel moe maar erg weinig pijn en daar ben ik blij om. We hebben afgelopen dagen heel veel leuke dingen gehad. Dus veel afleiding en daardoor denk ik er ook weinig over na wat wel fijn is. Ik sta er op dit moment ook nog nuchter in. Ik hoop natuurlijk dat het positief uitpakt maar ik dek mezelf ook een beetje in door er niet teveel op te hopen.
    We gaan aankomend weekend ook lekker een weekendje weg. Dus ook weer leuke afleiding :)

Succes woensdag!!

11. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi!

ook ''wij'' beginnen rond oktober met IUI, over 2 weken intakegesprek, behandelplan maken.... ben benieuwd!
    na 7 rondes en onregelmatige cyclus is het nog niet gelukt helaas.
    21 jaar, ml 23 jaar..

12. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Oh fijn dat je je nu zo goed voelt. En een weekend weg is nu ook erg fijn voor de afleiding.
    Ik heb de vorige keren met de IUI behandelingen ook altijd moeten spuiten. Was de 3e iui toen zwanger maar is helaas een miskraam geworden. 2 iui's later, de 5e dus raakte ik zwanger en heb nu een heerlijke dochter.

13. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Oh Lautje, welkom en heel veel succes met alles.

14. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Welkom Loutje! Succes voor jullie!

Gelukkig, fijn dat je daardoor al wist wat je nu kon verwachten. Vond je het de eerste keer eng? Of liet je het ook allemaal op je af komen?
    Ja we houden ervan om af en toe lekker even weg te gaan. Ik zit al hele dagen thuis dus een weekendje weg is dan echt fijn. Andere omgeving doet ook vaak goed.
    Fijn om hier met jullie te kunnen kletsen!

15. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Vandaag de inseminatie gehad dus nu 2 lange weken wachten...
    Zwemmers van manlief waren goed. Moet nu elke avond voor het slapengaan 2 ustrogestan bolletjes inbrengen.

16. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Welkom Miffy en Loutje! Gezellig nog wat extra meiden die hier mee willen kletsen.

Voor Miffy en Gelukkig: spannend zeg die wachtweken!
    @ Miffy, fijn om te lezen dat het prikken je meegevallen is. Ik moet ook prikken met puregon en pregnyl, heb vandaag de prikinstructie gehad en zal waarschijnlijk rond de 13e starten met prikken.
    @ Gelukkig, fijn dat de inseminatie toch door heeft kunnen gaan!

17. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Miffy...hoe voel je je? Gebruik jij ook ustrogestan? Ik wel en heb last van de bijwerkingen. Snel prikkelbaar naar manlief toe, snel emotioneel en hoofdpijn, misselijk, soms voel ik steekjes/pijn bij me borsten. Zooooo vervelend, je krijgt hoop maar weet dat het van de medicijnen is. Wanneer ga je testen? Wacht je echt netjes 2 weken of niet?
    Jolanda...hoe vond je de prik? Moest je bij jezelf prikken of hebben ze alleen laten zien hoe je de injectie klaarmaakt?

18. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    @gelukkig ik voel me eigenlijk heel goed. Ik had van de week steeds het gevoel van luchtbelletjes in mijn buik. Maar nu is het weer rustig. Wel wat last van harde tepels en gevoelige borsten. Maar dat heb ik wel vaker dus zegt ook niet meteen wat. Ik heb alleen Puregon en Pregnyl geprikt verder niets en daar had ik geen bijwerkingen van. Vervelend dat jij dat wel hebt van de hormonen. Je voelt dan gewoon dat je anders bent denk ik. Wel even wennen.
    Wij zijn nu lekker een weekendje weg, wat boffen we met het weer!
    Ik denk dat ik woensdag al een testje ga doen. Maar ben ook bang om te vroeg te testen ivm de Pregnyl die nog een positief resultaat kan geven. Dus wil niet te vroeg proberen :)

@Jolanda zie je op tegen het prikken? Ga je het zelf doen of laat je het doen door je partner? Bij de Pregnyl vooral goed daarna de plek masseren dan heb je er het minste last van. Ik had alleen de dag erna wat steken voor 15 min. Maar dat was alles. Geen jeuk of roodheid of pijn. Succes!

19. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ gelukkig: ze heeft uitleg gegeven. De prikpen voor de puregon heb ik zelf moeten laden en heb geprikt in een tissue. De spuit van pregnyl heeft ze alleen laten zien...

@ miffy: ja, ik zie wel op tegen het prikken, vooral de pregnyl. Ik ga het zelf proberen, manlief zal vooral in het begin ook meekijken... bedankt voor de tip. Hopelijk valt het me allemaal mee. We zullen zien.

Nu eerst mijn menstruatie aankomende vrijdag afwachten, dan op dag 3 nog een echo (vrijdag zat er littekenweefsel van waarschijnlijk de eisprong, maar ze willen zeker weten dat het geen cyste is) en dan ook starten met de puregon.

20. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Jolanda...voor jou gaat het bijna starten, spannend hoor. En de eerste keer is het prikken doodeng maar als je het een paar keer hebt gedaan valt het reuze mee. Ik spoot menopur en dat gaat via een injectiespuit en dus niet zoals bij jou met een prikpen. Je houdt ons wel goed op de hoogte straks toch?
    Miffy...hoe was je weekendje weg? Wat goed van jou dat je zo lang wacht met testen. Ik denk dat ik dat niet zo lang ga volhouden. Heb zoiezo vandaag getest om te kijken of er nog pregnyl in me lichaam zit. De test gaf een heeeel licht streepje aan dus dat is zo goed als uit me lijf.

Deel Deze Pagina